Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
17/5 12:27
af StockBull
Jeg bruger mest tradingview som jeg har abonnement på (link)
17/5 09:59
af NickKH
Må jeg spørge jer herinde, hvor i kigger på nyheder fra Tesla osv? :)
14/5 09:42
af StockBull
(link) Seba siger, at elbilers levetid og autonomi vil få det globale salg af nye biler til at falde med 75 %
13/5 15:43
af NickKH
Ja sådan er det, så er vi lige på vej frem så kommer der sådan en melding :)
12/5 12:31
af ProInvestorNEWS
Tesla tilbagekalder 1,1 mio. biler i Kina grundet defekte bremser (link)
12/5 07:31
af LP90
Godmorgen :-) spændende fremtid
12/5 07:31
af StockBull
Tror han overgår Amazon på et eller andet tidspunkt og Jeff var trods alt 27 år om at banke kursen op fra 0.06 usd til 180usd hvor Musk nu har brugt ca. 19 år. Tesla var i 3.98usd i 2010 og ath i 2021 er 410usd. Men tror der p.t er størst potentiale i at opnå x10 ved at satse på Tesla vs. Amazon p.t
12/5 07:22
af StockBull
Morn :-) Ja Musk er god til at skrue forventningerne pænt op. Men alt andet lige er de da en pæn forretning han har fået banket op fra 2004 til d.d
12/5 06:16
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
11/5 11:11
af troldmanden
Så faktisk musk den anden dag igen sagde 100% FSD er lige rundt om hjørnet. i løbet af 2023. og at 2024 er det robo taxi. tillader mig at smile ret meget i kryderen :-D
11/5 11:10
af troldmanden
Tak for info SB. At han så er det kinesiske svar på Musk :-)
10/5 12:10
af StockBull
Det kan endda blive så vildt i Kina, at der KUN må køre FSD biler i visse områder p.g.a almindelige biler er for farlige (flere dødelige traffikuheld)
10/5 12:06
af StockBull
Ja der er turbo på i Kina m.h.t EV og FSD. Hvis FSD kan spare menneskeliv på vejene kommer det til at gå hurtigt i Kina med myndighedernes godkendelse. Brian Gu er næsten lige så optimistisk som Musk, Woods og Ron Barron. (link)
10/5 00:59
af karbold
Ja hvis de beregninger holder er det jo ikke så skidt endda , men lad os nu ,holder dem jeg har købt tror de sælger masser men er mere urolig for om de kan producere tilstrækkelig mange hurtig nok
9/5 16:45
af troldmanden
Så stadig en spændende case som jeg kommer til at følge lidt. Måske/måske ikke jeg køber en sjat på et tidspunkt
9/5 16:45
af troldmanden
Selvom der kom den nedjustering jeg snakkede om, så synes jeg overordnet analysen er den samme. 32-36.000 er stadig vildt mange år 1. Så HVIS det lykkedes er der stor upside. Selv 20.000 vil jeg synes er godt. Men så begynder vi måske at nærme os en risiko for kap udv
9/5 16:42
af troldmanden
De har produceret 55 biler….. til test mm. Regner med 14-1700 biler i Q2. Stejl kurve i løbet af q3 hvor de forventer 6.000 Per mdr ultimo q3
9/5 16:40
af troldmanden
Aktien fald meget lige efter åbning men er nu tæt på gårdagens luk
9/5 16:40
af troldmanden
Så kom nedjusteringer for Fisker. Nyt estimat 32-36.000 leveret i år mod tidligere 42.600. Dertil en anelse højere RD omk end ventet. Hvor de tidliger ventede positiv ebit, så er det nu blødt op til muligvis plus….
9/5 08:21
af NickKH
Godmorgen :)
8/5 20:38
af karbold
Ja må se hvad regnskab siger i morgen , der er vi måske meget klogere
8/5 20:03
af troldmanden
Jokeren der gør det er svært at fortage direkte sammenligninger med andre EV er den produktions model de har valgt. I stedet for SELV at bygge produktion op fra bunden af. Så har de lavet en aftale med en allerede eksisterende fabrikant. Så alt andet lige bør de reducere risk. Men hvor meget……
8/5 20:01
af troldmanden
Så mega meget optimistisk forventninger. Går det godt får aktionærene stor payback i år. Men misser de og evt skal ud at rejse et større 3-cifret mio usd. Så er det nok ikke sjovt
8/5 19:59
af troldmanden
De har en mcap på lige godt usd 2 mia. Ved årsskiftet havde de knap usd800 mio i likvider med forventet udgifter på godt usd600 mio. Og de regner med sorte tal på bundlinjen i år et…..
8/5 19:57
af troldmanden
Jeg har ikke noget at forankre det i. Men jeg tænker der er meget større risiko for nedjustering(er) end de når det. Også derfor jeg tror der er meget upside hvis de gør
8/5 19:55
af troldmanden
HVIS de kan levere det antal biler i år. Så tror jeg der er 3-cifret procent upside i år. Sandsynligheden for de kan nå det? Hmm er der overhovedet nogen vestlig elbils producent der har produceret og leverert så mange år ét efter launch.
