Zealand Pharma
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
5/4 09:48 af ungeee |
Ok. Måske var det i går morges
|
|
|
5/4 09:48 af ungeee |
ES fra 3,56 i går til 3,7 i dag
|
|
|
5/4 09:47 af EliotSpitzer |
Sorry op fra 3.56% men det er fortsat op.
|
|
|
5/4 09:46 af EliotSpitzer |
Så det yderligere op på den samlet short position fra 3,31% til 3.70%. Jeg har svært ved at gennemskue tankerne bagved dette.
|
|
|
5/4 09:34 af BSinvest |
Det var så lidt ST. :-)
|
|
5/4 09:30 af Svingtraderen |
tak BS
|
|
|
5/4 09:27 af BSinvest |
til
|
|
|
5/4 09:27 af BSinvest |
Behersket omsætning. 220 kan muligvis godt yde psykologisk modstand som flere gange tidligere. Vigtigt med et etableret brud af niveauet af hensyn retningen af trenden på den korte bane.
|
|
5/4 09:16 af Svingtraderen |
god start
|
|
|
5/4 08:25 af Klarussen |
Hmmm. 3,7%, ingen short squeeze endnu...
|
|
|
5/4 07:47 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
|
|
5/4 06:45 af EliotSpitzer |
God morgen :-)
|
|
|
5/4 06:22 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
5/4 06:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
4/4 16:05 af Svingtraderen |
god
rebound
|
|
|
4/4 13:37 af EliotSpitzer |
Nu bliver det jo så interessant at se om shortner lukker position i større skala end de satte dem.
|
|
|
4/4 13:36 af EliotSpitzer |
Nu er det jo generelt en god dag for biotech og pharma men ZP ligger pæn over udviklingen generelt på kurs stigning. Så tingene retter sig nu i forhold til det jeg syntes er rimelig proportioner.
|
|
|
4/4 11:24 af Stroka |
Fin kursudvikling indtil videre i dag. Lad os håbe på, at shorterne er færdige for denne gang. Nogen af dem kan vel også have gendøbt siden i morges for at at tage gevinsten oppe fra topniveauet i sidste uge og ned til 205 i går.
|
|
|
4/4 10:39 af ProInvestorNEWS |
(Marketwire).
|
|
|
4/4 10:39 af ProInvestorNEWS |
Zealand Pharmas emissionsaktier kommer i handel onsdag
4.4.2023 08.41 • MarketWire •
De nye aktier fra et aktiesalg i Zealand Pharma kommer i handel onsdag.
Det oplyser selskabet, efter at emissionsaktierne er blevet registreret hos myndighederne.
Zealand Pharma gennemførte torsdag i sidste uge en rettet emission af cirka 6,6 mio. nye aktier gennem en accelereret bookbuilding. Der gav selskabet et bruttoprovenu på 1,5 mia. kr.
|
|
|
4/4 09:38 af BSinvest |
Emissioner og øget shortning mudrer ofte det korte trendbillede. Den lange trend i Zealand Pharma er stadig positiv. Vi skal helt ned i 146 før den bliver brudt.
|
|
4/4 09:34 af Svingtraderen |
Vivé la Resistance!...:)
|
|
|
4/4 09:22 af BSinvest |
Algoritmerne danser tydeligt omkring det gamle modstandspunkt i 209.
|
|
4/4 08:44 af Svingtraderen |
Emissionsaktierne handles fra i dag
|
|
| ||
|
|
4/4 08:41 af ungeee |
Ja, undskyld ES - % stigning og %point stigning. En kæphest herfra. Det bliver spændende i dag.
|
|
|
4/4 08:37 af EliotSpitzer |
Jo, jeg er med du regner % op af 3,31%, hvor jeg regner af aktiekapitalen short’et.
