NOVO
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
Grønne Aktier
BITCOIN
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
Shipping
|
|
8/8 08:30 af JKY_VH |
Fra Børsen "HSBC hæver kursmålet for aktien 355 kr. fra 340 kr. Blot en dag forinden var kursmålet ellers blevet sænket. Ifølge HSBC er Novo oven på gårsdagens data fra Eli Lilly nu igen frontløber på markedet for oral fedmebehandling."
|
|
|
8/8 08:31 af Urban |
NOVOS NYE TOPCHEF HAR LAVET BUDGETTER I 20 ÅR OG ALDRIG RAMT VED SIDEN AF. K
|
|
|
8/8 08:32 af Urban |
Kilde:Børsen
|
|
|
8/8 09:45 af Mads83 |
Et par novicespørgsmål til proeksperterne herinde: Wegovy i pilleform: 1 - Vil det komplimentære injektionsproduktet (hence udvide markedsstørrelsen), eller helt erstatte dette marked på sigt? 2 - Er pillerne nemmere at producere end injektionsvæsken? 3 - Har Novo tidligere udtalt at de vil sigte efter et større / breddere marked med wegovy pillerne (ikke kun henvendt til kraftigt overvægtige)?
|
|
8/8 09:46 af exitnu |
.. “Først og fremmest er det ikke godt at love noget og så ikke holde det. det ved jeg fra et kommercielt synspunkt. Vi laver budgetter, og jeg har lavet budgetter i 20 år, og jeg har aldrig ramt ved siden af,” siger mike doustdar og fortsætter: ..
|
|
8/8 09:58 af troldmanden |
Mads83 den orale Wegovy kommer til at udvide markedet. Forskellige undersøgelser viser at ca 20% lider af nåle forbi. Og så er der en række temperatur krav til opbevarelse af wegovy, hvilket gør pillen langt nemmer i forhold til rejser mm.
|
|
8/8 09:59 af troldmanden |
MEN det er stadig en peptid. Og der skal bruges 73x!!! så meget af det aktive lægemiddel for at producere en 25mg pille, vs 2,4mg wegovy
|
|
8/8 10:00 af troldmanden |
SÅ det er en kæmpe hovedpine for supply chain. Så går vi et par år tilbage, ville novo slet ikke kunne producere en 25mg pille i relevante volumer
|
|
8/8 10:01 af troldmanden |
Det begynder de så småt at kunne nu. De der +100 mia de investere de her år i en MASIV kapacitets udvidelse begynder så småt at levere
|
|
8/8 10:02 af troldmanden |
En peptid pille kan ikke for alvor skaleres så den f.eks kan sælges til 25-50 mio personer globalt. Dertil behøver man en såkaldt small molekyle
|
|
8/8 10:02 af troldmanden |
De er meget nemmer og meget billigere at masse producere
|
|
8/8 10:03 af troldmanden |
Årsagen til novo steg i går og igen i dag, er at hoved konkurrenten Eli Lilly præsenterede ret dårlige fase 3 data fra netop sådan en pille
|
|
8/8 10:04 af troldmanden |
Markedet havde forventet samme vægttab som med den orale wegovy. Men resultatet var flere procent dårligere, hvilket betyder novo nu har den mest effektive pille i mindst 3 år
|
|
8/8 10:04 af troldmanden |
pillen ventes solgt fra januar i 2026. Altså den orale wegovy
|
|
8/8 10:07 af nohope |
Som jeg før har skrevet - 12-14-16 % hvad betyder det i forhold til bivirkninger og økonomi - jeg ville prioritere bivirkninger og økonomi over 12-14-16 % evt kan man tage de 12 % med en billig pille uden bivirkninger og de sidste med en dyrere med flere bivirkninger.
|
|
8/8 10:08 af nohope |
Man skal også checke for gavnlige sekundære effekter.
|
|
|
8/8 10:08 af Overlærer Andersen |
Ved vi om der også kommer en Ozempic i pilleform?
|
|
8/8 10:09 af troldmanden |
Overlære den har været der i flere år.
|
|
8/8 10:09 af troldmanden |
Den hedder Rybelsus
|
|
8/8 10:09 af troldmanden |
Solgte for knap 6 mia kr i Q2
|
|
8/8 10:10 af nohope |
Mht at producere semaglutid i stor skala, så undrer det mig at kineserne kan levere semaglutid i mængder allerede for 1 år siden, mens Novo kæmper med at opskalere.
|
|
8/8 10:10 af troldmanden |
Man skal også bemærke at novo pt KUN har ansøgt om 25mg fedme pille i US. Ikke i EU eller andre steder.
|
|
|
8/8 10:10 af Mads83 |
Tak for god info, @Troldmanden! Og Catalent fill&finish faciliteterne; vil de hovedsageligt blive brugt til pille eller inkjektionsproduktet?
