Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
30/12 17:52
af vilja
Tesla laver egne chips, der er optimeret til Tesla, de har egne batterifabrikker, masser af data og er langt mere innovative - prøv at læse hvad ARK Invest skriver om Tesla.
25/12 23:52
af troldmanden
Koden VW har på no time banket en intern IT afdeling op med 5.000 personer og går videre op mod 10.000. Jeg tror de er noget nær på fuld højde med Tesla på den front ved udgangen af 2022. De har ganske enkelt LANGT flere R&D muskler. De er blot kommet sent i gang i forhold til tesla. Men nu kommer de buldrene bagfra
25/12 11:26
af Esset
Hovsa, nå fortsætter her. Jeg har først lige fundet ud af hvordan man gør, og så skulle det afprøves. (derfor kun 6 stk.) Vil gå lidt forsigtig til værks.
25/12 11:24
af Esset
Lige der tror jeg du har helt ret.
23/12 21:47
af JuliusFraSmithOvrfor
Hvis du har behov for at stille den slags spørgsmål skulle du måske overveje om du har gennemtænkt din investering. :)
23/12 18:24
af Esset
Tog min første short i forgårs, 6 tesla, 667, hvornår skal man tage gevinsten, eller skal jeg lægge til?
23/12 18:17
af JuliusFraSmithOvrfor
@koden - Har du hørt om Quantumscapes nye solid state batteri? Batteriet er efter sigende på højde med Teslas nye 4680. VW har en meget stor ejerandel i Quantumscape så de er måske ikke så langt bagefter på batterisiden.
23/12 18:03
af koden
VW har ikke Teslas batteri teknologi og software evner. Der går år endnu før de når Tesla hvis det overhovedet sker. Det tror jeg dog på det gør. VW er bare store, selvom de værdimæsiigt kan være mange gange inden for Teslas værdi :-) '
22/12 15:47
af JuliusFraSmithOvrfor
Apple EV? - I flg. Reuters vil Apple lancere en EV i 2024-25 (link)
21/12 14:44
af bikube
Det bliver spændende, at se hvad der sker, når U S åbner. Jeg ved ikke, om de forskellige fonde er færdige med opkøb, men slutningen fredag var da eksplosiv - 45$ stigning på to minutter. Lige nu er de 25$ så faldet af igen til kurs lige under 670.
19/12 16:15
af JuliusFraSmithOvrfor
Tesla 2021 Financial Projections. (link) Hypercharges bud på 2021 - Video
19/12 16:09
af JuliusFraSmithOvrfor
Efter min mening har der været 3 kursdrivere siden bunden i Marts; Aktiesplit, Optagelse i SP 500 og Teslas evne til at eksekvere, og jeg mener ikke de to første har tilført nogen reel værdi til kursen. så mon ikke vi ser et pull back på den korte bane.
19/12 15:26
af Helge Larsen/PI-redaktør
Analyse: Tesla på vej i S&P 500 indeks: Et købssignal eller en boble? (link)
19/12 08:52
af Helge Larsen/PI-redaktør
zerohedge @zerohedge "Insane" S&P Rebalance Ends With Tesla Smashing All-Time Volume Record (link)
18/12 16:26
af Helge Larsen/PI-redaktør
Tesla/Formuepleje: Kan skabe uro i S&P 500-indekset: (link)
18/12 08:10
af Helge Larsen/PI-redaktør
VIDEO: TA på Tesla (link)
18/12 06:52
af JuliusFraSmithOvrfor
Sidste tradingdag før SP 500 inklusion. Lukkeauktionen bliver vild.
17/12 23:08
af bikube
Det er en politisk beslutning, at ICE skal ud, så VW er jo tvunget på elbiler. Om et par år har Tesla 4 store fabrikker, men VW har jo allerede fabrikker overalt på kloden, der ret hurtigt kan omstilles til EV. Toyota er jo også på vej, trods Toyoda´s modvilje. Mange af Elon Musk´s tidligere medarbejdere er nu ansat hos konkurrenter, og enkelte har endda startet for sig selv, med nyudviklede modeller i direkte konkurrence med Tesla.
17/12 17:39
af JuliusFraSmithOvrfor
Når en OEM sender en ny elbil på markedet vil Tesla så sælge færre elbiler eller vil der blive solgt færre ICEbiler? Hvis svaret er det sidste betyder det så ikke at f.eks. VW konkurrerer med sig selv når de sælger en iD3?
17/12 17:31
af JuliusFraSmithOvrfor
TSLA, Dark Pools, and the Closing Cross (Tesla Stock S&P 500 Analysis) Tesla Daily (link)
17/12 17:26
af JuliusFraSmithOvrfor
Alle de nye aktier blev for øvrigt solgt på een dag. :)
17/12 17:25
af JuliusFraSmithOvrfor
også den gamle traver om at Tesla kun har overskud på grund af zev-kreditter.
17/12 17:23
af JuliusFraSmithOvrfor
Hvordan kan outsourcing være en fordel for et firma hvor en af hovedhjørnestenene er vertikal integration?`
17/12 17:22
af JuliusFraSmithOvrfor
Tesla reklamerer ikke så markedsføringsomkostningerne er i bund.
