Bavarian Nordic
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
Bavarian Nordic
NOVO
Biotek-snakken
Forsvarsaktier
Zealand Pharma
Shipping
Ennogie
Laks
Hansa Biopharma
Pharma
GN Store Nord
Medico
Grønne Aktier
Gubra
Amerikanske aktier
EL-BILER
Vestas
AMBU
Banker og Finans
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Embla Medical
OLIE OG GAS
![]() |
21/2 10:14 af exitnu |
Bavarian Nordic får løftet kursmålet for aktien til 260 kr. fra 245 kr. hos Nykredit.
Anbefalingen er fortsat "køb".
Det fremgår af Bloomberg News.
|
![]() |
20/2 14:26 af ProInvestorNEWS |
#152: Bavarian, Zealand, Genmab, Novo,Tesla, forsvarsaktier Kort video: (link)
|
![]() |
20/2 13:53 af exitnu |
JA, hr. Trump er ikke min kop te. Jeg frygter lidt, hvor FDA bliver skubbet hen;
Exclusive: FDA staff reviewing Musk’s Neuralink were included in DOGE employee firings, sources say
(link)
Elon Musk er genial med sin striben af firmaer, han succesfuldt har startet op og siden solgt med stor fortjeneste, men jeg tror, der er sprunget en sikring. Og så ikke mere politik ..
|
![]() |
20/2 10:08 af exitnu |
@Kraken23 - Længe leve kongen! :-(
|
![]() |
20/2 09:51 af Match |
Interessant artikel i - for en gangs skyld - BT:(link)
|
![]() |
20/2 09:43 af Kraken23 |
Jeg tænker at de bare vil gøre som trump foreslog under corona. Injicere sig selv med klor ;-)
|
![]() |
19/2 20:35 af EliotSpitzer |
Putin har været igang med at opbygge sin kapacitet for biologiske våben så både USA og EU må se på beredskabet imod small pot igen.
|
![]() |
19/2 17:49 af Strøjer |
Altså selskabet har forandret sig markant i de sidste 3 år, så en ny (og væsentligt lavere lønnet) CEO ville måske være på sin plads. Men også bestyrelsen burde kigge sig selv i øjnene, og se om de passer til selskabet. Hvis de stadig mener at der skal de store incitamentsaflønninger til, når aktionærerne mere eller mindre ikke har fået et afkast.
|
![]() |
19/2 17:16 af Vitus |
Kunne vi være så heldige at Bavarian Nordic’s direktør trækker sig ved offentliggørelse af regnskabet den 5. Marts - set med baggrund i det dødvande selskabet har befundet sig i igennem lang tid.
|
![]() |
19/2 17:10 af Strøjer |
Told pålægges ikke sælger men køber. Spg. er om man vil tolde allerede gamle indgået aftaler.
|
![]() |
19/2 15:57 af Bavainvestor |
De vil have bekræftet, at immuniteten fortsat gælder hvis de opdeler en dosis i flere (5) ved intradermal vaccination. Det har tidligere forsøg bekræftet og det vil vel betyde, at markedet for vaccinen skrumper - i hvert fald i nødssituationer
|
![]() |
19/2 15:57 af ProInvestorNEWS |
Hvordan ser fremtiden ud for forsvarsaktierne i en tid med mulige milliardinvesteringer i mange lande? Hør også om Genmabs kommende og vigtige afgørelse, kollapset i Bavarian Nordic samt meget andet i afsnit 262 af Investeringspodcasten. (link)
|
![]() |
19/2 12:57 af EliotSpitzer |
European Health and Digital Executive Agency (HaDEA): EU4Health udbud for at fremskynde adgangen til og/eller optagelsen af innovative Mpox-vacciner - Formålet med dette udbud vil være at styrke den videnskabelige evidens for immuniteten fra den modificerede Vaccinia Ankara virus-Bavarian Nordic (MVA-BN) vaccine, med særlig vægt på behovet for og optimal timing af boosterdoser.(link)
|
![]() |
19/2 09:35 af Bavainvestor |
Hvis Trump gør alvor af 25% told på medicin fra april, så bliver det spændende hvad der sker med de udskudte ordrer til USA på op mod 1,5 mia. kr. Betaler USA blot 0,4 mia. kr. mere eller hænger BN på den regning? Vi kan håbe, at BN har fået lov til at levere noget af det udskudte i 1. kvartal.
|
![]() |
18/2 07:48 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
![]() |
17/2 17:44 af Strøjer |
Det er langt fra sikkert. Som du indikere, er der mange som leder efter exit, på trods af en lav prissætning. Man skal bare se at få solgt voucheren og få brugt pengene på opkøb. Det ville være stærkt. Vi må bare erkende, at metaltrætheden er enorm blandt investorerne, og det får ikke kursen til at stige.