|
|
8/8 10:11 af troldmanden |
Jeg tror det bla handler om de vil se data fra de 2 store AD forsøg først. For HVIS HVIS HVIS de ender positivt, så kommer salget af pillen til at gå amok. SÅ de skal bevare kapacitet til det
|
|
| ||
|
8/8 10:13 af troldmanden |
Straks der måtte komme en label der siger den forsinker udviklingen af AD med xx år, så er der hele performance markedet der vil begynde at eksperimentere. Kan det booste det kognitative hos alm raske mennesker. Eksamens situation. Du får nyt job og vil gerne ligge rigtig godt fra land etc
|
|
8/8 10:13 af troldmanden |
Det er et giga gråt marked for sådan
|
|
8/8 10:13 af nohope |
De kunne jo bare købe semaglutid ude i Kina, kineserne kan jo åbenbart skalere.
|
|
8/8 10:14 af troldmanden |
MEN der kommer ikke noget officielt forsøg der vil vise om det virker eller ej
|
|
8/8 10:15 af troldmanden |
Jeg kender 2 der bruger wegovy, og ikke har dems eller ligende. De siger de kan mærke effekt på det kognitive.
|
|
8/8 10:16 af troldmanden |
Som du sikkert allerede ved nohope, så produceres semaglutide på yeast metoden og ikke kemisk syntese. Yeast giver bla bedre renhed
|
|
8/8 10:16 af nohope |
Folk køber alt muligt skrammel, så hvorfor ikke - du skal bare have nogen få kendte der taler pænt om det.
|
|
8/8 10:16 af troldmanden |
Det er et af en længere række argumenter novo bruger i forhold til den ulovlige compounding
|
|
8/8 10:17 af nohope |
Find et filter og kør de kinesiske igennem.
|
|
8/8 10:18 af troldmanden |
Så lad os se hvad novo præsentere i Q4. Jeg hælder til de misser fordi de har valgt for lille en dose
|
|
|
8/8 10:54 af Zuunes |
Men for at det hele giver økonomisk mening må pillen da uden lige være en del dyrere for forbrugerend en injektion?
|
|
8/8 11:25 af troldmanden |
Zuunez nej. De har TÅRNHØJ margin på wegovy og ozempic. Så selvom en pille har højere kostpris end wegovy, så er der stadig en rigtig fin margin på pillen. Den er blot lavere
|
|
8/8 11:26 af troldmanden |
Men ili lillys pille koster meget mindre at producere, og produceres på en måde så man kan outsource noget af produktionen. Det kan novo ikke fordi de producere på en helt anden måde end stort set alle deres konkurrenter
|
|
|
8/8 11:30 af Zuunes |
Min pointe er sådant set bare at jeg sagtens kan forstå at man ikke har hypet pillen fra novo nordisk side på grund af det er mere rentabelt hvis folk bare fortsatte subjektion.. Tror vi fleste er klar over at det er prisen, og ikke metoden som afholder folk fra at tage medicinen..
|
|
|
8/8 11:31 af Zuunes |
Det udtalte CFO sig også omkring i det interview der blev foretaget med Nordnet! At det er mere aktieanalytikere der skriger efter pillen, end det er selve forbrugerne
|
|
8/8 11:34 af troldmanden |
Man skal ikke underkende dem der har nålefobi. At xx andel af dem rigtig gerne vil tabe sig, men har ikke turde tage springet til wegovy eller zepbound
|
|
8/8 11:35 af troldmanden |
Men oral peptid er og bliver det lille segment vs SC som ergovy og zepbound
|
|
8/8 11:35 af troldmanden |
Kan man nu udvikle en oral small moleyle med rigtig gode vægttab og bivirkningsprofil, SÅ vil man kunne skalere rigtig hurtigt på global basis
|
|
8/8 11:36 af troldmanden |
Det var det lilly regnede med de skulle køre. Det bliver nok taget et trin eller to ned. Modsat kommer den helt sikkert til at koste mindre
|
|
8/8 11:36 af troldmanden |
Det er prisen på grisen vs vægttab der betyder nærmest alt
|
|
8/8 11:38 af troldmanden |
Det måtte novo jo også erkende i går. De har SÅ mange gode data i adskellige andre indikationer som de har fået på deres label. Så fra januar i år kørte de flere store kampagner der gik på meget andet end selve vægttabet
|
|
8/8 11:38 af troldmanden |
Der sagde novo i går at det er markedet ikke klart til. Så længe der kun er 2 selskaber på markedet, så er det for nuværende vægttab der diktere hvilken vej man går
|
|
8/8 11:39 af troldmanden |
Derfor har vi også set zepbound løbe fra wegovy i år
|
|
8/8 11:39 af troldmanden |
I går fortalte så de netop lige havde startet nye kampagner på vægttab
|
|
8/8 11:39 af troldmanden |
Og nu har novo jo overhånden på det orale segment.
|
|
8/8 11:40 af troldmanden |
LLY kommer så til at gå under oral wegovy pris. Men hvor meget. Og hvordan reagere kunderne så
|
