Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

AMBU


84408 AlphaLarsen 27/5 2020 10:06
Oversigt

Hvis man ser på aktiens historisk og sammenligner casen fra dags dato til dengang, hvor Lars Marcher var adm. direktør og kursen lå i ATH ~ 275, så kan jeg ikke helt forstå, hvorfor vi ikke allerede på nuværende er oppe og kigge efter en ny top omkring kurs 300. Smittefare har fået markant større opmærksomhed, regnskabet var bedre end forventet, hvis man fjerner re-investeringen, og hvor meget succes udstråler det ikke også bare, at Ambu er gearet til at investere i krisetider. Kompetent ledelse og formentlig ny opjustering på vej. Er der nogle kloge hoveder der kan svare på, hvorfor vi ikke allerede nu ligger i kurslejet 250-300?



27/5 2020 10:36 Thorkild01 284410



Jeg har ikke selv noget bud på dit spørgsmål, men alene henvise til at de 9 analytikere, der iflg 4-traders.com dækker aktien ligger noget lavere i deres kursmål end dine forventninger, se https://www.marketscreener.com/AMBU-39742692/consensus/



27/5 2020 14:18 DSDK 284414



Jeg har lige tanket op på dagens fald, hvis det kan være en trøst ;−) Ser den ret hurtigt rette sig mod de 230-240.



28/5 2020 08:28 TheNote 484422



Ambu - er suppleret ind med alt hvad jeg havde tilbage af kontanter. Havde faktisk planlagt at tage en "aktie fri" sommer og holde ferie, men når guldet ligger og flyder i gaden .... konen er ikke helt tilfreds .. hehe !



28/5 2020 09:25 DSDK 084427



Det lader til at være en god beslutning at supplerer TheNote .



28/5 2020 12:19 TheNote 284433



Ambu - tæt på take-off.

Macd på dayli chart er tæt på opkrydsning. Target fortsat i 240 området i første omgang.

https://invst.ly/qyhje

mvh




29/5 2020 08:58 TheNote 184448



Ambu - morgentanke/streg ..

https://invst.ly/qyvst

mvh



29/5 2020 09:33 olrig 184449



Ambu morgen nyt. Om det er godt eller skidt at rivalen sælger godt vil jo vise sig, der er vel plads til dem begge, Verden er stor.
Japansk rival øger overskuddet trods bred coronapåvirkning
8:37
Japanske Olympus, der er konkurrerer med danske Ambu på markedet for endoskoper, kom samlet set bedre ud af regnskabsåret 2019/20, end tilfældet var i 2018/19.

Og det endda, selv om det sidste kvartal af det afsluttede regnskabsår følger kalenderårets første kvartal og dermed også den periode, hvor udbruddet af coronavirus havde allerbedst fat i Asien.

Ifølge Olympus' regnskab påvirkede det også alle forretningsområder, men alligevel leverede selskabet samlet set fremgang på både toplinjen og i indtjeningen, hvor særligt lavere omkostninger var med til at hjælpe resultatet på vej.

Inden for forretningsområdet Endoscopic Solutions klarede Olympus sig særligt godt i Kina, hvor der var stor vækst i salget af skoper til mavetarmsystemet, fremgår det af regnskabet.

- Selv om effekten af Covid-19 var tydelig i alle forretningsområder, præsterede Endoscopic Solutions særdeles godt med fortsat vækst i Kina, skriver Olympus i regnskabet.

FJERDE KVARTAL TRYKKET

Samlet set omsatte Olympus i 2019/20 for 797,4 mia. yen - svarende til 50 mia. kr. - mod 793,9 mia. yen - 49,8 mia. kr. - i regnskabsåret før.

Driftsoverskuddet blev - særligt takket være kraftigt faldende omkostninger - skruet op til 83,5 mia. yen - svarende til 5,2 mia. kr. - mod 28,3 mia. yen - 1,8 mia. kr. - i hele 2018/19.

