Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
26/8 16:38
af StockBull
De kernekraftværker, der kører nu, leverer strøm til priser fra 15 øre/kWh til ca. 40 øre/kWh.
26/8 16:35
af StockBull
Fatter stadig ikke el prisen kan blive så høj. Jo nærmest 10 kr idag inklusiv afgift og moms. For få år siden vel i 2020 var produktionsprisen i 30 øre per KwH.
26/8 15:38
af troldmanden
Så vidt jeg ved har Ennogie ikke været ude at hæve priserne i den her omgang. Ennogie ramte prisstigningsmuren sidste år. Da prisen på at hente en container hjem fra Kina til DK pludselig eksploderede og steg fra under 20.000 til over 100.000. Men det billede er ændret de seneste mdr hvor prisen støt og rolig falder
26/8 15:34
af troldmanden
Ved Meyer Burger har hævet prisen med 30% på 2 mdr. Og det var inden energipriserne for alvor tog fat
26/8 15:32
af troldmanden
Meyer Burger, Exasun, Midsummer mf.
26/8 15:30
af troldmanden
Flere europæiske BIPV producenter der er i gang med at investere både 3- og 4-cifrede mio beløb
26/8 15:28
af troldmanden
Nu kommer det til at ske igen. Så pludselig bliver det igen en fordel at have supplychain i Asien
26/8 15:27
af troldmanden
REC har f.eks lukket deres norske solcellefabrik og sendt alle hjem. De oplever et stort tab på hver eneste panel de producere med disse energipriser. Hele den europæiske solcelleproduktion bliver så meget slået hjem igen. På et tidspunkt hvor man faktisk er begyndt at bygge den op igen. Så der kunne blive en 100% europæisk supplychain på alle komponenterne. Noget der ikke har været i flere år fordi den asiatiske produktion har totalt udkonkurreret EU og US
26/8 15:23
af troldmanden
Virksomheder der begynder at lukke produktion fordi de taber store penge. Det er ikke sjovt at have et stort energibehov og selv 2023 furtures handles til over 5kr for den rå strøm.
26/8 15:21
af troldmanden
Der begynder at komme flere og flere ret barske artikler omkring de høje strømpriser. Endnu højere priser end de nuværende, og at det kommer til at række langt i 2023
26/8 15:20
af troldmanden
Hva filan SB. Genkøbt....... troede kun man akkumulerede ;-)
26/8 15:19
af troldmanden
Så kom pullback. Med en stigning på knap 100% på 1 mdr, så kan det dårligt være anderledes. At nogle begynder at tage noget profit hjem
26/8 13:43
af StockBull
Genkøbt i 26.6
26/8 12:56
af Fie
fik lige suppeleret op i 26,90
26/8 12:54
af Fie
Hvor er det dejligt, men egen tråd til Ennogie Takker
26/8 11:28
af troldmanden
Ja det skal nok blive godt med denne chat :-)
26/8 11:11
af ProInvestorNEWS
Jeg glæder mig til, at følge med i denne chat. Mvh Nicklas
26/8 11:05
af wisuwa
Kanon med den selvstændige ESG-chat! Og tak for indsatsen for opdateringer troldmanden. Det er vældigt værdsat!
26/8 11:00
af troldmanden
Modsat så står Goldman Sasch for knap 50% af dagens salg. Det er sjældent vi ser dem i aktien
26/8 10:58
af troldmanden
Her og nu med dagens handel, står NN også for godt 50% af købene. Så der er stadig et eller andet sted derude hvor Ennogie får noget ekstra opmærksomhed blandt retail investorer
26/8 10:56
af troldmanden
Kan se gårdagens køb af ca 50.000 stk via NN har øget det samlede antal investorer i Ennogie med 27 personer. Det er knap 3% øgning på bare en dag....
26/8 10:53
af troldmanden
Super. Mange tak for det Helge :-)
26/8 08:25
af Sunrise
Tak :-)
26/8 06:47
af Helge Larsen/PI-redaktør
Velkommen til den nye Ennogie-chat. :-)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 87/87