|
![]() |
17/2 17:23 af Bavainvestor |
Meget skuffende udvikling i dag. Jeg tror der sad mange og ventede på en vej ud - efter at været gået ind i 170 efter guidanceudmeldingen i håbet om et hurtigt rebound dengang. Tænker der hurtigt sker et salg af voucher og så bør vi da i det mindste få de 7kr i stigning
|
![]() |
17/2 17:05 af Strøjer |
Jeg forstår godt mekanikken. Min forventning er blot at de ekstra ordre som er i år, er lav margins ordre. Hvis Mpox oms forsvinder i stor stil er det jo fordi de støttede storindkøb forsvinder. og det er vel dem, som har den laveste margin ?
|
![]() |
17/2 16:48 af Bavainvestor |
50% magin på marginalomsætningen er ikke særlig prangende og netop udtryk for lavere priser. Husk på, at det jo bare er variable omkostninger. Omkostninger til administration, r&d, produktionsapparat osv ligger i indtjeningsmargin på den øvrige omsætning. BNs guidance er 500m højere EBITDA hvis de når 1 mia. ekstra i omsætning. Det må da blive 50%.
|
![]() |
17/2 15:24 af Strøjer |
Jeg er ikke enig i at deres guidance for 2025 er et ekstra ordinært godt år. De guider ikke speciel god vækst på rejse, deres margin guider de ens, på trods af engangsgevinster, cost cut og effektivisering. Jeg mener, at deres 2025 guidance er alt alt for konservativ. Vi ligger ca. 1 mia over i guidance på PP, det betegner jeg ikke som et ekstraordinært godt år. kun et godt år. I øvrigt er jeg ikke enig i marginal margin. De store ordre (ekstraord.), er dem som gives mest rabat på.
|
![]() |
17/2 15:06 af Bavainvestor |
Dvs EBITDA på ca 1 mia. kr. næste år hvis deres langsigtede målsætning på pp opfyldes. Heri er indregnet pæn vækst på rejsevacciner. Dvs. 800m efter skat og hvis pp ender langt under 1,5-2 mia er vi hurtigt på 0
|
![]() |
17/2 15:02 af Bavainvestor |
Margin er 50% på marginalomsætningen. Det kan du fx se i deres guidance for 2025
.
|
![]() |
17/2 14:53 af Strøjer |
@bavainvestor, er du sikker på at det bliver et nulresultat ? Det lyder umiddelbart som en voldsom reduktion.Tager du 2025 og piller 1 mia af omsætningen, med en margin på 30%, vil du da kun gå 300 mio ned i resultat. Og dermed formentlig stadig et resultat på 500-700 mio kr. (før skat), om end, flere af deres tiltag med forbedret bundlinie ikke er slået igennem deres 2025 forecast.
|
![]() |
17/2 14:36 af Bavainvestor |
@Strøjer husk på, at 2025 er et ekstraordinært godt år og altså ikke normalen. Næste år falder overskuddet markant selv hvis BN når deres målsætning på public preparedness - og hvis USA trækker følehornene til sig, kan vi i bedste fald håbe på et nulresultat.
|
| ||
![]() |
17/2 14:25 af Strøjer |
+ 5% i kapital opbygning som følge af afskrivningerne på de indkøbte vacciner. Det bliver da en fest
|
![]() |
17/2 13:42 af Strøjer |
Bavarian bliver blot en udbytte aktie, Hvis kursen ikke VIL op, kan vi se frem til et udbytte på 8-10-12% årligt.
|
![]() |
17/2 13:30 af Kraken23 |
når de melder ud på den nye pipeline, vil jeg overveje at gå ind hvis den ikke er baseret på mva-bn, og der kommer en kapacitet der kan styre dens udvikling, herunder risikostyring.
|
![]() |
17/2 13:20 af Janolsen64 |
Tror desværre det stikker meget dybere. Har ingen ide om hvad selskabet kan gøre for at gøre sig lækker for aktiemaked
|
![]() |
17/2 13:19 af Janolsen64 |
Man begynder at tro alt kan have effekt på prisen på Bava aktien. En virksomhed som har haft viende omsætning af gummistøvler i Uganda, vil straks have betydning for prisen på Bava. Det er efterhånden den føelse man sidder med :-)
|
![]() |
17/2 13:12 af EliotSpitzer |
Svagt vaksinesalg og afbrudt kontrakter fører til underskud for Moderna i Q4. Dette kan vel også have en afsmittende effekt på BN.