I fjerde kvartal - januar til og med marts - isoleret set kunne Olympus dog tydeligt mærke virusudbruddet, idet driftsresultatet her faldt med 35 pct. til 4,89 mia. yen.

STADIG AMBITIONER OM FLERE ENGANGSSKOPER

Olympus forfølger i øvrigt stadig en strategi om at øge sit momentum inden for endoskoper til engangsbrug, hvor Ambu har en markant del af sin indtjening.

På netop det område har det danske selskab også oplevet stor succes og masser af fremgang under udbruddet af coronavirus, fordi fokus på hygiejne er blevet skruet yderligere i vejret i den periode.

- Ifølge vores strategi sigter Endoscopic Solutions efter at øge sin portefølje af engangsendoskoper, skriver Olympus blandt andet i sit strategiafsnit i årsregnskabet.

En anden afgørende del af strategien er store effektiviseringer i salget, forskning og udvikling, salg og marketing samt vedligehold, fortæller Olympus.

/ritzau/FINANS



29/5 2020 09:44 TheNote 384450



Markedet er gigantisk og der er masser af plads, også til flere spillere. Vi skal betragte Olympus's interesse som en validering af den strategi AMBU har lagt.

Det er bare fuld fart frem ! Både for Ambu og Olympus og hvem der ellers vil ind. Noget andet er om 10 år og markedet er mættet med producenter.

Men her og nu - Det er sådan set bare fint nyt at det går godt i engangs-markedet. Mere af det - please !



29/5 2020 09:57 TheNote 184451



AMBU er i høj grad "first mover" og konkurrenterne vil meget længe endnu ønske at "øge deres momentum". Ambu's palette er vokser også, både i dybde og bredde. Og det er ikke noget konkurrenter kan "snuppe" overnight. Det vil tage flere år inden nogen af de potentielle konkurrenter overhovedet får et ben til jorden og inden for specifikke områder måske kan tage markedsandele af væsentlig karakter. AMBU er "way ahead" både prismæssigt og teknologisk. Som first-mover er det ofte den fordel man får lov at beholde i en lang årrække.

Der er ingen faktuel ændring i forhold til Olympos. Der er bare fuld fart frem !



29/5 2020 10:45 TheNote 184452



Ambu - vender vi situationen om, så kan vi jo konstatere at markedet for engangs løsninger kun lige er taget hul på. Her er en oversigt over skoper. Læg mærke til det enorme antal og læg især mærke til priserne. Jeg gentager .. der skal bare fuld fart frem !

https://www.global-endo.com/store/products/category/scopes

På samme site, gå tilbage og tag en kigger på de MANGE alternativer til produktudvikling for Ambu.

mvh



29/5 2020 11:34 084454



Lidt spænding her omkring, sidst den var her, blev den sendt ubegrundet ned i 202.
Men fantastisk så hurtig den er kommet tilbage.
Kunne samme scenarie måske gentages?
Vi får lige en ny varmeperiode, så måske lidt shorts tid.



29/5 2020 14:51 DSDK 084457



Det ser lovende ud i forhold til din morgentanke/streg @TheNote:-D

Ambu, AMBU B.CO




29/5 2020 15:18 TheNote 384458






29/5 2020 17:16 TheNote 384460



Sindssyg lukkeauktion. 3xdagens aktier omsat i luk. Heftig profittagning eller ? Men slutresultatet er en pæn stigning under voldsom volumen, hvilket i TA sammenhæng er stærkt positivt og i forlængelse af kurverne. Det bliver en spændende tirsdag ! Men uanset om vi når 240 i løbet af timer eller nogle dage, så er vi vel næppe utilfredse som det skridt det nu er på vejen op POST 240 ... :−))

Vi mangler en lille smule opdatering på chartet, bl.a. den heftige volumen, og kursen i luk var en anelse lavere men billedet tegner ret tydeligt hvad der er gang i. Target, inkl. skvulp, ligner stadig 240.

https://invst.ly/qz3mb

Hav en god aften.

mvh



29/5 2020 17:22 Helge Larsen/PI-redaktør 184461



I Genmab var det dobbelt op af dagens omsætning i slutauktionen.



