Britisk boligportal sendes til tælling af sagsanlæg
1/4 12:20
Den britiske boligportal Rightmove falder i onsdagens handel på børsen i London, da selskabet står over for et sagsanlæg på baggrund af beskyldninger om misbrug af sin dominerende position på det britiske marked for online-ejendomsannoncer.
Det skriver Bloomberg News.
Aktien i Rightmove falder med 6,7 pct. til 399,82 pence. Samlet er aktien faldet med mere end 40 pct. de seneste seks måneder.
Sagsøgeren Jeremy Newman, der er tidligere medlem af den britiske konkurrencemyndighed, hævder, at hjemmesiden har opkrævet tusindvis af ejendomsmæglere og bygherrer urimelige og uretfærdige abonnementsgebyrer.
Sagsanlægget bringes med en såkaldt "opt-out", hvilket betyder, at alle Rightmove-abonnenter, der har betalt honorarer siden 2019, er berettiget til at deltage i kravet, skriver en Bloomberg News og henviser til en talsmand.
Rightmove selv udtaler, at kravet er ubegrundet og tilføjer, at selskabet vil "forsvare sig kraftigt mod det".
- Vores platform tilbyder fortsat et voksende udvalg af produkter og funktioner, der hele tiden udvikles, og som fremmer gennemsigtighed, likviditet og tillid på markedet, skriver Rightmove.
.\\˙ MarketWire
