TESLA
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Biotek-snakken
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Laks
Shipping
Vestas
AI/Kunstig intelligens
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
OLIE OG GAS
|
10/12 03:09 af StockBull |
Det hele lugter af en 2026-Q1-rollout i Danmark, hvis demoen rammer plet.
|
|
10/12 03:18 af StockBull |
Det er ligesom at sige "jeg bliver student til sommer" – det forudsætter selvfølgelig, at du består den sidste prøve, men det er en realistisk forventning baseret på forberedelserne. Du kan ikke kalde det løgn, bare fordi der er en chance for, at det ikke går 100% efter planen.
|
|
11/12 06:59 af StockBull |
(link) A shocking stat to change how you think about the future
Get ready for more tech-driven progress in the next 5 years than in the last 40
|
|
11/12 07:00 af StockBull |
Imagine I gave you a choice:
Option A: Take copy million today -- guaranteed.
Option B: Take copy today that doubles every day for 30 days.
Which would you choose?
|
|
11/12 07:02 af StockBull |
ENTER THE SIXTH WAVE
The convergence of three tech spaces is driving the Sixth Wave: digital technologies (AI, quantum computing, blockchain), clean technologies (green energy, decarbonisation, sustainability), and human-centric technologies (neuroscience, wellness tech, education).
|
|
11/12 07:02 af StockBull |
The price-performance ratio of AI chips is now doubling every 100 days.
Not every two years, like during the Fifth Wave under Moore's Law. Every 100 days -- or roughly every quarter.
Let that sink in: instead of taking 40 years to reach a million-fold improvement in capability, as we saw in the Fifth Wave, we'll get there in just five years.
By the end of 2030, the AI technologies we use today will be 1,000,000 times more powerful.
This isn't just a step change. It's a quantum leap in speed,
|
|
11/12 07:03 af StockBull |
for mere info: (link)
|
|
11/12 07:38 af StockBull |
direkte link: (link)
|
|
11/12 07:43 af StockBull |
6 bølge vil gå 8 gange hurtigere end 5 bølge som var 40 år undervejs - det må betyden noget for økonomien skulle man tro
|
|
11/12 07:43 af StockBull |
aktierne
|
|
11/12 07:54 af StockBull |
forestil dig hvis de sidste 40 år var sket på 5 år - det ville ha været et mega økonomisk boom
|
|
11/12 09:00 af StockBull |
(link) kanon update - FSD løst - ingen safetydriver i Austin fra januar 2026 - waymo er ikke en konkurent og meget mere
|
|
|
11/12 13:56 af TOPspiller |
Musk taler hele tiden om ytringsfrihed, men hvis der er nogle der har fjernet ytringsfrihed på X så er det Musk.
1) Koden buster hans indslag 1000-foldigt og favoriser højreorienteret indslag.
2) Man kan købe sig til at blive verificeret og derfor giver det et falsk billede af troværdige kilder.
3) Under forrige valg i Tyrkiet nægtede twitter at lukke ned for modstandere da der netop var ytringsfrihed. X har gjort det modsatte - de lukkede ned for alle de fik besked på at lukke ned.
|
|
12/12 03:52 af StockBull |
vi ikke helt enige (link)
|
|
12/12 03:55 af StockBull |
God morgen og god weekend :-)
|
|
12/12 09:17 af StockBull |
SpaceX going public!!!! What does it mean for Tesla retail shareholders. (link)
|
|
|
12/12 09:24 af TOPspiller |
Nej vi er ikke enige. Men folk skulle prøve at kigge lidt på havd Musk siger og hvad han gør. Tingene hænger ikke samme og det er farligt når der er så mange medløbere... Så folke skal til at øbne øjnene.4
|
|
12/12 09:30 af StockBull |
vil man frontløbe spacex ipo kan man overveje: Baron Partners - BPTRX (Retail Shares): Minimumsinvesteringen er kun $2.000 USD (ca. 13.500 DKK afhængig af kursen), Har ca. 18% i space x i.f kid
|
|
12/12 09:30 af StockBull |
|
|
12/12 09:36 af StockBull |
Elon Musk udtaler sig så hyppigt og på så mange områder, at det naturligvis er muligt at finde modstridende eller upræcise udtalelser, hvis man aktivt leder efter dem. Det er dog en tendens, man ser hos mange politikere – både i Danmark, i EU og globalt – hvor offentlige personer jævnligt beskyldes for at overdrive, udelade eller direkte lyve for at fremme deres agenda.
