NOVO
Aktiesnakken
NOVO
Zealand Pharma
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Ennogie
TESLA
Shipping
Amerikanske aktier
Forsvarsaktier
Laks
Pharma
AI/Kunstig intelligens
AMBU
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
GN Store Nord
Gubra
Hansa Biopharma
Vestas
|
|
11/2 21:00 af JKY_VH |
Tak PN, det ser godt ud:-)
|
|
|
11/2 20:55 af ProInvestorNEWS |
Investseekers
@investseekers
More than a third of patients starting Novo Nordisk’s $NVO Wegovy pill are new to GLP-1s, according to health data firm Truveta.
Among 8,762 early users:
• 36% had no prior GLP-1 experience
• 21.1% switched from injectable Wegovy
• 15.8% switched from Lilly’s $LLY Zepbound
Early data suggests the oral launch is expanding the market, not just cannibalizing injections. (link)
|
|
11/2 20:53 af Cupcake |
Mike D gør en god figur i interviewet på FOX News, jf. 11/2 17:37. Fin reklame og lutter soft balls gennem hele 20 minutter. Man skulle tro Bartiromo havde en andel i TrumpRx.gov.
|
|
|
11/2 18:37 af ProInvestorNEWS |
ResearchPulse
@ResearchPulse1
Week 5 wegovy pill sales revealed. 246,000 in total for first 5 weeks!
$NVI CEO Mike D just said in interview at Fox Business that after 5 weeks total Wegovy pill TRx is 246,000!
This would imply week 5 TRx at about 76,000! (link)
|
|
|
11/2 16:58 af ProInvestorNEWS |
Hansen og Larsen analyserer ugens dramatiske fald i blandt andet sølv og Bitcoin samt de seneste C25-regnskaber fra selskaber som Novo Nordisk og Vestas. Få overblikket over FDA's indgriben mod Him's & Her's fedmepille, og hvad det kan få af betydning for Novo Nordisk. De ser også nærmere på de næste træk i kampen mod Eli Lilly og fremtiden for vægttabsmarkedet. (link)
|
|
11/2 15:06 af Alberto |
... Vi skal nok 1/2 år frem for at høre om Novo`s ret markante muligheder i det marked med ekstrem masseproduktion, der venter forude... Gos dag til alle
|
|
11/2 15:05 af Alberto |
Boomberg var god - Børsen det rene ingenting!! Mærkeligt at de helliger en potcast til at fremhæve selvfølgeligheder, som om lytterne ikke vidste noget som helst om industrien, firmaet mv. - Bloomberg var god, fordi den er US made og på den måde giver et billede af tankegangene derovre.. Ingen nævnte for alvor fedmeprodukternes overgang fra blockbuster (med høj pris) til nødvendig strukturel infrastruktur (med høj volumen)...
|
|
|
11/2 14:08 af pauly |
Novo på Bloomberg (link)
|
|
11/2 14:08 af Cupcake |
Børsen Podcast her til middag
"Novo og FDA tager opgør med kopier: Hvad sker der så nu?" (link)
|
|
|
11/2 09:01 af ProInvestorNEWS |
Onsdagens nyheder fra danske medier med EU, Novo og Lån & Spar Bank (link)
|
|
|
10/2 23:57 af pauly |
Så tror Zacks i alt fald ikke på FDA slår ned på compounding
|
|
10/2 23:18 af Cupcake |
(fort.) “Neutral til underperform”
|
|
10/2 23:17 af Cupcake |
Marketwire/Medwatch “Børshuset Zacks sakser både anbefaling og kursmål for Novo
Zacks har sænket anbefalingen til Novo Nordisks amerikanske notering.” $ 65 til 43
|
|
|
10/2 22:15 af JKY_VH |
enig, det ved vi alle der har nogen år på bagen
|
|
10/2 22:09 af nohope |
Nemlig, for det kan altid blive værre.
|
|
|
10/2 19:05 af JKY_VH |
Ja, man ved aldrig
|
|
10/2 18:04 af nohope |
Tegner til at blive det værste år siden 2018.
|
|
|
10/2 18:01 af JKY_VH |
Det ser ud til, at du er kommet godt ind i det nye år nohope:-D
|
|
10/2 17:39 af nohope |
Low cost/low price vinder på sigt. Kina har ingen/lempelige regler miljø og sundhed og de vinder.
