NOVO
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
BITCOIN
Hansa Biopharma
Zealand Pharma
Laks
Shipping
GN Store Nord
Pharma
AMBU
Vestas
Gubra
OLIE OG GAS
Chemometec
AI/Kunstig intelligens
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Medico
Embla Medical
Banker og Finans
Forsvarsaktier
|
|
22/6 11:09 af junklau |
Helge 9:53. : Man skal nok se det i lyset af at amerikanerne ikke gidder/kan forstå noget der ikke kan læses på max. 15 sekunder.( tiktok-effekten). Men det kan og gør både læger og sundhedsforsikringer heldigvis. Det bliver interessant at se når analytikerne også begynder at læse længere ned i teksterne vedr. NO
VO/LILLY-pillerne.
|
|
|
22/6 11:29 af pauly |
Jeg forstår det heller ikke, men til gengæld vil tallene tale deres eget sprog så det er ikke noget der bekymre mig
|
|
22/6 13:17 af Cupcake |
I Millionærklubben ses på globale medicinal-, medico- og biotech-aktier under overskriften: Er det tid til at skrue op for eksponeringen? Sundhedsinvestor Claus Johansen (CJ) fra Global Health Invest, har netop været til både ASCO og ADA. Han fylder meget i hele udsendelsen: i introduktionen (4 min.) og især senere i 10 min. fra omkring 33:30, hvor samtalen især handler om Novo og EL. CJ har tidligere været negativ på Novo Nordisk , og den vurdering holder han fast i på den lange bane.
|
|
22/6 13:18 af Cupcake |
(fort.) Samtidig fremhæver han Eli Lilly meget positivt. Efter ADA har han købt Eli Lilly til porteføljen, og i udsendelsen argumenterer han for hvorfor. Det er svært ikke at høre udsendelsen som et klart forsvar for E.L. (link)
|
|
22/6 13:35 af Helge Larsen/PI-redaktør |
DNB Carnegie has refreshed its investment case on Novo Nordisk and reiterates its Buy recommendation and target price of DKK 420.
DNB Carnegie notes that after disappointing trial read-outs for CagriSema, expectations for and focus on Novo's pipeline have dropped significantly.
|
|
22/6 13:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
It sees high revenue and earnings potential with ziltivekimab, an anti-inflammatory drug being tested for the treatment of various diseases.
On DNB Carnegie's conservative estimates ziltivekimab can add about 6.1% to 2035e group revenue and help diversify Novo away from semaglutide, which the broker does not see well reflected in the current share price. KIlde @ Stockwatch
|
|
22/6 16:32 af Alberto |
Helge 09:53: Som du plejer at sige i potcastene: Du har helt ret, Helge! - Og jeg kan se, at alle skrivehoveder derovre overhovedet ikke regner med nogen forhindringer... Jeg kan se en del: Godkendelse er én, bivirkninger en anden, sikkerhed en tredie: Uprøvet stof/modent gennemprøvet stof .. Convinience? Fondayo må ikke tages sammen med en række lægemidler - det er da et større convinience problem end at lægge indtaget i faste rammer - og undgå uhensigtsmæssigheder!
|
|
22/6 16:36 af Alberto |
Nogle hæfter sig ved marginalerne, som de mener er i Lilly´s favør... Ja, smallmolecule er billigt at producere: Men vent til vi får tal fra Novo og kan se sort på hvidt, at API produktionen her er faldet betydeligt pgr. af overgangen til fuldtonet Yeastproduktion. - Jeg tror ikke, dette bliver en stor katalysator og prispres fra Lilly kan blive en afgørende faktor!
|
|
|
22/6 17:23 af pauly |
Der skulle være flere end 100.000 på ventelister efter Wegovy pillen i UK
|
|
|
22/6 17:46 af junklau |
Alberto 16.36. Er yeastproduktionen ikke en delmængde af APIproduktionen? Eller har jeg misforstået noget
her?
|
|
22/6 18:53 af Alberto |
Der er den kemiske SPPS : Den er dyr - men nøjagtig - men giver kemisk affald OG der er problemer med flaskehalse i anskaffelsen af vigtige kemikalier = mindre anvendelig til storskalaproduktion. Yeastmetoden er god til storskalaproduktion - og meget billig i meget store mængder. Den er biologisk, giver mindre affald og har ingen flaskehalse.... Jeg regner bestemt med, at Novo nu alt overvejende producerer efter Yeastmetoden. Den har de 30-40 års erfaring med indenfor diabetesmedicin...
|
|
22/6 18:56 af Cupcake |
MedWatch “Novo Nordisk får medhold mod sydafrikansk kopist.”+ “En domstol i Pretoria har truffet en foreløbig afgørelse, der forbyder en apotekskoncernen i at fremstille og sælge efterligninger af vægttabsprodukter baseret på semaglutid.”