|
|
12/12 09:37 af StockBull |
I den forstand adskiller Musk sig ikke væsentligt fra en række erhvervsledere og politikere, der bruger stærk retorik til at forme den offentlige debat. I USA’s topartisystem lyver begge sider ifølge mange observatører nogenlunde lige meget, hvilket er en af forklaringerne på, at præsidentvalgene ofte ender tæt på 50/50.
|
|
12/12 09:39 af StockBull |
Danmark findes flere partier, men også her er det en udbredt opfattelse blandt vælgere, at politikere, i varierende grad, tilpasser eller pynter på sandheden alt efter, hvad der tjener deres sag bedst.
|
|
12/12 09:40 af StockBull |
|
|
12/12 09:57 af StockBull |
eller dyxz
nok bedre hvis man bor i dk - handles på saxo trader
|
|
| ||
|
12/12 09:59 af StockBull |
|
|
12/12 10:08 af StockBull |
Fordele ved at købe nu
|
|
12/12 10:09 af StockBull |
Du får 23% direkte i SpaceX (via SPV'er) + andre unicorns som OpenAI (15%), Revolut (6%) og Epic Games – diversificeret tech-vækst, der kunne eksplodere ved IPO'en. Hvis SpaceX rammer $1.5T (op fra $350-800 mia. nu), kunne det give 2-3x på den del alene, selv med premium.
|
|
12/12 10:10 af StockBull |
Men high risk - ikke investerings råd men et investerings tips - DYOR (do your own recearsh)
|
|
12/12 10:11 af StockBull |
Momentum: Kursen er steget 348% YTD (vs. S&P 500's 88%), og IPO-nyhederne kunne drive mere hype.
|
|
12/12 10:13 af StockBull |
Med den korrekte kontekst: DXYZ har steget +348% YTD (fra ca. $8 til $37), hvilket er ca. 18-20x mere end S&P's 18%
ikke 88 - men 18
|
|
12/12 10:16 af StockBull |
Vent hellere på SpaceX IPO i 2026, medmindre du vil gamble en lille del af porteføljen nu. Lav indgangsbarriere: På Saxo køber du som en almindelig aktie (ingen minimum som private investeringer), og det er likvidt (volumen >2 mio. aktier dagligt).
|
|
12/12 10:23 af StockBull |
Kort sigt (dec 2024): Stort rally fra ~$25 til $70 på nyheder om Starship-tests og Musk's IPO-teasers – ren spekulation, der trak volume op til 4-5 mio. aktier/dag.
|
|
12/12 10:23 af StockBull |
Lang sigt (til dec 2025): Faldt tilbage til $37, men YTD +348% totalt (fra ~$8 i jan 2024). Det er typisk for DXYZ: 52-ugers range $19.71-$77.35, med premium til NAV (nu 225%) der kollapser ved manglende nyheder.
|
|
12/12 10:24 af StockBull |
evt. drypkøb lidt hver måned i.h.t ens risikoprofil
|
|
12/12 10:25 af StockBull |
for at være med i lidt start-ups
|
|
12/12 10:27 af StockBull |
21 nov 20 usd og idag 37
|
|
13/12 10:12 af StockBull |
Tesla just crossed 10,000 deliveries for Q4 in Norway (link)
|
|
15/12 08:07 af StockBull |
Mega spændende - Musk kan eje 3 af nær fremtids Mag10 firmaer - Tesla, SpaceX og xAI (link) - kanon opdatering
|
|
15/12 08:27 af StockBull |
Tesla får pludselig et kæmpe sjette "ben" , datacentre i rummet, større end Optimus!Forestil dig: Elon Musk har netop bekræftet (oktober-november 2025), at SpaceX aktivt udvikler orbital datacentre baseret på opskalerede Starlink V3-satellitter med indbygget AI-compute. Ubegrænset solenergi, naturlig køling i vakuum og ingen jordbaserede energibegrænsninger – det løser AI's eksplosive strømproblemer på en måde, Jorden simpelthen ikke kan følge med.