|
|
10/2 15:01 af StockBull |
Enig i på lang bane: Volume vinder totalt – og Novo er gearet til det, mens de fleste konkurrenter ikke er. Hvis alt går vel (og det ser ud til det gør), bliver 2026 overgangsåret med stærk upside!
|
|
10/2 14:59 af StockBull |
Jeg mener guidancen (-5% til -13%) indregner hybrid-fordelene (metoden har været brugt i årevis), men du tror nærmere det er klassisk og bevidst konservativ "kitchen sink" – alt værste-case pris- og LOE-pres er pakket ind for at skabe plads til beats, når volume overrasker positivt.
|
|
|
10/2 14:46 af pauly |
En fornøjelse af læse debatten, tårnhøj kvalitet man bliver klogere af. Tak skal i have.
|
|
10/2 14:39 af Alberto |
.. Det er også så vanskelige med de gamle 5-ører, der ingen gang er i omløb mere: Kun for gamle mænd som mig! - Og tak for det JKY
|
|
|
10/2 14:03 af JKY_VH |
Jeg vil godt hæve dine synspunkter til 5 kr. :-)
|
|
| ||
|
10/2 12:10 af Alberto |
Tja, det tror jeg nu ikke nødvendigvis... Noget andet er patentudløbene: Set i det perspektiv, vi nu har snakket om, ser det for mig ikke nødvendigvis ud, som om det bliver en stor negativ event: Disse andre compounders vil jo stå i den samme produktion via SPPI, som vi har snakket om... Og perspektivet er jo ved at ændre sig fra blockbuster til nødvendig intrastrukturel masseproduktion... Lavere pris - mega større volumeDet tror jeg ikke, disse - mindre enheder er gearet til... Bare min 5-øre
|
|
10/2 11:38 af StockBull |
Men igen, Novo har vel indregnet hybrid-metoden / fordelene i deres årsguiding - men klart de på den lange bane kan cementerer Novo som global standard – volume tager over, og konkurrenterne halter bagefter - hvis alt går vel
|
|
|
10/2 10:58 af JKY_VH |
God pointe, tak for den Alberto:-)
|
|
10/2 10:52 af Alberto |
Jeg tror, compoundere og andre med SPPI teknologi vil få endog MEGET svært ved at følge med produktionsmæssigt, når volumen sættes kraftigt i vejret - og prisen falder!
|
|
10/2 10:50 af Alberto |
Ja, i Semaglotid produktionen... Når molekylestrukturen er mere kompliceret, bliver det sværere at få det til at virke, fordi gær har naturlig protease, der kan "klippe" på uhensigtsmæssige steder. Derfor designer NOVO sine molekyler, som de har gjort effektivt med Semaglotid... En af de store fordele ved Yeast-metoden er, at den ikke benytter så meget kemi, som kan danne flaskehalse (fordi ikke alt kemi kan skaffes i uendelige mængder), når produktionen bliver skaleret.
|
|
10/2 10:33 af StockBull |
Hybrid-metoden (yeast recombinant + SPPI-modifikation) er allerede kernen i semaglutide-produktionen og løser folding/skalérbarhed perfekt. Historikken (sidste 1.5 års nedtur) gør mig forsigtig, men dette føles som bund-niveau "kitchen sink" og høj chance for beats og opjustering, når volume (pill + kapacitet) overrasker. Men ja, risikoen er der! Tror personligt på de har styr på det nu. Q1 burde indikere om det så er tilfældet.
|
|
10/2 09:28 af StockBull |
Tak i lige måde :-)
|
|
10/2 09:27 af Alberto |
Tak for din tid... Hav en dejlig dag!
|
|
10/2 09:27 af StockBull |
20-30%
|
|
10/2 09:26 af StockBull |
Hvis de kommer med en opjustering allerede efter q1 kan det nok udløser 20-20% stigning på kort tid → 375-420 DKK. Det lukker gap'et til consensus og giver premium for bekræftet volume-eksplosion. Stærkt signal – markedet vil belønne det massivt! Men vi får se
|
|
10/2 09:24 af StockBull |
Analytiker consensus target: Ca. 386 DKK (22-25 analytikere, high 540, low 270).
