Jeg følger denne analyst i Linkdin Jyri Raitasalo der kommer ganske god info igennem ham.\nSenest disse indlæg go henvisninger.\n\npost med linkes synes ikke at kunne afsendes i ProInvestor, så derfor må i selv opsøge ham på linkedin.\n\nUd over at deltage her, prøver jeg at gøre hvad der er mig muligt. I krig går jeg ikke, men jeg har kontaktet forskellige i Dansk Gasindustri for at få lukket for Russiske gasindkøb, selv om jeg kommer til at fryse.\n\nDerudover prøver jeg igennem sociale medier at få informationer frem til Russere, om hvad der rent faktisk foregår i Ukraine - mange Russere har ingen ide om hvad der rent faktisk foregår. Men det er lidt vanskelig for mange kanaler er lukkede eller man skal betale for at få adgang til dem.\n\nJeg har således tilskønnet ledere af sociale netværk at muliggør kommunikation til den almindelige russer.\n\nDet er ikke meget jeg kan gøre aktiv, men det jeg kan prøver jeg. Der er selvfølgelig altid den fare at jeg udsætter min virksomhed for fare for cyberangreb i denne forbindelse.\n\nHvis i har nogle Russiske forbindelser prøv at få informationer frem til dem. \n\n
Så sluttede dagens aktivitet med denne meddelelse:\n\n you might benefit from unlimited search\nYou\'ve reached the monthly limit for profile searches. Upgrade to Premium Business to search and browse without limits.\n\nSatya Nadella og Jeff Weiner Se nu at komme i gang!
Mange af dem jeg har sendt til har lukket fremtidig mulighed for at modtage beskeder - men der kom dog noget retur fra Rusland oversat står der sådan ca:\n\n\nJeg vil gerne tro, at denne krig snart vil ende, fordi denne situation kaster mig ud i dyb sorg. Jeg hader virkelig militær dagsorden og håber, at politik vil finde en måde at stoppe alt det på. Helt ærligt, jeg vil forlade landet for et stykke tid\n\n\nModig skrevet - men en dråbe i havet.\n\n
101928 For tre måneder siden skulle millioner af mennesker dø af Corona, hvis vi ikke vaccineret, den narrativ er nu pist borte.
Nu taler de samme politikere om en mulig verdenskrig.
Nu taler de samme politikere om en mulig verdenskrig.
James Bond, i I-landene klarede vi os igennem - i u-landende døede de som fluer, men selvfølgelig fik de naturlig immunitet.
Hvis de havde fået vaccinen havde de klaret sig bedre.
Der skal bare et hovsa missil til som er armeret.
Hvis de havde fået vaccinen havde de klaret sig bedre.
Der skal bare et hovsa missil til som er armeret.
101944 Selvfølgelig har vaccine accept, og adgang, en stor betydning for antallet af dødsfald.
Men endnu mere var det af betydning, at der var en generel folkelig bevidsthed om at undgå smitte.
En del af det afhænger selvfølgelig af ressourcer: Bor du i et land hvor der ikke udbetales støtte til at du kan holde dig hjemme, så bliver du nødt til at gå på arbejde selvom du ikke kan undgå smitte der.
Eksempel: Mexico.
Mexico har blandt de første lande som fik adgang til vacciner, fordi de købte bredt og tidligt ind. Samtidig er der historisk en høj tilslutning til vaccinations programmer i landet. Så rigtig mange er vaccineret, og alle har nu fået tilbudt 3. stik.
Et personligt eksempel: Jeg fik 1. og 2. stik i Mexico (Pfizer/BioNTek), stort set samtidig med at jeg kunne have fået det i Danmark. 3. stik (Astra) blev tilbudt lidt senere i Mexico (slut december i Danmark, i starten af januar i Mexico).
Så vaccinationsmæssigt er der ikke den store forskel mellem de to lande. Mexico har dog haft en overdødelighed på mellem 500000 og 600000 i epidemiens tid. Langt de fleste før vaccinerne blev tilgængelige (altså 2020 og starten af 2021). Hvis man oversætter det til Danmark, svarer det til omkring 25.000 Covid19 dødsfald i Danmark, hvor vi "kun" har haft 5000. Altså en faktor 5 som forskel i dødelighed.
Årsagen? Der er mange, men den vigtigste er danskernes identifikation med Staten og fællesskabet og de økonomiske muligheder for at blive hjemme og undgå smitte.
Men endnu mere var det af betydning, at der var en generel folkelig bevidsthed om at undgå smitte.
En del af det afhænger selvfølgelig af ressourcer: Bor du i et land hvor der ikke udbetales støtte til at du kan holde dig hjemme, så bliver du nødt til at gå på arbejde selvom du ikke kan undgå smitte der.
Eksempel: Mexico.
Mexico har blandt de første lande som fik adgang til vacciner, fordi de købte bredt og tidligt ind. Samtidig er der historisk en høj tilslutning til vaccinations programmer i landet. Så rigtig mange er vaccineret, og alle har nu fået tilbudt 3. stik.
Et personligt eksempel: Jeg fik 1. og 2. stik i Mexico (Pfizer/BioNTek), stort set samtidig med at jeg kunne have fået det i Danmark. 3. stik (Astra) blev tilbudt lidt senere i Mexico (slut december i Danmark, i starten af januar i Mexico).
Så vaccinationsmæssigt er der ikke den store forskel mellem de to lande. Mexico har dog haft en overdødelighed på mellem 500000 og 600000 i epidemiens tid. Langt de fleste før vaccinerne blev tilgængelige (altså 2020 og starten af 2021). Hvis man oversætter det til Danmark, svarer det til omkring 25.000 Covid19 dødsfald i Danmark, hvor vi "kun" har haft 5000. Altså en faktor 5 som forskel i dødelighed.
Årsagen? Der er mange, men den vigtigste er danskernes identifikation med Staten og fællesskabet og de økonomiske muligheder for at blive hjemme og undgå smitte.

