Zealand Pharma
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
NOVO
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
BITCOIN
Vestas
Ennogie
Forsvarsaktier
Hansa Biopharma
Zealand Pharma
Banker og Finans
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Medico
GN Store Nord
Shipping
EL-BILER
Gubra
Embla Medical
Pharma
Krypto
OLIE OG GAS
Smallcap og First North aktier
![]() |
23/1 07:11 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier tirsdag d. 23. januar 2024 (link)
|
![]() |
23/1 07:36 af exitnu |
God morgen :-)
|
![]() |
23/1 08:42 af Svingtraderen |
late good morning
|
![]() |
23/1 09:23 af Stroka |
For sindsygt..Kursen forsætter bare op. :-)
|
![]() |
23/1 10:36 af Svingtraderen |
Har ikke artkel: Andre lægemiddelproducenter kan stadig "vinde" kapløbet på det hastigt voksende fedmemarked domineret af Novo Nordisk og Eli Lilly.
Det vurderer topchefen for biotekselskabet Zealand Pharma, Adam Steensberg, i et interview i den britiske finansavis Financial Times.
Zealands vægttabsprodukter er stadig under udvikling, og hvis det når igennem nåleøjet, skal det konkurrere med Novo Nordisks Wegovy samt amerikanske Eli Lillys Zepbound, der undertrykker appetitten.
- Jeg synes, de
|
![]() |
23/1 10:36 af Svingtraderen |
..det er en stor misforståelse at sige, at andre kommer for sent. Dette er kun begyndelsen, vurderer Adam Steensberg ifølge Financial Times.
Det er et potentielt kæmpestort marked for vægttabsmedicin, der ifølge Goldman Sachs kan nå op til 100 mia. dollar i omsætning om året fra de nuværende 6 mia. dollar.
En del af salgsargumentet for fedmebehandlingerne er de forventede reduktioner i følgesygdomme.
|
![]() |
23/1 10:37 af Svingtraderen |
mm
|
![]() |
23/1 11:03 af EliotSpitzer |
Jeg skal love for at Steensberg er på. Financial Times er ikke et medie, der bruger krafter på små historier. Dette understreger bare hvor meget at ZP er i orkanens øje for øjeblikket.
|
![]() |
23/1 11:08 af EliotSpitzer |
YPE - Det er korrekt at jeg har fremført at BI var den mest oplagte opkøber men der er så meget hype omkring fedme produkter at det hele er mere åbent for øjeblikket. Min intuition siger mig at nogle af de store har banket på døren og indtil videre har ZP højest sandsynlig skubbet tilbake. Jeg tror at alle parter har behov for at se read-out på BI's NASH studie før end værdiansættelse kan blive fornuftigt. Om der bliver store partneraftaler eller om det blive et fuldstændig opkøb er så åbent.
|
![]() |
23/1 11:37 af ProInvestorNEWS |
Novo går til bunds i C25 - Zealand forudser øget konkurrence på fedmemarkedet (link)
|
![]() |
23/1 11:49 af EliotSpitzer |
Ja, der står"Novo Nordisk er tirsdag middag gået til bunds i det danske eliteindeks, C25, muligvis som konsekvens af en historie i Financial Times, hvor Zealand Pharmas topchef, Adam Steensberg, forudser øget konkurrence på markedet for behandling af svær overvægt." og lidt ironsik at ZP også falder på dette.
|
![]() |
23/1 11:49 af EliotSpitzer |
I FT artikelen står også følgende:
|
![]() |
23/1 11:50 af EliotSpitzer |
However, Steensberg stressed his company, which joined forces with German pharma group Boehringer Ingelheim over a decade ago to develop a weight loss drug that is now in late stage trials, wanted to partner with other groups for future treatments rather than sell to a large company.
“We are not interested in people looking to catch up . . . It’s about joining forces with someone who has a strategy of how they would win in obesity,” he told the Financial Times. “I think it’s a big misperception
|
![]() |
23/1 11:50 af EliotSpitzer |
to say others are too late. This is just the start.”
|
![]() |
23/1 11:54 af EliotSpitzer |
Faldet i dag kan jo også skyldes at Steensberg egentlig IKKE lægger op til en opkøbsmulighed.
|
![]() |
23/1 12:07 af Svingtraderen |
(har lagt hele artiklen på PI Facebook
for ZP)
|
![]() |
23/1 12:49 af EliotSpitzer |
Dagens kommentar må vel være "Ingen træer gror ind i himmelen".
|
![]() |
23/1 14:25 af EliotSpitzer |
Survodutide fase II studiet i NASH - "A Study to Test Safety and Efficacy of BI456906 in Adults With Non-alcoholic Steatohepatitis (NASH) and Fibrosis (F1-F3)" - er afsluttet d. 8. dec. 2023 ifølge BI's opdatering. Så vi nærmere os resultater.
|
![]() |
23/1 14:27 af EliotSpitzer |
Er amerikanerne komme på job?
|
![]() |
23/1 14:28 af Svingtraderen |
ja er ca 8:30 i NY
|
![]() |
23/1 14:30 af EliotSpitzer |
Ja, de skulle sikkert lige læse FT først ;-)
|
![]() |
23/1 14:30 af Svingtraderen |
præcis:)
|
![]() |
23/1 14:38 af Hansen |
Steensberg siger det (ikke interesseret i opkøb) af strategiske grunde. Hvis de allerede er i kontakt med nogen, bør han vel også svare således? Tror ikke man skal lægge så meget i det.
