Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
20/5 23:35
af mollegade
Contango er (næsten) væk, så nu er der udbud-efterspørgsel tilbage - og den har lange udsigter. JH mener 2023.
20/5 23:33
af mollegade
@Henrikhot Ingen. Hans analyse er sober og varslet for lang tid siden. Jeg er dog på jeres hold mht, at han er hård ved sektoren og meget pessimistisk, men jeg køber ikke den med, at han skulle have en dagsorden.
20/5 20:59
af jonathanhill
Nå ja... Raterne stiger vel igen næste uge.. ;-)
20/5 20:45
af jonathanhill
Det er jo imponerende at Cleaves kan komme med en anbefaling mandag hvor de har hold/buy på alt andet end NAT, og så skifte til hard sell to dage senere, faktum er vel at tank kommer til at tjene penge i 2020, og 2021 uagtet hvad Hannisdahl mener.. Jeg er lang i FRO, EURN.
20/5 20:32
af Henrikhot
Så kom, joakim Hannisdahl med en analyse med sælg i hele tankersektoren. Hvad er hans agenda?
20/5 18:41
af Henrikhot
Gad vide omTsakos Energi navigation er i gang med aktietilbagekøb, der er 140000 aktier i bud til kurs 2,80. (10% stigning). Resten af markedet har også fået et raket.
20/5 17:19
af StockBull
Ja Flex LNG ser også billig ud
20/5 16:02
af Svinnius
Stockbull LNG priserne er ekstremt lave, forsinkelser og udskydelser i bygning af eksport infrastruktur, købere har kaldt force majeure på et par forsendelser fra australien tror jeg er nogle af grundene uden at vide meget. Ingen ide om hvornår det vender, har selv luret på flex lng
20/5 15:05
af TOPspiller
Fint regnskab fra Frontline. Overskud på 0,91 dollars pr aktie hvilket svare til 11 pct på et kvartal i forhold til kursen. Q2 bliver bedre og her kan man vel forvente mellem 12-15 pct forrentning i forhold til kursen. Så en ca 25 pct på et halvt år er ret fornuftigt :)
20/5 15:00
af StockBull
Hvad sker der med Hoegh LNG. Den ser mega billig ud ? faldet fra 35 nok til nu 9.5 nok. Er de ved at krakke eller hvad er der galt med casen ? burde den ikke vøre tilbage i 35 om 6-24 mdr
20/5 13:46
af Svinnius
Nat har erklæret q2 dividende allerede nu på 0.20$
20/5 13:43
af Svinnius
Enig, solidt regnskab, gode lange kontrakter, en ok dividende. De 10 suezmax fik de ind i slutningen af 2019. Deres suexmax rater er imponerende, både i q1 or forecast q2.
20/5 09:29
af Sartaq
Det er da et fint regnskab, i mine øjne. Det kan være vi kan få et par kommentarer fra nogle af dem der er "Eksperter" i tank området? Men raterne ser høje ud, og de forventer et godt Q2 også. Som jeg læser det har de også købt 10 nye Suezmax skibe?
20/5 08:26
af Helge Larsen/PI-redaktør
Frontline: (link)
19/5 16:51
af Stockwatch1
Hvorfor stiger DFDS næsten 10% i dag??
19/5 15:36
af Svinnius
Enig Mollegade, lad os få fokus fra contango så vi kan se om casen udfolder sig som håbet :-) De tre subs der er kommet ind på TI app'en holder det fine niveau vlcc raterne nu har ligget på de sidste to uger. Q3 skal nok blive ok, ikke i nærheden af q2, men absolut acceptabelt
19/5 12:44
af Henrikhot
Mon det er det lovede aktietilbagekøb i TNP
19/5 09:12
af mollegade
Husk; udbytte går fra Okeanis i dag.
18/5 23:30
af kurtasle
150K aktier i AH hos TNP driver den op..
18/5 22:52
af mollegade
Nice. Kender intet til det. jeg synes at vi tank-ejere slap billigt idag, nu da Contango lidt er lagt i graven. Nu er casen tilbage i det gamle bet; udbud-efterspørgsel med få nye skibe i søen i de kommende kvartaler.
18/5 22:52
af TOPspiller
Google finance fx link til TNP (link)
18/5 22:50
af TOPspiller
Frontline 3,8 pct, TNP 9,9 pct, STNG 2,5 pct, INSW 5,9 pct, Euronav og TNK ca 1 pct.
18/5 22:48
af mollegade
@TOPspiller Hvor ser du det henne?
