ExpreS2ion
Aktiesnakken
Politiksnakken
Genmab
NOVO
Ennogie
Bavarian Nordic
TESLA
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Vestas
Grønne Aktier
Medico
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Banker og Finans
Chemometec
Gubra
OLIE OG GAS
Pharma
Shipping
![]() |
28/2 08:00 af Hugininvest |
Godmorgen :-)
|
![]() |
28/2 08:25 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
![]() |
1/3 07:24 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
2/3 07:06 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
2/3 10:11 af Hugininvest |
Morning :-)
|
![]() |
3/3 07:25 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
3/3 08:36 af LP90 |
Godmorgen :-)
|
![]() |
4/3 08:45 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
4/3 10:00 af bibob |
God morgen. :-)
|
![]() |
4/3 10:02 af bibob |
Expres2ion vil rejse nye millioner til brystkræft vaccine. ( MedWatch. )
|
![]() |
4/3 18:15 af Darvin |
Ja det er “træls” - på nuværende tidspunkt. Man skal nok skelne mellem de korte og de lange briller. Alle havde forventet dette, blot ikke lige nu. Om det er forsinkelsen på Covid vaccinen, eller fremskridtene m.h.t. Brystkræft initieringen, eller andet står åbent. Det var nok forventet til efteråret, men strengt taget forstår jeg dem udmærket. Med de korte briller på, er det noget rigtig skidt. Ingen tvivl om et kursdyk. Selv har jeg et gak på omkring de 15, så kommer til at mærke det.
|
![]() |
4/3 18:15 af Darvin |
MEN så er der de længere briller. Tror de har fået noget at bygge på m.h.t. Brystkræftvaccinen, og der kan retfærdiggøre at de rejser kapital. Det er formentlig også hovedårsagen, men der kan også lure andre pipeline overvejelser bag. De er ikke i pengenød.
|
![]() |
4/3 18:15 af Darvin |
Som jeg vurderer det, så er risikoen i deres teknologi og dermed risikoen i pipelinen væsentlig lavere end i andre traditionelle biotekfirmaer. Afhængig af hvor gode de er til at “møde” markedet, så burde de på et tidspunkt valueres væsentligt højere end andre biotek i forhold til hvert udviklingsstadie. Risikoen for at fejle er ganske enkelt langt lavere end man ser det hos f.eks Bavarian eller Zealand m.fl.
|
![]() |
4/3 18:16 af Darvin |
Plasteret eller sutten er så, at man får tildelt en warrant pr aktie, som teoretisk kan være mere værd end fredagens kurs. Altså opveje kurstabet mandag. Jeg tror på teknologien og pipelinen, holder min position, og går i tænkeboks om hvorvidt jeg vil tegne i første omgang.
|
![]() |
4/3 18:16 af Darvin |
Den mest Negative del - og Det der irriterer mig m.h.t. Tillid, har intet med deres teknogi at gøre. Det handler derimod om bestyrelse m.v. Og det faktum at de solgte sidste år. Angiveligt for at betale skat, men det var og er et virkeligt dårligt argument. Sådan nogle lusepustere. De ville gerne have aktionærer til at spytte i kassen, men besværede sig ikke med at finde anden finansiering til den skat. Det var et eklatant tillidsbrud, mellem kapitalrejserne og indskyderne.
|
![]() |
4/3 18:17 af Darvin |
De skal beholde hånden på kogepladen uafbrudt. Ellers er det “norske” bandit tilstande.
|
![]() |
4/3 19:14 af CSørensen |
Hej Darvin. Tak for kommentarerne. Jeg er også i EXP (GAK 13,39) og er selvfølgelig også lidt ærgerlig over udsigt til en kold kursdukkert. Hvad er dit bud på, hvad det vil skære af kursen? Jeg forstår det sådan, at man skal eje 1,8 aktie for at få retten til at købe en af de nye aktier til 4,9 SEK (inkl. en tegningsoption til senere på året) - betyder det, at kursen kan forventes at komme ned i lejet omkring 8,82 (4,9 * 1,8)? Eller er det noget vrøvl?
|
![]() |
4/3 19:17 af CSørensen |
Og et andet spørgsmål (da jeg ikke har prøvet dette før) - hvordan fungerer det helt lavpraktisk, hvis man gerne vil deltage i emissionen? Jeg har købt gennem Saxo - får man så også automatisk besked gennem Saxo om, hvad man skal gøre, hvis man ønsker at deltage i tegningen af de nye aktier? Eller skal man have kontakt til selskabet?
