Zealand Pharma
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Hansa Biopharma
Bavarian Nordic
Genmab
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Shipping
AMBU
Grønne Aktier
GN Store Nord
Smallcap og First North aktier
Vestas
AI/Kunstig intelligens
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
Gubra
Laks
Medico
OLIE OG GAS
Pharma
Zealand Pharma
|
2/2 11:16 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg kommenterer kursudviklingen i aktien i min pharma- og biotek opdatering senere i dag.
|
|
2/2 10:31 af Svingtraderen |
@LLI enig - har dem selv fra 65-70. efter jeg hørte dem på Aktionærmessen. Synes bare intraday underlige bevægelser
|
|
|
2/2 10:23 af JR70 |
LLi - tænker du sagtens kan have ret i det
du skrev i går kl:16:45, er aktien pumpet op som du skriver, uden specifikke nyheder, hvor lang mon så de synes den skal ned igen?
|
|
2/2 10:15 af Svingtraderen |
tak,, Helge. Synes kurs bevægelserne er mystiske de her dage.. Helt sit eget "liv"
|
|
2/2 10:13 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Fruergaard om fedmemarkedet: (link)
|
|
2/2 09:31 af Svingtraderen |
God morgen alle personer:)
|
|
|
2/2 07:33 af ungeee |
21.07 ja, enig her. Fik bare en tanke om at Novo måske havde signaleret noget negativtbomkring fedme, som smittede lidt af på ZEAL. Det har de vist ikke. God morgen!
|
|
1/2 22:07 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hej ungee...Jo mere gang og fokus der er på fedme - jo bedre for Zealand Pharma og deres tyske partner. Markedet er stort nok til flere aktører i de kommende år.
|
|
|
1/2 19:02 af Aps invest |
Sikkert en amerikansk hedgefond der har udset sig offer, her i en periode hvor der ikke er mange kursdrivende nyheder ;) Nej, det var bare et skud i tågen…har intet belæg for den teori. :)
|
|
|
1/2 18:50 af Aps invest |
Det startede allerede igår morges, Ungeee…så det kan ikke være pga Novo
|
|
|
1/2 18:36 af ungeee |
Kan det være nogle "fedme-signaler" Novo udsender i forbindelse med deres regnskab?
|
|
1/2 18:00 af exitnu |
Luk i kurs 204,80 & -3,76% :)
|
|
|
1/2 17:47 af Aps invest |
Træls man ikke kan se hvem “banditten” er :) Men der er jo en grund til de gerne vil være anonyme. :)
|
|
|
1/2 17:40 af Aps invest |
205 nu….nogen har ihvertfald fået det ønskede kursfald, med det kurspres der startede igår morges.
|
|
1/2 16:18 af Svingtraderen |
har supl på 209 - alene fordi jeg blev irriteret - skod argument - I know
|
|
|
1/2 11:59 af Aps invest |
Irriterende at ligge i en aktie hvor der ligger en “blokker” som holder kursen i et bestemt leje….men hvis købsinteressen holder, så får det vel en
ende på et tidspunkt. :)
|
|
1/2 11:05 af Svingtraderen |
Ja, de må godt gå hjem:)
|
|
|
1/2 10:41 af Aps invest |
“En eller anden” ligger godt nok låg på kursen :) Den får ihvertfald
ikke lov at stige. Lad os håbe de snart er færdige :)
|
|
1/2 10:21 af Svingtraderen |
og ned igen:)
|
|
1/2 10:21 af Svingtraderen |
Pæn bevægelse op? 217,2
|
|
|
31/1 18:38 af Aps invest |
Nej Exitnu….jeg er også helt ligeglad med de udsving….Hvis data er iorden, så skal vi nok blive belønnet på den lange bane.
|
|
31/1 18:10 af exitnu |
@Aps invest - har ingen betydning på den lange bane ...
|
|
|
31/1 17:49 af Aps invest |
Som om nogen lige prøver at ryste træet lidt, så de nervøse sælger ud.
|
|
|
31/1 17:47 af Aps invest |
Faldet startede allerede i åbningen, da der blev dumpet en lille klump. :)
|
|
| ||
|
|
31/1 12:55 af Stroka |
De seneste mindre fald er sket under meget lav omsætning. Markedet venter på langtidsdata. De kan komme, hvornår det skal være og vende op og ned på teknikken.
|
|
|
31/1 12:27 af JR70 |
Der kan trækkes en bundlinje i optrenden, der rammer på ca. 213, Rsi og Macd er nedadgående, Sar ligger over. Sker der ikke stigninger, falder aktien vel automatisk ud af optrend kanalen.
