Zealand Pharma
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Ennogie
Hansa Biopharma
Genmab
Bavarian Nordic
BITCOIN
Shipping
AMBU
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Zealand Pharma
GN Store Nord
Laks
Pharma
Chemometec
Grønne Aktier
Gubra
Medico
Vestas
Embla Medical
OLIE OG GAS
Banker og Finans
Forsvarsaktier
|
|
7/9 11:33 af ProInvestorNEWS |
Zealand/CEO: Tjener mere på Novo-aftale end ved salg på egen hånd (link)
|
|
|
7/9 11:31 af ProInvestorNEWS |
Novo/Sydbank: Zealand-pen passer godt ind i portefølje (link)
|
|
7/9 10:42 af Svingtraderen |
ZEALAND/CEO: AFTALE LED I VORES STRATEGI OM AT FOKUSERE PÅ UDVIKLING
ZEALAND/CEO: DET ER EN DYR FORNØJELSE AT OPBYGGE SALGSORGANISATION
ZEALAND/CEO: VI VENTER AT KUNNE TJENE VÆSENTLIGT MERE VIA NOVO-AFTALE
|
|
7/9 10:40 af Svingtraderen |
Det giver god mening på begge sider af bordet, at Novo Nordisk og Zealand Pharma har indgået et kommercielt samarbejde for nødpennen Zegalogue, som Zealand står bag.
Det er vurderingen fra Søren Løntoft Hansen, analytiker i Sydbank, oven på meldingen onsdag morgen.
Der er tale om en nødpen til behandling af alvorlige episoder af for lavt blodsukker hos diabetikere - også kaldet hypoglykæmi.
|
|
7/9 10:39 af Svingtraderen |
- Et produkt som Zegalogue passer bedre ind i en forretning, der har væsentlige andre produkter på markedet, så det bliver en del af det tilbud, som et firma har med til læger og patienter. Så vi vurderer, at vi kan tjene væsentligt flere penge på, at modtage procenter af det salg, Novo kan generere, end hvis vi selv skulle ud og investere i et salg, siger Adam Steensberg, administrerende direktør i Zealand Pharma, til MarketWire.
|
|
7/9 10:39 af Svingtraderen |
Det er dyrt at opbygge en salgsorganisation inden for medicinalindustrien. Den erkendelse har Zealand Pharma gjort sig, og derfor har selskabet nu hentet Novo Nordisk ind til at stå for salget af sit hidtil eneste eget markedsførte produkt, nødpennen Zegalogue.
Beslutningen er truffet på baggrund en ny strategi og en økonomisk kalkule, da Zealand med Novo i ryggen ser mulighed for at få Zegalogue udbredt langt hurtigere og til flere diabetikere, end selskabet selv ville være i stand til.
|
|
|
7/9 10:37 af lassevedel96 |
Fordi Zealand (og dermed os investorer, gennem 8 år for mit vedkommende) har brugt milliarder på at udvikle produktet. Og med 8-12%, som i øvrigt også er lavt i en aftale om et godkendt produkt, tvivler jeg på, at man får dækket de omkostninger. Nogen der ved hvornår patentet udløber?
|
|
|
7/9 10:23 af Lazubia |
Derudover er der selvfoelgelig yderligere potentiale for salg i andre lande naar Zealand for Zegalogue godkendt der.
|
|
|
7/9 10:21 af Lazubia |
Forstaar ikke helt negativiteten. Dette er en vigtig blaastempling af produktet. Novo Nordisk ville ikke have lavet en aftale hvis de ikke troede paa zegalogue. Nu faar zealand pharma adgang til nok den bedste diabetes salgsorganisation i verden. Upfront betalingen er maaske til den lave side, men 10% af et aarligt salg paa 50-100 mil USD vil ikke vaere at kimse af. Tror ikke Novo ville have underskrevet en aftale med mindre de var komfortable med at kunne tage en stor del af markedet.