|
![]() |
5/3 07:38 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
5/3 07:52 af Fandel |
CSørensen du får automatisk besked gennem banken. Det har jeg fået de gange jeg har været med...
|
![]() |
5/3 07:53 af Fandel |
Det var Danske Bank...
|
![]() |
5/3 11:45 af Darvin |
Som Fandel skriver, så sker det automatisk. Og teoretisk burde kursen nok ligge deromkring, men så er der lige psykologien. Vægter man det til den korte negative side, eller opfattes det som en styrkelse af pipelinen, og sandsynligheden for at fremtiden er forberedt. Er nuværende kurs retfærdig, vil markedsværdien stige med ca 25%. Antal aktier med 55,5 %. Når der efter nogen tid er tygget lidt på for og imod, vil jeg antage atkursen kommer til at ligge højere end det teoretiske. Men ???
|
![]() |
5/3 11:46 af Darvin |
Når ærgrelserne har lagt sig, opfatter jeg det som en styrkelse af selskabetog fremtiden.
|
![]() |
5/3 11:47 af Darvin |
Ser vi en kurs under 8 mandag, vil jeg betragte det som anledning til at købe op
|
| ||
![]() |
5/3 11:54 af Darvin |
Tænker en del skuffede sælger eller tager tabet i ugen.
|
![]() |
5/3 16:25 af CSørensen |
Tak for svarene. Tror, du har ret, @Darvin, i at der godt kan komme et "for" stort dyk i den første tid, hvor man kan overveje at samle lidt ekstra op, hvis man tror på pipelinen. Det er jo en emissionsform, som er lidt interessant, fordi den både indeholder en mulighed for til en (måske?) billig pris på 4,9 SEK at købe et antal aktier svarende til 55,5 % af det antal aktier, man ejer per 27. marts. Plus at man samtidig vederlagsfrit får warrants til at købe aktier med rabat senere på året
|
![]() |
5/3 16:28 af CSørensen |
Hvordan det helt præcist fungerer, har jeg ikke fået sat mig ordentligt ind i endnu - har I det? Jeg synes, vilkårene er lidt svære at forstå - især omkring rabatten i efteråret. Hvad er fx den "quota value", der omtales: "... but not less than the share's quota value"?
|
![]() |
5/3 16:30 af CSørensen |
Hvorom alting er, så forstår jeg modellen sådan, at den ved evt. positive nyheder, fx i forhold til Covid, kan den potentielt godt understøtte en positiv kursudvikling, da det kan være attraktivt at få del i mulighederne for at købe til den lave pris nu og senere med rabat. Er det en rimelig antagelse?
|
![]() |
5/3 16:31 af CSørensen |
Hov, det gik lidt galt med sætningsopbygningen der, men jeg tror, meningen er klar nok ;-)
|
![]() |
6/3 07:27 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
6/3 09:13 af Hugininvest |
Godmorgen og iøvrigt
helt enig i jeres betragtninger :-)
|
![]() |
6/3 10:04 af Fandel |
Det gør av....
|
![]() |
6/3 11:03 af CSørensen |
Ja, noget af en lussing. Har dog benyttet udsalget til at samle en klump mere op til 5,87, og håber på en positiv udvikling frem mod 27. marts, hvor jeg regner med at tegne alle de rabat-aktier, jeg kan få lov til til 4,9 SEK. Så må det briste eller bære :-)
|
![]() |
6/3 12:10 af Hugininvest |
Ja - reaktionen i dag er en klar overreaktion. Folk sælger i skuffelse/ panik/tager tab mv på længere sigt er det en styrkelse, selv om det er svært at se i dag
|
![]() |
6/3 12:22 af JR70 |
Hvorfor købe nu, når den kan købes til 4,9 SEK
?
|
![]() |
6/3 12:29 af CSørensen |
Fordi du kun får mulighed for at købe til 4,9 SEK, hvis du ejer aktier i forvejen per 27. marts i forholdet 9/5 (= du får lov til at købe 5 nye aktier til 4,9 SEK for hver 9 aktier, du ejer).
