Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
16/2 13:42
af ungeee
Ahh du er pensionist johnlau, så forstår jeg bedre, at du ikke har samme tidshorisont som andre herinde. Kan desværre ikke hjælpe med dit andet spørgsmål. Mvh
16/2 17:04
af ungeee
Man skal ikke brokke sig over at betale skat.
16/2 19:50
af ungeee
Ja, det er fint. Og du og dine børn osv har nydt godt af samfundets goder...
16/2 20:15
af Jazzz
Exitnu.. ku være sjovt at se dine antagelser, der får dig til at tro, kursen kan være 400 i 2023 og 800 i 2025.. så skal mere end alting vist lykkes bedre end helt fantastisk.. med det cashburn (og udsigt til fortynding) og de udsigter der er i pipeline, og det hul der er til næste aktiv stof, skal vi vist være heldige hvis vi ser kurs 250 i 2023..
16/2 20:15
af Jazzz
.. eller hvad?
17/2 09:06
af exitnu
"Sales of GATTEX/REVESTIVE (for short bowel syndrome) increased by 3.2 billion JPY, or 6.8%, versus the same period of the previous fiscal year to 50.1 billion JPY, primarily due to increased average length of time on therapy for the adult population." (link)
17/2 09:11
af exitnu
50.1 billion JPY svarer til ca. 2.8 mia. DKK :-)
17/2 09:12
af exitnu
Jazzz@ - I træskolængder: gennemsnitligt kursmål pt. ca. 250 med det usikkerhedsmoment indregnet at det ikke vides om Glepaglutide (Short Bowel Syndrome) vil lykkes (fase 3 data + FDA godkendelse).
17/2 09:12
af exitnu
Ved positivt udfald mht. Glepaglutide her i Q3 2022 så er det en rigtig gamechanger for Zealand Pharma, og mange børshuse vil efterfølgende sagtens kunne sætte et kursmål i intervallet 400-600. Mit eget kursmål på +400 vil realistisk først kunne nås omkring primo 2023.
17/2 09:13
af exitnu
Kurs +800 ultimo 2025 er blot en fordobling på ca. 2,5 år. Short Bowel Syndrome markedet estimeres til en salgsværdi på 3.9-5.2 mia. DKK til næste år med en stigningstakst på omkring 15-20 % årligt.
17/2 09:21
af exitnu
Til oplysning så er Zealand Pharma's her-og-nu-værdi (market cap) pt. blot omkring 5 mia :-)
17/2 09:35
af Jazzz
Jo.. men, som sagt afhænger det jo temmeligt meget af, at de lykkes med at få fuld effekt af pt to aktiv stoffer.. samt at det hele rulles ud nærmest mere end perfekt. Håner da du har ret, men synes blot det lyder helt usandsynligt. Har selv været inde i Zealand i en hel del år.. men regner med at der kommer til at gå adksillige flere år før vi (måske) når de højder.
17/2 10:25
af ungeee
Nå - John
17/2 10:49
af DeltaFlyer
Så steg shortpositionen til 6,61 %. den er nu nr. 2 efter Ambu. de lod kursen stige op til 117,10 og solgte den så ned, i dag fortsætter så nedsablingen. Så de har satset flere hundrede millioner på at den skal længere ned.
17/2 11:04
af exitnu
Det skal nok blive rigtigt sjovt - at se en short-squeeze :-) Fundamentalt kan man ikke holde en aktie nede hvis der vedvarende kommer gode nyheder.
