Chemometec
Aktiesnakken
Genmab
TESLA
Zealand Pharma
NOVO
Ennogie
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Vestas
Forsvarsaktier
Gubra
Pharma
Hansa Biopharma
Amerikanske aktier
ExpreS2ion
AMBU
GN Store Nord
Smallcap og First North aktier
Grønne Aktier
Politiksnakken
Shipping
Banker og Finans
Chemometec
Embla Medical
Medico
![]() |
8/2 17:29 af lexus |
nå hvor langt falder den tilbage.
|
![]() |
8/2 17:12 af Verus |
Det ligner et udbytte på 7-8 kr.
|
![]() |
8/2 17:10 af Verus |
I H1 gik 40,6% af omsætningen ned på bundlinjen(efter skat). 209.8 x 0.406 = 85.18 mio. Helårsresultat ved en vækst på 58%: 281 x 1.58 = 444 mio. Heraf 444 x 0.406 = 180 mio efter skat. EPS = 180/17.4 = 10.36 kr. PE = 711/10.36 = 68 kr.
|
![]() |
8/2 16:17 af JDam |
De angiver så en EBIT for halvåret på 106 mio. Hvis samme vækst som sidste halvår antages så lyder det kommende års EBIT ~306 mio. Med 17.4 mio aktier får jeg en PE på 40 (kurs 711). Kan man regne så'n? Giver PE beregning mening med den vækst?
|
![]() |
8/2 11:34 af Aps invest |
Ja, Chem gør det fantastisk….lidt generel ro på markederne og fokus på indtjening istedetfor renter, så skal den nok kravle over 1000 igen. :)
|
![]() |
8/2 10:09 af ProInvestorNEWS |
Chemometec H1: Flot vækst - ej påvirket af usikkerhed i første halvår (link)
|
![]() |
8/2 09:37 af John Doe |
Helt vildt regnskab. Kan være vi endelig får sat kursen opad igen nu. Lad os se!
|
![]() |
8/2 09:26 af Doublo |
Hvad tid offentliggøres regnskabet i dag?
|
![]() |
8/2 00:41 af Skidtmads |
@El pensionisto: No Comprendo???
|
![]() |
7/2 22:24 af Pappi |
Whatewer it takes - glæder mig til H1 i morgen
|
![]() |
7/2 19:37 af Skidtmads |
@pappi Der er en gammel talemåde: "De, der har, skal får". Jeg er ikke sikker på, at jeg citerer korrekt, da jeg var en lille pige dengang jeg hørte det. Men foranlediget af dit indlæg kan det måske bringe håb til os skaldede?
|
![]() |
7/2 18:23 af Pappi |
Håber snart Gud mildner luften for de klippede får - os klippede
|
![]() |
7/2 17:39 af Skidtmads |
uha, jeg synes knageme at der bliver trukket veksler på min tålmodighed...
|
![]() |
3/2 18:07 af Verus |
Omfanget af forbrug af Chemometec`s produkter/instrumenter vil være størst ved de autologous terapier - måske op mod et kassetteforbrug på 20-30 ved hver patient.
Andelen af Autologous vs allogeneic samt mængden af patienter i målgruppen for de respektive terapier vil få betydning for forbrug af vare. Derfor er det umuligt for mig at lave en beregning. Men sikkert er at hver “production site” skal have en række instrumenter med et tilhørende kassetteforbrug.
|
![]() |
3/2 18:07 af Verus |
Autologous cell therapy (ACT) produceres enkeltvis til hver patient da det er individets egen celler der er ophav til celleterapien.
Allogeneic celle terapi produceres i større batches og retter sig mod en bredere patientgruppe der modtager celler fra en ikke relateret doner.
|
![]() |
3/2 17:43 af Verus |
link nr 2 var et til en artikel jeg tidligere havde postet hvor former FDA commissioner Scott Gottlieb udtalte forventninger om FDA godkendelser af mellem 10 og 20 celle terapier årligt fra 2025.
|
![]() |
3/2 17:21 af Verus |
|
![]() |
3/2 17:21 af Verus |
Interessante updates for “cell and gene therapy”.
