Zealand Pharma
Aktiesnakken
Bavarian Nordic
Ennogie
TESLA
Genmab
NOVO
Shipping
Biotek-snakken
AMBU
Grønne Aktier
OLIE OG GAS
Amerikanske aktier
Smallcap og First North aktier
EL-BILER
Hansa Biopharma
Pharma
Vestas
Medico
Zealand Pharma
ExpreS2ion
Laks
GN Store Nord
Gubra
Banker og Finans
BITCOIN
Chemometec
Krypto
20/11 09:04 af ProInvestorNEWS |
Analysen ligger også her: (link)
| |
20/11 09:01 af Svingtraderen |
@YPE tak for link
| |
20/11 08:44 af Svingtraderen |
Mornings:)
| |
18/11 22:54 af YPE |
Frisk analyse efter Q3 regnskab (link)
| |
18/11 16:41 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Transcript - Q&A afholdt fredag d. 17.november med CEO Adam Steensberg fra Zealand Pharma.
(link)
| |
18/11 08:20 af ProInvestorNEWS |
Video: Med Novo Nordisk og Eli Lily i front er markedet for fedmebehandling boomet. Det danske selskab Pila Pharma har siden 2014 arbejdet på en ny måde at behandle fedme og diabetes på, nemlig med en tablet. Helge Larsen har besøg af stifter og adm. dir. Dorte X. Gram, som startede sin forskning inden for diabetes allerede i 1999 hos Novo Nordisk. Det var også her, grundlaget til Pila Pharmas tablet blev lagt.(link)
| |
17/11 19:38 af Aps invest |
Vi kan ihvertfald konstatere at kursudviklingen i Zeal, ikke følger den generelle stemning på markedet, men mere af nogle “store” aktører som styrer kursen op eller ned efter behag intraday
:) Men i sidste ende er det trods alt nyhedsflowet der bestemmer :) God weekend
| |
17/11 15:17 af HanneP |
Suverænt som altid. Jeg er rigtig glad for svarene omkring amylin og glepa.
| |
17/11 15:15 af exitnu |
En fin fin Q&A, mange tak til ALLE inkl. Helge & Adam :-)
| |
17/11 15:13 af Stroka |
Selv tak for god moderation.
| |
17/11 15:04 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tusinde tak for jeres gode spørgsmål. Vi nåede langt omkring med dem. :-)
| |
17/11 14:49 af exitnu |
Jeg er klar ... :-)
| |
17/11 13:47 af Aps invest |
Ja, Elliot….Stor sælger i området omkring 305-307….Men de bliver vel færdige på et tidspunkt :)
| |
17/11 13:39 af EliotSpitzer |
Nej, nu gik den lidt op.
| |
17/11 13:38 af EliotSpitzer |
Sidder alle og venter på Helge's Q&A ;-)
| |
17/11 13:38 af EliotSpitzer |
Hvad sker nu? Kursen går lige sidelæns.
| |
17/11 13:35 af Helge Larsen/PI-redaktør |
:-)
| |
17/11 12:40 af EliotSpitzer |
Og husk nu - ZP Q&A går live i dag kl. 14-15.
| |
17/11 12:17 af EliotSpitzer |
Polar har dog reduceret lidt og det kan måske hjelpe med free float ratio'en.
| |
17/11 12:16 af EliotSpitzer |
En af udfordringerne for optagelse kan være følgende: Udvælgelsen af selskaberne sker på basis af den del af markedsværdien, som er i ”free-float”; altså den som kan omsættes og ikke ligger på faste hænder.
| |
17/11 12:15 af EliotSpitzer |
Bemærk for ZP skriver de følgende: "Zealand Pharma kan blive en kandidat for 2. halvårsrevisionen ultimo 2023 som resultatet af store stigninger i markedsværdien. Stigningen i markedsværdien kommer dels på grund af kursstigninger og af flere kapitaludvidelser med efterfølgende aktiekursstigninger. Samtidig er likviditeten i aktien steget.".
