Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER

Er der chance for at Gomspace vil få luft under vingerne?


100666 Esset 2/2 2022 14:03
1
Oversigt

De har nu positiv cashflow og et rigtigt godt ordre indtag. Jeg misunder dem der har cash til at købe sig ind på det her niveau, tror stadig på dem selv om det har været hårdt at være Gomspace investor. Nogle der har meninger om fremtiden for dem? De har i lang tid været fodslæbende, er det snart slut? Der var en stor emission ved 10,5 tror jeg det var, ellers må i lige korrigere.



2/2 2022 17:46 Urban 0100689



Ifølge årsregnskabet forventer GomSpace at generere en omsætning på 262-292 millioner SEK i løbet i 2022, hvilket er en stigning på ca. 30 procent.

Der er gode potentielle muligheder for, at vi i løbet af 2022, vil se stigninger på tocifrede stignings-procenter i forbindelse med positive nyheder, som vi så det i 2021.

Men en meget volatil aktie med mange day-traders og kortsigtede investorer.

https://gomspace.com/UserFiles/Invester%20relations/Annual%20reports/GomSpace_Financial_Report_Q4_2021.pdf



2/2 2022 17:54 Urban 1100691



Ifølge adm. direktør Niels Buus, så vil flere store udviklingsprojekter fortsat påvirke lønsomheden negativt i 2022. Men i takt med, at projekterne færdiggøres og flere satelitter produceres, så vil GomSpace nærme sig positiv drift.

For 2022 forventer GomSpace en EBIT-margin, der er bedre end -15 procent.

- For at forbedre vores rentabilitet fokuserer vi løbende på at reducere engangsomkostninger og øge R&D-investeringsniveauet og stræber efter at nå GomSpaces fulde økonomiske potentiale med en højere andel af produkter i vores indtægtsstrøm, siger Niels Buus.

https://www.electronic-supply.dk/article/view/832472/staerk_slutspurt_polstrer_ordrebogen_for_nordjysk_satellitbygger

P.S. Jeg har selv GomSpace i min portefølje.



2/2 2022 18:09 Aps invest 1100692



Problemet er vel lidt at de lovede for meget da de gik på børsen...mange har brændt nallerne på deres store visioner....der skal leveres resultater for at opbygge tilliden igen....ps har også selv en lodseddel, men går ikke mere ind, før de viser mere end de har gjort indtil nu.



3/2 2022 09:41 Urban 0100719



Mange har også scoret kassen på GomSpace i perioder. Jeg var selv med på noget af rejsen efter Corona krisen i 2020, hvor GomSpace steg ca. 70-80%.

Men jeg er helt enig i, at det ikke har været muligt at være langsigtet i GomSpace uden tab i perioder. Men rige muligheder for at tjene penge i forbindelse med de mange "opture", der har været i GomSpace i de seneste år.



4/2 2022 11:20 Urban 0100772






4/2 2022 12:26 Makingmoney 1100775



Tak for deling, lige det sider som denne er til for. God weekend

Morten



TRÅDOVERSIGT