|
|
22/6 18:58 af Alberto |
De har indtil sidste efterår haft nogle problemer med "foldninger" (måske rna strenge?) - men de er vist løst, hvis man skal tage bestik af deres meget selvsikre optræden mht. forsyningssikkerhed.... Compounders er henvist til SPPS produktion, da de ikke har kompetencer og rettigheder til Yeast mv. Bla. derfor mener jeg, compounders vil dø langsomt ud, som volumen fortsætter op. Den naturlige grænse for kemisk produktion er måske 5-10% af populationen af mennesker med behov for hjælp.
|
|
22/6 19:03 af Alberto |
I hvert fald er det ved disse volumener, at vi nok ser "flaskehalse" i anskaffelse af visse kritiske kemikalier... Lilli bruger også kemisk produktion til deres stoffer - og det er spændende at se, om de også løber ind i flaskehalse mv... PS: Indtil for nylig brugte Novo også kemi til den sidste del af processen i produktionen. -Jeg er ikke sikker på om det stadig er tilfældet, eller om Yeastproduktionen nu er blevet så teknologisk velfunderet, at de kan producere helt uden kemi?
|
|
22/6 19:10 af Alberto |
Jeg har personligt en meget stor tro på Novo`s produktionsmetode og mener, den ved de store volumener, vi ser ind i efter 2030, kan blive en absolut gamechanger for hele industrien - med Novo som vinder! Dog er teknologien indtil videre bedst ved mindre komplicerede molekyler. - Derfor er jeg spændt på, om de har løst problemerne (med foldninger) i forhold til dobbeltagonister og tripleagonister, som jo er væsentlig mere komplicerede i molekylestrukturen - f,eks UBT251...
|
|
22/6 19:13 af Alberto |
Undskyld: Antagonister - skulle der stå!
|
|
22/6 19:17 af Alberto |
Selvfølgelig har jeg spekuleret en del over, om dette hackerangreb i sidste uge drejede sig om produktionshemmeligheder i forhold til Yeastmetoden? - Men det er der vist ikke noget, der tyder på heldigvis. Den slags ligger IKKE og flyder i et tilfældigt ITsystem (håber jeg??)
|
|
22/6 19:27 af Helge Larsen/PI-redaktør |
+7,15% i US.
|
|
22/6 20:36 af Alberto |
OK: Er analytikerstrømmen vendt? - Eller er der nyt?
|
|
|
22/6 20:40 af JKY_VH |
Politistaten har åbenbart talt, men har ikke adgang (link)
|
|
22/6 20:46 af Alberto |
Cup with handle eller SHS med opadgående spike - er der nogen, der skriver... Ingen nyheder eller hard facts!
|
|
22/6 20:50 af Alberto |
JKY 20:40 : Ja, det kan selvfølgelig ikke undre, at Novo taber retssag om kopiproduktion i Rusland til en oligark! - ER semaglotid gået af patent i Rusland? - Under alle omstændigheder er der nok ikke mange på disse breddegrader, der har lyst til at købe dem..
|
|
|
22/6 20:54 af JKY_VH |
Næh, nu ved jeg ikke hvilke markeder "ekspertene" mener at kopiproduktet kan sælges, men hvis det er Nordkorea går det nok:-)
|
|
|
22/6 23:31 af junklau |
Tak for godt og uddybende svar Alberto. :-D
|
|
| ||
|
|
23/6 09:14 af lahn1 |
Hvis man har lyst til at læse en detaljeret gennemgang af hackerangrebet og hvad der er stjålet og hvad det kan betyde for. Novo. (link)
|
|
|
23/6 09:15 af lahn1 |
Man kan ikke undgå at blive lidt bekymret :-/
|
|
|
23/6 10:27 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk sætter kurs mod højeste niveau i fire måneder (link)
|
|
23/6 13:50 af Cupcake |
Jf. mio-klubben i går, ca. 33 min. inde: Nogen der har en vurdering af argumentet om, at Lillys kommende retatrutide skulle være særlig interessant, fordi en enkel dosisoptrapning fra 2 til 4 mg angiveligt er lettere for lægerne at forklare patienterne? Altså på 1 måned er pt. ”på plads” og kan tabe sig 20%. Mens med Novo er det ”mere bøvlet / besværligt” da det tager 4 måneder og flere ændringer i doser for at komme ”på plads”. Ifølge CJ var de amerikanske analytikere imponeret. (fort.)
|
|
23/6 13:52 af Cupcake |
(fort.) Et fremtidig narrativ, der er ved at blive støbt og/eller en undskyldning for analytikkere at fastholde fokus på EL ? Måske jeg har misforstået noget…
|
|
|
23/6 13:54 af Craw |
Jeg har aldrig hørt om, at det skulle være et issue, nej. Der er intet at forklare patienterne. Brug den ene til du er færdig, så hent den nye dosis. At de så bagefter skal hente endnu en ny dosis virker ret ligegyldigt. Om de henter den ene eller anden må være same same ift. kompleksitet.
|
|
|
23/6 15:02 af ProInvestorNEWS |
England:
The number of adults using GLP-1 weight-loss drugs could more than double to seven million following the approval of pill-format medication, according to PwC: (link)
|
|
|
23/6 15:17 af junklau |
Det med millionærklubben skal man nok være kritisk overfor. Jeg hører den efterhånden ikke, netop fordi for meget står uimodsagt, og en enkelt analytiker er ikke et orakel. Det med "bøvlet/besværet" har jeg jeg heller ikke hørt om. Hvis lilly`s sidste skud i bøssen er et argument om bøvl/besvær, er de tyndt ude.....
