Kender I en god hjemmeside til at beregne, hvilken aktiekurs, der er fair for et givent aktieselskab? Ud fra forventet vækst og P/E mv. Hvordan vurderer og beregner I?
100571 Du kan google dig frem til det meste. Start f.eks. her som giver en kort beskriver begreberne. Derefter kan du søge videre.
https://www.valueinvest.dk/download-center/begreber
https://www.valueinvest.dk/download-center/begreber
100572 Er en aktie dyr eller billig?
https://www.andersegsvang.dk/investering/pe-vaerdi-aktier/
https://www.andersegsvang.dk/investering/pe-vaerdi-aktier/
100608 Når der taler om prissætning er det interessant at læse om de norske raketter og Elizabeth Holmes eventyr :) Jeg tror bestemt alle analytikere har en dagsorden (de kan justere/undskylde på alt). Lige nu går det værst for dem med høj p/e.
I sidste ende mener jeg et stærkt lederteam og god fundament (med fornuftigt p/e) er en sikker vinder, resten er bare spekulation.
https://www.quora.com/How-did-Theranos-get-a-9-billion-dollar-valuation-with-such-low-sales-revenues
https://www.nordnet.dk/blog/norske-kursraketter-mangler-brandstof/
https://www.nordnet.dk/blog/afsnit-65-af-investeringspodcasten-hoejt-at-flyve-dybt-at-falde/
God dag
I sidste ende mener jeg et stærkt lederteam og god fundament (med fornuftigt p/e) er en sikker vinder, resten er bare spekulation.
https://www.quora.com/How-did-Theranos-get-a-9-billion-dollar-valuation-with-such-low-sales-revenues
https://www.nordnet.dk/blog/norske-kursraketter-mangler-brandstof/
https://www.nordnet.dk/blog/afsnit-65-af-investeringspodcasten-hoejt-at-flyve-dybt-at-falde/
God dag

