Zealand Pharma
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Hansa Biopharma
Genmab
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
|
11/3 15:12 af CSørensen |
Han betalte 6.552.000 kr. for de tildelte aktier, og han modtog 4.142.286,99 kr. for de 17.611 aktier, han solgte. Så efter skat dækker det kun en god tredjedel af købsprisen. Jeg tænker, det må være et positivt signal, at han holder hånden så fast på kogepladen i dette kursleje?
|
|
|
11/3 15:08 af CSørensen |
|
|
11/3 11:26 af exitnu |
D. 7. marts 2023. Adam Steensberg salg af 17,611 Zealand Pharma aktier til kurs DKK 236,39.
(link)
|
|
11/3 11:26 af exitnu |
God morgen :-)
|
|
|
11/3 09:01 af Stroka |
God morgen :-)
|
|
11/3 08:38 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
|
10/3 16:59 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Flere spørgsmål til Q&A er meget velkommen. :-)
|
|
|
10/3 16:54 af EliotSpitzer |
Det er i øvrigt værd at bemærke at ZP omtaler et projekt i årsrapporten men Alexion nevner "Alexion is collaborating with Zealand Pharma A/S to discover and develop novel peptide therapies for up to four targets in the complement pathway.".
|
|
|
10/3 16:49 af EliotSpitzer |
AstraZeneca købte i 2020/21 Alexion for 39 mia $ i en ”cash-and-stock deal”. Den aftale skulle sikre AZ en stærkere position indenfor immunologi og sjældne sygdomme. Nu satser AZ yderligere på sjældne sygdomme ved at skabe 500 nye job i et “scientific and high-tech” R&D Center i Toronto området. Dette understreger at Alexion-ZP samarbejdet om komplement C3 inhibitor’en har potential også i et mere strategisk sigte hos AZ.
|
|
|
10/3 15:28 af EliotSpitzer |
Ja, det var jo ikke den bedste dag at få gode analyser på. Rente-spøgelset i USA sætte sin spor hos alle. Men analyserne står jo også i de kommende dage og uger, så dette er positivt uanset. Helt fair at ZP også skal lidt ned som alle andre på grund FED meldinger.
|
|
|
10/3 10:12 af ProInvestorNEWS |
Zealand får lagt ekstra til kursmålet hos Nordea (link)
|
|
|
10/3 09:49 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier d. 10. marts 2023 (link)
|
|
10/3 09:41 af Svingtraderen |
NORDEA: KURSMÅL HÆVES TIL 280 KR. FRA 245 KR.
|
|
|
10/3 08:21 af ProInvestorNEWS |
Zealand får rygklap af amerikansk børshus
(link)
|
|
|
9/3 18:03 af EliotSpitzer |
Ungeee - Jeg var lidt for hurtigt på tasterne men godt at du er vågnen. De 33.013.142 var værdien i $ af de aktier som Oliefondet ejer. Så er den ting opklaret.
|
|
9/3 17:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Kursudviklingen på Bavarian' Genmab ' Novo ' Zealand Pharma (link)
|
|
|
9/3 16:13 af EliotSpitzer |
Ungeee - Nej, det er jeg ikke! Må lige ind i regnearket igen men jeg er sikker på 2,21 %.
|
|
|
9/3 15:47 af ungeee |
14.25 er du sikker på 33.013.142?
|
|
|
9/3 15:38 af EliotSpitzer |
Oliefondet har 899 Health Care investering, hvor ZP er den 89 størreste investering (i % ejerskab) men hvor GN Store Nord ligger nr. 3 (4,96%) og Chr. Hansen nr. 22 (3,03%)
|
|
|
9/3 15:35 af ProInvestorNEWS |
Kort video: På ProInvestor.com er der flere dygtige og kompetente professionelle tradere og investorer, som bidrager til debatten med brugbare handelsstrategier baseret på praktisk erfaring samt fundamental og teknisk analyse. Det fortæller Helge Larsen dig om i denne ugekommentar. (link)
|
|
|
9/3 15:25 af EliotSpitzer |
Oljefondet i Norge (NBIM) ejet per 31/12-22 33.013.142 aktier i ZP, hvilket svarer til 2.21% af aktiekapitalen. Så vidt jeg kan se er det ca. samme niveau som de senest par år.
|
|
9/3 09:37 af Svingtraderen |
og god morgen;)
|
|
9/3 09:37 af Svingtraderen |
super nyheds-flow at komme ind på! Tak
|
|
|
9/3 08:38 af Aps invest |
Zealand Pharma får løftet kursmålet hos Carnegie til 317 kr. fra 261 kr.
Anbefalingen er uændret "køb", fremgår det af Bloomberg News.
Zealand Pharma-aktien faldt onsdag 0,7 pct. til 234 kr.