|
|
|
23/6 16:24 af lahn1 |
Mio klubben har generelt svært ved at finde bulish novo analytiker. Aidste uge var dwr også to megative i studiet. CJ’s sammen ligning mellem wegovy pillen og retayrutide er jo en sammenlignkng af muværende og kommende generation af vægttabs medexin. En lidt urimelig sammenligning. Brug heller Amycretin. Han har været megativ længe . Wegovy har eller kommer til at sætte standard for at obesity drugs skal være orale for alle som ikke lider at ekstrem overvægt.
|
|
|
23/6 16:26 af lahn1 |
Så at Amycretin er båse og bliver en kæmpe fordel for Novo. Samme brand name til alle vægtgrupper. Dog kommer de nok mindste 1år senere på marledet end retratutide.
|
|
23/6 16:48 af Cupcake |
@junklau - tak. Prøver at være kritisk. Oplever dog, at især kortvarige markedsbevægelser nogle gange kan aflæses af dagens “orakler” ml. kl. 9-10 ;-)
CJ + andre analytikere er utvivlsomt blevet solgt et pitch, og det kan være relevant at have in mente som (endnu) en mulig forklaring på den fortsat beherskede interesse i Novo. For ikke at pine alle med samtlige 60 min. henviser jeg til det konkrete tidspunkt. Er ny i Novo - har ikke noget "i klemme" (GAK < 280) selv om den fylder ca 10%.
|
|
24/6 07:39 af Alberto |
"Aktieland" på X: Cup with handle breakout, above 200 dages gg, over 300 psykologisk grænse... "What`s not to like" er hans kommentar!
|
|
|
24/6 08:15 af ProInvestorNEWS |
Novo-rival på vej med vægttabspille i Europa (link)
|
|
|
24/6 08:32 af JKY_VH |
Tak PN, så må vi jo se om de kan få godkendt deres syntetiske skrammel i Europa:-)
|
|
24/6 08:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det lyder meget optimistisk fra Eli Lilly. Har svært ved at tro på sidst i 2026.
|
|
|
24/6 09:18 af junklau |
@Alberto: Ja, - 200-snittet er passeret for en enkelt handelsdag.Men bruddet skal bekræftes for at signalet teknisk er validt. Der er ikke noget der hedder psykologisk grænser i aktieanalyser, og den omtalte cup-handlle formation skal altså vise en
betragtelig stigning (og dermed bekræfte bruddet af 200-snittet) og der er vi ikke endnu......
|
|
|
24/6 09:22 af junklau |
Det helt store slag rent teknisk er i 380-400 zonen, men helt generelt ser det ret godt ud,menmenmen - vi har ikke det helt købssignal endnu.
|
|
|
24/6 09:22 af junklau |
helt rene købssignal.....
|
|
24/6 09:29 af Cupcake |
MedWatch “ Eli Lillys vægttabskandidat sættes i forbindelse med Trump: Det Hvide Hus afviser” + “Branchemediet Stat erfarer, at én person på 79 år har haft adgang til Eli Lillys vægttabskandidat retatrutid, der ellers ikke er godkendt endnu.”
|
|
24/6 10:11 af Alberto |
junklau 09:18: Tak for info - det er vel så lidt tidligt at tale om brud? Men forsigtig optimist kan man vel godt være? Ligesom analytikeren i MK forleden, som nok var en meget forsigtig optimist... Og desuden kunne jeg høre - også en consensus medløber, der tager farve af sine omgivelser (så jo var US biased). Det er skægt - grænsende til irriterende, at analytikere som ham stadig lægger så uforbeholdent stor vægt på effekttal...
|
|
24/6 10:15 af Alberto |
Jamen de forskningsresultater kan Trump jo slet ikke læse?! - Man må vel gerne smugkigge lidt, hvis man ikke kan tyde, hvad der står?
|
|
|
24/6 11:17 af junklau |
@Alb10.11. Ja, det er liiige tidligt nok, selv det ser fornuftigt ud.
|
|
24/6 12:01 af Cupcake |
MedWatch “Fagfolk roser Novo-topchefs LinkedIn-strategi” + “Aktiv brug af sociale medier er især vigtigt i jagten på forbrugerne, vurderer fagfolk over for Finans.”
|
|
|
24/6 15:56 af ProInvestorNEWS |
Investeringspodcasten: Den første test af SpaceX sender aktien fra rummet ned på jorden. Hør også om korrektion i AI/Chips/Tech og om analytikernes syn på en opjustering i Novo Nordisk. (link)
|
|
24/6 21:28 af Helge Larsen/PI-redaktør |
CagriSema: 22% vægttab. Hvordan er det muligt? (link)
|
|
|
24/6 22:33 af pauly |
Det er nogle andre toner end det markedet bedømmer for Cagrisema. Jeg er personligt spændt på Redefine 11
|
