Shipping
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Ennogie
Chemometec
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Laks
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
Shipping
|
|
20/5 23:35 af mollegade |
Contango er (næsten) væk, så nu er der udbud-efterspørgsel tilbage - og den har lange udsigter. JH mener 2023.
|
|
|
20/5 23:33 af mollegade |
@Henrikhot Ingen. Hans analyse er sober og varslet for lang tid siden. Jeg er dog på jeres hold mht, at han er hård ved sektoren og meget pessimistisk, men jeg køber ikke den med, at han skulle have en dagsorden.
|
|
|
20/5 20:59 af jonathanhill |
Nå ja... Raterne stiger vel igen næste uge.. ;-)
|
|
|
20/5 20:45 af jonathanhill |
Det er jo imponerende at Cleaves kan komme med en anbefaling mandag hvor de har hold/buy på alt andet end NAT, og så skifte til hard sell to dage senere, faktum er vel at tank kommer til at tjene penge i 2020, og 2021 uagtet hvad Hannisdahl mener.. Jeg er lang i FRO, EURN.
|
|
20/5 20:32 af Henrikhot |
Så kom, joakim Hannisdahl med en analyse med sælg i hele tankersektoren. Hvad er hans agenda?
|
|
20/5 18:41 af Henrikhot |
Gad vide omTsakos Energi navigation er i gang med aktietilbagekøb, der er 140000 aktier i bud til kurs 2,80. (10% stigning). Resten af markedet har også fået et raket.
|
|
20/5 17:19 af StockBull |
Ja Flex LNG ser også billig ud
|
|
|
20/5 16:02 af Svinnius |
Stockbull LNG priserne er ekstremt lave, forsinkelser og udskydelser i bygning af eksport infrastruktur, købere har kaldt force majeure på et par forsendelser fra australien tror jeg er nogle af grundene uden at vide meget. Ingen ide om hvornår det vender, har selv luret på flex lng
|
|
|
20/5 15:05 af TOPspiller |
Fint regnskab fra Frontline. Overskud på 0,91 dollars pr aktie hvilket svare til 11 pct på et kvartal i forhold til kursen. Q2 bliver bedre og her kan man vel forvente mellem 12-15 pct forrentning i forhold til kursen. Så en ca 25 pct på et halvt år er ret fornuftigt :)
|
|
20/5 15:00 af StockBull |
Hvad sker der med Hoegh LNG. Den ser mega billig ud ? faldet fra 35 nok til nu 9.5 nok. Er de ved at krakke eller hvad er der galt med casen ? burde den ikke vøre tilbage i 35 om 6-24 mdr
|
|
|
20/5 13:46 af Svinnius |
Nat har erklæret q2 dividende allerede nu på 0.20$
|
|
|
20/5 13:43 af Svinnius |
Enig, solidt regnskab, gode lange kontrakter, en ok dividende. De 10 suezmax fik de ind i slutningen af 2019. Deres suexmax rater er imponerende, både i q1 or forecast q2.
|
|
|
20/5 09:29 af Sartaq |
Det er da et fint regnskab, i mine øjne. Det kan være vi kan få et par kommentarer fra nogle af dem der er "Eksperter" i tank området? Men raterne ser høje ud, og de forventer et godt Q2 også. Som jeg læser det har de også købt 10 nye Suezmax skibe?
|
|
20/5 08:26 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Frontline: (link)
|
|
|
19/5 16:51 af Stockwatch1 |
Hvorfor stiger DFDS næsten 10% i dag??
|
|
|
19/5 15:36 af Svinnius |
Enig Mollegade, lad os få fokus fra contango så vi kan se om casen udfolder sig som håbet :-) De tre subs der er kommet ind på TI app'en holder det fine niveau vlcc raterne nu har ligget på de sidste to uger. Q3 skal nok blive ok, ikke i nærheden af q2, men absolut acceptabelt
|
|
19/5 12:44 af Henrikhot |
Mon det er det lovede aktietilbagekøb i TNP
|
|
|
19/5 09:12 af mollegade |
Husk; udbytte går fra Okeanis i dag.
|
|
|
18/5 23:30 af kurtasle |
150K aktier i AH hos TNP driver den op..
|
|
|
18/5 22:52 af mollegade |
Nice. Kender intet til det. jeg synes at vi tank-ejere slap billigt idag, nu da Contango lidt er lagt i graven. Nu er casen tilbage i det gamle bet; udbud-efterspørgsel med få nye skibe i søen i de kommende kvartaler.
|
|
|
18/5 22:52 af TOPspiller |
Google finance fx link til TNP (link)
|
|
|
18/5 22:50 af TOPspiller |
Frontline 3,8 pct, TNP 9,9 pct, STNG 2,5 pct, INSW 5,9 pct, Euronav og TNK ca 1 pct.
|
|
|
18/5 22:48 af mollegade |
@TOPspiller Hvor ser du det henne?
