Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
8/8 08:30
af JKY_VH
Fra Børsen "HSBC hæver kursmålet for aktien 355 kr. fra 340 kr. Blot en dag forinden var kursmålet ellers blevet sænket. Ifølge HSBC er Novo oven på gårsdagens data fra Eli Lilly nu igen frontløber på markedet for oral fedmebehandling."
8/8 08:31
af Urban
NOVOS NYE TOPCHEF HAR LAVET BUDGETTER I 20 ÅR OG ALDRIG RAMT VED SIDEN AF. K
8/8 08:32
af Urban
Kilde:Børsen
8/8 09:45
af Mads83
Et par novicespørgsmål til proeksperterne herinde: Wegovy i pilleform: 1 - Vil det komplimentære injektionsproduktet (hence udvide markedsstørrelsen), eller helt erstatte dette marked på sigt? 2 - Er pillerne nemmere at producere end injektionsvæsken? 3 - Har Novo tidligere udtalt at de vil sigte efter et større / breddere marked med wegovy pillerne (ikke kun henvendt til kraftigt overvægtige)?
8/8 09:46
af exitnu
.. “Først og fremmest er det ikke godt at love noget og så ikke holde det. det ved jeg fra et kommercielt synspunkt. Vi laver budgetter, og jeg har lavet budgetter i 20 år, og jeg har aldrig ramt ved siden af,” siger mike doustdar og fortsætter: ..
8/8 09:58
af troldmanden
Mads83 den orale Wegovy kommer til at udvide markedet. Forskellige undersøgelser viser at ca 20% lider af nåle forbi. Og så er der en række temperatur krav til opbevarelse af wegovy, hvilket gør pillen langt nemmer i forhold til rejser mm.
8/8 09:59
af troldmanden
MEN det er stadig en peptid. Og der skal bruges 73x!!! så meget af det aktive lægemiddel for at producere en 25mg pille, vs 2,4mg wegovy
8/8 10:00
af troldmanden
SÅ det er en kæmpe hovedpine for supply chain. Så går vi et par år tilbage, ville novo slet ikke kunne producere en 25mg pille i relevante volumer
8/8 10:01
af troldmanden
Det begynder de så småt at kunne nu. De der +100 mia de investere de her år i en MASIV kapacitets udvidelse begynder så småt at levere
8/8 10:02
af troldmanden
En peptid pille kan ikke for alvor skaleres så den f.eks kan sælges til 25-50 mio personer globalt. Dertil behøver man en såkaldt small molekyle
8/8 10:02
af troldmanden
De er meget nemmer og meget billigere at masse producere
8/8 10:03
af troldmanden
Årsagen til novo steg i går og igen i dag, er at hoved konkurrenten Eli Lilly præsenterede ret dårlige fase 3 data fra netop sådan en pille
8/8 10:04
af troldmanden
Markedet havde forventet samme vægttab som med den orale wegovy. Men resultatet var flere procent dårligere, hvilket betyder novo nu har den mest effektive pille i mindst 3 år
8/8 10:04
af troldmanden
pillen ventes solgt fra januar i 2026. Altså den orale wegovy
8/8 10:07
af nohope
Som jeg før har skrevet - 12-14-16 % hvad betyder det i forhold til bivirkninger og økonomi - jeg ville prioritere bivirkninger og økonomi over 12-14-16 % evt kan man tage de 12 % med en billig pille uden bivirkninger og de sidste med en dyrere med flere bivirkninger.
8/8 10:08
af nohope
Man skal også checke for gavnlige sekundære effekter.
8/8 10:08
af Overlærer Andersen
Ved vi om der også kommer en Ozempic i pilleform?
8/8 10:09
af troldmanden
Overlære den har været der i flere år.
8/8 10:09
af troldmanden
Den hedder Rybelsus
8/8 10:09
af troldmanden
Solgte for knap 6 mia kr i Q2
8/8 10:10
af nohope
Mht at producere semaglutid i stor skala, så undrer det mig at kineserne kan levere semaglutid i mængder allerede for 1 år siden, mens Novo kæmper med at opskalere.
8/8 10:10
af troldmanden
Man skal også bemærke at novo pt KUN har ansøgt om 25mg fedme pille i US. Ikke i EU eller andre steder.
8/8 10:10
af Mads83
Tak for god info, @Troldmanden! Og Catalent fill&finish faciliteterne; vil de hovedsageligt blive brugt til pille eller inkjektionsproduktet?
