Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
26/11 13:15
af TheNote
Ser vi på biocompare er apparaterne fra Thermo meget forskellige fra Chemm og har væsentlige forskelle f.eks i håndtering af celle størrelser. (link) . Herudover er der så nok også noget med priser og effektivitet. Chemometec siger også selv de kun er EN af de 3 største. Men vi er nede i nuancer hvor min viden har begrænsninger.
26/11 13:21
af NWulff
Det er vel også hip som hap om de bliver købt op, så længe de holder væksten oppe.
26/11 13:23
af Aps invest
Chemometec kan faktisk være et godt sted at “gemme” sig, hvis det her corona hysteri breder sig :) Tror ikke det rammer dem, måske tværtimod.
26/11 13:29
af NWulff
Chemometec performer rigtigt nok om der er covid eller ej. Om aktiekursen dykker er jo altid bare en mulighed.
26/11 13:37
af Aps invest
Væksten i Chem blev ihvertfald ikke ramt på væksten under første corona bølge….de har et produkt som bliver solgt uanset corona. :)
26/11 13:39
af NWulff
Om der er pandemi eller ej skal forskningen bane vejen for ny medicin. Især under en pandemi. Så jeg ser væksten som relativt sikker. A la salg a livsnødvendig medicin.
26/11 13:51
af TheNote
NWulff - jeg har ledt efter alternativer til CAS (8,9-12). Hvilke alternativer ville være nærliggende hvis ikke vi snakker CRISPR ?
26/11 14:19
af TheNote
Faldt lige over et par demo videoer af tælleren fra Thermo (link) kontra vores fra Chemm (link) hvor kasserne jo er pre-stained med f.eks trypan blue. Den samlede forskel i arbejdstid virker voldsom til NC202's fordel.
26/11 14:25
af NWulff
Tænker du et alternativ til CRISPR i form af en investeringscase for genome editing ?
26/11 14:26
af TheNote
nej, mere rent teknisk for at få indsigt i det praktiske laboratoriearbejde. Hvad ville man ellers gøre uden CRISPR ?
26/11 14:30
af NWulff
Det kommer an på hvad det er du vil i laboratoriet. Hvis det er til genome editing er der meganucleases og TALENs. Men det er håbløst forældet i min optik. Men jeg er nok også lidt inhabil.
26/11 14:31
af TheNote
Ok, men tak. Jeg kigger på det !
26/11 14:35
af NWulff
Der er dog et selskab der de novo har lavet en nuclease der er guided med to RNAer, der targets hver sin strand af dsDNA (hvor Cas9, Cas12 etc. targets é strand) men jeg har glemt hvad de hedder. Det lyder til gengæld smart.
26/11 15:01
af TheNote
Hmm ... det er sku'tung stof for en (udvidet) lægmand. Lad mig vende den om. Kunne man bruge Xcyto 5 eller 10 til selve sekventeringen/klipningen hvis man havde det rette set-op ? Vi ved det kan bruges til eccDNA diagnose, men kan vi trække yderligere ? Eller er vi her helt ovre i stærke elektron mikroskoper ?
26/11 15:13
af TheNote
Her lidt data om anvendelse: (link)
26/11 18:17
af bellaj
Ja. Jeg syntes også det er svært, men mener I ikke vi har en stærk spiller i Chemometec på et vanvittigt spændende område. Mest henvendt til TheNote og NWulff men også andre i denne fine tråd. :-)
29/11 08:28
af NWulff
Uden at være cellbiolog vil jeg mene at Xcyto ikke er det rette instrument at bruge i klinik. I RnD-fasen kan det godt bruges, men det kommer selvfølgelig an på indikationen. Jeg er ledt vedholdende omkring Xcyto. Jeg kan godt se fordelen - men jeg er ikke ekspert på områderne hvor det kunne være interessant at anvende det. Hvorfor du spørger til sekventering eller klipningen, vil jeg påpege at de 3 ikke har noget med hianden at gøre. Og så alligevel jo. Xcyto vil kunne validere dit produkt - om
29/11 08:29
af NWulff
klipningen er lavet som den skal og om dine markører er som forventet og derefter lave statistikken på hvor stor en andel er som forventet/håbet på.