.\\˙ MarketWire
|
|
| ||
|
|
8/3 20:11 af EliotSpitzer |
Det er igen en god analyse fra Aktieinfo og hvor jeg syntes at de lader tvivl om indtægter (manglende guidance) komme ZP lidt til gode, selvom de understreger at biotech er høj risiko.
|
|
8/3 19:47 af exitnu |
"Analysen er udarbejdet af Aktieinfo, der modtager et honorar fra selskabet for det udførte analysearbejde."
|
|
8/3 19:46 af exitnu |
Hele analysen kan læses via dette link: (link)
|
|
8/3 19:45 af exitnu |
I 2022 ændrede Zealand Pharma strategi, fik ny topchef og lagde en plan for et begrænse cash-burn. Zealand Pharma har fremadrettet fuld fokus på udvikling af nye peptid-baserede lægemidler, mens salg skal varetages af partnere, og her er det hurtigt lykkedes at indgå en aftale med Novo Nordisk for Zegalogue. Flere milepæle er nået i pipelinen, hvor planen er at indlemme partnere for at styrke likviderne. Strategien er fortsat at få fire nye lægemidler på markedet i USA i 2025.
|
|
8/3 19:45 af exitnu |
Zealand Pharma - aktieanalyse den 08-03-2023
(Aktieinfo)
(link)
Kurs på analysetidspunktet: 235,6
Aktievurdering:
Kursudvikling 0-6 mdr.: 200-250
Kursudvikling 12-18 mdr.: 250-300
|
|
|
8/3 18:24 af EliotSpitzer |
Jeg har lagt ind et ekstra spørgsmål, som har mere økonomisk karakter.
|
|
8/3 07:42 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Vi har plads til flere spørgsmål. Gerne også omkring det økonomiske. Post dem så hurtigt som muligt. :-)
|
|
8/3 07:41 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tusinde tak til dig Eliot, Munchi, SMADK og Stroka.
|
|
|
7/3 23:11 af EliotSpitzer |
Helge - Jeg har lagt mine spørgsmål ind nu.
|
|
|
7/3 21:53 af Munchi |
lad os spørge lidt ind til det i vores Q&A
|
|
|
7/3 21:36 af SMADK |
Tak exitnu - det er særdeles interessant med deres fedmepipeline. Spændende at følge den kommende tid.
|
|
7/3 21:07 af exitnu |
.... "Tidens store fokus på medicinsk fedmebehandling kan i høj grad mærkes hos Zealand Pharma, der har flere potentielle fedmemidler i selskabets pipeline. Det fortæller adm. direktør, Adam Steensberg, til MedWatch."
|
|
7/3 21:04 af exitnu |
Stort fokus på fedmemidler øger interessen for Zealand Pharmas pipeline
(link)
"Zealand Pharma har mødtes med mange store firmaer angående selskabets fedme-pipeline, fortæller adm. direktør Adam Steensberg. Hvornår partnerskaber kan ske afhænger af aftalen."
|
|
7/3 18:51 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Super Eliot. :-)
|
|
|
7/3 18:23 af EliotSpitzer |
Helge - Jeg kommer også med mere.
|
|
|
7/3 10:25 af Stroka |
Tak for reminderen Helge. Jeg poster senere i dag.
|
|
7/3 09:53 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hej alle, Bortset fra et enkelt skarpt spørgsmål fra Eliot har vi ikke fået flere spørgsmål ind til til Q&A. I må meget gerne allerede nu få postet alle jeres spørgsmål. På forhånd tak. :-)
|
|
7/3 09:37 af Svingtraderen |
Mornings
|
|
|
7/3 09:07 af EliotSpitzer |
God morgen :-)
|
|
|
6/3 19:58 af Stroka |
Udover gevinsthjemtagning har shortsalget således også medvirket til dagens salgtryk.
|
|
|
6/3 19:46 af EliotSpitzer |
Øget shortpodition på Zealand Pharma ifølge Finanstilsynets opgørelse per idag lidt over kl 12. Der er nu 2,56%. Det er en øgning med 0,4 % siden sideste opgørelse fredag i sidste uge.
|
|
|
6/3 18:06 af BSinvest |
Netop. Det vigtigste er, at den lange trend ikke bliver brudt. Den må desuden meget gerne være med stigende toppe og bunde
.
|
|
|
6/3 18:00 af Aps invest |
Modstanden omkring 210 blev vel også brudt mange
gange både nedefra og oppefra?
|
|
|
6/3 17:43 af Stroka |
Bavarian, Genmab og Novo faldt også ved US åbning.
|
|
|
6/3 17:33 af BSinvest |
Modstanden blev brudt oppefra ved åbning i USA. Nu må vi se hvor meget gevinsthjemtagning der er den sidste halve time og eventuelt også i de kommende dage.
|
|
|
6/3 13:54 af BSinvest |
236 var modstand på opturen nu er det blevet et støttepunkt. Det skal måske testes et igen efter afvisningen her til formiddag. Handelsmønsteret er lige efter bogen. (link)
|