|
|
|
7/9 10:14 af hanfrank12 |
LLI m.fl. Synes umiddelbart, det er en lidt tynd aftale, men på den anden side, og ikke mindst på den lange bane, både godt og fornuftigt at vælge Novo som samarbejdspartner - i forhold til venskabet mellem parterne, så tror jeg ærligt talt at begge parter er ret så iskolde i nummeren - det er velsagtens også mest blandt debattørerne i og omkring ZP og Novo, at fjendskabet består - god dag til alle :-)
|
|
|
7/9 10:09 af lassevedel96 |
Det er jeg godt klar over, men selv i det lys er det jo latterligt lavt. De har fået en pris, som var det et ubetydeligt præklinisk asset? Da produktet i sin tid blev godkendt snakkede man om peaksales på omkring $200M, så vidt jeg husker. Hvis det stadig er tilfældet, så må novo da grine hele vejen til banken for at overtage et næsten gratis produkt, som de bare skal indkorporere i deres salgsmaskine. Og jeg tvivler da på, at novo ville overtage hvis ikke de mente der var et salgspotentiale
|
|
|
7/9 09:45 af lassevedel96 |
Godt nok en tynd aftale, de forærer den jo nærmest væk? Det er et færdigudviklet, godkendt produkt, som har været igemmen op til flere dyre fase III studier og så får de 25 millioner DKK (troede først det var dollars, hvilket stadig ville være lavt) upfront, der må godt nok være ekstremt lave forventninger til det produkt
|
|
|
7/9 09:01 af ProInvestorNEWS |
Novo Nordisk og Zealand Pharma annoncerer aftale for Zegalogue (link)
|
|
|
7/9 08:52 af YPE |
Det er da godt nyt. Ikke?
|
|
6/9 09:36 af exitnu |
@LLi - 20:30 - okay ...
|
|
|
5/9 21:51 af SMADK |
@YPE - nemlig!
|
|
|
5/9 21:13 af YPE |
Udover fase 3, så kan nyheden om et partnerskab vedr. ZEGALOGUE komme når som helst. Jeg synes jeg læste et sted, Adam nævnte, at de var ret langt i forhandlingerne.
|
|
5/9 19:07 af exitnu |
@YPE - der er mere i det :-) Måske det kunne være interessant at fastslå/forstå om patienterne er faldet fra i EASE-SBS 1, eller måske netop forsætter i EASE-SBS 2 som en mulig indikation på fase 3 udfaldsrummet :-)
|
|
5/9 18:59 af exitnu |
... så er det netop ...
|
|
5/9 18:58 af exitnu |
Selvom det er pænt spændende mht. EASE-SBS 1, EASE-SBS 2 og EASE-SBS 3 - så er netop Zealand Pharmas "Peptide Platform" som er selve værdidriveren på den rigtig lange bane.
|
|
5/9 18:51 af exitnu |
@LLi - 16:26 - giver ikke mening at kører en biotek-virksomhed med blikket fæstnet til bakspejlet. Der bliver jo evalueret i alle trin fra præklink igennem fase 1, 2 og 3 osv. :-) Det er og bliver et binært resultat dog mht. Zealand Pharma "afblødet" af en pæn stor pipeline :-) :-)
|
|
5/9 18:13 af exitnu |
Må jeg have lov til at henvise til et overflødighedshorn af Zealand Pharma guldkorn lige her:
(link)
|
|
|
5/9 16:45 af YPE |
Tak for svarene - Still new in the game :)
|
|
|
5/9 16:37 af YPE |
Jeg prøver blot at finde ud, om det er ren lotteri det her, eller om det måske er 80/20 eller 70/30.
|
|
| ||
|
|
5/9 16:35 af YPE |
Jeg har ikke fulgt med hele vejen, og ved derfor ikke om Zealand har meldt ud omkring løbende resultater.
|
|
|
5/9 16:31 af YPE |
LLi, jeg tænkte mere på, at nogle gange har jeg hørt, at man i fase 3 ser løbende resultater. Hvis de resultater ikke viser det potentiale man havde håbet på, så stopper man.
