Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
27/7 03:59
af StockBull
Der er jo ikke tale og Tesla har mistet indtægt eller kommer til det p.g.a disse chips er lånt af XAI mig bekendt men det er nok helt sikkert medierne kan og vil forsøge at spinde en god historie på denne sag da det jo er det de lever af og det sælger at skrive om Tesla men ofte er der ikke hold i det de skriver.
27/7 03:53
af StockBull
træk at låne GPU'er fra Teslas lager til XAI, da disse chips ikke gavnede på lageret. Måske er det næste gang Tesla, der låner chips af XAI, så det er godt, at Musk har flere muligheder i spil og dermed kan optimere udnyttelsen af chips i stedet for at have dem liggende på lager.
27/7 03:51
af StockBull
Det er vigtigt at være forsigtig med at drage konklusioner baseret på medieartikler om Tesla. Jeg mener, at det er for tidligt at konkludere, om der er en interessekonflikt i øjeblikket. Hvis Tesla skal investere i X-AI, synes jeg, det er rimeligt, at Musk foreslår det, og jeg ville ikke have noget imod, at Tesla ejer en del af X-AI. Man kan også sige, at det er fornuftigt af Musk at give Tesla-aktionærerne denne mulighed, hvis det bliver relevant. Musk har også sagt, at det var et logistisk
26/7 07:54
af Helge Larsen/PI-redaktør
Tesla's Energy Business Grew 2x In Q2. What's Next? (link)
26/7 07:47
af EIMiller
Ovenståendende links var ikke bag paywall når de kom fra yahoo finance.
26/7 07:44
af EIMiller
Bedøm selv hvordan Musk håndterer interessekonflikten mellem xAi og TEsla
26/7 07:42
af EIMiller
26/7 07:36
af EIMiller
26/7 07:29
af EIMiller
Så først forhindrer Musk at Tesla får GPU til tiden. Dernæst beder han Tesla betale for dem der går til X-ai.
26/7 07:26
af EIMiller
26/7 07:25
af EIMiller
Spørgsmål fra Elon Musk: Should Tesla invest $5B into @xAI , assuming the valuation is set by several credible outside investors?
26/7 04:35
af StockBull
Elon forventer FSD godkendelse i EU og Kina inden udgang af 2024 (link)
25/7 13:37
af StockBull
Ja man skal selvfølgelig ikke have alle ens spareskillinger i Tesla eller nogen anden aktie. Jeg er tung i US bonds, Tesla, Bitcoin, Genmab, Ennogie.
25/7 08:49
af koden
Tænker det er et spørgsmål om tålmodighed. efterhånden. Men Tesla er 13 gange mere værd end VW pt. Noget er indregnet :-) og der er ikke plads til skuffelser. Ja Tesla laver andet end biler..I know.
25/7 07:55
af StockBull
derudover 550 million usd i fratrædelsesgodtgørelser. De var ikke ret gode på earningscall til at forklare ekstra udgifterne i Q2.
24/7 09:04
af StockBull
Elon har gentagne gange de seneste seks måneder udtalt, at Tesla forventer en "bemærkelsesværdigt" lavere vækstrate for elbiler i 2024. Derfor bør vurderingen af Tesla ikke kun baseres på 2024, men også tage højde for udviklingen i 2025 og fremover. Energidelen stiger også med 100%, hvilket allerede er et positivt tegn på, at energisektoren muligvis snart vil overgå elbilsdelen i omsætning. Derudover investere Tesla kraftigt som driver earnings ned. Omsætningen var bedre end forventet.
24/7 07:01
af ProInvestorNEWS
Tesla sendt kraftigt ned efter ny indtjeningsskuffelse (link)
24/7 04:32
af StockBull
Kanon webcast af Musk som kan ses via link 05.52
23/7 13:16
af StockBull
Efter luk
23/7 05:52
af StockBull
Tesla regnskab senere idag (link)
16/7 12:17
af ProInvestorNEWS
Video: Massive News For Tesla Stock Investors (link)
16/7 05:07
af StockBull
16/7 04:50
af StockBull
Breaking news::Elon Musk opdatere omkring en mulig forsinkelse af Robotaxi-eventen. (link)" target='_new' title="(link)" style='color:#1C2736;'>(link) faktisk på linie hvad jeg havde forventet. (link)" target='_new' title="(link)" style='color:#1C2736;'>(link)
15/7 06:52
af StockBull
Køre allerede robotaxier i 20 storbyer (link)
15/7 05:56
af StockBull
er blevet godkendt af myndighederne i USA. Vi skal heller ikke glemme, at der allerede kører robotaxis i USA, som er blevet godkendt af myndighederne. Jeg tror, at vi snart vil opleve et "aha"-øjeblik på niveau med GPT-4 som jo også var undervejs de sidste +10år. Nu hvor vi har AI m.m tager tingene ikke 10 år mere. Alt vil kunne udvikles hurtigere i fremtiden og det er her Tesla og Musk har en fordel i.f.t mange andre som stadig har en stenalder tankegang.
