Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
21/2 23:08
af rolling
også tak herfra versus for dine små vidende indlæg
22/2 10:56
af lionking
Prissætningen kræver godt nok en tro på lang tids vækst. 30% vækst i overskud hvert år i 8 år giver en 10 dobling af overskuddet i 2028. Så der må være nogen der sidder med nogle regneark og kikker 5-10 år frem.
22/2 14:23
af hook2209
Uanset hvad, så skal The Note have stor tak for sine indlæg om Chemometec. Jeg har fulgt hans analyser længe og købt aktien rimeligt tidligt. Foreløbig en fantastisk rejse, så tak for den!
22/2 14:29
af Verus
@lionking, de 30% vækst stammer alene fra celleterapi. Du skal tillægge vækst fra det nye markedet antistoffer + Xcytomatic + Xcyto. Dvs fremadrettet vækst bygges på 4 ben, heraf 3 nye markeder. Det er disse perspektiver du skal putte ind i dit regneark. Nogle kan se perspektiverne og vælger at være med, andre...
24/2 07:59
af Helge Larsen/PI-redaktør
God morgen. :-)
25/2 09:16
af TeamGarlic
Tak @verus for brugbart input
25/2 10:27
af LP90
Så er der solgt 500.000 stk aktier insider salg ? noget man skal være obs på hvad tænker i
25/2 10:49
af Stockwatch1
Hvad er Chemometec Holding, og hvorfor sælger de aktier?
25/2 10:52
af Stockwatch1
Nå, det er næstformanden, der ejer en tredjedel af Chemometec Holding, der har solgt 1,5 mio. aktier, plus 0,5 mio. af sin egen beholdning. I alt 2 mio stk. Hvem er køberen?
25/2 11:26
af TheNote
Kursen på Chemometec er nu ved at nå tekniske støtteområder. Under normale omstændigheder ville det medføre at nogle ville begynde at samle op. Situationen er ikke normal, så dette er IKKE en anbefaling af noget som helst. Men teknisk set ser det lige nu sådan ud: Graf: (link) . Og ja, jeg har købt en mindre spekulativ position men har ikke sat noget target eller tidshorisont. Vi kan se at tekniken ligner en "cup with handle", men den ER .. altså ikke helt ægte. Men derfor kan ..
25/2 11:28
af TheNote
den godt få en positiv afsmitning såfremt den generelle situation løsnes op. En del af tævene i medico i går er baseret på Bernie Sanders mulige genvalg, hvilket i teorien kunne give de private hospitaler voldsomme problemer. Lad os håbe at Corona snart er under kontrol. P/E er nu i nærheden af 50, hvilket som langsigtet mål er tæt på rimelig. Held og lykke.
25/2 11:34
af TheNote
Ps. Husk regnskab i morgen. Regnskabet vil formodentlig vise en solid performance, men stadig stagnation i væksten. Så Søndergård skal i DEN grad have "gang" i alle sine ben kære Verus. Vi håber det bedste. mvh
25/2 11:56
af Stockwatch1
Regnskab i morgen? De kom med regnskab den 7/2
25/2 11:59
af TheNote
Du har fuldstændig ret. Det var et andet firma. Ja undskyld, men der har været travlt de sidste par dage.
25/2 12:48
af TheNote
Under normale omstændigheder vil der være 2 muligheder. Enten skal der samles op i 248+ området i morgen formiddag, alternativt stiger vi henad eftermiddagen til kurs ca.258+ . Begge dele vil være købssignal idet der må forventes et kraftigt rebound i morgen. Hvorvidt dette rebound vil være stabilt, tjaa … så man skal kun være i aktier man også tør være lang i. Og der kunne Chemometec på nuværende niveau være et godt bud. Skulle vi nå 248 vil jeg købe massivt op til den lange portefølje. mvh
25/2 13:16
af TheNote
Så er jeg max optanket ! mvh TheNote
25/2 13:22
af Sukkeralf
Så skal der hypes (igen igen)
25/2 13:23
af TheNote
Tænker du på Genmab ? :)
25/2 13:25
af TheNote
Eller antyder du at jeg finder kurs 248 mere rimelig end 296 ? Med såkaldt ØU target i 350 ? (latterligt i øvrigt !).
25/2 13:39
af LP90
TheNote tak for det du deler med os :-)
25/2 13:44
af TheNote
Selvtak LP90. :)
25/2 16:54
af Kænned
For bare et par uger siden var fair value 208 og alle der var med vanvittige. Hvad har ændret sig i mellemtiden TheNote?