17/2 14:49
af Cubinvest2021
Det med short-squeeze har man talt så meget om herinde i et stykke tid nu, men shorterne er de eneste, som er lykkedes med deres strategi indtil videre. Og ja, de kan sagtens holde kursen nede. De koordinerer deres angreb og de små investorer har ikke en chance (kun gode nyheder)
17/2 14:51
af DeltaFlyer
Ja nu skal den i alle tilfælde først ned og teste 108,40 igen, der er jo ingen der for tiden tør købe aktier
17/2 15:13
af exitnu
Et lille regnestykke; 43.215.732 aktier ialt, short: 6,61% (2,85 millioner aktier). Hvis man sætter daglig omsætning til 150t per dag, så vil det tage shorterne 19 dage at komme ud (Short Covering) af deres short-positioner :-) :-)
17/2 16:05
af Cubinvest2021
19 dage, hvor de kan samle aktierne fra kurs 90 til f.eks. kurs 100 og score millioner undervejs ? de kan bare tage det med ro så længe køberne holder sig væk... ingen hast.
17/2 16:15
af exitnu
@Cubinvest2021 - det er jo ikke sådan et short-squeeze typisk udspiller sig. Fx hvis der nu kommer en mega god nyhed kl. 8 om morgenen (en tilfældig dag) og åbningsauktionen antyder i åbningspris på kurs 200 - så har shorterne en ganske pæn udfordring.
17/2 16:22
af Cubinvest2021
Det er jeg jo med på. Men nu taler jeg primært om de store shortere (vestkyst USA og London baseret hedgefonde), som er kloge nok til at vide, hvornår de forskellige "gode nyheder" kunne komme. De garderer sig med call options og køber sig stille og roligt ind i aktien inden disse milestones eller datoer kommer. Hvilke vigtige nyheder forventer du at Zealand kunne komme med i de næste dage / uge?
17/2 16:23
af Cubinvest2021
(Rettelse: "østkyst USA")
17/2 16:33
af exitnu
"Hvilke vigtige nyheder forventer du at Zealand kunne komme med i de næste dage / uge?" Det har jeg ingen bud på og ej heller viden omkring.
17/2 18:25
af hanfrank12
Måske værd at iagttage, at Van Herk Groep oprindeligt købte sig ind i ZP til kurs 146, og at institionelle investorer for ikke så længe siden betalte kurs 208 for samme entrebillet - Med det i tankerne tænker jeg, at et salg/frasalg må være det mest sandsynlige scenarie såfremt Glepaglutide indfrier forventningerne senere på året?!
17/2 18:49
af ungeee
18.25 hvorfor?
18/2 04:04
af hanfrank12
ungeee(m.fl.), mit gæt baserer sig udelukkende på en rimelig forventning om, at de større investorer selvsagt gerne skulle have et fornuftigt afkast ud af interessen i ZP indenfor en forholdsvis overskuelig tidsramme?!
18/2 09:42
af Jazzz
Sådan husker jeg ikke Van Herks intro comments.. men kan selvf huske forkert.. de var med på den lange bane, hvilket er meget logisk når vi taler biotek.. men det kan da være de havde forestillet sig tingene gik lidt hurtigere, som de fleste af os andre, og at de så gerne vil ud. Hvis de vil ud vil jeg tro det er fordi de ikke længere tror på det, og så ville jeg også selv blive en smule betænkelig.
18/2 09:57
af hanfrank12
Jazzz, du har selvfølgelig en pointe, der godt kan være den hele og skinbarlige sandhed, men ligeså selvfølgeligt anskuer Van Herk velsagtens ZP som enhver anden business case, og her tror jeg mere de satser på en gevinst ved salg/frasalg...
18/2 10:00
af hanfrank12
(fortsat) fremfor at vente på ZPs egne forestillinger om transformationen fra biotek til (måske) udbyttebetalende Pharma virksomhed?! Vh./god weekend :-)
18/2 10:01
af exitnu
Van Herk Investments er med ... for the long haul ... og er stadig godt ved muffen og har fx indskud kapital i SkylineDx tilbage i december 21. "SkylineDx raises new capital from Novalis LifeSciences and Van Herk Investments" (link) (Dec 21, 2021) "... one of Benelux' largest biotech investors Van Herk Investments.
18/2 10:03
af exitnu
indskudt kapital
18/2 10:14
af hanfrank12
Stop en halv, gamle jas - jeg siger (slet) ikke, at Van Herk er på vej ud af ZP - det jeg siger er, at der nødvendigvis må være en eller anden form for udmøntet målsætning i og omkring investeringen i ZP...