17/12 16:56
af JuliusFraSmithOvrfor
Hidtil bedste podcast vedr. Tesla selvom der var et par gevaldige vildskud. :)
17/12 10:07
af Helge Larsen/PI-redaktør
Investeringspocasten: Grønt er blevet big business: (link)
15/12 19:47
af Helge Larsen/PI-redaktør
Tesla er således den mest handlede udenlandske aktie på Nordeas platforme i år. Og det viser ifølge bankens chefstrateg, Andreas Østerheden, hvilken indflydelse medierne har på danskernes handel med aktier. (link)
14/12 21:00
af JuliusFraSmithOvrfor
Tesla NEWEST EV Batteries vs Solid State Lithium Metal Batteries (link) Video fra Cleanerwatt.
13/12 23:08
af JuliusFraSmithOvrfor
Måske en model hvor man køber bilen og lejer batteriet er en mulighed?
13/12 23:06
af JuliusFraSmithOvrfor
Jeg tror ikke at vi vil se et batteri vil gå i arv fra en bil til en anden. Det er mere sandsynligt at Tesla køber batteriet tilbage når en bil skrottes for derefter at bruge dem i deres Power- og Megapacks.
13/12 22:47
af JuliusFraSmithOvrfor
Sikke en cocktail. Ekstra Bladets opkog af en artikel i Illustreret Videnskab. :) Her er hvadf det handler om (link)
13/12 19:04
af Helge Larsen/PI-redaktør
Tesla. Så langt holder det nye batteri: (link)
11/12 22:38
af bikube
Vw er jo med i bygningen af Northvolt-fabrikken i Skelefteå. Fabrik nr.2 bygges i Tyskland. Skelefteå er valgt pga. der er store mængder af råmaterialer til batterierne.
11/12 19:39
af JuliusFraSmithOvrfor
Mon ikke manglen på batterier vil vise sig at blive VWs største problem i konkurrencen mod Tesla?
11/12 19:36
af JuliusFraSmithOvrfor
VOLKSWAGEN BOSS HERBERT DIESS "If the Green Deal comes, we will need 40 large battery factories in Europe" Wirtschafts Woche (link)
11/12 14:46
af Holgerthehulk
True, en ting at holde øje med.
11/12 14:44
af JuliusFraSmithOvrfor
Den eneste sorte sky jeg kan få øje på er hvordan de tyske fagforeninger vil reagere på at Tesla sandsynligvis ikke vil indgå overenskomst med IGMetal.
11/12 14:44
af Holgerthehulk
:D. Ja, det bliver spændende at følge Tesla og konkurrenterne i 2021.
11/12 14:37
af JuliusFraSmithOvrfor
Holger - det kommer nok ikke bag på nogen at jeg deler dit synspunkt. :)
11/12 14:36
af JuliusFraSmithOvrfor
Apropos konkurrenterne kommer i 2021. E for Electric har lille video med de kommende lanceringer (muligvis er det kun i USA) (link)
11/12 14:35
af Holgerthehulk
Vildt! Syntes også det er mærkeligt at nogle er så skeptiske overfor Tesla givet at Tesla højst sandsynlig når produktionmålet på 500k køretøjer på trods af at Fremont var lukket ned i foråret. Og derudover går det jo også rigtig godt med FSD, solcelleforretningen, batteriteknologi, power trains, supercharger mm. Det bevidner da om styrke og fokus i en Covid-19 præget tid, eller? :)
11/12 14:31
af JuliusFraSmithOvrfor
Jeg så en artikel forleden der opgjorde shortsellernes tab på Tesla i 2020 til at være større end luftfartsselskabernes samlede tab på Covid19!
11/12 14:28
af JuliusFraSmithOvrfor
@Holger - ligeledes enig. At shorte Tesla er efter min mening ren gambling.
11/12 14:25
af JuliusFraSmithOvrfor
Anytime :)
11/12 14:24
af bikube
Dejlig artikel - tak for den. Så får tallene lidt mere mening.
11/12 14:24
af Holgerthehulk
@Julius jeg er enig med dine tal. Tesla short kan man helt klart tjene penge på, men man skal være opmærksom. Se fx Lars Seier der shortede Tesla omkring kurs 1500 USD pre split. Nu er kursen ca 3200 USD (pre split) - Lars Seier hoppede ud ret hurtigt. Så det kræver is i maven at være short Tesla, men kursen er høj nu, så det kunne være en mulighed. Har endnu ikke støt på nogle argumenter der støtter en langsigtet bear case, så efter min mening rene luftkasteller.
11/12 14:08
af JuliusFraSmithOvrfor
12-13% er nærmere sandheden. Tesla salg divideret med NEV total. Og hvis du piller salget af Huang Gong Mini ca, 33000 enheder ud af NEV salget er %satsen 15-16. (link)
11/12 13:40
af JuliusFraSmithOvrfor
ROFL - Har du stået i lære hos Gordon Johnson?
11/12 13:20
af bikube
Salget i Kina i november: Totalt salg af personbiler 2,3Mio - Tesla`s andel 21604. Totalt salg af NEV 169000. Teslas andel af markedet i Kina er dermed under 1%.
11/12 10:44
af JuliusFraSmithOvrfor
New Street Research downgrades til "hold" fra "buy" - Target $578 uændret (link)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 154/158