25/2 17:07
af TheNote
Markedet. Og i min bog er fair value stadig 208+en evnt. goodwill for NC202 i bioprocessing. Der er ikke solgt nogle til det marked endnu, så det må jo være på forventning. Som nævnt har jeg købt ind med "den lange horisont". Det ville ikke være muligt i kurs "tæt på 300". Nu er der da i det mindste potentiale såfremt det går som håbet.
25/2 17:47
af TheNote
1) NC202 skal bevise sit værd i bioprocessing. 2) Xcytomatic skal gøres klar til salg, us approval etc. og 3) Xcyto 5 og 10 vil i roligt omfang hjælpe beskedent på omsætningen. NC202 bliver nøglen til den fremtidige vækst, men i et sværere marked som tillæg til immunterapi. Det er derfor vigtigt at Søndergaard holder markedet informeret. Søndergaard er salgsorienteret, så det forstår han sandsynligvis betydningen af.
25/2 18:07
af rolling
Markedet har da så absolut ikke ændret sig til det bedre på det sidste note så det er da en mærkelig argumention, synes det lugter utrolig meget af at sukkeralf havde ret i sin kommentar
25/2 18:54
af TheNote
Jeg har direkte ovenfor skrevet mit grundlag, jeg har fortalt at aktien var for dyr. Nu er den faldet og jeg har købt - og alt med fuldstændig åben pande. Hvad er problemet, udover at jeg fik ret i mine argumenter ?
25/2 19:10
af The Note Novice
Som jeg husker også tilbage fra Euroinvestors debatsider og her på sitet, har du købt ind over den lange horisont jeg ved ikke hvor mange gange. Hvad er en lang horisont for dig? En uge? ;-)
25/2 19:14
af TheNote
Hvis I vil drøfte AKTIEN .. så siger I bare til. Vorherrebevars !
25/2 20:39
af Skidtmads
Suk... forsøgte lige at lave et indlæg - og lærte på den hårde måde, hvorfor I andre en gang imellem deler over i to. Jeg troede ærligt talt, at I var kommet til at trykke "Enter" eller lignende. Men det er en teknisk begrænsning, ser jeg nu. Beklager for det følgende
25/2 20:40
af Skidtmads
Hov-hov! Tøv lige en kende; nu tøws én gonnok, at de hiel blyver en smul personlit! Fakta er jo, at The Note altid har været en varm og vildt begejstret fan af Chemo. Da han i sin tid talte optimistisk om at kursen måske ville gå over 200, blev han dolket og talt grimt til. Det er fakta. Noten har ikke opfundet Chemo for mig, eller ”lokket” mig dertil. Jeg begyndte at handle Chemo, da kursen var 15-17-stykker. GAK er fremdeles ca. 33
25/2 20:41
af Skidtmads
Men jeg har nydt de hyppige bidrag fra Noten, der altid har været velargumenterede og med en TA-indsigt, som jeg kun drømmer om en dag at få. Jeg lytter gerne til andre – men handler selv! For relativt nylig skete der en markant ændring. Noten forlod Chemo-debatten med udmeldinger om at kursen var totalt useriøs, meningsløs og utroværdig – og at direktør og ledelses udmeldinger ikke kunne bruges til noget og at de små spinke-sparere var til grin!
25/2 20:42
af Skidtmads
Må man antyde, at døren for en kortere tid var ”smækket i”? Det tolkedes i disse kredse som: ”Hovsa, kom du til at sælge ude INDEN stigningen”, OG den ekstraordinære udbytteudbetaling, som vistnok kom bag på de fleste. Jeg erkender gerne, at den pludselige holdningsændring også undrede mig. Jeg tænkte: ”Det må dæleme være trist at være SÅ velinformeret; sælge ud – og så opleve så kraftig en stigning.”
25/2 20:42
af Skidtmads
Nuvel – jeg har jo ikke begreb skabt om, hvilke handler og handlinger, der gik forud for den markante stemningsændring. Men vi har vel alle prøvet at ærgre os over, at vi skulle have gjort noget ANDET, end det som vi faktisk gjorde.
25/2 20:45
af Skidtmads
Uanset hvad kan jeg sagtens følge, hvorfor The Note har fået en del drilagtige kommentarer på det seneste, hvis man tolker hans holdninger til Chemo som udtryk for hans held i privat portefølje. Vi danskere hader jo dem, der har held i sprøjten – ”De skal ned med nakken” – og derfor ligger vi på lur, når chancen byder sig at sparke ud. Kære Note: Du HAR ski nok selv bedt om lidt drilleri ovenpå dine absolut stærke – men skiftende meninger om, hvorvidt Chemo er velfungerende eller overvurderet.!