18/5 22:48
af mollegade
SBLK vil delistes fra Oslo børs - den s tiger 30%!
18/5 22:35
af TOPspiller
Flere shipping aktier stiger meget i eftermarkedet. Er der sket noget?
18/5 22:07
af Svinnius
Genmab i +2000 og overvejene grøn dag i tank, dejlig dag :-) Podcast/Interview med CEO fra STNG (link)
18/5 13:13
af Svinnius
Oet har 67% på 56.700k, Insw 58% på 63.100, Dssi der skuffede havde 63% på 41.800 dog med en aframax blandet ind i deres flåde på 16 crude tankers
18/5 13:02
af Svinnius
SO FAR IN THE SECOND QUARTER OF 2020,ABOUT 75%OF THE TRADING DAYS OF OURFLEET HAVE BEEN BOOKED AT AN AVERAGE TCEOF ABOUT $50,000PER DAY PER SHIP av av av
18/5 12:48
af Svinnius
Så er Nat ude med deres q1, deres suezmax bookinger ser lave ud ved første øjekast
18/5 12:28
af Sartaq
Jeg har også købt en position i Frontline i dag. Er langsigtet, og forventer en procentmæssig fin dividende. Så på den lange bane skal den nok blive interresant
18/5 12:26
af Svinnius
en fin dividende*
18/5 12:25
af Svinnius
Nat er en mærkelig størrelse, små nok til at youtube/reddit/cramer kan flytte kursen relativt nemt. Jeg ligger også langt i Frontline og forventer dividende i år, hvis ikke de går på opkøb hos naboerne
18/5 12:19
af Henrikhot
Jeg har købt en lille post i FRO idag. Er er lang, jeg er blevet overbevist om kommende supercycle de kommende år. Så må vi se
18/5 12:17
af Henrikhot
Markedet syntes ikke at reagere særlig voldsomt på de superregnskabstal, andre tankrederier har haft. Der er andre kræfter der spiller ind.
18/5 11:38
af Svinnius
er også ude af Nat, fik en rigtig fin gevinst selvom jeg solgte lidt for tidligt. Ja gammel og lille flåde, men hype skal man ikke undervurdere :-) Ville ikke undrer mig om den stiger 10% når de overgår forventet EPS
18/5 11:15
af Henrikhot
Ja, det bliver spændende. Personligt har jeg ikke aktier i NAT, halvdelen af deres flåde er Over 15 år gammel.
18/5 10:44
af Svinnius
Nat kommer senere i dag før US åbner, bliver spændende at se hvor vild kursen bliver.
18/5 10:40
af Henrikhot
:-)
18/5 10:39
af Henrikhot
Det finder vi ud af på onsdag, når de kommer med tal for q1. Kan se på deres hjemmeside, at de udbetalte 40cent per aktie d. 26/3
18/5 10:37
af Svinnius
q1 rapport på onsdag
18/5 10:37
af Svinnius
Frontline udbetalte $0.40 i q4, kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig at de ikke vil udbetale for q1
18/5 10:05
af Sartaq
Har man nogen ide om Frontline vil udbetale udbytte denne gang? Mener de annullerede det sidst pga corona?
17/5 18:16
af Henrikhot
Side 102. (link)
17/5 18:10
af Henrikhot
Der bliver ikke tilbageholdt skat på aktieudbytte på Fronlines aktieudbytte, da selskabet er registreret på Bermuda.
17/5 15:19
af Henrikhot
Jeg overvejer selv en position i Okeanis Eco Tankers, deres flåde er meget ny og har vist nok fået nogle gode aftaler fornylig. Skal lige ind og nærlæse, inden jeg beslutter mig.
17/5 15:06
af Henrikhot
Frontline er råolie. Vil give pæne aktieudbytter ( bøvl med norsk skat, der skal refunderes). Jeg ville nok smide et æg i hver kurv.
17/5 15:04
af Henrikhot
Torm er udelukkende produkttankere, hvor fremtiden ser godt ud i forhold til, at der ikke er mange af den skibstype i ordrebøgerne. Raterne har også været pæne det sidste stykke tid.
17/5 14:57
af Henrikhot
17/5 14:57
af Henrikhot
Vil tankraterne stige de næste uger?
17/5 14:52
af Sartaq
Overvejer meget at ligge en position mere til mine shippkng aktier. Men er meget i tvivl om det skal være Torm eller Frontline. Hvad tror panelet har den største upside på lang sigt?
Nyeste Først- Ældste Først   Side 120/176