|
|
|
18/5 22:48 af mollegade |
SBLK vil delistes fra Oslo børs - den s
tiger 30%!
|
|
| ||
|
|
18/5 22:35 af TOPspiller |
Flere shipping aktier stiger meget i
eftermarkedet. Er der sket noget?
|
|
|
18/5 22:07 af Svinnius |
Genmab i +2000 og overvejene grøn dag i tank, dejlig dag :-) Podcast/Interview med CEO fra STNG (link)
|
|
|
18/5 13:13 af Svinnius |
Oet har 67% på 56.700k, Insw 58% på 63.100, Dssi der skuffede havde 63% på 41.800 dog med en aframax blandet ind i deres flåde på 16 crude tankers
|
|
|
18/5 13:02 af Svinnius |
SO FAR IN THE SECOND QUARTER OF 2020,ABOUT 75%OF THE TRADING DAYS OF OURFLEET HAVE BEEN BOOKED AT AN AVERAGE TCEOF ABOUT $50,000PER DAY PER SHIP av av av
|
|
|
18/5 12:48 af Svinnius |
Så er Nat ude med deres q1, deres suezmax bookinger ser lave ud ved første øjekast
|
|
|
18/5 12:28 af Sartaq |
Jeg har også købt en position i Frontline i dag. Er langsigtet, og forventer en procentmæssig fin dividende. Så på den lange bane skal den nok blive interresant
|
|
|
18/5 12:26 af Svinnius |
en fin dividende*
|
|
|
18/5 12:25 af Svinnius |
Nat er en mærkelig størrelse, små nok til at youtube/reddit/cramer kan flytte kursen relativt nemt. Jeg ligger også langt i Frontline og forventer
dividende i år, hvis ikke de går på opkøb hos naboerne
|
|
18/5 12:19 af Henrikhot |
Jeg har købt en lille post i FRO idag. Er er lang, jeg er blevet overbevist om kommende supercycle de kommende år. Så må vi se
|
|
18/5 12:17 af Henrikhot |
Markedet syntes ikke at reagere særlig voldsomt på de superregnskabstal, andre tankrederier har haft. Der er andre kræfter der spiller ind.
|
|
|
18/5 11:38 af Svinnius |
er også ude af Nat, fik en rigtig fin gevinst selvom jeg solgte lidt for tidligt. Ja gammel og lille flåde, men hype skal man ikke undervurdere :-) Ville ikke undrer mig om den stiger 10% når de overgår forventet EPS
|
|
18/5 11:15 af Henrikhot |
Ja, det bliver spændende. Personligt har jeg ikke aktier i NAT, halvdelen af deres flåde er Over 15 år gammel.
|
|
|
18/5 10:44 af Svinnius |
Nat kommer senere i dag før US åbner, bliver spændende at se hvor vild kursen bliver.
|
|
18/5 10:40 af Henrikhot |
:-)
|
|
18/5 10:39 af Henrikhot |
Det finder vi ud af på onsdag, når de kommer med tal for q1. Kan se på deres hjemmeside, at de udbetalte 40cent per aktie d. 26/3
|
|
|
18/5 10:37 af Svinnius |
q1 rapport på onsdag
|
|
|
18/5 10:37 af Svinnius |
Frontline udbetalte $0.40 i q4, kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig at de ikke vil udbetale for q1
|
|
|
18/5 10:05 af Sartaq |
Har man nogen ide om Frontline vil udbetale udbytte denne gang? Mener de annullerede det sidst pga corona?
|
|
17/5 18:16 af Henrikhot |
Side 102. (link)
|
|
17/5 18:10 af Henrikhot |
Der bliver ikke tilbageholdt skat på aktieudbytte på Fronlines aktieudbytte, da selskabet er registreret på Bermuda.
|
|
17/5 15:19 af Henrikhot |
Jeg overvejer selv en position i Okeanis Eco Tankers, deres flåde er meget ny og har vist nok fået nogle gode aftaler fornylig. Skal lige ind og nærlæse, inden jeg beslutter mig.
|
|
17/5 15:06 af Henrikhot |
Frontline er råolie. Vil give pæne aktieudbytter ( bøvl med norsk skat, der skal refunderes). Jeg ville nok smide et æg i hver kurv.
|
|
17/5 15:04 af Henrikhot |
Torm er udelukkende produkttankere, hvor fremtiden ser godt ud i forhold til, at der ikke er mange af den skibstype i ordrebøgerne. Raterne har også været pæne det sidste stykke tid.
|
|
17/5 14:57 af Henrikhot |
|
|
17/5 14:57 af Henrikhot |
Vil tankraterne stige de næste uger?
|
|
|
17/5 14:52 af Sartaq |
Overvejer meget at ligge en position mere til mine shippkng aktier. Men er meget i tvivl om det skal være Torm eller Frontline. Hvad tror panelet har den største upside på lang sigt?
|