8/8 10:11
af troldmanden
Jeg tror det bla handler om de vil se data fra de 2 store AD forsøg først. For HVIS HVIS HVIS de ender positivt, så kommer salget af pillen til at gå amok. SÅ de skal bevare kapacitet til det
8/8 10:13
af troldmanden
Straks der måtte komme en label der siger den forsinker udviklingen af AD med xx år, så er der hele performance markedet der vil begynde at eksperimentere. Kan det booste det kognitative hos alm raske mennesker. Eksamens situation. Du får nyt job og vil gerne ligge rigtig godt fra land etc
8/8 10:13
af troldmanden
Det er et giga gråt marked for sådan
8/8 10:13
af nohope
De kunne jo bare købe semaglutid ude i Kina, kineserne kan jo åbenbart skalere.
8/8 10:14
af troldmanden
MEN der kommer ikke noget officielt forsøg der vil vise om det virker eller ej
8/8 10:15
af troldmanden
Jeg kender 2 der bruger wegovy, og ikke har dems eller ligende. De siger de kan mærke effekt på det kognitive.
8/8 10:16
af troldmanden
Som du sikkert allerede ved nohope, så produceres semaglutide på yeast metoden og ikke kemisk syntese. Yeast giver bla bedre renhed
8/8 10:16
af nohope
Folk køber alt muligt skrammel, så hvorfor ikke - du skal bare have nogen få kendte der taler pænt om det.
8/8 10:16
af troldmanden
Det er et af en længere række argumenter novo bruger i forhold til den ulovlige compounding
8/8 10:17
af nohope
Find et filter og kør de kinesiske igennem.
8/8 10:18
af troldmanden
Så lad os se hvad novo præsentere i Q4. Jeg hælder til de misser fordi de har valgt for lille en dose
8/8 10:54
af Zuunes
Men for at det hele giver økonomisk mening må pillen da uden lige være en del dyrere for forbrugerend en injektion?
8/8 11:25
af troldmanden
Zuunez nej. De har TÅRNHØJ margin på wegovy og ozempic. Så selvom en pille har højere kostpris end wegovy, så er der stadig en rigtig fin margin på pillen. Den er blot lavere
8/8 11:26
af troldmanden
Men ili lillys pille koster meget mindre at producere, og produceres på en måde så man kan outsource noget af produktionen. Det kan novo ikke fordi de producere på en helt anden måde end stort set alle deres konkurrenter
8/8 11:30
af Zuunes
Min pointe er sådant set bare at jeg sagtens kan forstå at man ikke har hypet pillen fra novo nordisk side på grund af det er mere rentabelt hvis folk bare fortsatte subjektion.. Tror vi fleste er klar over at det er prisen, og ikke metoden som afholder folk fra at tage medicinen..
8/8 11:31
af Zuunes
Det udtalte CFO sig også omkring i det interview der blev foretaget med Nordnet! At det er mere aktieanalytikere der skriger efter pillen, end det er selve forbrugerne
8/8 11:34
af troldmanden
Man skal ikke underkende dem der har nålefobi. At xx andel af dem rigtig gerne vil tabe sig, men har ikke turde tage springet til wegovy eller zepbound
8/8 11:35
af troldmanden
Men oral peptid er og bliver det lille segment vs SC som ergovy og zepbound
8/8 11:35
af troldmanden
Kan man nu udvikle en oral small moleyle med rigtig gode vægttab og bivirkningsprofil, SÅ vil man kunne skalere rigtig hurtigt på global basis
8/8 11:36
af troldmanden
Det var det lilly regnede med de skulle køre. Det bliver nok taget et trin eller to ned. Modsat kommer den helt sikkert til at koste mindre
8/8 11:36
af troldmanden
Det er prisen på grisen vs vægttab der betyder nærmest alt
8/8 11:38
af troldmanden
Det måtte novo jo også erkende i går. De har SÅ mange gode data i adskellige andre indikationer som de har fået på deres label. Så fra januar i år kørte de flere store kampagner der gik på meget andet end selve vægttabet
8/8 11:38
af troldmanden
Der sagde novo i går at det er markedet ikke klart til. Så længe der kun er 2 selskaber på markedet, så er det for nuværende vægttab der diktere hvilken vej man går
8/8 11:39
af troldmanden
Derfor har vi også set zepbound løbe fra wegovy i år
8/8 11:39
af troldmanden
I går fortalte så de netop lige havde startet nye kampagner på vægttab
8/8 11:39
af troldmanden
Og nu har novo jo overhånden på det orale segment.
8/8 11:40
af troldmanden
LLY kommer så til at gå under oral wegovy pris. Men hvor meget. Og hvordan reagere kunderne så
Nyeste Først - Ældste Først   Side 173/269