Shipping
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Grønne Aktier
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Laks
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
Shipping
|
|
29/5 17:12 af mollegade |
Det ser jo meget godt ud :)
|
|
29/5 12:43 af Henrikhot |
@mollegade 01.04 der var nogle friske tal her (link)
|
|
|
28/5 23:14 af mollegade |
|
|
|
28/5 23:13 af mollegade |
Er der nogen herinde der er inde i Golar LNG?
|
|
|
28/5 21:38 af uddi999 |
|
|
|
28/5 21:38 af uddi999 |
INgen udbytte fra AVANCE
|
|
|
28/5 17:20 af rasmusborre |
Blev det afklaret med udbyttet?
|
|
|
28/5 10:52 af ungeee |
Jeg læser det som de har tjent 0,24$ pr. aktie, men ikke betaler udbytte.
|
|
|
28/5 10:49 af rasmusborre |
Intet udbytte fra FLEX LNG mente jeg, skrev forkert.
|
|
|
28/5 10:41 af rasmusborre |
Udbytte på 0,1$ fra FLEX LNG. Har lidt svært ved at gennemskue det fra Avance, har jeg forstået det rigtigt hvis jeg siger udbyttet er 0,24$?
|
|
28/5 09:41 af Helge Larsen/PI-redaktør |
DNB bull på tank: (link)
|
|
28/5 08:49 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Avance: (link)
|
|
|
28/5 08:17 af mollegade |
Hunter ser ligeså fremragende ud.
|
|
|
28/5 08:16 af mollegade |
ADSC med bedre end forventet regnskab; 0,30 Nok i udbytte!
|
|
|
28/5 01:04 af mollegade |
Raterne på VLCC stiger med 54%! - jeg har læst på Twitter, at det muligvis skal tilskrives en ny 'ophobning' af olie (storage), men jeg har ikke kunne få det endeligt bekræftet.
|
|
|
27/5 21:49 af TOPspiller |
God Shipping dag. Håber de fine stigninger også rammer Norge/Danmark i morgen.
|
|
|
27/5 19:18 af rasmusborre |
Avance er i
morgen ja, var vidst lidt for hurtig...
|
|
|
27/5 18:46 af jonathanhill |
Endnu en glimrende dag for Euronav/Frontline!
|
|
|
27/5 16:28 af uddi999 |
Til info så er der regnskab på Avance Gas i morgen
|
|
27/5 16:21 af Bulder |
Noget af en rutchetur APM har taget i dag. Nogen der ved hvorfor?
|
|
|
27/5 15:53 af rasmusborre |
Regnskab for FLEX LNG imorgen og regnskab i overmorgen for Avance Gas, til de interesserede :)
|
|
|
27/5 14:30 af lassevh |
Ja, fandt ud af at det var Bermuda, ikke Bahama :) Så kan være jeg holder den forbi udbyttet alligevel så. 7 NOK stykket er jo alligevel en klat
|
|
27/5 10:50 af AH2005 |
@lassevh: Du kan se på deres hjemmeside hvor de er hjemmehørende, og ja hvis det er et Bahama selskab så er der ikke fradrag af skat.
|
|
|
27/5 07:51 af Sartaq |
Jeg tænker egentligt at det er et fint resultat. Hvis du kigger på udbytte procenten i forhold til pris, så er den jo pænt høj. Kan de bare holde det i det niveau er jeg mere end tilfreds.
|
|
| ||
|
|
26/5 18:38 af rasmusborre |
0,2$ pr aktie i udbytte hos BW LPG. Tja, det vel godkendt i forhold til at det har været et meget presset 1 kvartal, med både corona og lav oliepris. Hvad tænker I andre?
|
|
|
26/5 13:06 af TOPspiller |
Hafnia kom med regnskab i går. Endnu et selskab der ikke belønnes for deres overskud. Kurs ca 18 overskud ca 2 pr aktie for Q1 - Q 2 bliver bedre. Udbytte bliver 1 NOK.
