Ennogie
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
Ennogie
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Zealand Pharma
Hansa Biopharma
Amerikanske aktier
Grønne Aktier
Chemometec
Smallcap og First North aktier
Shipping
Laks
OLIE OG GAS
Vestas
BITCOIN
Embla Medical
Forsvarsaktier
|
26/8 16:38 af StockBull |
De kernekraftværker, der kører nu, leverer strøm til priser fra 15 øre/kWh til ca. 40 øre/kWh.
|
|
26/8 16:35 af StockBull |
Fatter stadig ikke el prisen kan blive så høj. Jo nærmest 10 kr idag inklusiv afgift og moms. For få år siden vel i 2020 var produktionsprisen i 30 øre per KwH.
|
|
26/8 15:38 af troldmanden |
Så vidt jeg ved har Ennogie ikke været ude at hæve priserne i den her omgang. Ennogie ramte prisstigningsmuren sidste år. Da prisen på at hente en container hjem fra Kina til DK pludselig eksploderede og steg fra under 20.000 til over 100.000. Men det billede er ændret de seneste mdr hvor prisen støt og rolig falder
|
|
26/8 15:34 af troldmanden |
Ved Meyer Burger har hævet prisen med 30% på 2 mdr. Og det var inden energipriserne for alvor tog fat
|
|
26/8 15:32 af troldmanden |
Meyer Burger, Exasun, Midsummer mf.
|
|
26/8 15:30 af troldmanden |
Flere europæiske BIPV producenter der er i gang med at investere både 3- og 4-cifrede mio beløb
|
|
26/8 15:28 af troldmanden |
Nu kommer det til at ske igen. Så pludselig bliver det igen en fordel at have supplychain i Asien
|
|
26/8 15:27 af troldmanden |
REC har f.eks lukket deres norske solcellefabrik og sendt alle hjem. De oplever et stort tab på hver eneste panel de producere med disse energipriser. Hele den europæiske solcelleproduktion bliver så meget slået hjem igen. På et tidspunkt hvor man faktisk er begyndt at bygge den op igen. Så der kunne blive en 100% europæisk supplychain på alle komponenterne. Noget der ikke har været i flere år fordi den asiatiske produktion har totalt udkonkurreret EU og US
|
|
26/8 15:23 af troldmanden |
Virksomheder der begynder at lukke produktion fordi de taber store penge. Det er ikke sjovt at have et stort energibehov og selv 2023 furtures handles til over 5kr for den rå strøm.
|
|
26/8 15:21 af troldmanden |
Der begynder at komme flere og flere ret barske artikler omkring de høje strømpriser. Endnu højere priser end de nuværende, og at det kommer til at række langt i 2023
|
|
26/8 15:20 af troldmanden |
Hva filan SB. Genkøbt....... troede kun man akkumulerede ;-)
|
|
26/8 15:19 af troldmanden |
Så kom pullback. Med en stigning på knap 100% på 1 mdr, så kan det dårligt være anderledes. At nogle begynder at tage noget profit hjem
|
|
26/8 13:43 af StockBull |
Genkøbt i 26.6
|
|
26/8 12:56 af Fie |
fik lige suppeleret op i 26,90
|
|
26/8 12:54 af Fie |
Hvor er det dejligt, men egen tråd til Ennogie Takker
|
|
26/8 11:28 af troldmanden |
Ja det skal nok blive godt med denne chat :-)
|
|
|
26/8 11:11 af ProInvestorNEWS |
Jeg glæder mig til, at følge med i denne chat. Mvh Nicklas
|
|
26/8 11:05 af wisuwa |
Kanon med den selvstændige ESG-chat! Og tak for indsatsen for opdateringer troldmanden. Det er vældigt værdsat!
|
|
26/8 11:00 af troldmanden |
Modsat så står Goldman Sasch for knap 50% af dagens salg. Det er sjældent vi ser dem i aktien
|
|
26/8 10:58 af troldmanden |
Her og nu med dagens handel, står NN også for godt 50% af købene. Så der er stadig et eller andet sted derude hvor Ennogie får noget ekstra opmærksomhed blandt retail investorer
|
|
26/8 10:56 af troldmanden |
Kan se gårdagens køb af ca 50.000 stk via NN har øget det samlede antal investorer i Ennogie med 27 personer. Det er knap 3% øgning på bare en dag....
|
|
26/8 10:53 af troldmanden |
Super. Mange tak for det Helge :-)
|
|
|
26/8 08:25 af Sunrise |
Tak :-)
|
|
26/8 06:47 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Velkommen til den nye Ennogie-chat. :-)
|
