Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Direktøren i dine investeringer.


84478 Relax 2/6 2020 09:35
2
Oversigt

Jeg er direktøren i mine investeringer. Jeg er i fuld kontrol over mig selv. Jeg er fast som en klippe.Jeg har kontrol over mine følelser og sidder selv bag rettet for de dispositioner, jeg tager. Jeg trykker selv på knappen, når det er det rigtige at gøre.

Hvor mange investorer kan sige det om sig selv? Jeg talte forleden med en ven, som også investerer, han var ikke glad, han var usikker på sig selv og sine investeringer, da han de sidste par måneder havde set sin portefølje svinge en hel del. Hans fokus lå på værdien af hans portefølje.
Jeg kan sagtens sætte mig i hans sted da jeg også har en tendens til at kigge på værdien af min portefølje og vurdere min indsats og beslutninger baseret på denne værdi. Er værdien faldet har mine beslutninger været dårlige og forkert timet. Er værdien steget har mine beslutninger været gode og timet korrekt.
Jeg har også denne tendens, men ved også det ikke er hele sandheden at anskue investeringer udfra.

At finde en balance mellem at kontrollere sine indre reaktioner og kontrollere sine investerede dispositioners reaktion på dig. At kontrollere sine investeringer kræver at man har stillet krav til hvorledes ens firma udvikler sig. Kan disse krav ikke opfyldes må vejene skilles, for går man for meget på kompromi med sine krav, risikere man at miste sig selv. Lidt som min ven, der er "ude af sig selv"over nogle tab han har taget på visse aktier.

Kunne dette have været undgået? Nej, markedet faldt jo generelt, så det er meget lidt sandsynligt han kunne have gjort noget specielt anderledes.

Så hvad kan han gøre? Fra mit synspunkt kan han lære sig at investere kræver udholdenhed, viljestyrke og kontrol over sig selv. Vi danskere bliver opdraget med, at man skal have lyst til det man laver, man skal ville det man laver, det skal helst være sjovt, man gør noget, fordi man frivilligt vælger at gøre det. Ikke fordi man skal.

Gode resultater kommer ofte først når man med udholdenhed har forsat noget dag efter dag. Når man har udvist viljestyrke og kontrol over sig selv, ved med disciplin, har fortsat, at arbejde mod sit mål. Når man bliver ved med at gøre noget, fordi man skal.
Min vens opfattelse er at en stor del af hans arbejde slutter, når han starter sin investering. Han har brugt tid på at analysere en virksomhed, når pengene er sendt afsted skal han bare følge aktiekursen engang imellem for at se om han har gjort en korrekt investering.

Måske han kunne gøre det bedre ved at rette fokus på at det efterfølgende arbejde også er at kontrollerer sig selv. Lære sig tålmodighed, udholdendhed, udvise viljestyrke og kontrol i små dagligdags beslutninger. Kan han blive bedre i sit daglige livs beslutninger, måske kan han så også blive bedre til sine beslutninger på aktiemarkedet? Måske han kan ende med at blive Direktøren i sine investeringer:)



TRÅDOVERSIGT