NOVO
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
21/3 18:05 af troldmanden |
Det er ventet, men samtidig relativt vigtigt da det er ugentlig vs daglige stik. Og det kan frigøre rigtig stor fylde kapacitet såvel som produktion af pen
|
|
21/3 18:03 af troldmanden |
EMA er netop kommet med positiv udtalelse ang godkendelse af Icodec
|
|
21/3 17:47 af troldmanden |
ZP følger mere eller mindre samme mønster. Pludselig kraftig stigning fra en ellers svag dag
|
|
21/3 17:44 af troldmanden |
Ja jeg kan se der køre et nyt rul på medicare i dag. I går var det skidt fordi wegovy næppe bliver inkluderet. I dag er der så nogen der siger der måske er en vej til inkluderingen. Jeg fastholder dog at hvis novo selv kunne få lov til at bestemme, så de meget gerne at wegovy IKKE kommer med i medicare de kommende år. Det vil betyde mere hovedpine og flere skuffede/sure ældre amerikaner der ikke kan forstå hvorfor de ikke kan få wegovy (restordre)
|
|
21/3 17:43 af Bulder |
Jeg så lige en overskrift fra Marketwire, men selve nyheden kommer med 1/2 times forsinkelse.
|
|
21/3 17:39 af Bulder |
Det er et eller andet med tilskud i usa, så jeg lige.
|
|
21/3 17:35 af Bulder |
Jeg havde håbet, at du havde hørt noget. Nydeligt come back må man sige.
|
|
21/3 17:23 af troldmanden |
Er der nogen der har set en nyhed der passer med det pludselig handelsmønster den sidste times tid. Volume steg kraft, for så at bevirke et hurtigt fald, og efterfølgende at stige ganske pænt på no time. Det var i hvert fald ikke nogen nyheder fra novo GF
|
|
21/3 17:21 af troldmanden |
Ja det er ganske voldsomt. Nu er AD forsøget stadig high high risk. Men jeg har da hørt flere wegovy brugere kommentere på de synes de er blevet mere frisk/skarp i hovedet. Tør slet ikke tænke på mulighederne hvis først Rybelsus også virker mod demens
|
|
21/3 15:37 af nohope |
Er helt enig, det er utroligt at det virker på så mange ting. Det betyder muligvis at fedme er en langt alvorligere sag end hidtil antaget.
|
|
21/3 14:17 af troldmanden |
Det begynder snart at blive svært at unlade at kalde det et "mirakel" stof
|
|
|
21/3 14:01 af JKY_VH |
meget spændende forsøg
|
|
21/3 13:43 af troldmanden |
Som det fremgår af artiklen, så ved vi allerede, med afsæt i Select studiet, at ozempic giver forbedret beskyttelse af hjerne/hjerte i patienter der allerede har historik med stroke. Men det nye forsøg vil man så undersøge om ozempic give akut til en stroke patient stadig kan give signifikant forbederinger som de har påvis i dyremodeller
|
|
21/3 13:41 af troldmanden |
Det er bar crazy som ozempic bliver ved og ved med at kunne udvide det antal sygdomme hvor stoffet opnår bedre effekt end andre allerede godkendte stoffer.
|
|
21/3 13:40 af troldmanden |
|
|
21/3 13:40 af troldmanden |
Noget andet interessant er dette nye Ozempic forsøg på 380 patienter. Man vil simpelthen på sygehusen give 0,5mg ozempic til en patient der kommer ind med stroke. Så man søger at finde ud af om selv en akut behandling med 0,5mg kan give øget funktionsniveau 3-12 mdr efter stroket. Altså at patientens hjerne ikke tager så meget skade som man sædvanligvis ser efter stroke
|
|
21/3 13:37 af troldmanden |
Novo er klart interessant som investeringer de næste 2-3 år
|
|
|
21/3 13:08 af JKY_VH |
Konklusion: "Vi vurderer, at Novo har en af de mest attraktive vækstudsigter i sektoren, med en forventet salgsvækst på 19% fra 2024-27 mod et gennemsnit for sektoren på ca. 6%. Novos højere vækst, indtjening og forrentning af kapital mere end retfærdiggør værdiansættelsen."
|
|
|
21/3 13:07 af JKY_VH |
Novo er dagens aktie hos Jyske (link)
|
|
|
21/3 12:57 af lexus |
Novo kommer stærkt tilbage ro på.
|
|
21/3 12:24 af troldmanden |
Der er kl 14 GF i novo i dag, efterfulgt af en investorpræsentation kl 17. Begge dele kan man følge live (link)
|
|
21/3 10:14 af troldmanden |
Ligeledes mener han ikke købet af catalent (76 mia kr) skal se som loftet på et muligt opkøb. Evt opkøb vil kun ske hvis opkøbet passer ind i deres eksisterende strategi og Novo med deres ekspertise kan tilføje ekstra værdi til det opkøbte
|
|
|
21/3 10:12 af JKY_VH |
Velbekomme troldmanden ;-)
|
|
21/3 10:11 af troldmanden |
Tydeligt vi kommer til at se MANGE nye deals. Lige fra alm R&D aftaler på forsknings niveau, over til licens på primær early fase 1/2 stoffer. Men udelukker ikke fase 3 programmer. Han kalder det blot mindre sandsynligt
|
|
| ||
|
21/3 10:10 af troldmanden |
Han er lidt mere aggressive på novos vegne i det interview end de han har givet de seneste dage til andre medier.
