Shipping
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
10/1 10:36 af CBA_Trader |
Helt enig Helge, med Arne Fredly ved roret - kan det ikke gå helt galt
|
|
10/1 10:32 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det er mere et investeringselskab end et rederi. :-)
|
|
|
10/1 10:32 af Mcjean |
yes sir
|
|
10/1 10:32 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Se link.
|
|
10/1 10:31 af Helge Larsen/PI-redaktør |
De har solgt et med tilbagekøbsret.
|
|
|
10/1 10:31 af Mcjean |
7 men tror de har solgt et. og så er der vidst noget med de sælger skibene leaser dem med ret til tilbagekøb, men er ikke helt inde i det
|
|
10/1 10:31 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
|
10/1 10:26 af CBA_Trader |
Mcjean jeg mener de har i alt 6 stk. helt ens skibe, hvoraf de 4 bliver færdige Q1 - Q2 altså kun 2 i drift lige nu
|
|
|
10/1 10:23 af Mcjean |
de er vel en oplagt opkøbskandidat
|
|
|
10/1 10:23 af Mcjean |
Ordren er afgivet og skibene er allerede steget 10% i værdi fordi det nu er blevet markant dyrere at bygge grundet efterspørgsel
|
|
|
10/1 10:22 af Mcjean |
og de afventer 6 skibe ik?
|
|
|
10/1 10:21 af Mcjean |
yep Hunter er min yngling og har lige købt flere i dag
|
|
10/1 10:19 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hunter har købt sine topmoderne både med scrubbers i 2015/2016 til meget fordelagtige priser i et presset marked.
|
|
|
10/1 10:01 af Mcjean |
Fordelen med ADS er da at de ikke trenger å bekymre seg over et ratekollaps like mye, fordi skipene uansett skal skrapes til stålverdi og ikke skipsverdi.
|
|
|
10/1 10:01 af Mcjean |
Uansett er det uhyre viktig at for å overleve i en så syklisk næring som shipping så handler det om å kjøpe stålet billig på bunnivåer som ads,hunter og okeanis har gjort og kvitte seg med båtene når markedet er bra, ellers risikerer man å bli sittende med dyre båter i dårlige markeder over lang tid. Shipping er litt slik at det er 20% gode markeder og 80% elendig marked.
|
|
|
10/1 10:00 af Mcjean |
Resten af indlægget følger her:så vil (dersom skipene ikke er blitt solgt under det gode markedet - noe jeg håper at de gjør) - så vil Hunter/OET sitte på enormt dyre skip i et marked der ratene er lave. ADS kjøpte båtene for 22,5 musd, i 2018 da skrapverdiene var 17musd - idag er skrapverdier rundt 14musd (men dette følger stålverdier mer enn ratemarkedet).
|
|
|
10/1 09:59 af Mcjean |
Bankerne er oldfashion, håber der snart opstår noget kvalitativt nyt som også kan rumme e-wallet
|
|
10/1 09:49 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hun har allerede masser af Frontline - og selvfølgelig
Avance og BW-lpg i LPG-sektoren. De to har fodoblet værdien på hendes depoter i 2019
|
|
10/1 09:47 af Helge Larsen/PI-redaktør |
ADS og Hunt er på Nordnet, men f.eks. ikke i Handelsbanken og SparNord. Det ærger mig. Her har jeg plads i hustruens pensioner til gode mellemlange tankpositioner
.
|
|
|
10/1 09:37 af Mcjean |
Shipping og tankfart er ufattelig syklisk der skipsverdier kan både dobles og halveres i løpet av et par uker og måneder. Det markedet vi har idag kommer neppe til å vare i mange år, og når rederne begynner å bestille flere skip som følge av grådighet vil overkontraheringen føre til kollaps i rater og skipsverdier som følge, dette skjer gang på gang. Når ratefesten er over som du sier, så sitter ads igjen med et pent overskudd på driften og båter som er verdt skrapverdier. Når ratefesten er over
|
|
|
10/1 09:37 af Mcjean |
Sakset fra tråd fra Hegnar som giver et billede af tankmarkedet:ADS crude har uttalt strategien om å skrape båtene i utgangen av 2022 for å dekke resterende gjeld ja, du finner dette i investorpresentasjonene samt prospektet som ligger på hjemmesiden dems. Dette er i mine øyne en veldig bra ting, fordi da er vi på sett og vis hedget mot nedgangen i tank
|
|
10/1 09:32 af karbold |
Takker :-)
|
|
|
10/1 09:28 af Mcjean |
Sejt Helge og Ralph og tak for link Helge, ADSC er helt sikkert et godt køb i dette leje som mange andre af de store tankere.
|
|
|
10/1 09:18 af CBA_Trader |
Ja det er det karbold
|
|
| ||
|
10/1 09:15 af karbold |
Godmorgen er Hunter group Asa i Norge i snakker om ???
|
|
10/1 09:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Euronav og udbytter: (link)
|
|
10/1 08:51 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen også her. :-)
|
|
|
10/1 08:32 af LP90 |
God morgen
|
|
|
10/1 08:26 af CBA_Trader |
den høre vist til i den her gruppe : Morgen Helge, jeg købte selv Hunter i starten af november, er spændt på at se hvor meget den vil stige her i løbet af året, når alle 6 skibe kommer i drift, og ikke mindst meget spændt på hvad udbytte vi kommer til at se, god dag til jer alle
|
|
10/1 07:23 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
10/1 07:22 af Helge Larsen/PI-redaktør |
BullOnTank
@BullOnTank1
·
7 t
$adsc insane high rates on #VLCC vs mcap on 2 contracts, now fully fixed
|
|
|
9/1 23:08 af Stroka |
Tusinde tak hr. Larsen :-)
|
|
9/1 23:05 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Super den funker. :-)
|
|
9/1 22:40 af Ralph Rezende Larsen |
Den første besked
|
