Zealand Pharma
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
NOVO
Bavarian Nordic
Hansa Biopharma
Ennogie
Zealand Pharma
Politiksnakken
Biotek-snakken
GN Store Nord
Embla Medical
Medico
Pharma
Shipping
Gubra
Banker og Finans
Grønne Aktier
Vestas
Forsvarsaktier
AMBU
Amerikanske aktier
Chemometec
Smallcap og First North aktier
![]() |
28/1 14:00 af YPE |
Kunne være forklaringen. 3 mio. aktier ville alligevel kunne ses i statistikken, hvis man kigger på handlerne dagligt.
|
![]() |
28/1 13:59 af EliotSpitzer |
Jeg fik faktisk også undersøgt om Frankfurt havde gennemført sådan en handel men det var ikke den børs det skete på.
|
![]() |
28/1 13:58 af EliotSpitzer |
Den gang kunne jeg ikke få det til at stemne med hvad aktier Van Herk flaget med op imod handelsstatistikken.
|
![]() |
28/1 13:56 af EliotSpitzer |
De sagde den enkelt børs har ikke monopol på handel af den enkelte aktie.
|
![]() |
28/1 13:55 af EliotSpitzer |
…via børsen i …
|
![]() |
28/1 13:55 af EliotSpitzer |
Det var netop derfor at jeg kontaktet Finanstilsynet dengang. Jeg argumenteret ud fra at det var black pool handel men
FT svaret at handelen kunne være afviklet vis børsen i Frankfurt og så fremgår det ikke af statistikken i København.
|
![]() |
28/1 12:56 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeg mener, at sådanne handler altid skal fremgå af handelsstatistikken.
|
![]() |
28/1 12:11 af EliotSpitzer |
NB: Årsagen til at jeg var i kontakt med Finanstilsynet dengang var at jeg mente at Van Herk flaget for sent.
|
![]() |
28/1 12:06 af EliotSpitzer |
Hanfrank - Jeg har kontakt Finanstilsynet omkring dette den gang Van Herk kom ind i ZP. FT oplyst dengang at fonde kunne godt sælge til hinanden på den måde, hvis de handlet over børsen. Jeg kunne så ikke finde disse handler men Finanstilsynet oplyste så at de sikkert var handlet udenfor København. Men jeg høre gerne med Finanstilsynet igen, hvis jeg er blevet forklaret noget som er fejl.
|
![]() |
28/1 08:26 af hanfrank12 |
Eliot, tænker ikke umiddelbart, at to selskaber kan overdrage "eksterne" aktier mellem hinanden - skulle der bestå en eller anden kringlet juridisk spidsfindighed, så skal de jo som minimum flage overdragelsen til minimum egne aktionærer m.fl. ?!
|
![]() |
27/1 23:00 af YPE |
|
![]() |
27/1 23:00 af YPE |
North Carolina drops coverage for Wegovy and Ozempic, with implications for anti-obesity drug market projected to hit $100B by 2030
|
![]() |
27/1 19:57 af EliotSpitzer |
Men det kan være at J O Hambro Capital Management har købt en del af deres aktier via Van Herk.
|
![]() |
27/1 19:55 af EliotSpitzer |
Men næste spørgsmål er jo så det YPE kommer ind på. Hvem har så købt de 3 %, som Van Herk har solgt. Helge forslår at hollænderne kan have solgt sig ud løbende. 3 % er 1,88 mio aktier Det svar til fuld omsætning i et par uger. Det må derfor have været over lang tid i så fald. Det har ikke sat sine spor på kursen det sidste stykke tid.
|
![]() |
27/1 19:49 af EliotSpitzer |
Der kan være mange spekulationer om hvad Van Herk gør her men jeg tror umiddelbart at den mest oplagt forklaring er den ungee kommer med. De tager mere eller mindre deres oprindelig investering ud. Dette reducerer deres risiko til et minimum.
|
![]() |
27/1 14:14 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Storaktionærer skal melde når besiddelsen af aktier overstiger eller falder under 5, 10, 15, 20, 25, 50 eller 90 pct. Dvs Van Herk kan have solgt sig ned i en længere periode.
|
![]() |
27/1 11:42 af YPE |
Nogen der ved hvor de 3 mio. aktier er blevet handlet? Jeg kigger dagligt på volumen ind på Nordnet, hvor omsætningen ca. har ligget på 300K dagligt.
|
![]() |
27/1 09:58 af ungeee |
Bum, sådan gør man. de 5% dækker deres indskud og de resterende 10% er nu deres overskud.
|
![]() |
27/1 08:35 af Aps invest |
Ja, imponerende den lukker tæt på ATH når Van Herk har nedbragt deres position så kraftigt….Nogen samler åbenbart bare op, så kursen ikke bliver påvirket :)
|
![]() |
26/1 23:21 af YPE |
De er de jo stadig.
|
![]() |
26/1 23:21 af YPE |
Så forstår jeg ikke Medwatchs artikel, hvor de skriver “Efter salget er hollandske Van Herk ikke længere den største aktionær i Zealand Pharma.”
|
![]() |
26/1 22:20 af hanfrank12 |
Van Herk med 9,97% - og vel egentligt ganske flot med nuværende kursniveau, selvom en storaktionær har solgt knap 5% = ca. 3 mio. aktier :-) - god weekend :-)
|
![]() |
26/1 21:10 af YPE |
Hvem er den største aktionær nu? Polar Capital har en andel på 9,62%.