8/5 19:53
af troldmanden
De leverede dén første bil i lørdags. Og bil nummer to i dag. Et par mdr senere end planlagt. Samtidig har de ikke nedjusteret forventningerne til produceret og leveret biler i år. På ca 42.000 biler
8/5 19:52
af troldmanden
Karbold jeg er de sidste par uger begyndt at kigge lidt på den. Ser det som en High risk/High reward aktie
8/5 19:51
af troldmanden
Hvorvidt Brian Gu historisk typisk får ret med hans forudsigelser ved jeg ikke. Eller om det er den kinesiske pendent til Musk “deadline” forudsigelser
8/5 19:49
af troldmanden
Så et kinesisk selskab mener det vil tage 5 år. De er meget mere frigjorte for div lokale lovgivninger. Tager det 5 år i Kina tager det noget længere tid i Europa.
8/5 19:47
af troldmanden
Brian Gu vurderer, at om fem år, når bilernes software bliver sofistikeret nok til at muliggøre, at bilerne kan køre af sig selv, og i takt med, at lovgivning tillader det, vil robottaxier blive til virkelighed
8/5 19:47
af troldmanden
Xpeng CEO udtaler i en ny artikel i Børsen
8/5 18:33
af karbold
Kender i noget til Fisker aktien ?? Og hvad mener i , har købt en lille lytte post mest med hjertet det smager jo lidt Dansk :-)
8/5 14:44
af troldmanden
Andelen af tesla kunder der filmer deres ture er sikkert en faktor 50-100x større end ditto Mercedes. De Mercedes vidoer jeg har set er mere ala semi officielle biltester. Hvor der ofte er en fra Mercedes med.
8/5 14:42
af troldmanden
Det er bestemt godt også at få feedback fra tesla fans. Men den objektive vurdering er myndighedernes godkendelse og uafhængige 3. parts
8/5 13:55
af StockBull
Tesla fansne er vigtige at tage med i vurderingen af Tesla for det er jo med til at teste bilerne. På samme måde er vi jo en slags Ennogie fans og der kan jo ogå vlre en del som lytter til os Ennogie fans :-)
8/5 13:50
af StockBull
Det jeg også hæfter mig ved er at både Barron og Woods er mega bullish på FSD og hele Tesla casen. Der er jo et gammelt ordsprog der hedder følg milliadærne. Det er ikke en standard analyse Barron har lavet på Tesla. Ron Barons ejer via investeringsselskab Baron Capital i øjeblikket 1,63 millioner aktier af Tesla-aktier, og de har ingen planer om at sælge noget af dem.
8/5 13:37
af troldmanden
Tesla har i vid udstrækning haft markedet for dem selv de sidste 10 år. Men de andre begynder nu at tage en større og stør re andel
8/5 13:36
af troldmanden
tilsvarende begynder der at ske en del i det dyre highend segment. Som betyder at flere vender "hjem" til deres "normale" brands. Mercedes EQE/EQS. BMW I7 og XM serien. Masserati mm
8/5 13:33
af troldmanden
Jeg tror modsat tesla over de næste 12-36 mdr kommer til at mærke en konkurrence som de ikke har oplevet før. Kineserne skalere hurtigere lige nu. Og nu begynder de faktisk også at være ret godt med på tech siden
8/5 13:31
af troldmanden
Er det i øvrigt ikke også ved at være noget tid siden vi har hørt Musk komme med nye dealines for robo taxi?
8/5 13:30
af troldmanden
Der er et ret stort tech hop fra L2 til L3. Det betyder også der er rigtig meget læring i L3, inden det næste store spring
8/5 13:29
af troldmanden
Fuld L3 eller ikke fuld L3, så har myndighederne stadig godkendt dem til L3. Tænker også der kommer til at gå adskellige år fra første L5 godkendelse på tysk motorvej til også de små danske grusveje ude vestpå er inkluderet
8/5 13:28
af troldmanden
Myndighederne og uafhængige test er den eneste måde vi kan validere de forskellige op mod hinanden
8/5 13:27
af troldmanden
Og så tillægger jeg det ikke så meget værdi med alle fan videoerne. Allerede for 3 år siden så vi den slags videoer. Hvor Musk sagde i 2020 ville robo taxi være klar
8/5 13:25
af troldmanden
Jeg læser musk helt anderledes. For mig fremstår han som en person der vil gøre nærmest ALT for at kunne komme med udtalelser at Tesla er først til xxxx. Netop derfor føler jeg mig også ret overbevist om at havde de en mulighed for at blive certificeret L3, så havde han gjort det
8/5 13:24
af troldmanden
V er ikke enige SB og det behøver vi heller ikke være .-) Det er også med til at skærpe argumentationen. J
8/5 10:14
af koden
Jeg kører selv tesla på 8 år. Men jeg er begyndt at tvivle lidt på teslas evner. FSD er jeg som sådan ligeglad med. tror ikke det bliver til noget seriøst i DK de næste 10 år eller mere. Men deres biler hænger i bremsen med kun 2 reelle modeller, mens de andre sprøjter nye ud. Specielt kineserne.
8/5 08:58
af StockBull
Så det Mercedes har opnået er ikke fuld L3 men L3 med begrænsninger. Svare lidt til OL hvor du har et 100 meter løb. I det her tilfælde har Mercedes så vundet 100 meter for handicappede men ikke det orginale 100m.
8/5 08:06
af StockBull
og igen på langt sigt vil EV jo kun være måske 25% af Teslas indtægter. Casen kan selvfølgelig ændre sig i begge retninger men en entry kurs på 150 kan det ikke gå helt galt. Men benz ligger p.t i 66Euro og Tesla i 170. Så må vi se om 1 år hvem der har klaret det bedst.
Nyeste Først- Ældste Først   Side 140/157