|
|
10/2 09:22 af Alberto |
Yeast er ikke ny, nej : Men NOVO har/er ved at løse et væsentligt problem omkring foldning af molekylestrukturerne, samt skalérbarheden af teknologien. Derfor er det et stort skridt frem, at Novo allerede er igang med at indfase den i produktionen (Kalundborg bla.). Den kommer til at køre sammen med SPPI, fordi komplekse multiagonister kræver mere efterbehandling..
|
|
10/2 09:22 af StockBull |
Analytiker gennemsnitligt price target ligger omkring 395 DKK (ca. +27% upside fra nu), og mange holder "Buy" trods den konservative startguidance.
|
|
10/2 09:18 af StockBull |
Volume bygger op gradvist: Script-by-script via lavere priser, pill-launch (allerede kæmpe succes) og ny kapacitet starter tidligt, accelererer i 2. halvår og "washer ud" pris-presset. Men best case er vel vi lander mellem 0 til -5% når 2026 er ovre
|
|
10/2 09:15 af StockBull |
tror på noget volume-effekt slår rigtigt igennem i 2026! men prispresset må være grunden til Novos guiding
|
|
10/2 09:12 af StockBull |
Men stadig skal vi ikke glemme Novos guiding på -5% til -13% som indikere de måske har lidt problemer af en eller anden art
|
|
10/2 09:11 af Alberto |
Jeg kan høre, vi er tæt på at være enige: Du mener bare ikke, det for alvor slår igennem i 2026?
|
|
10/2 09:09 af StockBull |
Yeast-produktion er ikke nyt, det er Novo's etablerede metode i årevis og driver allerede skaleringen. Men det accelererer alligevel 2026 vs. 2025! Fordi ekstra fill-finish og API-kapacitet + lavere priser + pill-launch udnytter yeast-fordelen maksimalt → eksplosiv volumen-vækst. Yeast er grundlaget for, at det bliver global standard og 2026 kan blive året, hvor det rigtigt slår igennem!
|
|
10/2 09:04 af StockBull |
Jeg ser absolut volumen-effekt tidligere end kun Q4, den starter allerede fra Q1/Q2 og accelererer! Men logisk set vil ramp-up ske som jeg har estimeret og estomatet er baseret på Novos års guiding
|
|
10/2 09:00 af Alberto |
Så du ser ikke en volumeneffekt før Q4? - Også selvom priserne er voldsomt reduceret? Og selvom man kan se, hvordan pillen bliver taget godt imod? - Selvfølgelig absolut også, fordi den er billig! - Hvad er din kommentar til NOVO`s nye produktionsmåde, der er i gang med at blive indfaset? (søg på Yeast vs. SPPI, hvis du er i tvivl... Personligt tror jeg, at Yaest ændrer overgangen fra begrænset blockbuster til global standardbehandling... Og at det er det, vi ser nu! - Det handler om volumen!
|
|
10/2 08:59 af StockBull |
2026 bliver et overgangsår med potentiale for positive overraskelser, beats og opjusteringer!
|
|
10/2 08:57 af StockBull |
Lav risiko for flere lig i klædeskabet , det værste er allerede på bordet, og der er nu plads til positive overraskelser.
|
|
10/2 08:54 af StockBull |
Højst sandsynligt opjustering efter Q1/Q2.Guidance meget konservativ (værste-case pris-pres).
Volume fra Catalent + pill-launch giver upside.
Klassisk Novo: Starter lavt, slutter højt → opjustering maj/august.
Kort: Q1 grimt, 2. halvår stærkt → klassisk beat.
|
|
10/2 08:49 af StockBull |
Reel kapacitetsløft i 2026, især via Catalent, men primært bagudladet, størst impact fra midt/slut 2026 og ind i 2027.
|
|
10/2 08:42 af StockBull |
Q1 elendigt (-10% til -20%) → Logisk, da prisnedsættelserne først slår fuldt igennem fra januar. Q2 stadig negativ (-5% til -10%) → Fortsat pres, men lidt mildere. Q3 tættere på neutral (-1% til -5%) → Gradvis bedring. Q4 positiv (ca. +10%?) → Volume-effekt og mulig rebound.
|
|
10/2 08:40 af StockBull |
Hvis man lægger de kvartaler sammen (groft vægtet), lander det samlede år nemt inden for guidancens -5% til -13%-interval – især hvis Q4 bliver stærk. Virksomheden selv nævner eksplicit "fluctuations in growth rates expected across quarters", hvilket peger på netop en ujævn profil med værre start og bedre slutning.
|