|
![]() |
6/3 12:32 af CSørensen |
Så hvis kursen stiger frem mod 27. marts - herunder hvis der skulle komme positive data fra COVID-fase 3 - kan der måske komme et stigende incitament til at købe sig ind for at få del i rabataktierne. Dertil kommer, at deltagelse i tegningen samtidig udløser warrants, som giver mulighed for at købe yderligere aktier i efteråret med rabat (30 %, men jeg er lidt usikker på i forhold til hvilken kurs).
|
![]() |
6/3 12:46 af JR70 |
Har du aktier i forvejen, må det jo være bedre at vente, og købe 5 nye pr, 9 aktier. Har man ingen, og gerne vil ind, kan det selvfølgelig være en go ide at købe og supplere til 4,9 SEK. Har du mange må det være en fordel at sælge ca 36%, herefter genkøbe til 4,9 SEK. Kan det ikke være korrekt?
|
![]() |
6/3 12:51 af CSørensen |
Den må du lige forklare? Hvis man sælger nu (eller inden 27. marts), mister man jo muligheden for at tegne de nye aktier svarende til den del, man sælger. Om det er en god forretning afhænger jo så af, om kursen går op eller ned frem mod 27. marts? Eller hvad har jeg misforstået?
|
![]() |
6/3 12:54 af CSørensen |
Som jeg ser det, så er det vel muligt, at kursen i dag er den laveste, vi ser frem til skæringsdatoen for tegningsretterne - og så er det vel bedst at holde, hvad man evt. har, og købe flere op i nuværende kurs - hvis man vel at mærke har en forventning om, at kursen efter emissionen vil stige?
|
![]() |
6/3 13:04 af JR70 |
Hvis du f.eks. har 14.000 aktier og sælger 5000 nu, kan du jo købe de 5000 tilbage til 4,9 SEK.
|
![]() |
6/3 13:10 af JR70 |
Det svare til du sælger 35,71% og genkøber til 4,9 SEK. Der er også den mulighed at hoveaktien gå i, eller under 4,9 SEK -- Bavarians emission kurs var 235, den har så været ned omkring 213.
|
![]() |
6/3 14:08 af CSørensen |
Tak, nu kan jeg se din pointe. Jeg er enig i, at det må være vejen at gå, hvis ens prioritet er at bibeholde sin nuværende eksponering. Men hvis man tror på, at aktien vil stige tilbage til en højere kurs i løbet af året eller senere, og man er villig til at øge sin eksponering, får man jo "mere af rabatten", hvis man beholder eller evt. øger sin nuværende position inden skæringsdatoen for opnåelsen af tegningsrettigheder.
|
![]() |
6/3 14:10 af CSørensen |
En kombination er også mulig, hvis man tror, at kursen vil stige frem mod skæringsdagen - ved at købe nu og så sælge de 36 % til en forhåbentlig lidt højere kurs inden skæringsdatoen. Alt afhænger jo (som altid) af ens forventninger til kursudviklingen på kort og lang sigt.
|
![]() |
6/3 14:11 af CSørensen |
I øvrigt mener jeg, at BAVA-emissionskursen var 233 :-) Men pointen er selvfølgelig lige valid af den grund.
|
![]() |
6/3 15:20 af JR70 |
Ja det kan jo være flere muligheder, har man en del, vil der altid være en gevinst ved salg af ca. 35,7% og genkøb af samme ved 4,9 SEK., spændende hvor rouletten stopper ;-) -- Til september skulle der så komme endnu en emission, hvor aktien skulle kunne købes med 30% rabat, i forhold til kursen, hvordan mon det vil forløbe..
|
![]() |
6/3 15:40 af CSørensen |
Ja, det bliver spændende at følge...
|
![]() |
6/3 19:05 af Mads83 |
Er der ingen herinde, der er lidt lodne ved at de nye midler bruges til at dække for flere udgifter til brystkræft (pga mulig forsinkelse? Læs "file for clinical trial application" er skubbet fra ultimo '23 til primo '24).
|
![]() |
6/3 19:05 af Mads83 |
Aktionærerne blev ellers i maj '22 - ved sidste emission - lovet at der var penge nok frem til fase 1...
|
![]() |
6/3 19:07 af Mads83 |
De mange forsinkelser på abncov2 har kostet kassen i form af indirekte forsinkede/(tabte) milepæl/royaltybetalinger...
|