29/11 12:03
af TheNote
Tak skal du have NWulf. Så fik jeg lidt at tygge på. :-))
29/11 12:32
af TheNote
Men sikke en rystetur vi har fået. Uanset Omikron skal vi dog ikke glemme .. at casen er den samme og .. at LARGE CAP stadig blinker forude. Det skal dog ikke forhindre markedet i at "blibbe" os ind i mellem. Stay cool ! Imho ...
29/11 12:50
af TheNote
TA mæssigt er det negative momentum i bundvending og hvis det går som det plejer burde vi alle snart kunne smile igen, graf: (link)
29/11 18:39
af Skidtmads
Jeg kan nu bedst lide kursen, når den består af FIRE cifre...tral-la-la...
30/11 14:49
af TheNote
Vaccine/Virus delen af Chemometec må rykke godt for tiden. Der er garanteret hektisk aktivitet. Fint med balance - og 4 cifre burde være inden for rækkevidde meget snart. Iøvrigt, update: (link) .
1/12 21:18
af Trafictrader
imorgen vender de store drenge tilbage ;-) ... sik sak mønstre og covid og renter driver nu verden endnu engang..
2/12 00:36
af Skidtmads
@trafic Kan du prøve at præcisere, hvad du mener med at "de store drenge vender tilbage i morgen"?
2/12 12:42
af TheNote
Havde det ikke været for USA's bizarre kurssreaktion igår burde vi også være steget. Resten af verden tegnede op. Lad os håbe at det "us" flush-out for denne gang.
2/12 12:43
af TheNote
Kommentar: (link)
2/12 12:46
af TheNote
Mht. Chemometec .. jeg tænker de har mere travlt end nogensinde !
2/12 14:03
af TheNote
Vi er nu faldet fra kurs ca. 1070 til 870 pga. Omikron = 18,6 %. På uændret intern nyhedsstrøm og formodentlig kun en styrkelse af omsætningen, netop i vaccine og virus. Så det er en bizar situation vi står i.
2/12 14:06
af TheNote
Lægger vi dertil at dollar er steget og at der i priserne indlægges inflation med pæne omsætningsstigninger til følge bliver det endnu mere absurd.
2/12 20:02
af bellaj
Jeg tænker det er med at udnytte kursfaldet - så jeg har købt til den lange beholdning idag
2/12 20:07
af TheNote
Der er noget snak om sektor rotation - men absolut ingen reelle fakta at forholde sig til der kan retfærdiggøre disse vanvittige forskydninger. Vi håber på en snarlig normalisering, men føj ...Volumen er heldigvis lav og understøtter et rebound. Men alligevel .. nuts ..
3/12 10:07
af TheNote
Havde USA ikke tabt hovedet fuldstændig i forgårs skulle vi idag have ligget i kurs ca. 960. Nuts .. Graf: (link)
6/12 09:34
af NWulff
Kommer det overhoved bag på os mere? (link)
6/12 09:34
af NWulff
På baggrund af ovenstående forventes der nu en omsætning i regnskabsåret 2021/22 på DKK 370-380 mio. mod senest udmeldt DKK 335-345 mio., og EBITDA forventes at ligge i intervallet DKK 175-180 mio. mod senest udmeldt DKK 160-165 mio.
6/12 11:09
af Vesterled
Jeg forstår ingenting. Hvorfor falder den massivt ovenpå opjusteringen? Havde man ventet en endnu større opjustering?
6/12 11:10
af LP90
hvad sker der lige opjustering oven på vi i for vejen var trykket 27% ned og så falder vi ?