29/5 2020 18:08 184463



Trist at vi ikke mere kan/må se de enkelte mægleres køb/salg, jeg kan ikke se, hvorfor vi Ikke må få vores nysgerrighed stillet heri.



2/6 2020 09:20 DSDK 084477



Nogen med et bud på, hvad der skete i fredagens luk ?



2/6 2020 09:47 TheNote 184480



Efter grundig research er jeg kommet frem til at det har været de afsluttende handeler for de fonde der opererer med MSCI indekset som grundlag. Ambu røg ud, Chemometec ind. MSCI for small cap udgives primo måneden og afsluttes ultimo. Jeg tænker der derfor har været den "afsluttende" oprydning. Fra den 12 frem til den 30 hhv. købes og sælges der. Efter den 30.te skal fondene være "færdige" da de skal overholde de fastlagte retningslinjer. Fredag har derfor været sidste dag til at rydde op og samtidig overholde kravene.

https://app2.msci.com/eqb/gimi/smallcap/MSCI_May20_SCPublicList.pdf

Her er baggrunden:

https://www.msci.com/documents/10199/559433c0-89e8-478d-ab14-fb256d8c17cd

Selve indekset handles her:

https://www.investing.com/indices/msci-denmark

Men udsalget er hermed slut og mon så ikke vi hurtigt vil genoptage trenden op. :−))

mvh






2/6 2020 10:06 TheNote 184481



Ambu - interessant er det at aktien jo faktisk på trods af indeks udfasningen er steget i kurs den sidste måneds tid. Så trenden må siges at være ekstrem stærk. For interesserede i AMBU's vækst case er dagskursen absolut værd at notere. Den kommer vi ikke til at se igen foreløbig.

IMHO ...

mvh



2/6 2020 10:23 TheNote 284483



Ambu - indeks opgradering ? Jf. nedenstående er Ambu til gengæld opjusteret i det globale msci indeks. Den forstår jeg ikke helt. Men måske er der en detalje der er mig ukendt.

"Minusserne er i overtal blandt de danske eliteaktier fredag middag, hvor der hentes gevinster hjem blandt bankaktierne, mens Ambu og GN muligvis nyder godt af, at de vægtes op i MSCI´s globale indeks."

https://www.sydinvest.dk/nyheder/aktier/middag-ambu-og-ørsted-sørger-for-c25-plus-trods-r-46-46-46.aspx?Action=1&PID=9258

Her indtil 30.te april:

https://www.msci.com/documents/10199/c1ea9b05-263d-4090-a46f-47de08e9736b

Men jeg kender endnu ikke mekanikken.

mvh



2/6 2020 10:47 TheNote 184487






2/6 2020 10:24 DSDK 084484



Flot analyseret TheNote !
Jeg har netop suppleret yderligere op i kurs 215/16 :-D
- Mon ikke mange vælger at gøre det samme, når man tænker på, hvad der skete efter faldet i sidste uge. Fra 202 -> 232 på 3 dage :-D



2/6 2020 11:19 TheNote 184488



Ambu - Juan fortæller under sin præsentation at markedet for single-use produkter vil gå fra ca. 500 Mia. $ til 2.500 Mia. $ i år 2024. Altså en femdobling på 4 år. Og han mener at Ambu i det spil vil være en af de store. En så kraftig vækst kan næppe undgå andet end at ramme bundlinjen, når man målrettet går efter det.

I teksten står der rent faktisk 500 mio. $. men DET må være en fejl ? Ellers bliver gangefaktoren jo faktisk ekstrem.