|
|
15/12 08:28 af StockBull |
Musk siger selv, at det bliver den billigste og hurtigste måde at skalere AI på inden for få år, og potentielt større end Optimus-benet (humanoid-robotterne, som han ellers har kaldt Teslas største langsigtede værdi).
|
|
15/12 08:29 af StockBull |
Det gør Tesla-økosystemet 40-50% mere interessant overnight – pludselig er vi ikke bare en bil- og robotvirksomhed, men en central spiller i den globale AI-infrastruktur-revolution.
|
|
15/12 08:29 af StockBull |
Og tænk på Bitcoin i space: Decentraliserede noder i orbit, immune over for jordbaserede angreb, censur eller blackouts. Det ultimative "HODL" i lav Jord-bane – med Starlink-laserlinks kunne det blive det mest robuste netværk nogensinde. Sci-fi? Nej, det er næste step.
|
|
15/12 08:30 af StockBull |
Tesla er mere undervurderet end nogensinde. Hvad bliver ben nr. 7?
|
|
15/12 11:58 af StockBull |
Why SpaceX Has the EdgeStarship's Massive Lift Capacity: The key enabler is Starship, the world's most powerful reusable rocket (fully operational ramp-up expected 2026+). Elon Musk has publicly stated it could deliver 300–500 GW per year of solar-powered AI satellites to orbit—far beyond what any competitor can match. Each flight can haul ~100–150 tons (potentially more), allowing deployment of huge solar arrays, radiators, and compute modules in just dozens of launches for multi-GW clusters.
|
|
15/12 11:59 af StockBull |
Timeline and PotentialNear-term (2026–2030): SpaceX could deploy hundreds of MW via upgraded Starlink, serving xAI/Tesla first, then commercial/defense clients.
Mid-2030s: GW-scale realistic as Starship hits high flight rates (costs potentially <$100/kg).
|
|
15/12 12:00 af StockBull |
SpaceX isn't just a launcher—they're building the orbital highway everyone else needs. If anyone turns multi-GW solar-powered orbits into reality fast, it's them. Exciting times ahead as AI demand pushes this forward!
|
|
15/12 12:01 af StockBull |
Synergies with Tesla/xAI: Tesla's massive AI training needs (Dojo supercomputers, Optimus robots, FSD) could directly benefit from offloading to orbital compute. Musk has hinted at "convergence" between SpaceX and Tesla here—unlimited solar power in space aligns perfectly with Tesla's energy/storage focus.
|
|
15/12 12:07 af StockBull |
Mon ikke ICE drengenes dage er ved at være talte :-) AI-revolutionen kører bare så hurtigt nu, at den gør hele det gamle transport-system totalt irrelevant. FSD er ren AI-magi – milliarder af mil med real-world data trænet på Tesla's massive clusters (som Cortex 2, der kommer til Optimus). Det er ikke kun kørsel; det er edge-AI i hver bil, der kan tjene penge på at "tænke" for andre (f.eks. distribuerede beregninger, når den står stille).
|
|
15/12 12:12 af StockBull |
Orbital solar til AI-compute, ikke til EV-batterier direkte: solkraft i kredsløb (via Starship-lanceringer af GW-stærke solcelle-satellitter) giver ubegrænset, billig energi til at drive massive AI-data-centre i rummet. Det er til at træne og køre AI-modeller (som FSD for autonome biler), Fordelen? I rummet er solenergi konstant (ingen nattetimer eller vejr), og det løser energikrise på Jorden ved at flytte strømkrævende AI-opgaver op i skyen – bogstaveligt talt.
|
|
15/12 12:14 af StockBull |
Men realiteten?Det er ikke billigere endnu – upfront er dyrt, og skeptikere peger på radiation, debris og latency. Men med Starship's prisfald (mål <$100/kg) bliver det konkurrencedygtigt i mid-2030s. For AI-giganter som Tesla/xAI, der har energikrise nu, er det værd at investere tidligt.
|
