MaxProfit har sendt en besked til alle medlemmer af gruppen 'Nordiske penny stocks ':Hej alle medlemmer !Vi er nu begyndt på startfasen, at en kommende hype ikke oplevet af mange herinde før. Jeg har været med et par gange før, deraf mit kendskab til hvad der formodentlig vil forekomme i nær fremtid.Det vi ser nu er en stigende købsinteresse efter den lange fase af konsolidering.Vel var aktien kortvarigt oppe i 0.22 kr, men dette udelukkende på hype og forventning om udmeldelse på GDC i start marts.Der er nu omsat ca 400 millioner aktier i ranget 0.15-0.22 kr, hvilket er lidt over 50% af aktierne der har fået nye ejere.Dette er også en vigtig parameter, da den fortæller os at gennemsnittet for indkøbte aktier, er steget markant siden emissionen slut 2010.Det der nu sker er,at gryden med information fra EA kommer mere og mere under tryk,og at muligheden for et seriøst læk om Redlime er stigende.Husk også på at april har færre handelsdage grundet påske, hvilket også giver sediment for større volume på dagsbasis.Jeg har derfor grund til at tro vi kommer til at se et push op til 0.20 kr idag eller start næste uge.Klodsen i 0.23 kr er irellevant da information direkte fra EA´s mund, sparker Starbreeze over 0.25 kr i et hug.Det vigtige er nu at fastholde sin position, og IKKE lade sig narre eller tvivle grundet manglende udmelding fra EA og Starbreeze samt vildledende information fra andre skribenter !Starbreeze er i min optik en aktie, der har potentiale til at stige mere end 100% i år,hvilket igen er årsagen til mit personligt store indehav.Ha en god trading dag.AndreasPS: Kig endelig over på den svenske side og nyd broderfolkets indtagelse af ProInvestor
Sendt fra ProInvestor gruppen
Sendt fra ProInvestor gruppen
8/4 2011 06:46 JCBN 041063
Jeg brydes mig ikke om EA. Men må vel hellere læse lidt op på Starbreeze. Spil branchen (inden for PC i hvert fald) er i store problemer disse dage... jeg ser frem til der kommer en spiludvikler der tør være lidt innovative.
Et sandbox mmo, er næste skridt... det vil jeg vædde min gamle.. uhm... skjorte på.
Nyeste skud på stammen (RIFT- Trion) har efter en "ok" start, åbenbart lidt samme skæbne som de fleste mmorpgs... det er samme opskrift... bare med andre kokke... og folk kører træt i det, efter meget kort tid.
Nuvel... vil læse lidt om Starbreeze, da jeg så småt er begyndt at positionere mig igen efter en længere pause på aktiemarkedet... skulle lige have lidt ro på, efter al den succes... ;)
Et sandbox mmo, er næste skridt... det vil jeg vædde min gamle.. uhm... skjorte på.
Nyeste skud på stammen (RIFT- Trion) har efter en "ok" start, åbenbart lidt samme skæbne som de fleste mmorpgs... det er samme opskrift... bare med andre kokke... og folk kører træt i det, efter meget kort tid.
Nuvel... vil læse lidt om Starbreeze, da jeg så småt er begyndt at positionere mig igen efter en længere pause på aktiemarkedet... skulle lige have lidt ro på, efter al den succes... ;)
Jeg ved nu ikke lige om spilbranchen er i store problemer, jeg vil snarere sige at forretnings- og distributiosmodellen har ændret sig. Markedet for PC-spil har det fint, og voksede med 20 % sidste år: http://www.gamesindustry.biz/articles/2011-03-01-pc-games-market-has-grown-20-percent-to-usd16bn . Indtil nu har RIFT klaret sig fint, men om de kan holde spillerene i længden vil tiden vise. Der lader til at være en tendens til faldende spillertal: http://www.xfire.com/games/rft/RIFT/
mvh Mikael
mvh Mikael
8/4 2011 19:31 JCBN 041095
Det vil jeg nu stadig sige den er. (ii problemer)
Eller hvis jeg skal omformulere mig, så er mmorpg branchen i store problemer. Spil som Call of Duty sælger og andre ikke mmorpg spil, sælger fornuftigt nok, og folk køber åbenbart fifa 01 02 03 04 05 osv. uden at blinke. Og folk køber som regel også mmorpgs... men problemet er de ikke bliver subscribers... i langt de fleste tilfælde falder spillerbasen utroligt hurtigt, når det går op for folk de har prøvet det hele før.
Og du kan ikke bruge xfire til noget som helst, det mener jeg i hvert fald personligt ikke. Der er ikke ret mange som bruger det, eller aner hvad det er.
Rift klarer sig ikke ret godt, det er tydeligt at se på population på diverse servere. Jeg holder meget øje med mmorpgs, og når man ser under 10 level 50, i RIFTs tilfælde, på de engang high populated servers... ja så går det uden tvivl den forkerte vej.
RIFT så ud til at blive en succes, men desværre har de overført den kedelige ting, som spillere kalder "grinds"...
For at komme ud af den onde "grind" spiral, så må spil udviklere i gang med at kreere et sandbox mmorpg... mener stadig det som vi havde gang i med Ultima Online i 90'erne, aldrig er blevet overgået.
Tjaeh, det er bare min mening.
Eller hvis jeg skal omformulere mig, så er mmorpg branchen i store problemer. Spil som Call of Duty sælger og andre ikke mmorpg spil, sælger fornuftigt nok, og folk køber åbenbart fifa 01 02 03 04 05 osv. uden at blinke. Og folk køber som regel også mmorpgs... men problemet er de ikke bliver subscribers... i langt de fleste tilfælde falder spillerbasen utroligt hurtigt, når det går op for folk de har prøvet det hele før.