| |
17/11 12:13 af EliotSpitzer |
Her er et link til Nordnet artikelen som beskriver lidt mere i detlajer hvad kriterierne er: (link)
| |
17/11 12:11 af EliotSpitzer |
Kristerierne er følgende ifølge Nordnet: Der ligger altså to primære forhold bag ved udvælgelsen af selskaberne: 1) Markedsværdi og 2) likviditetsperspektiv
| |
17/11 12:11 af EliotSpitzer |
Nu har jeg brugt lidt af morgen på at prøve at finde ud af dette med OMX25 og derfor jeg spurgte her. Men nu fandt jeg faktisk lidt om dette.
| |
| ||
17/11 12:07 af EliotSpitzer |
Er der nogen som kender til hvornår næste "optag" til OMX25 sker? og er der nogen som kender kriterierne. Kan ZP kvalificere sig?
| |
17/11 11:26 af EliotSpitzer |
Aps invest - Ja, det kan hurtigt gå den anden vej. Øvrige marked i grøn men ZP skal absolut hurtigt ned.
| |
17/11 09:19 af Aps invest |
Nogen der gider rydde den klump i 307 :) Den lå der også igår :)
| |
16/11 22:14 af YPE |
Eliot og troldmanden, tak fordi I gør os (i hvert fald mig) klogere. Jeg læser med stor interesse alt hvad I skriver. Rigtig god aften.
| |
16/11 17:36 af EliotSpitzer |
Der er øget lidt på den aggregerede korte nettoposition (Short) på ZP ifølge Finanstilsynets seneste opgørelse. Aktien er nu shortet med 4.21 %, hvor aktien tidligere var ned på 4,17 %.
| |
16/11 14:34 af ProInvestorNEWS |
Kort video: Regnskab fra Bavarian Nordic. Opjustering i Genmab. Gevinsthjemtagning i Novo Nordisk. Volatil kurs på Zealand Pharma-aktien. Pila Pharma skal rejse penge til at gå videre med deres forsøg inden for fedme og diabetes. (link)
| |
16/11 09:37 af troldmanden |
Det er vel helt generelt ikke noget vi høre ret meget om. At der er muligheder for medicin der modgår nogle af disse bivirkninger. Jeg tænker her på de mange patienthistorier om Wegovy/Mounjaro hvor de stopper pga disse bivirkninger. Det er heller ikke noget man støder på i mediedækning mm.
| |
16/11 09:33 af troldmanden |
Jeg synes klart det er et issue hvis der begynder at blive brugt anden medicin for at modgå bivirkninger, som f.eks kvalme, diarre og opkast. Særligt når det IKKE bliver nævnt ved præsentation af data
| |
16/11 09:29 af troldmanden |
Eliot jeg opfatter bestemt heller ikke at du ikke lytter. Tværtimod. Lige som der ikke går en uge uden jeg lære nyt fra dig. Som f.eks nu med Drug and device information fra CT. Jeg har aldrig nået længere ned end til record History. Så tak for den info!
| |
16/11 07:30 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
| |
15/11 17:03 af EliotSpitzer |
Det studie for Survodutide, som Evaluate sammenligner med mener jeg ret sikkert at Steensberg ar sagt IKKE har den mulighed for at laver medicinsk intervention for at dæmpe GI sympstomerne.