6/12 11:13
af Helge Larsen/PI-redaktør
" Chemometec har indtil videre kunnet opretholde produktion, kvalitetskontrol og logistikfunktioner på et tilfredsstillende niveau, oplyser selskabet. Usikkerheden omkring covid-19 er dog lurer dog i den kommende periode. - Dels er der øget usikkerhed om den fremtidige leveringssikkerhed, hvis den globale komponentmangel fortsætter ind i 2022, og dels er der et opadgående pres på indkøbspriserne generelt. Samtidig er udfordringerne vedrørende covid-19 igen stigende, skriver virksomheden"
6/12 11:14
af Helge Larsen/PI-redaktør
6/12 12:41
af TheNote
Med dagens opjustering burde vi ligge i all-time-high, kurs 1175. Trækker vi så de kommende komponent-problemer fra så skulle vi vel ligge i kurs 1050. En mulighed jeg ser tilbage er at det er bestilt atbejde. Chemometec er ved at blive opkøbt og man har bestilt kursen banket ned. Det er almen brugt praksis. Jeg er løbet tør for andre muligheder ...
6/12 12:46
af TheNote
Chemometec har i DEN grad bevist sin berettigelse så det kan umuligt være midlertidige komponent problemer der kan forårsage den ned-slagtning af en virksomheds kurs. Vi er blevet informeret fint, så heller ikke det kan være problemet. Ledelsen er fuldt troværdig i sin ageren. Jeg ser frem til at modtage meddelelsen om opkøb af Chemometec ... (imho !)
6/12 13:10
af TheNote
Mit synspunkt understøttes af at vores nedtur ikke er en sivende tendenser, men brutale hug, hvor man med minimal ekstra indsats kan yde maksimal påvirkning. Oven i købet har Chemometec i den samme periode performet betragteligt positivt. Der er derfor ingen sammenhæng mellem kurs og selskabs resultat. OPKØB ...
6/12 13:48
af TheNote
Opjusteringen er iøvrigt ikke en lille hyggelig 2 % .. nej, vi er tæt på en 10 % opjustering. Det er faktisk EKSTREMT !!! i DET lys er dagskursen simpelthen grotesk ... imho.
6/12 13:59
af TheNote
Men ser vi kursen og sammenholder med mine udsagn, så må markedet jo tro jeg er bindegal. Hvad tænker I andre ? :-)
6/12 14:17
af perstu
Ser dig ikke som bindegal - snarere tværtimod :-) - men ser heller ikke udviklingen i Chemometec som værende meget forskellig for udviklingen i Genmab, Hansa og sidst Bavarian - og tror ikke de er under opkøb :-)
6/12 14:20
af bellaj
Biotek har i det hele taget en svær tid. Nasdaq Biotek er åtd ned med 3% og S&P er op med 23%. Rigtig mange har lange gevinster i chemometec og kan være fristet til at sælge for at "lappe" på porteføljen. Jeg har selv kastet de sidste mønter efter chemometec. Jeg tænker som dig TheNote. Enten er der noget under opsejling eller også har vi udsigt til store stigninger på den lange bane. :-)
6/12 14:23
af Pappi
TheNote - skal man ikke ha den store tegnebog frem hvis kursen skal påvirkes - stor daglig omsætning i lang tid - ved du evt hvordan det gøres
6/12 14:23
af bellaj
Det er nemt for mig med de nuværende kurser - så skal jeg i hver fald ikke reducerer - og som sagt har jeg lige købt for de sidste kontanter :-)
6/12 14:38
af TheNote
Markedsmanipulation foregår ved at påvirke eksisterende tendenser. En momentum kurve der udviser en mindre svaghed bliver trykket "lidt ekstra" over en rum tid. Derved påvirkes "næste" som så også lige får et lille tryk osv. Dvs. at man med en behersket "delta" indsat får stor indflydelse. Så momentum kurven der normalt ville udligne sig selv bliver presset i en ønsket retning. Så .. hvis nyhedsflowet er "lidt" negativ, presses det som om "nu rabler det". En ny trend kan derved sættes.
6/12 14:39
af TheNote
Når kursen så har nået ønsket niveau kommer der en kæmpe omsætning og retningen skifter.
Nyeste Først - Ældste Først   Side 46/113