|
|
|
4/4 08:34 af EliotSpitzer |
Ungee - Jeg er ikke helt med nu. Hvad mener du med op 7,55 %
|
|
|
4/4 08:28 af ungeee |
Nej 7,55% op :))
|
|
|
4/4 08:27 af EliotSpitzer |
….fra dagen før, som …
|
|
4/4 08:27 af Svingtraderen |
Mornings
|
|
|
4/4 08:25 af EliotSpitzer |
Så yderligere op med 1/4 % fra dagen som var på 3.31 %.
|
|
|
4/4 07:49 af ungeee |
Short Zealand Pharma A/S 3,56 03-04-2023
|
|
|
4/4 00:06 af EliotSpitzer |
Exitnu - I tillæg syntes jeg det er værd at bemærke at volumen var på 768.333 stk aktier, hvor gennemsnitling intra-dag volumen for øjeblikket ligger på 164.537 stk. Så igen en dag med højt volumen efter emissionen.
|
|
|
4/4 00:00 af EliotSpitzer |
Nu ligger ZP's Noteringsprospekt for de nye aktier på selskabets website under "Prospekter". Meget er formalia men der er en del gode beskrivelser af selskabets projekter og markedssituation.
|
|
3/4 17:01 af exitnu |
Luk i kurs 205,60 & -4,28%.
|
|
|
3/4 16:30 af EliotSpitzer |
Beklager - de har kun annonceret at det kommer i dag.
|
|
|
3/4 16:22 af EliotSpitzer |
ZP er kommet med “Listing prospectus”
|
|
|
3/4 12:14 af EliotSpitzer |
JR70 - Regler er at den slags skal være arbejde skal være i hele lukket systemer. Investeringsbankerne har også en hel del systemer til at sikre dette. Men hvor der er mennesker kan der jo også være nogen som hvisker lidt. Men det er ikke OK!
|
|
|
3/4 12:09 af JR70 |
Men sikkert et godt tegn på sigt
:-)
|
|
|
3/4 12:08 af JR70 |
@EliotSpitzer - Der må absolut være en del der er inde over sådan en emission, den dukker ikke umiddelbart op som en meddelelse fra ZP, som bestyrelse og ledelse er blevet enige om over natten. - så mon ikke det mere eller mindre er småaktionærer der bliver taget lidt med bukserne nede.
|
|
|
3/4 11:58 af EliotSpitzer |
Exitnu - Fredag morgen oplyst Finanstilsynet at der var shortet 2.80 % (altså frem til og med torsdag) men nu er det så oppe på 3.31 %. Det lyder som om der er en logaritme der er programmeret til emission = sælg aktier. Men interessant at faldet startet inden emission var annoceret.
|
|
|
3/4 11:29 af Klarussen |
Dejligt. Stor interesse for ZP
|
|
3/4 11:08 af Svingtraderen |
volumen fortsat meget høj - nu 11:08 439k mod gns 164k om dagen..
|
|
3/4 10:53 af exitnu |
Som jo skal købes hjem på et tidspunkt :-) :-)
|
|
3/4 10:51 af exitnu |
Short (korte nettopositioner) oppe på 3,31% ...
|
|
|
3/4 10:34 af EliotSpitzer |
Hanfrank12 - Absolut en god pointe.
|
|
|
3/4 10:14 af JR70 |
@hanfrank12 - du har sikkert ret, de 207,2 den har været nede i i dag, svarer meget god til emissionskursen, -
10%
|
|
|
3/4 10:00 af hanfrank12 |
Tænker ikke faldet er så sært/svært at forklare?! Når man udvander eksisterende aktionærer med mere end 10%, så skal aktien selvsagt falde med mindst 10% +/- det løse :-)
|
|
|
3/4 09:54 af JR70 |
Py Ha, Er der mon nogen der tidliger har investeret store summer i ZP der vil ud, eller er den mon alene short der sender aktien tilbage. - Bavarian´s emission var vist 233, og blev sendt ned i ca. 174, ser vi mon samme scenarie med ZP.?
|
|
|
3/4 09:33 af EliotSpitzer |
Torsdagens fald var delvist fordi der blev sat flere shorts. Om samme historie gælder for fredag og i dag vil tiden vise.
|