18/2 10:16
af hanfrank12
..., og at denne målsætning ikke nødvendigvis er underlagt ZP´s egne mere langstrakte forventninger ?!
18/2 10:16
af exitnu
Bare ok :-)
18/2 11:46
af ungeee
hanfrank de kunne have solgt i 300, men mon ikke de afventer at ZP bliver et valueselskab som giver udbytte
18/2 14:24
af exitnu
Novo skyder atter penge i strategisk partner: Har hentet over 1 mia. kr. på tre år. Beta Bionics, der har partnerskaber med både Novo Nordisk og Zealand Pharma, har sikret 57 mio. dollar, svarende til 373 mio. kr, i en serie c-finansieringsrunde. Bag millionerne står eksisterende investorer samt én ny. Heriblandt Novo Nordisk. (link) Something's cooking :-) :-) Også en lille update på clinicaltrials vedr. Beta Bionics igår :-)
18/2 14:26
af exitnu
Beta Bionics Announces Closing of $57 Million Series C Financing: (link)
18/2 14:46
af ungeee
Gadbois. Du kan lytte til Millionærklubben i dag, hvor bl.a. Helge Larsen taler om den nedtur al biotek har oplevet siden efteråret. Altså ikke kun ZP. Det forklares bl.a. med renter . Herudover falder alt i dag. ZP står foran vigtige triggere i 22 som forhåbentlig falder ud til den positive side.
18/2 15:10
af hanfrank12
Ungeee, vi nåede desværre ikke kurs 300 i denne omgang, og i den forbindelse vel ganske betryggende set i perspektiv, at VH ligesom mange af os andre heller ikke solgte ud ved kurs-næsten-300?! Tror nu alligevel fortsat, VH har en strategi, der går langt mere i retning af salg/frasalg end egentlig value inkl. muligt udbytte m.m.?!, god weekend :-)
18/2 15:18
af exitnu
@Gadbois - Zealand Pharma bliver nok min bedste investering - på sigt :-)
18/2 15:18
af exitnu
Prøv fx at læse lidt på Beta Bionics FB, hvor flere roser og deler deres indtryk af iLet'en:
18/2 15:18
af exitnu
"I have been very impatiently waiting for this device! Just look at some of these comments by people who have worn it in the trials. This could make life so much better!!! Please God, please let this come quickly!!!" "My son wore the iLet in October 2020 & April-July 2021. Oh, how we want to be first in line to get it! It was miraculous."
18/2 15:56
af exitnu
TRx-tal +70% stigning på ugebasis (såfremt man kan stole på tallene).
18/2 15:58
af exitnu
Gvoke +2.9%.
18/2 16:22
af exitnu
Hurtig beregning: 16% stigning på ugebasis over 12 uger giver: TRx 1039.
18/2 16:26
af exitnu
Hurtig beregning: 8% stigning på ugebasis over 24 uger giver: TRx 1110.
21/2 09:55
af exitnu
JA tålmodighed er et must i biotek, jeg venter gerne til kurs +800 ultimo 2025 :-)
21/2 10:07
af Rasbom
Gadbois det var et meget beskedent kursmål. Hvad bygger du det på. Tror du at Glepaglutide fejler. Eller mener du ikke at Zealand er mere værd selv med Glepaglutide godkendt/på marked. Husk at Shire i 2015 betalte 5,2 mia. USD for NPS Pharmaceutical, hvis hovedprodukt ”Gattex” var netop mod SBS.
21/2 12:54
af hanfrank12
Måske en ældre Storm P. kan hjælpe lidt på humøret..., Pessimisten til optimisten: "nu kan det da ikke blive meget værre?!" - optimisten til pessimisten: " ork jo, det kan det da sagtens!?!" :-)
28/2 12:40
af Svingtraderen
tak
Nyeste Først - Ældste Først   Side 9/189