|
![]() |
23/1 14:42 af EliotSpitzer |
Hansen - Jeg tænker at indtil vi har set readout på NASH studiet med Survodutide så er
alt diskussion om partner eller opkøb osv. sekundært. Det er her at styrkeprøven kommer til at ligge. Jeg har selv købt op det sidste stykke tid fordi jeg tror faktisk at det kommer ud positivt. MEN NASH er noterisk vankeligt at få significante resultater på så det er med nogen risiko.
|
| ||
![]() |
23/1 14:45 af EliotSpitzer |
Hansen - Men jeg vil dog sige at Steensberg har været meget konsistent på denne "partner fremfor opkøbskandidat" argumentation. Det bliver dog bestyrelsen som bestemmer når det kommer til stykket på dette.
|
![]() |
23/1 15:35 af EliotSpitzer |
Jeg kan i øvrigt ikke se at Beta Bionics har igangsat fase III studier på dualhormon systemet. Jeg tror at ZP havde det indtryk at dette skulle have været startet ved udgangen af 2023.
|
![]() |
23/1 21:10 af EliotSpitzer |
Nu køre Finansavisen i Norge også med historien: "Novo Nordisk møter ny utfordrer innen slankemedisin" (link)
|
![]() |
23/1 22:18 af YPE |
Det vil da være mærkeligt, hvis Steensberg begynder at snakke om "opkøbskandidat" og sætter sig selv til salg.
|
![]() |
23/1 22:24 af YPE |
Eliot, godt at høre at du har købt op :) Bliver straks bekymret, når du sælger ud.
|
![]() |
23/1 23:19 af EliotSpitzer |
YPE - Det er uanset aktie men hvis man er meget eksponeret og hvis man har tjent mange penge på en bestemt aktie skal man have et vågnt øje på risiko. Emmisionen og EIB lånet har givet ZP arbejdsro og derfor jeg genkøbte lidt.
|
![]() |
24/1 06:03 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
![]() |
24/1 06:24 af Stroka |
God morgen :-)
|
![]() |
24/1 07:06 af ProInvestorNEWS |
Onsdagens aviser med Topdanmark, Jyske Bank og Novo Nordisk (link)
|
![]() |
24/1 07:23 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier onsdag d. 24. januar 2024 (link)
|
![]() |
24/1 07:36 af EliotSpitzer |
God morgen :-)
|
![]() |
24/1 08:29 af YPE |
God morgen
|
![]() |
24/1 08:30 af YPE |
Man skal lade vinderne løbe - Alt andet er ulogisk.
|
![]() |
24/1 08:33 af exitnu |
God morgen :-)
|
![]() |
24/1 08:46 af Svingtraderen |
Mornings
|
![]() |
24/1 11:12 af EliotSpitzer |
Jeg tror snart at Steensberg han kan gå på vandet! Vi er vel tæt på all time high igen nu.
|
![]() |
24/1 12:23 af Jonas2 |
Tak for en god og informativ chat-kanal. I al denne snak om fedme, så synes ikke at der har været så meget fokus på Glepaglutide. Som jeg forstår det, så er der indsendt registreringsansøgning i US og der kan være en lille blockbuster her. På hjemmesiden står der at "safety and effectiveness has not yet been established" Hvordan skal det forstås? Er der nogen der kan skrive et par ord om status og sandsynlighed på det spor? Pft.
|
![]() |
24/1 13:35 af EliotSpitzer |
Jonas2 - Ja, spørgsmålet om "safety and effectiveness has not yet been established" er jo lidt interessant. Det er vel en sandhed med modificationer. De har jo kørt studier der belyser begge dele men en blå-stempling af myndighedert er der jo ikke. Dette burde have været skrevet på den anden måde.
|
![]() |
24/1 13:35 af EliotSpitzer |
....
på en anden måde.
|
![]() |
24/1 13:54 af troldmanden |
Faldt lige over fase 2 NASH data fra Sagimet. Ved ikke om det har været nævnt i chatten
|
![]() |
24/1 13:54 af troldmanden |
|
![]() |
24/1 13:54 af Jonas2 |
Er det en blåstempling af studiedesign og endpoints der mangler og øger det usikkerheden omkring godkendelse?
|
![]() |
24/1 16:43 af ProInvestorNEWS |
(Zealand Pharma efter 13 min)
(link)
|
![]() |
24/1 16:44 af EliotSpitzer |
Jonas2 - Jeg er ret sikker på at ZP's studiedata skal bære en godkendelse igennem på SBS. Det mere et spørgsmål om hvor "bred" en godkendelse de får. D.v.s. hvor meget de får lov at sige i markedsføring senere. Studiedesign og endpoint har løbende været diskuteret med FDA så det kan jeg ikke tænke mig er et problem.
|
![]() |
24/1 16:44 af EliotSpitzer |
Troldmanen - Sagiment har fået nogle flotte data og de blev vel også belønnet med en fordobling i kursen.
|
![]() |
24/1 16:46 af EliotSpitzer |
Dette ligger vel også pres på BI til at komme med nogle topline data. Da fedme resultater fra fase II kom brugte de 6 måneder på analyse men denne gang må de måske komme lidt hurtigere. Studie blev lukket i dec 2023.
|