|
|
|
5/9 13:42 af YPE |
Er det i øvrigt ikke positivt, når et fase 3 forsøg får lov at fortsætte til ende?
|
|
|
5/9 08:34 af YPE |
Enig, men det kan jo gå begge veje.
|
|
|
4/9 20:40 af SMADK |
Det gør vel ikke den store forskel, om de har købt eller solgt med det relativt lille beløb, de har for. Jeg kunne ikke selv drømme om at sælge her før den mest spændende tid i ZP’s historie de næste ca 5 uger.
|
|
|
3/9 20:46 af YPE |
Er det mon allerede sket i sidste uge, eller kommer deres reduktion til at ske i næste uge.
|
|
|
3/9 20:45 af YPE |
@exitnu, tak for dit indlæg. De skriver "Ovenpå det meget flotte kursmæssige comeback til aktien overvejer vi kraftigt at reducere forud for datafremlæggelsen af risikomæssige hensyn"
|
|
3/9 17:19 af exitnu |
Modelporteføljen – Zealand Pharma stiger forud for vigtige data:
(link)
"Når vi skriver denne kommentar næste gang, har Zealand Pharma muligvis afleveret de meget vigtige fase 3 data fra SBS-studiet. Det er tidsfæstet til september, så der er ikke mange dage tilbage at løbe på, førend nyheden kan være offentliggjort."
|
|
|
2/9 16:45 af YPE |
Jeg ved ikke om den her er blevet delt her. Analyse fra Aktieinfo pr. 16 august:
(link)
|
|
2/9 06:51 af exitnu |
@YPE - det er ikke til at vide og er ikke så vigtigt. Nyt vedr. Zegalogue og SBS kommer til at sætte dagsordenen/kursudviklingen i resten af 2022.
|
|
|
1/9 19:51 af YPE |
Jeg fik købt ind til 122,60 i dag. Tænker ikke det er utænkeligt, at den vender i morgen eller næste uge. Trenden har jo været opadgående (lige bortset fra de sidste dage).
|
|
|
1/9 19:41 af YPE |
Falder vi igen i morgen eller hvad tror I andre?
|
|
|
31/8 21:20 af Jazzz |
Har ikke set analysen, men normalt 12-18 mdr, target time.
|
|
|
31/8 20:08 af YPE |
Gad vide, hvad de baserer deres kursmål på. Hvorfor angiver de aldrig en tidshorisont på deres bud? 250 for Zealand er realistisk, men kursmål på over 500 for Bavarian er jeg mere skeptisk over.
|
|
31/8 17:45 af exitnu |
JA, tog lidt tid - men bedre sent end aldrig. Thomas Bowers var også igennem/med på sidste CC.
|
|
31/8 15:08 af Svingtraderen |
tak - tog lidt tid men så kom den
|
|
|
31/8 08:53 af Stockwatch1 |
Danske hæver target til 250 fra 200, fastholder Køb
|
|
30/8 09:07 af exitnu |
På sigt (med gode nyheder) sker det måske!
|
|
30/8 08:54 af Svingtraderen |
ja lad os håbe på at vi kan komme op af kviksandet i dag
|
|
29/8 17:36 af exitnu |
Trykseksten på al biotek - rædderligt :-(
|
|
|
29/8 08:15 af HanneP |
Også tak for Q&A herfra. :-)
|
|
|
27/8 12:17 af ProInvestorNEWS |
Trancript fra Q&A med CEO Adam Stensberg/Zealand Pharma Q2 afholdt i går kl. 15. (link)
|
|
26/8 17:27 af exitnu |
Tak til ALLE for et godt Q&A :-)
|
|
|
26/8 16:07 af Stroka |
Selv tak Larsen. Adam holdt sig tydeligvis indenfor de stramme rammer han har som CEO i en seriøs børsnoteret virksomhed.
|
|
26/8 16:00 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tusinde tak for supergode spørgsmål. Desværre nåede vi ikke dem alle indenfor tidsrammen. :-)
|
|
26/8 13:39 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Q&A med Adam Steensberg starter kl. 15. Tilmelding her. (link)
|