|
![]() |
17/2 11:53 af Kraken23 |
Det tror jeg du har ret i. Den usikkerhed som den nye administration giver vil helt sikker sætte sig i kursen. Også at bava har solgt til who til næsten samme pris som til usa, vil gøre det svært fremover at få høje marginer til normale kunder i andre lande, også når who ligefrem er ude og prale med de lave priser. Hertil også mulig
konkurrence fra lc-16 øger usikkerheden.
|
![]() |
17/2 11:11 af EliotSpitzer |
Jeg tænker at der immervæk er 4,72 % af aktiekapitalen som er short. Warren Buffet har sagt at det gode ved short er at de skal købes tilbake. Det tror jeg godt kan spille en rolle for den videre kursudvikling, hvis BN leverer i dette år. Men i mine øjne knytte usikkerheden sig til USA Bioforsvar indkøb. Kommer der køb efter den fryssettøret version af MVA-BN er mit spørgsmålstegn.
|
![]() |
17/2 10:39 af Kraken23 |
Godkendelsen var jo ventet, de har ovenikøbet givet bud på salget i år..så den er indregnet i kursen. Havde den fejle ville i have set et fald.
|
![]() |
17/2 10:37 af Strøjer |
Et stort ønske var at man lavede en hurtig handel på voucheren og tilbage
købte aktier for pengene....
|
![]() |
17/2 10:36 af Strøjer |
Problemet er vel, at for at kursen skal stige, skal der være nogle nye penge som kommer ind i karrusellen. Og hvor skal de komme fra ? Lige nu sælger shorterne ud. Så hvem skal købe op ? De fleste af os er jo over grænsen for det "normale". Men med en ek. på ca. 12 mia og en børskurs på 13,5 Mia.... Så er det svært at argumentere for at aktien på nogen måde er dyr.
|
![]() |
17/2 10:01 af Enkommentar1 |
Kursen nu kl 10.00 - at den kun stiger med 2,5% bruger jeg til at købe flere aktier i denne
. Prisen er efter min mening helt skæv.
|
![]() |
17/2 09:13 af exitnu |
Bare algoritmehandel med nogle H100 GPU'er som kører showet :-)
|
![]() |
17/2 09:09 af Fandel |
Fatter ikke en dyt...
|
![]() |
17/2 09:04 af Janolsen64 |
Tror vi ender med et minus, selv om jeg ikke forstår hvorfor :-)
|
![]() |
17/2 09:03 af Bullish |
:-O
|
![]() |
17/2 08:51 af Fandel |
Jeg tror vi vil se kursen stige mellem 7-10% fra børsåbning, og så falde en smule tilbage sidst på dagen.
|
![]() |
17/2 07:02 af ProInvestorNEWS |
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked (link)
|
![]() |
17/2 06:59 af ProInvestorNEWS |
Bavarian får amerikansk godkendelse til chikungunyavaccine i USA (link)
|
![]() |
17/2 06:43 af Bavainvestor |
Mig bekendt er BN ved at have nedbragt sit skatteaktiv til 0, så det undrer mig, at Per Hansen ikke tager skat med i sin beregning, så han når frem til 9 kurspoint og ikke 7 kurspoint.
|
![]() |
17/2 06:24 af ProInvestorNEWS |
Bavarian: FDA voucher kan give mere end 5 % aktieopdrift (link)
|
![]() |
17/2 06:14 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
16/2 23:46 af EliotSpitzer |
Jeg har med stor interesse læst de forskellige kommentarer. Jeg har slet ikke turde skrive om den voucher det sidste stykke tid af frygt for at de ikke fik den tildelt. Men noget fungere altså fortsat i USA's føderalemyndigheder. Jeg er dog fortsat bekymeret for hvordan small pox bioterror trusselen bliver håndteret videre frem. Men dette var positivt.
|
![]() |
16/2 16:41 af Bavainvestor |
Tak @TKN det er god information at have i baghovedet
|
![]() |
16/2 16:00 af TKN |
Der kommer også snart svar på den frysetørret udgave. Omkring d. 31. marts (link)
|
![]() |
16/2 15:29 af Enkommentar1 |
Gennemsnits kursmål er 275,75 på Bavarian - der må være flere analytikere som fjerne deres “usikkerhed” i kursmål efter godkendelsen og dermed revidere til et højere kursmål. Der bør være en del som vil købe ind på dette meget lave niveau til denne cases. De købte aktier for kr 150 mio, de får flere penge nu for dette bevis når det sælges, de penge bør også bruges til at købe aktier tilbage - jeg mener der er et ren “grøn” signal til kraftigte stigninger
i den kommende tid.
|