|
![]() |
26/1 19:45 af ProInvestorNEWS |
Storaktionæren Van Herk er gået under 10% (link)
|
| ||
![]() |
26/1 17:58 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hej Eliot, Det var også sådan at jeg forstod det. Det var du helt klar omkring. Jeg gjorde præcis det samme i datteren
portefølje.
|
![]() |
26/1 15:57 af EliotSpitzer |
Jeg syntes det som driver ZP op nu er opkøbsspekulation og fedme-aktie hype. Begge disse ting kan ro sig ned men jeg tænker at langsigtet er værdien af aktierne fortsat holdbar.
|
![]() |
26/1 15:56 af EliotSpitzer |
Jeg vil lige følge op på Helges kommentar. Det er korrekt at jeg har solgt nogle men langt fra alle ZP aktier da der kom afslag fra FDA men jeg har genkøbt en del efter emissionen. Samlet har jeg taget litt genvidst hjem men er fortsat tungt lastet i ZP.
|
![]() |
26/1 15:53 af EliotSpitzer |
Ja, det er så blevet så lidt mere short nu. Op fra 3,45 til 3,55 %.
|
![]() |
26/1 15:17 af Svingtraderen |
hvorfor lige den mulighed? (noget jeg har overset)
|
![]() |
26/1 14:01 af Pensionisten |
Er der, måske, en lille vandring fra ZP til ChemoMetec idag?
|
![]() |
26/1 08:06 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
![]() |
25/1 22:54 af YPE |
"I continue to believe that Zealand Pharma's position as a key player in the next wave of obesity treatments will continue to drive share price appreciation in 2024," reckons Jefferies analyst Lucy Codrington, who has ranked the stock among her current favorites in the European mid-cap space.
|
![]() |
25/1 22:52 af YPE |
Zealand Pharma, a new competitor for Novo Nordisk? (link)
|
![]() |
25/1 22:48 af YPE |
Jeg ved ikke om artiklen her fra Financial Times er blevet delt (link)
|
![]() |
25/1 21:42 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Læg dertil lukning af shorts.
|
![]() |
25/1 21:42 af Helge Larsen/PI-redaktør |
En konkret årsag som kan bidrage til stigningen er, at mange som har taget gevinst fornyligt vil igen nu da de ser at aktien fortsætter op. Det har Eliot skrevet om, at han har gjort.
|
![]() |
25/1 21:37 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Samtidigt sker der faktisk opkøb af mindre og mellemstore selskaber inden for området. Novo holder sig ikke tilbage her.
|
![]() |
25/1 21:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Skriverier og spekulationer omkring big pharmas appetit på at komme med på fedme-vognen kører da på de høje nagler alle vegne?
|
![]() |
25/1 21:17 af YPE |
Helge, tak for dagens opdatering. Meget enig i dine betragtninger omkring ZP. Jeg kan dog ikke helt gennemskue det, at investorer hopper ind alene i håb om at der snart kommer et bud på butikken. Der har jo ikke været skrevet mere i medierne i godt 2 uger nu, men aktien stiger stadig næsten hver dag.
|
![]() |
25/1 21:05 af YPE |
Ny ATH. Tillykke til alle :) Det må ikke være sjovt at være short i ZEAL. Jeg forstår ikke at de tør set i lyset af alt den snak der har været omkring salg af ZP.
|
![]() |
25/1 20:30 af Aps invest |
Og vi fik en ny ATH LUKKEKURS i 468,2….mens shorterne fordufter stille og roligt :)
|
![]() |
25/1 16:29 af EliotSpitzer |
Så må vi se om de trapper yderligere ned. Det er også lidt vanskeligt at se meningen med et selskab som dag efter dag sætter all-time high.
|
![]() |
25/1 16:27 af EliotSpitzer |
Stort fald i short ifølge Finanstilsynets tal - fra 3,59% igår til 3,45% i dag.
|
![]() |
25/1 16:21 af ProInvestorNEWS |
PS: Af og til kan det dog glippe. :-)
|
![]() |
25/1 16:21 af ProInvestorNEWS |
Det har vi gjort i flere år i de mest velbesøgte chats.
|
![]() |
25/1 16:20 af ProInvestorNEWS |
Svingtrader...Vi sletter altid morgenhilsnerne op ad dagen for de ikke skal fylde for meget, når man læser op på historikken.
|
![]() |
25/1 16:17 af ProInvestorNEWS |
Video...Genmab er i vælten, især efter afvisningen af voldgiftsagen. Men hvad er udsigterne for 2024? Zealand Pharma-aktien bliver ved med at stige - hvad driver stigningen, og er det holdbart? Novo Nordisk kommer med regnskab 31. januar - det har mange investorer store forventninger til. Et andet spændende regnskab er Bavarian Nordic. Hvad skal pengene i kassen bruges til? Det har Helge Larsen et bud på. Til sidst er der nyt fra Lundbeck og ALK-Abelló. (link)
|
![]() |
25/1 15:08 af Svingtraderen |
er jeg blevet "gaslighed" eller er dagens kommentarer pludselig væk (minius
den sidste)?
|
![]() |
25/1 14:43 af ProInvestorNEWS |
Hvorfor er fedme og GLP-1 teknologien så interessant? (link)
|
![]() |
24/1 22:22 af YPE |
Det er helt fantastisk så stærk aktien er. Kl. 14.36 blev der handlet 80.000 stk. - imponerende.
|