*Den nuværende store underkapacitet inden for produktion af celle- og genterapiprodukter medføre en større igangværende ramp up både hos CMO`er og selskaberne der har udviklet terapierne.
*FDA samt EMA forventer begge, at godkende mellem 10 - 20 celleterapier årligt fra 2025. Dette set i forhold til totalt 7 godkendte terapier i dag.
Ikke underligt at Chemometec udviser vækstrater op mod 50% fortiden og forventeligt i en årrække fremad.
https:/
|
![]() |
2/2 19:32 af bellaj |
Jow selvfølgelig :-)
|
![]() |
2/2 14:14 af Skidtmads |
Mon ikke at Noten lige anvendte lidt humor i den kommentar..... Det er jo en rigtig fin dag...
|
![]() |
2/2 13:56 af bellaj |
Du har ikke noget at undskylde, tværtimod - din fustration lignede den vi alle havde og du forsøgte/forsøger at finde lys i mørket, iøvrigt sammen med mange andre engagerede investorer i denne gode tråd. Bliv endelig ved med indput :-)
|
![]() |
1/2 21:18 af Fortuna |
Phew! Jeg er frisk på den kasse øl, dér! Og synes "voldsomme udfald" ... op, er det charmerende ved Chemo. Der har gudskelov været mange flere "op" end "ned" ...
|
![]() |
1/2 16:55 af Skidtmads |
tja, det er "småulogisk". Men "småeuforisk", "småerotisk" eller "småeufemisk" er ligemeget; når blot det er et signal om normalisering af logik omkring aktien. Jeg tror på, at der fra nu af sker den forventede stigning, hvilket gerne må ske i daglige, stædige, mindre trin. Jeg er træt af de voldsomme udfald op/ned.
|
![]() |
1/2 16:35 af Vesterled |
ja, tænk at man er småeuforisk ved kurs 700!
|
| ||
![]() |
1/2 16:01 af Skidtmads |
MEGA - som de unge siger....
|
![]() |
1/2 15:58 af Skidtmads |
Du inviterer bare - vi skal nok møde op!
|
![]() |
31/1 23:39 af Skidtmads |
på TRODS af, at jeg allerede er FOR eksponeret i aktien..
|
![]() |
31/1 23:38 af Skidtmads |
Hvis jeg havde likvid kapital nu, ville jeg hælde det hele i Chemm.
|
![]() |
31/1 22:33 af Trafictrader |
Men på den anden side skal man også være inde når vi rykker op... det plejer at gå stærkt når den vender :-)
|
![]() |
31/1 22:30 af Trafictrader |
:-) ja har handlet den siden kurs sidst 70 og taget op og nedtur ... dog mest opture... skal lige se lidt mere et par uger frem før jeg hopper med igen :-)
|
![]() |
31/1 22:25 af Skidtmads |
jeg beder til, at du har ret! Har været med siden kurs 19, så den seneste nedtur har været grum.
|
![]() |
31/1 22:10 af Trafictrader |
når markedet lige har sundet sig lidt skal vi nord på igen :-)
|
![]() |
31/1 01:21 af Skidtmads |
Men i 2019-2020 leverede firmaet dog et voldsomt udbytte?
|
![]() |
30/1 22:08 af Esset |
i miljøkonsekvensrapport af 9-2-2021 side 15 er der givet tilladelse til behandling af 200k tons plast. Så vidt jeg kan se.(link)
|
![]() |
30/1 16:45 af Verus |
Well, upside ser i alt fald bedre ud i dette prisleje end i +1000
|
![]() |
30/1 15:55 af Jazzz |
Klart.. tror bare kursen er løbet lidt i forvejen og at der ikke er plads til nogen fejl.. så jeg tror ikke markedet har indregnet alt.. svært at se at de mellemlange udsigter for kursvækst, selvom de forsætter med at vokse to cifret..