|
|
|
31/1 10:55 af BSinvest |
Samt faldende RSI som ikke ligefrem er et købssignal på den korte bane. Signalerne stritter således lidt som den slags altid gør
.
|
|
|
31/1 10:52 af BSinvest |
Torsdag i sidste uge havde Nordicstock "køb" på MACD signalet.
|
|
|
31/1 10:48 af BSinvest |
Den langsigtede trend er stadig op. Undervejs kan der dog godt være kortsigtede negative tekniske signaler. Især i en uafklaret markedssituation som den nuværende.
|
|
|
31/1 10:22 af JR70 |
Man kalder det "Death cross" når et lavere gennemsnit MA9 bevæger sig nedad, i dette tilfælde gennem MA20, det har været tydeligt i nogle dage.
|
|
30/1 18:01 af exitnu |
Luk i kurs 219,40 & -2,23% :)
|
|
30/1 09:26 af Svingtraderen |
Mornings:)
|
|
|
28/1 08:22 af EliotSpitzer |
God morgen :-) Endnu en uge, hvor ZP viser flot positiv kursudviklngen og uden nogle selskabsspecifikke nyheder andet end Jefferies analyse, som opjusterede målet.
|
|
27/1 18:40 af exitnu |
Luk i kurs 224,40 & +1,45% :-)
|
|
26/1 18:00 af exitnu |
Luk i kurs 221,20 & +0,55% :)
|
|
26/1 13:32 af Svingtraderen |
ja du har ret -måske bare us investors der kommer ind - meget lav volume,enig
|
|
|
26/1 13:31 af EliotSpitzer |
Svingtrader - Ja, jeg kan se at svinget op her rundt kl. 12.00 gav et ryk på volumen men der er fortsat lang op til et gennemsnitlig dagsvolumen på 175.000 stk, som der var for en måned siden.
|
|
26/1 13:22 af Svingtraderen |
noget nyt?
|
|
26/1 13:21 af Svingtraderen |
volumen stiger nu med kursen..
|
|
|
26/1 11:47 af EliotSpitzer |
Der er omsat ca. 9.000 stk aktier her 10.45. Det peger på lav volumen igen i dag. Nu har faldet i volumen været konsistent over nogle dage. Et bud på forklaring kan være at et eller andet logaritme handel system ikke længere køre kontinulerligt på ZP.
|
|
25/1 18:11 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Sundhed faldt i US i går. Det fortsatte i DK i dag i C25, hvor sektoren med især Novo fylder meget.
|
|
25/1 18:10 af exitnu |
@EliotSpitzer - JA, pludselig lander der måske en pressemeddelelse ... bør vel heller ikke putte med så vigtige/altafgørende data.
|
|
25/1 18:00 af exitnu |
Luk i kurs 220,00 & -2,65% :)
|
|
|
25/1 17:27 af EliotSpitzer |
Det ser ud som om faldet i ZP på starten af dag var i tråd med faldene i de øvrige danske Life Science selskaber. Så det er vel egentlig ikke nogen stor historie. Det er dog fortsat en noget lav omsætning sammenlignet med tidligere.
|
|
25/1 13:10 af Svingtraderen |
Tak
|
|
|
25/1 12:49 af EliotSpitzer |
Jeg har været inden for at genhøre conference call'et for EASE1 resultaterne. Her talt ZP om at analyse af interim resultaterne efter database lock vil tage fra nogle dage til nogle uger at se på. Det var Goldman Sach's analytiker, der spurgte om hvornår de kunne forventes. Jeg tror at de resultater kommer før årsresultatet og hvis ikke så tror jeg at det er fordi der er åbnet et data rum for partnerforhandling. Uanset så er begge dele interessant scenaria.
|
|
24/1 18:11 af exitnu |
Luk i kurs 226,00 & -0,35% :)
|
|
|
24/1 14:43 af EliotSpitzer |
Der er igen i dag lav omsætning i Zealand. I åbningsauktionen lå der ca 5000 stk og i løbet av den første time var der omsat 10.000 (incl dem fra åbning) men lige nu ligger vi på 32.000 stk. Det er altså ikke meget for en aktier som vanlig har ligger over 100.000 stk per dag og i sidste kvartal lå oppe på 150.000-180.000 stk per dag.
|
|
24/1 09:47 af Svingtraderen |
God morgen
|
|
|
24/1 09:00 af EliotSpitzer |
God morgen
|