|
|
21/3 10:08 af troldmanden |
Tak JKY. Sætter jeg stor pris på :-)
|
|
|
21/3 08:06 af JKY_VH |
Se dine beskeder og god morgen;-)
|
|
20/3 23:08 af troldmanden |
|
|
20/3 23:08 af troldmanden |
Er der nogen der har adgang til denne artikel fra Finans? Ud fra den smule jeg kan læse lyder det som en anden udlægning/vægtning end gårdagens artikel i Børsen
|
|
20/3 23:05 af troldmanden |
Nej slet ikke den nuværende generation bestående af
peptider
|
|
20/3 22:01 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Enig Troldmand. Jeg har flere gange selv fremhævet den britiske model i Investeringspodcasten, Ugekommentarer samt i mine foredrag. Generelle tilskud er der ingen stater
som har råd til.
|
|
20/3 20:38 af troldmanden |
Novo gav også selv udtryk for nogle af de samme tanker på CMD
|
|
20/3 20:38 af troldmanden |
Ellers ser jeg mere modeller ala den der er indført i UK. Hvor det er en meget mere snævre gruppe der kan få adgang til billigere behandling. Altså dem med meget højere BMI og xx følgesygdomme. Men selv en sådan meget mindre fokuseret patientgruppe er Novo og for den sags skyld LLY helt ude af stand til at surportere i US
|
|
20/3 20:35 af troldmanden |
Jeg ser det stik modsat. At det kun er godt der ikke for nuværende gives tilskud. Novo har allerede udsolgt flere år frem uden tilskud. Hvis der pludselig blev tildelt tilskud, så vil der blive faktor xx større pres på at veksle en recept til wegovy. Det vil kun gøre oplevelsen for den enkelte patient dårligere når de umuligt kan få fat på wegovy. Generel bredere tilskud skal helst ikke komme før der er billigere small molecules på markedet
|
|
|
20/3 20:12 af ProInvestorNEWS |
Novo og Lilly falder oven på skidt nyt fra USA (link)
|
|
20/3 18:10 af troldmanden |
Novo afventer også EMA godkendelse af ny Rybelsus der er meget mere potent. 9mg bliver ny dosis til erstatning for 14mg dose. Så alene på den front øges kapaciteten med +35%
|
|
20/3 18:09 af troldmanden |
|
|
20/3 18:09 af troldmanden |
Men Rybelsus bliver fremhævet som muligt alternativt hvor der ikke er restordre. Det er interessant idet det netop illustrere at det ikke er API der pt er flaskehalsen. Husk på der skal bruges op mod 41x mere api til Rybelsus.
|
|
20/3 18:07 af troldmanden |
Mounjaro kan man pt kun få de 2 lave doser
|
|
20/3 18:06 af troldmanden |
UK opdatering af GLP1 shortage. Intet nyt at Ozempic er i restordre. Lige ledes victoza hvor Novo aktivt arbejder på at konvertere alle patienter til Ozempic
|
|
|
20/3 15:36 af ProInvestorNEWS |
Investeringspodcasten 214: Novo Nordisk split, GN Store Nord, NVIDIA, Demant, renter & Japan. (link)
|
|
20/3 12:16 af troldmanden |
Det er det helt sikkert :-)
|
|
|
20/3 11:30 af Sukkeralf |
Nok svært altid at være helt up to date, når man forsøger at dække bredt :-)
|
|
20/3 11:17 af troldmanden |
Tak Sukkeralf. Det er en visuel god oversigt. Men den er ikke up to date, idet der bla er 3 novo projekter der er lukket ned
|
|
|
20/3 11:08 af Sukkeralf |
|
|
|
20/3 07:21 af ProInvestorNEWS |
Should You Pick Eli Lilly Stock After A 4x Rise In Three Years? (link)
|
|
19/3 21:33 af troldmanden |
Så udvider novo fabrikskapacitet i Kina (link)
|
|
19/3 19:49 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Serviceoplysning: Gubra har fået en selvstændig chat.
|
|
|
18/3 12:11 af ProInvestorNEWS |
Novos supersællert overhalet af rival i USA (link)
|
|
18/3 08:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Novo/Berenberg: Kursmål løftet til 900 kr. fra 850 kr.
18.3.2024 07.11 • MarketWire •
(opdateres)
Finanshuset Berenberg løfter kursmålet for Novo Nordisk til 900 kr. fra 850 kr. Anbefalingen "hold" fastholdes.
Det skriver Berenberg i en analyse.
Novo-aktien lukkede fredag i 904 kr. efter et fald på 2,2 pct.
.\\˙ MarketWire
|