| |
15/11 17:00 af EliotSpitzer |
Du kan finde protokolen i dette link under Drug and device information, study documents, and helpful links
: (link)
| |
15/11 16:58 af EliotSpitzer |
....antidiarrhealmedication
| |
15/11 16:58 af EliotSpitzer |
Participants who experience intolerable GI symptoms (for example,nausea, vomiting, or diarrhea)at any time during the study,should first be counselled on dietary behaviors that may help mitigate nausea and vomiting,(for example, eating smaller meals, splitting 3 daily meals into 4 or more smaller ones, and stopping eating when they feel full). If symptoms persist, the participant should be prescribed, at the investigator’s discretion, symptomatic medication (for example,antiemetic or antidiarrh
| |
15/11 16:57 af EliotSpitzer |
Troldmanden - Hvis du ser på studie-protokolen for Eli Lilly's SURMOUNT-1 (fase 3 for Mounjaro) og som Evaluate artiklen sammenligner Survodutide med så står der følgende i afsnittet "6. Study Intervenetion - 6.6.2. Managment of participants with GI symptoms":
| |
15/11 16:22 af EliotSpitzer |
Troldmanden - Jeg vil gjerne understrege at jeg lytter gerne til hvad du har at sige omkring sammenligner. Jeg kan se at du har de nødvendig kvalifikationer til at tolke studier. Jeg håber derfor at du fortsætter at komme med input. Jeg læser altid med stor interessa hvad du har at sige.
| |
15/11 14:20 af troldmanden |
Men det er en glidebane hvis nogle pludselig begynder at tilføje antiemetika, uden det TYDELIGT fremgår a
f protokol/præsentation af data/indlægssedel
| |
15/11 14:17 af troldmanden |
Yes. Man skal absolut træde mere varsomt når man sammenligner på tværs af studier. Hvilket vi jo netop alle gør. Men når vi gør det, er det særdeles essentielt at man ikke blander ITT og intent to treat sammen
| |
15/11 14:15 af EliotSpitzer |
...på tværs er ...
| |
15/11 14:15 af EliotSpitzer |
Troldmanden - Jeg er enig med dig i at se på tallene lidt mere i dybden for at forstå en potentiel lægemiddel kandidat er vigtigt. Men jeg tror også det er vigtigt at vide at det er meget vanskeligt at sammenligne på tværs af studier. Decideret sammenligning i samme studie er ok men pp tværs er vanskeligt.
| |
15/11 14:14 af troldmanden |
Eliot ja jeg noterede mig godt kommentaren ang antiemetika. Det er helt nyt for mig at man begynder at inkludere det i kliniske forsøg. Det kommer til at give et forkert billede
| |
15/11 14:12 af troldmanden |
Så alle os der investere i biotech/pharma kan med god fordel tjekke hvorledes data er præsenteret.
| |
15/11 14:11 af troldmanden |
Hvis vi tager fase 2 data som BI præsenterede, så kan vi af Eliots link se at placebojusteret ITT data er vægttab på 12,1%. Men ofte præsentere selskaber de mest positive data. Altså on treatment og måske endda uden placebo korrigeret. Så kan samme studie præsenteres som 18,7% vægttab på højeste dosis. Og der er jo en kæmpe verden til forskel. Og det er bredt på tværs af branchen der er en tendens til at pushe on treatment data.
| |
15/11 14:10 af EliotSpitzer |
NB: For dem som ikke kender til kliniske udvikling i detaljer kan jeg oplyse at ITT = Intention to treat og PP = Per-protokol. ITT ser på alle de randomiserede patienter, som deltager. (både drop out og dem som gennemføre). PP analysese ser kun på data for de patienter,
som strengt holde sig til protokolen og gennemførte.
| |
15/11 14:06 af troldmanden |
Til dem der måske ikke er helt inde i begreberne ITT og on treatment. ITT(intent to treat) er hvor ALLE patienter der startede på den specifikke dosis er indregnet. Også dem der stopper før tid, måske pga for mange bivirkninger. Derfor er ITT resultatere altid mindre gode end "on treatment" data hvor man sortere alle dem fra der ikke gennemførte det fulde forløb på den specifikke dosis
| |
15/11 14:05 af EliotSpitzer |
Troldmanden - Jeg mener at kunne huske at Steensberg kommenteret i Fireside chat'en hos Jefferies på dette men mere rent kvalitativt. Jeg mener han sagde at fase 2 studiet var gennemført uden antiemetika og det var ikke tilfeldet for flere af studierne med konkuranternes produkt som der bliver sammenlignet med. Men jeg har ikke set ITT-analysen.
|