GN Store Nord: Nedjustering i Audio er ingen sensation
98156 Helge Larsen/PI-redaktør 29/10 2021 07:12
Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet.
GN Store Nord nedjusterer i forbindelse med Q3 forventningerne til Audio og dermed har de gjort det for begge divisioner med ugers mellemrum. Nedjusteringen er dog mindre end frygtet.
· GN Store Nord nedjusterede for nogle uger siden forventningerne til helåret
· Årsagen var dengang, lidt overraskende for mig, udviklingen i Hearing
· Dengang fastholdt GN sine forventninger om en omsætningsvækst på mere end 25 % i Audio
· Det var lidt overraskende, idet den største konkurrent inden for det område, amerikanske Poly (tidligere Plantronics) har talt om problemer med at få leveret chips i mere end 3 kvartaler nu
· Poly aflagde i går et lidt skuffende regnskab.
· De mangler mikrochips og deres guidance bygger nu på, at de formentlig vil komme til at mangle chips en god del af det kommende år
· Set i det perspektiv er en nedjustering fra en omsætningsvækst på mere end 25 % til nu 22-25 % i indeværende kvartal faktisk "billigt sluppet"
· Spørgsmålet er nu hvordan GN vil forsøge at forventningssstyre for de kommende 2-4 kvartaler. Poly er meget forsigtige efter at være blevet ramt på 3 fronter: Ekstreme transportomkostninger, mangel på mikrochips og stigende priser på de mikrochips, som de trods alt kan source
= Regnskabet rammer som forventet. Nedjusteringen i Hearning var "ude af skabet" for et stykke tid siden. Nedjusteringen i Audio er mindre end frygtet. Spørgsmålet er om GN kan komme til at præcisere manglen på mikrochips de kommende kvartaler igen?
GN Store Nord nedjusterer i forbindelse med Q3 forventningerne til Audio og dermed har de gjort det for begge divisioner med ugers mellemrum. Nedjusteringen er dog mindre end frygtet.
· GN Store Nord nedjusterede for nogle uger siden forventningerne til helåret
· Årsagen var dengang, lidt overraskende for mig, udviklingen i Hearing
· Dengang fastholdt GN sine forventninger om en omsætningsvækst på mere end 25 % i Audio
· Det var lidt overraskende, idet den største konkurrent inden for det område, amerikanske Poly (tidligere Plantronics) har talt om problemer med at få leveret chips i mere end 3 kvartaler nu
· Poly aflagde i går et lidt skuffende regnskab.
· De mangler mikrochips og deres guidance bygger nu på, at de formentlig vil komme til at mangle chips en god del af det kommende år
· Set i det perspektiv er en nedjustering fra en omsætningsvækst på mere end 25 % til nu 22-25 % i indeværende kvartal faktisk "billigt sluppet"
· Spørgsmålet er nu hvordan GN vil forsøge at forventningssstyre for de kommende 2-4 kvartaler. Poly er meget forsigtige efter at være blevet ramt på 3 fronter: Ekstreme transportomkostninger, mangel på mikrochips og stigende priser på de mikrochips, som de trods alt kan source
= Regnskabet rammer som forventet. Nedjusteringen i Hearning var "ude af skabet" for et stykke tid siden. Nedjusteringen i Audio er mindre end frygtet. Spørgsmålet er om GN kan komme til at præcisere manglen på mikrochips de kommende kvartaler igen?