:−))



2/6 2020 12:33 TheNote 384489



Ambu - chartet følges inden for rammerne. Alt ser fint ud.

https://invst.ly/q-l1a

mvh



3/6 2020 14:35 AlphaLarsen 184492



De cykliske aktier får medvind i dag, men mon ikke vi går til weekend med et brud på 230.

Ambu-lancen er tæt på endnu et udbrud.






3/6 2020 16:52 TheNote 184495



Shorterne har den godtnok lidt under pres i dag.

Jf. Ritzau er der købt en "mindre" short position, men havde nu ikke regnet med nogen effekt. Sommervolumen er typisk mindre, hvad der kan anspore shorterne til at gøre et forsøg. Men bulls har indtil nu da, holdt den pæn på plads. Lad os håbe de bliver ved med det.

"3.6.2020 06.40 · Ritzau Finans"...…

OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked

Oversigt over shortpositioner i danske aktier. Tabellen viser summen af shortpositioner, som er større end eller lig med 0,50 pct.:


Selskab Shortposition Dato Ændring seneste handelsdag


Matas 0,95 02-jun 0,15
Ambu 3,10 01-jun 0,16


Eller er der alligevel noget "sell in may" /ferie over det ?


Hmm...



4/6 2020 15:21 DSDK 084507



AMBU bliver holdt i kort snor idag !



8/6 2020 09:25 TheNote 184560



Ambu, min bekymring er lidt stigende hvorvidt også AMBU vil få sig et "sommertryk" qua mit indlæg om NBI gråvejr, https://proinvestor.com/?p=debat_1&postid=84501&thread=50&start= , På dayli chart følger vi stadig det stigende mønster med target i 240, men tager jeg de lidt længere briller på ser weekly sådan ud:

https://invst.ly/r1x75

Vi kan altså se at HVIS .. vi er kontrær kunne det i teorien ligne en form for dobbelt top og macd er muligvis tæt på en topvending.

Slut resultatet er at vi står i et krydsfelt hvor 2 timeframes modarbejder hinanden, og så begynder det at blive rigtig svært at forudsige slut resultatet, da udslagsfaktoren kan være ALT MULIGT ANDET end Ambu.

Gode nyheder vil trække op, et surt marked kan trække ned osv. Problemet er at det bliver sværere for Ambu og aktionærerne SELV .. at afgøre kursniveauet.

Problemet lige nu er at HVIS .. weekly vinder, så VIL det give en kort lidt hård reaktion da en nedbruds situation altid vil blive udnyttet at shortere. Så spørgsmålet er om en generel sur sommer også vil påvirke Ambu ? Og hvorvidt man som investor vil reagere på en teknisk mulig negativ periode og hvilken risiko man som investor arbejder med.

Driftsmæssigt set er intet ændret, men visse investorers perception af kursniveauet, kan ændre sig. Dette gælder altså både OP og NED som billedet ser ud IDAG, og med krydset af timeframes in mente har jeg ikke svaret !

Sry guys.

mvh

Ps. Kom endelig med betragtninger der kan afhjælpe en mulig afklaring !




8/6 2020 13:50 AlphaLarsen 184564



Ambu følger de daglige udsving i NASDAQ Biotech Index.

Med stabile corona tal eller i hvert i fald håbet om kontinuerlig stabilitet herom, har skabt øget medvind til cykliske aktier.

Ambu har hentet en del fra tiden under Lars Marcher.

Øget investering i marketing vil sætte sig i salg (omsætning), som vi i ultimo juni/primo juli, vil se et resultat af, tror jeg.

De næste 3 uger, kan gå fra alt til 200-240.

Er der noget, som holder aktien fra sin opadgående trend på mellemlang sigt? Hvad skulle det i så fald være?



TRÅDOVERSIGT

84408 AMBU
27/5 10:06 AlphaLarsen 3























84484 Flot analyseret ..
2/6 10:24 DSDK 0