(link)
|
|
|
26/5 11:01 af lassevh |
Er det noget med at Frontline har hjemme på Bahamas, så der ikke bliver tilbageholdt ekstra udbytteskat? Er på vej ud af min FRO position, og vil ikke bøvle med refusion...
|
|
|
26/5 08:32 af CBA_Trader |
BW LPG Q1 2020 (link)
|
|
|
26/5 06:15 af rasmusborre |
Der kommer Q1 regnskab for BW LPG idag, glæder mig til at se hvordan det er gået og især udbyttet :)
|
|
|
25/5 14:01 af Messimaster97 |
Frontline 0,70$ udbytte ex-date er 3 Juni
|
|
|
25/5 12:36 af Sartaq |
Så er der snart regnskab fra BW og Avance. Spændende at se deres tal og evt udbytter. Hvornår er det udbyttet går fra Frontline?
|
|
|
25/5 09:55 af mollegade |
Well, jeg tager det åbenbart i mig igen. Avance er i hopla allerede :)
|
|
25/5 07:53 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det sker ikke fra den ene dag til den anden. Olieprisen skal også en del højere op.
|
|
|
24/5 23:55 af mollegade |
At olieprisen har rettet sig, hjælper vel ikke LPG-aktierne. Prisen har rettet sig, men det er næsten udelukkende pga cuts. Hvordan skulle det gavne LPG?
|
|
24/5 13:58 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Test
|
|
23/5 11:43 af StockBull |
Der kan være flere ting som spiller ind exsemplevis skibe som har covid19 ombord eller kunder som har erklæret force majeure som kan påvirke gas rederiers indtjening men og det er tilfældet med Avance skal jeg ikke kunne sige
|
|
23/5 11:39 af StockBull |
Tror de fald vi ser nu er p.g.a Covid 19 og den usikkerhed der er i verden. Det hele har jo kørt i tomgang de sidste 3 måneder og det kan tage op til 1 år inden vi er tilbage i racergear
|
|
|
23/5 10:28 af ungeee |
StockBull...og andre. Olieprisen har da rettet sig lidt. Alligevel falder Avance og BW LPG - eller stiger ihverfald ikke. Hvad mon forklaringen er? Og er der nogen, der har et bud på en kortere fremtid end 10 år? Mvh
|
|
23/5 08:30 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Test
|
|
22/5 14:31 af StockBull |
|
|
22/5 14:01 af StockBull |
Hvad der sker på den korte bane er svært at vurdere men som investor ser jeg LPG / LNG som en mere sikker investering hvis man kan holde i 10 år eksempelvis
|
|
22/5 13:58 af StockBull |
LPG vil fremadrettte kunne udkonkurere både HFO og LNG som brændstof til skibe i.f diverse analyser fra DNV og der er en process der allerede er startet. Men ja HFO kan benyttes frem til 2030 hvis man har installeret scrubbers
|
|
22/5 13:43 af StockBull |
Men for HFO kraftværker kommer det til at gå hurtigere - 10-20% reduktion per år.
|
|
22/5 13:41 af StockBull |
Ja sådan cirka 5% reduktion per år skal nok passe
|
|
|
22/5 12:34 af jonathanhill |
Hej Stockbull - Hvis du men kort sigt mener ~20 år, så ja. Der vil HFO blive anvendt. Alle nye skibe der bygges idag, bygges med closed loop scrubber for at kunne anvende 3,5%s FO going forward - Det er naturligvis indtil IMO forbyder dette også. Du kommer ikke til rigtigt at se gas som drivmiddel før 2030, og der snakker vi nok 10-12% af total maritimt fuel forbrug.
|
|
22/5 10:49 af StockBull |
Skibsindustri er i en omstilling fra at benytte HFO (heavy fuel oil = tungolie) til at benytte LNG / LPG på langt sigt. På kort sigt vil nogen bruge HFO og installere scrubbers som kan fjerne svovl fra tungolien. Men på den lange bane vil HFO være history for skibe.
|
|
22/5 10:45 af StockBull |
|
|
22/5 10:45 af StockBull |
Fuel Oil Global Market Outlook
The global fuel oil supply stands at 6.574 Mbpd
The global fuel oil demand stands at 4.769 Mbpd
Demand is expected to drop at a CAGR of 4.08 percent until 2020
|
|
22/5 08:39 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hannisdal siger sælg tank! (link)
finans/i/3Jyx2q/analytiker-har-mistet-troen-paa-tank-ser-aksjenedtur-paa-30-prosent
|
|
|
22/5 02:32 af kurtasle |
Geopolitical tensions between US/China (already seeing that), OPEC + and supply discipline, a 2nd wave of Covid-19. War in the middle east etc etc
|