25/2 20:46
af Skidtmads
Drilleriet ligger lige til højrebenet. JO!
25/2 20:46
af Skidtmads
Når det er sagt, vil jeg gerne opfordre til, at vi kommer videre og ikke hænger fast i personlige kampe. Hvis det skulle have undgået en eller andens bevidsthed, vil jeg gerne henlede opmærksomheden på, at en større og større del af verden efterhånden ligger underdrejet efter truslen om Corona-virus! (Slå det eventuelt op på Google…) I DET perspektiv virker det infantilt og nidkært at sidde på et kapitalistforum og kaste personlig mudder i øst og vest. Føj.
25/2 20:47
af Skidtmads
Lad os nu dele vores fælles interesse for aktiehandel, og så lukke ned for ”Æv, bæv, hvad sagde JEG!” god vind til alle - Skidtmads PS: Og det er i min optik absolut forkasteligt at opfinde et nick som ”The Note Novice” og så have som sit eneste formål ”at gå efter manden”. Forkasteligt og uønsket her. Meld dit ind i Kattens Værn, de mangler altid udfarende arbejdskraft.
26/2 10:34
af Rune2494
Meget enig skidtmads. Jeg følger med på daglig basis både i genmab og chemo chatten. En af de ting jeg værdsætter enormt meget ved begge er, at der er for og imod for for at købe/sælge på stort set daglig basis og fra forskellige vinkler. Jeg personligt ser gerne at dette fortsætter. Og hvem der skriver hvad er jeg sådan set ligeglad med. Vi styrer vel alle selv hvad vi lader os påvirke af, og hvad der bare skal have en -> :-) med på vejen i stedet for en sur besked. Husk det gode humør
26/2 12:57
af Stockwatch1
Swedbank har øget deres ejerandel
26/2 13:20
af TheNote
Mon de har købt Chemometec Holdings ejerandel ? .. kunne ligne det. (link)
27/2 12:53
af Helge Larsen/PI-redaktør
Test
28/2 07:50
af Helge Larsen/PI-redaktør
God morgen. :-)
28/2 13:30
af TheNote
En tanke: (link)
28/2 14:08
af Stockwatch1
Jeg håber du har ret. Jeg så 254 som et kritisk støtteniveau, men har alligevel beholdt mine aktier, da jeg har et kæmpe tab
28/2 14:13
af TheNote
Den skal nok komme igen. I ved alle hvor vildt volatil den kan være. Selve aktien er ikke problemet på dette niveau. Det er noget rent lemminge effekt, som vil gå over. Vi ved nu at Corona er kun er en træls virus, og vi ved at indeks trængte til korrektion. Hvis du har beholdt indtil nu vil det være rigtig dumt at sælge så "tæt" på bunden, efter min beskedne mening. Chemometec er ikke en "forbruger" aktie og vil kun i begrænset omfang afspejle et evnt. faldende samfunds forbrug.
28/2 14:15
af TheNote
HVIS .. du vil sælge skal du evnt. gøre det på det rebound som snart vil være på vej. Vi ser tydeligt at støtten er der, men der vil komme skulp. Prøv at se ½ år frem og læn dig tilbage. Igen .. efter min beskedne mening.
28/2 14:19
af TheNote
JEG .. tror at mandag bliver den første start på det rebound vi ser imøde. Indeks kan godt falde lidt mere, men det store skrald ER taget. Det er forsent at sælge. Tværtom mener jeg man nu bør checke de aktier man gerne vil købe, og være parat når rebound kommer - snart !
28/2 14:24
af TheNote
Læg mærke til at mange nedadgående kursspikes lægger sig i max omkring den sorte midterlinje. Graf for S&P 500, : (link) Stay cool - stay rich !
28/2 14:27
af TheNote
Efter min mening vil svenskerne, og der er mange af dem, genstarte deres støttekøb ligeså snart markedet begynder at se "stabilt"/stigende ud igen. 5 vilde svenskere om 1 dansker - ? NÅ, Men vi ser frem til frisk nyt fra Chemometec.
28/2 14:48
af Rune2494
TheNote 13.13, er fuldstændig enig i din holdning til, at Chemometec ikke er påvirket af generelt forbrug og derfor ikke er så udsat, som en lang række andre virksomheder (flyselskaber, detailvirksomheder osv. osv.). God weeekend, tak for input!
Nyeste Først - Ældste Først   Side 21/113