15/7 05:50
af StockBull
De fleste mennesker overvurderer, hvad der kan opnås på et år, og undervurderer, hvad der kan opnås på 10 år. Tesla startede sit robotaxi-projekt i 2016, så vi nærmer os de 10 år, og personligt tror jeg, at Tesla vil nå det inden for de 10 år målt fra 2016. Det er blot at se på, hvad deres FSD-software kan præstere nu i forhold til blot for et år siden. At designe selve bilen og integrere softwaren er ikke svært, og de eksisterende biler er også nemme at opgradere til robotaxis, når softwaren
13/7 12:23
af Bullish
Jeg var ikke obs på, at det kun er rygter om en udsat lancering. Men jeg er nu skeptisk på tidsplanen, den dato kom vist ud af det blå, efter det har været en del af masterplan part deux siden 2016 eller før. Men vi må jo se :-)
13/7 10:57
af StockBull
Super Tesla opdatering fra en af mine favoritanalytikere, Cern Basher. (link)
13/7 07:25
af StockBull
men de fik da tesla banket ned med 8% i torsdags. 3% op igår så lidt kom der da ud af deres historie og ikke er be eller afkræftet af Musk.
13/7 07:21
af StockBull
så igen medierne som finder på historier for at skaffe læsere til deres opdigtede historier
13/7 07:19
af StockBull
bloomberg
13/7 07:18
af StockBull
her siger bloomberd at Tesla har planer op at forsinke robotaxi event (link)
13/7 07:10
af StockBull
Derudover skal vi også huske at Tesla har ikke confirmed dette 2 mdr forsinkelse. Bloomberg har kun hørt det fra folk som arbejder for Tesla.
13/7 07:00
af StockBull
verden aldrig tidligere har set. Tesla har endnu ikke offentliggjort, hvor hurtigt de forventer at kunne levere den første robotaxi, men måske får vi en tidsplan for dette til Oktober. Jeg gætter på, at det vil ske i 2025. Vi kan ikke stole på, hvad tilfældige analytikere og kritikere af Tesla måtte mene eller ikke mene. Mange af dem har kun brugt et par timer på at analysere sagen. Hvis de havde brugt over 100 timer, ville de muligvis nå frem til en anden konklusion.
13/7 06:50
af StockBull
Jeg forstår ikke, hvad du mener med flere prototyper. Jeg har selv deltaget i flere pilotprojekter, og det er meget normalt, at den første planlagte tidsplan skrider. Det er jo første gang, man bygger det, man stræber efter, og der kan opstå problemer undervejs, som kræver ændringer. Derudover er Musk meget kræsen og stiller samtidig meget stramme tidsplaner for at motivere og presse sit team, så det er helt normalt, at deres tidsplaner skrider. To måneder er ingenting, når man bygger noget, som
12/7 16:16
af Bullish
Hvis de udskyder præsentationen for at bygge flere prototyper, så lyder det da som en søgt forklaring. De skal vel kune vise én prototype. Jeg læser, at den duer ikke alligevel. Der kan gå år fåør vi ser en produktionsmodel. og måske mange år.
12/7 14:05
af StockBull
UBS har samtidig sat sit kursmål for Teslas aktie til 197 dollar fra 147 dollar. Enig i en fair value på 200usd her og nu men mit 12 mdr target er + 300usd
12/7 14:02
af StockBull
Men det da helt sikkert naturligt der tages gevinst efter 44% stigning på 11 dage.
12/7 13:47
af StockBull
UBS er sammen med MS og andre med til at manipulere markedet og vi ser det hvert år at de får arrangeret en 10% korrektion for at kunne købe billige aktier. Timingen er den samme hvert år og lykkes ofte så de kan købe aktier billigere før rally i nov dec. 2 måneders udskyddelse af robottaxi fra august til oktober bør ikke koste mere en 2% på kursen. UBS folket har en 1984 tankegang og ikke opdaget vi lever i 2024
12/7 10:43
af BSinvest
Tesla får negativ anbefaling hos UBS: Markedets AI-optimisme vurderes overdreven og utidig (link)
9/7 06:59
af ProInvestorNEWS
Ni plusdage i træk og kursløft på næsten 40 pct. til Tesla (link)
7/7 12:37
af ProInvestorNEWS
Where Will Tesla Stock Be in 5 Years? (link)
6/7 19:14
af ProInvestorNEWS
General Motors (NYSE: GM) grew deliveries in the second quarter of 2024 as Tesla (Nasdaq: TSLA) reported a drop in sales and production. Why are the two companies diverging? Travis Hoium covers that in this video. (link)
4/7 09:31
af StockBull
Energi forretningen ser ud til at stikke af (link)
2/7 18:19
af ProInvestorNEWS
Why Tesla Stock Continued to Surge Higher Today (link)
2/7 18:18
af ProInvestorNEWS
Tesla Stock Rises 9% Despite Decline in Vehicle Deliveries (link)
2/7 07:56
af ProInvestorNEWS
Tesla-rival med flere nye rekorder (link)
2/7 06:47
af ProInvestorNEWS
Tesla – 2.kvartals leveringer: Stor kursstigning har kørt lidt under radaren (link)
30/6 15:02
af ProInvestorNEWS
Is It Too Late to Buy Tesla Stock? (link)
30/6 10:47
af EIMiller
Jeg har skrevet en kommentar til Ark i debatten. (link)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 119/154