Og du kan ikke bruge xfire til noget som helst, det mener jeg i hvert fald personligt ikke. Der er ikke ret mange som bruger det, eller aner hvad det er.
Rift klarer sig ikke ret godt, det er tydeligt at se på population på diverse servere. Jeg holder meget øje med mmorpgs, og når man ser under 10 level 50, i RIFTs tilfælde, på de engang high populated servers... ja så går det uden tvivl den forkerte vej.
RIFT så ud til at blive en succes, men desværre har de overført den kedelige ting, som spillere kalder "grinds"...
For at komme ud af den onde "grind" spiral, så må spil udviklere i gang med at kreere et sandbox mmorpg... mener stadig det som vi havde gang i med Ultima Online i 90'erne, aldrig er blevet overgået.
Tjaeh, det er bare min mening.
10/4 2011 15:06 megetgod 041133
Ok, hvis vi kun taler MMORPG har du sikkert ret. Tror dog det går fint for de kinesiske MMORPG-developere/publishere.
Xfire kan man sagtens bruge til noget. At der ikke er mange der kender det eller ved hvad det er gør ikke så meget. Så længe andelen af spillere i et givent spil der bruger Xfire er nogenlunde konstant, kan man se udviklingen i antal spillere, dvs. om spillet taber brugere eller om der kommer flere brugere til.
Ifølge Xfire-tallene for RIFT er det tydeligt at se at spillet har oplevet en tilbagegang i spillerantallet siden release.
Derudover har starbreeze ikke rigtigt noget at gøre med MMORPG.
mvh Mikael
Xfire kan man sagtens bruge til noget. At der ikke er mange der kender det eller ved hvad det er gør ikke så meget. Så længe andelen af spillere i et givent spil der bruger Xfire er nogenlunde konstant, kan man se udviklingen i antal spillere, dvs. om spillet taber brugere eller om der kommer flere brugere til.
Ifølge Xfire-tallene for RIFT er det tydeligt at se at spillet har oplevet en tilbagegang i spillerantallet siden release.
Derudover har starbreeze ikke rigtigt noget at gøre med MMORPG.
mvh Mikael
11/4 2011 07:55 JCBN 041187
Vil bare lige skrive hurtige inden jeg skal på arbejde.
De kinesiske mmorpgs er en helt anden boldgade. Derovre har de en anden måde at betale for spil på. De fleste spiller på mmorpg-byggede netcafeer. Betaler så at sige slet ikke for spillet.
Men spillere fra Asien... har også en helt anden tilgang til mmorpgs end os vestlige. Kunne faktisk godt se RIFT klare sig nogenlunde i Asien... men de har jo allerede Aion, FF, WoW og masser andre.
Næste spændende skud på stammen bliver GW2 (som ikke er mmorpg, men så alligevel), og så SWTOR... desværre har EA også fingrene med i SWTOR, men vi får se.
Og troede egentlig starbreeze havde fingrene med i et upcoming mmorpg... my bad!
De kinesiske mmorpgs er en helt anden boldgade. Derovre har de en anden måde at betale for spil på. De fleste spiller på mmorpg-byggede netcafeer. Betaler så at sige slet ikke for spillet.
Men spillere fra Asien... har også en helt anden tilgang til mmorpgs end os vestlige. Kunne faktisk godt se RIFT klare sig nogenlunde i Asien... men de har jo allerede Aion, FF, WoW og masser andre.
Næste spændende skud på stammen bliver GW2 (som ikke er mmorpg, men så alligevel), og så SWTOR... desværre har EA også fingrene med i SWTOR, men vi får se.
Og troede egentlig starbreeze havde fingrene med i et upcoming mmorpg... my bad!
11/4 2011 10:34 megetgod 041210
Så vi taler altså den vestlige MMORPG-branche, der er i problemer :)
Jeg er også meget spændt på at se hvordan SWTOR klarer sig, EA satser massivt på det spil.
Jeg tror du blander Funcom og Starbreeze sammen. Funcom er i gang med at udvikle The Secret World (TSW) og har her kort efter årsskiftet indgået en co-publishing-aftale med EA, hvilket jeg iøvrigt ser som en langt bedre partner end Eidos var ved udgivelsen af AoC.
Starbreeze udvikler et endnu ikke offentliggjort konsolspil, som ifølge rygterne skulle være et nyt spil til det klassiske Syndicate-franchise, med EA som publisher.
mvh Mikael
PS. angående sandbox-MMO så har Star Vault udgivet Mortal Online som indtil nu må siges at have været en fiasko. Det er så absolut heller ikke den helt store kommercielle satsning som f.eks. SWTOR.
Jeg er også meget spændt på at se hvordan SWTOR klarer sig, EA satser massivt på det spil.
Jeg tror du blander Funcom og Starbreeze sammen. Funcom er i gang med at udvikle The Secret World (TSW) og har her kort efter årsskiftet indgået en co-publishing-aftale med EA, hvilket jeg iøvrigt ser som en langt bedre partner end Eidos var ved udgivelsen af AoC.
Starbreeze udvikler et endnu ikke offentliggjort konsolspil, som ifølge rygterne skulle være et nyt spil til det klassiske Syndicate-franchise, med EA som publisher.
mvh Mikael
PS. angående sandbox-MMO så har Star Vault udgivet Mortal Online som indtil nu må siges at have været en fiasko. Det er så absolut heller ikke den helt store kommercielle satsning som f.eks. SWTOR.