|
![]() |
30/1 12:00 af Verus |
Fra 2024/25 venter FDA årligt at godkende et sted mellem 10 og 20 celleterapiprodukter. I dette scenarie har serviceafdelingen alene et potentiale på +100 mil.
|
![]() |
30/1 11:44 af Verus |
"celleterapimarkedet som Chemometec fuldstændig dominere"
|
![]() |
30/1 11:42 af Verus |
Jazzz...forstår hvad du skriver. Dog ventes celleterapi som markedet Chemometec fuldstændig dominere, at vokse med ca 35% de næste 10 år. En PE på 18-20 passer nok bedre på selskaber der vokser 6 - 8 % årligt. Værdiansættelse er en størelse der vil kunne være baggrund for mange synspunkter. Uden krystalkugle ved vi realiteten ikke hvem der får ret - hvor bevæger celleterapimarkedet sig hen, får Chemm succes med yderligere produkter, hvad med konkurrenter? osv...
|
![]() |
30/1 04:56 af Jazzz |
Siger ikke at selskabet ikke kan vokse og iike engang at kursen er urimelig (hvis man tror de kan vokse så agressivt), blot at jeg ikke forstår at man kan være uforståeligt overfor at kursen “kun” er 680 og at “alt er indregnet” og altså at kursen bør være meget højere.. hvis man når PE 18 om 5-7 år.. så skal kursen vel slet ikke stige nu.. så går der jo endnu længere tid inden man når en fair value..
|
![]() |
29/1 23:32 af Esset |
Er den ikke steget ca.1700% på 5 år, det er vel ok.
|
![]() |
29/1 23:27 af Esset |
Markedsværdien er ca. 14.000.000.000.- og de tjener, hvad var det 120 mill. , så synes ikke den er billig.
|
![]() |
29/1 22:14 af Verus |
@Jazz.. 5 x nuværende omsætning er realistisk inden for 6 - 8 år. Forward PE er ca 90 med dagens kurs. Det vil så betyde at du mener at PE skal ned på 90/5 = 18 før det giver mening for dig. Det vil for mange selskaber sikkert være en fair værdiansætning, men ikke for Chemm der med deres vækstrater, ingen gæld og den unikke markedsposition de har qva deres status som Gold Standard i celletælling inden for celleterapi. Det berettiger til en væsentlig højere prisansættelse.
|
![]() |
29/1 20:27 af Jazzz |
TheNote.. hvad mener du med at “.. fatter det derude..” og “alt negativt er indregnet”… aktien handler til PE på mindst 100 uanset hvordan man regner det.. kan altså virkeligt ikke se at det er underligt hvis den ikke vælter op i kurs.. de skal jo op og tjene mindst 5 gange så meget som nu, før det rigtigt giver mening.. muligt det kan lade sig gøre.. men din forbløffelse over kursværdien
giver ikke megen mening.
|
![]() |
29/1 13:20 af Pappi |
Med et overskud i dette regnskabsår på ca 120mil bliver det til en indtjening pr aktie på ca 7kr
|
![]() |
29/1 11:29 af Esset |
De tjener ca. en femmer pr. aktie, kan prisen på aktien ikke stadigvæk halveres, uden at den bliver "
billig"
|
![]() |
28/1 18:17 af Pappi |
Hvis den øvre grænse af den nye opjustering holder vil Chemometec vækste ca 40% i dette regnskabsår. Med et par opjusteringer mere ender vi nok på 50%++
|
![]() |
28/1 12:40 af MrG |
Der er stadigvæk salg i modellen på månedschart kan jeg se, så mon ikke man skal passe på stadigvæk
|
![]() |
28/1 11:31 af Stockwatch1 |
I min model laver den købssignal på det her niveau omkring 685
|
![]() |
28/1 10:25 af LP90 |
ja sku ikke meget positiv reaktion når man tænker på den er faldet omkring 40% de sidste 4 mdr. så lidt skuffende
|