NOVO
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Ennogie
Amerikanske aktier
Chemometec
BITCOIN
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Embla Medical
Forsvarsaktier
Zealand Pharma
|
|
29/7 06:59 af ProInvestorNEWS |
Novos kursmål sænkes 8 pct. til 832 kr. af DNB Carnegie (link)
|
|
|
29/7 07:36 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
|
|
29/7 09:12 af JKY_VH |
Tak til Carnegie for reminderen om det store kurspotentiale i Novo :-)
|
|
29/7 10:23 af nohope |
Jeg synes det er underligt at Novo ikke reagerer positivt på den iøvrigt elendige aftale med Trump. Novo går nærmest urørt af de toldsatser.
|
|
29/7 10:38 af nohope |
Det gælder for den sags skyld også andre medicinalaktier.
|
|
29/7 10:49 af troldmanden |
Det er vel ikke helt afklaret endnu hvad konsekvenserne bliver for BP selskaberne? Han har vel ikke trukket truslerne om en højere told på medicin tilbage? Og så vil han jo have samme priser på lægemidler som Europa
|
|
29/7 10:51 af troldmanden |
Men nu er Roche gået meget direkte i flæsket på PBM ved at vil gå mere bredt udenom dem. Altså kopiere hvad LLY og NVO har gjort med GLP1 hvor de nu sælger direkte til den enkelte patient
|
|
29/7 10:51 af troldmanden |
Det vil reducere priserne med op mod 75%
|
|
29/7 10:52 af troldmanden |
Altså liste priserne som Trump og alle andre benytter
|
|
29/7 10:52 af troldmanden |
Så der kun er netto prisen
|
|
29/7 10:57 af nohope |
Som jeg læser så går medicin fri.
|
|
29/7 10:58 af nohope |
Krav om at US skal have billigste pris ved jeg ikke hvordan det skal implementeres.
|
|
29/7 10:59 af nohope |
Det vil vel ramme US selskaber hårdt og stoppe innovation generelt.
|
|
|
29/7 11:21 af bikube |
Man ved aldrig, hvad han finder på i dag eller i morgen. Lav pris stemmer ikke helt med 200% told.
|
|
|
29/7 11:39 af Pjl |
Jeg tror ikke at man skal se for meget på kursen pt. Vi er klogere efter regnskabet og vi mangler en CEO, der markant kan profilere Firmaet og dets resultater...Cagrisemaprofileringen var katastrofal...
|
|
|
29/7 11:42 af Pjl |
Og jeg tror at man skal se Trump som forstyrrerne i de næste år,, men Nova skal nok komme i højderne igen. Men der kan sagtens
gå nogle år.
|
|
|
29/7 13:07 af YPE |
Så er der ballade..
|
|
29/7 13:07 af Svingtraderen |
Novo nedjusterer
|
|
|
29/7 13:09 af Pensionisten |
Børsstop?
|
|
|
29/7 13:12 af pauly |
voldsom nedjustering
|
|
|
29/7 13:13 af pauly |
Måske så der er gjort klar til en ny CEO, det ville være helt klassisk.
|
|
|
29/7 13:13 af YPE |
Noget af en nedjustering..
|
|
|
29/7 13:22 af JKY_VH |
Ja, det er øv
|
|
|
29/7 13:28 af JKY_VH |
over 16% nede pt. !
|
|
| ||
|
|
29/7 13:31 af YPE |
Hmm en faldende kniv lige nu. US vil også sende den yderligere ned, der de åbner..
|
|
|
29/7 13:31 af Urban |
"I Q2 väntas intäkterna öka 18 procent och rörelseresultatet med 40 procent"
.
|
|
|
29/7 13:35 af pauly |
minus 20%
|
|
|
29/7 13:36 af JKY_VH |
føj
|
|
29/7 13:37 af Svingtraderen |
****NOVO: MAZIAR MIKE DOUSTDAR ER NY CEO PR. 7/8
|
|
|
29/7 13:38 af pauly |
tænke det nok :-)
|
|
|
29/7 13:39 af pauly |
|
|
|
29/7 13:39 af YPE |
Handelspause..
|
|
29/7 13:39 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Maziar Mike Doustdar appointed as president and chief executive officer of Novo Nordisk (link)
|
|
|
29/7 13:42 af Urban |
Maziar Mike Doustdar er navnet på den kommende topchef i den danske kæmpe, oplyser Novo i en ny børsmeddelelse.
Han tiltræder rollen som administrerende direktør med virkning fra den 7. august.
Maziar Mike Doustdar har lige nu en stilling som koncerndirektør for International Operations i Novo Nordisk.
|
|
|
29/7 13:44 af pauly |
Det lader ikke til Mike er et populært navn, kursen fortsætter ned
|
|
|
29/7 13:45 af Mads83 |
næsten 30%...det ligner small tech bad news... hvilken kombination at smide de to nyheder lige efter hinanden...i den forkerte rækkefølge.
|
|
|
29/7 13:46 af Mads83 |
*small cap skulle der stå...jeg er vist lidt lettere rystet over reaktionen...
|
|
29/7 13:47 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Novo Nordisk sænker forventningerne til salg og driftsoverskud for 2025 (link)
|
|
|
29/7 13:48 af JKY_VH |
Novo Nordisk afholder et telefonmøde med analytikere i dag kl. 14.30
|
|
|
29/7 13:49 af Milito |
En historisk nedtur for det danske aktieindeks.
|
|
|
29/7 13:57 af Milito |
Det bliver interessant om det kommer til at betyde en fyringsrunde i Kalundborg, Hillerød mv.
|
|
29/7 14:01 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Senioranalytiker: Novo-nedjustering er større end forventet (link)
|
|
|
29/7 14:02 af YPE |
Har i link til conf. call?
|
|
|
29/7 14:05 af marcus101 |
Er det bare mig der ser en overreaktion på aktiekursen? Novo handles lige nu i en p/e på kun 15, når de forventer en vækst på 10-16%
|
|
|
29/7 14:18 af Milito |
Enig Marcus. Jeg ærgrer mig over 20% reglen på ratepensionskontoer, da jeg ellers nu havde fyldt godt op i kurven med Novo. Læser man op den nye CEO er det ikke helt så skidt med tanke på en intern.
|
|
29/7 14:19 af StockBull |
Det er svært at vurdere, men præcis som jeg frygtede, ser det ud til, at kopiprodukter og en lavere USD-kurs vil presse Novo, som jeg tidligere har nævnt i chatten.
|
|
|
29/7 14:22 af Jazzz |
Hmm 20% nede.. ligner lidt en overreaktion..
|
|
|
29/7 14:25 af Pjl |
Jeg ser det samme marcus101. De tager hele lussingen lige nu i Novo, og Fruergaard tager skylden. Den nye CEO har blank bord uden nogle "små overraskelser".Reaktionen er for voldsom efter min mening. Det er ikke sjovt at se på det her, men lad os se hvordan det ser ud om en månedstid. Ro på.
|
|
|
29/7 14:27 af YPE |
Link til kald kl. 14.30 - (link)
|
|
|
29/7 14:31 af pauly |
tak YPE
|
