ExpreS2ion
Aktiesnakken
Politiksnakken
Genmab
NOVO
Ennogie
Bavarian Nordic
TESLA
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Biotek-snakken
Vestas
Grønne Aktier
Forsvarsaktier
GN Store Nord
Medico
Banker og Finans
Chemometec
Gubra
OLIE OG GAS
Pharma
Shipping
![]() |
13/3 11:32 af Darvin |
55 mill DKK tjaa - komme vi ned i 4,9 så vil samtlige aktiver og værdier i selskabet være værdisat til ca 20 mill DKK plus kontantbeholdning. Vi holder den lige der et øjeblik ;-)
|
![]() |
13/3 11:35 af Darvin |
OG de 55 mill var så for 20 minutter siden. Det er så faldet siden.
|
![]() |
13/3 12:15 af Strax |
Mht. emissionen (hvis godkendt på GF), ved I så om man kan deltage hvis man har aktierne liggende på en aktiesparekonto, hvor indbetalingsloftet er nået? Går ud fra at svaret er nej, altså medmindre man først sælger nogle og dermed har tilstrækkeligt frie midler. Måske er det et åbenlyst, men ellers er der da klart incitament til at sælge ca. 1/3 i dagens kurs og tilbagekøbe til kurs 4,9.
|
![]() |
13/3 12:17 af Darvin |
Har ikke sat mig ind i den del, men en tanke. Hvem siger du skal købe de nye til aktiesparekontoen. Det kunne jo være et andet depot - eller er jeg fejl på den
|
![]() |
13/3 12:18 af Darvin |
Selv har jeg da ofte udnyttet tegningsretter i et andet depot end det depot, hvor jeg fik dem udstedt i
|
![]() |
13/3 12:20 af Hugininvest |
100 pct enig i betragtningerne om kurs Darvin. Nu kunne det jo være sjovt at vide, hvad der styrer kursen lige nu. Algoritmer, angst, fora som FB grupper, eller ??. Der er da ingen tvivl om at fårene lige nu løber samme vej, med hovedet under armen (med mindre at selskabet lukker og slukker, efter at de har fået ekstra penge i kassen ;-) ).
|
![]() |
13/3 12:20 af Hugininvest |
Der er muligvis nogle få der trader i håb om at købe billigere om en uge eller to, men ellers burde folk kigge grundigt på købsknappen i stedet for. Uanset om det er 80, 55 eller 45 mill tingene værdisættes til, så er alle kursniveauerne for lave på blot lidt længere sigt.
|
![]() |
13/3 12:21 af Hugininvest |
I FB grupperne, kan man (efter min mening) blot konstatere, at den ene efter den anden dokumenterer sin uvidenhed, eller mangel på indsigt. Der bliver ofte fyret beskeder af, uden at folk har regnet på tingene, eller læst op på tingene. Der er rigtig mange uigennemtænkte kommentarer, som alene kører på stillingtagen til gættede kursmål. Gættede og absolut ikke begrundede.
|
![]() |
13/3 12:29 af Strax |
Tusinde tak for svar Darvin. Må tjekke om man kan udnytte tegnings
retter i et andet depot end det hvor aktierne ligger.
|
![]() |
13/3 12:40 af Darvin |
Jeg vil sige, at jeg da er noget der ligner 90 pct sikker på det. Det skulle lige være det med aktiesparekontoen og fradrag/skat m.v. der hindrer det. Men det ved jeg ikke noget om. Har i hvert fald gjort det flere gange ellers. Men god ide at checke det.
|
![]() |
13/3 12:59 af Strax |
Det er så tilsyneladende ikke muligt hos Saxo, at anvende tegningsretterne i et andet depot, og det gælder ikke kun aktiesparekonti. Det var ikke for at åbne en bred debat om dette tema, blot lidt aktuelt i den nuværende situation :-) Håber det er inden for skiven af hvad man kan drøfte her i chatten (er ny bruger). God dag.
|
![]() |
14/3 13:49 af CSørensen |
Hej :-) Jeg regner med at benytte mig af mine tegningsrettigheder i den kommende emission. Men hvis man nu i stedet vil sælge sine tegningsrettigheder i stedet for at benytte dem, hvordan foregår det så helt konkret? Jeg har Saxo Bank. Har ikke prøvet at få tildelt tegningsrettigheder før.
|
![]() |
14/3 17:01 af Cupcake |
Hej @CSørensen Dine tegningsretter (TR) vil stå som en position ligesom dine øvrige aktier, fx "ExpreS2ion - Rights". Her kan du så købe / sælge på samme måde som du plejer. Ønsker du at gøre brug af TR sker det under "Mine corporate actions" (samme sted hvor du logger ud). Du vil blive påmindet flere gange herom. Der står også mere her: se under "Håndtering af corporate action", vælg "Emission af tegningsretter*" (link)
|
![]() |
14/3 17:49 af CSørensen |
Tusind tak for den gode forklaring, @Cupcake - så er jeg mere rolig :-)
|
![]() |
15/3 08:51 af JR70 |
@Hugininvest - nu er der mig bekendt mere en en Facebook gruppe der omhandler Expres2ion, kunne du evt. nævne hvilken? - Jeg følger kun en, synes den er udmærket, der er rigtig gode
gode skribenter.
|
![]() |
15/3 09:00 af JR70 |
Huginvest - endvidere synes jeg godt om Facebook, her har personerne ikke gemt bag et alias,
|
![]() |
15/3 10:27 af Hugininvest |
JR70 det er måske netop problemet, men mere om det lidt længere nede. Vi har så to forskellige opfattelser af lødigheden på FB. Nå - her kommer så “en smøre”, så får vi se om Helge sletter det ;-) det vil såmændvære helt Ok. Magen til kvababbelse skal jo sikkert lede efter. Så undskyld på forhånd, men det er min ærlige mening :-D
|
![]() |
15/3 10:28 af Hugininvest |
Nu går jeg ud fra, at det er Expres grupper du taler om. Bl.a “Expres2ion Biotech/Adaptvac” og “AdaptVac - Expres2ion News”, og en der er lukket igen (Thrane). Fuldkommen og aldeles uenig med dig om brugbarheden, men ja - jeg skimmer dem, for at finde noget jeg evt. kan bruge. NATURLIGVIS er der fornuftige skribenter, som der er alle steder. Der er bare rigtig rigtig langt mellem snapsene.
|
![]() |
15/3 10:28 af Hugininvest |
Mindst 90% af alle indlæg er til at blive forvirret over og er ligegyldige, overflødige, gentagelser, skud fra hoften, agendaer, uvidenhed, personfnidder, skænderier m.v. Personligt kunne jeg aldrig nogensinde finde på at skrive der.
|
![]() |
15/3 10:28 af Hugininvest |
Jeg er rystet over, hvor lidt de sætter sig ind i sagerne, før de skriver. Og - hvis udsagnene står til troende, hvor tåbeligt de handler. Det gælder også misforståelser omkring TR, uigentænkte tanker om gak, forventninger eller “ønsker” om kurser på 4,5 (hvor alt andet end kontanter er sat til 0kr) o.s.v. Selvstændig vidensopsamling og analyse er en by i “Rusland”.
|
![]() |
15/3 10:28 af Hugininvest |
Finder at der er et helt urimeligt niveau af en slags mini hype og personlige agendaer. Nogle gange for at få kursen op og andre gange for at få den ned. Og det forfærdelige er, at folk ofte skriver med på en “bølge”, de ikke undersøger. Det der så kan UNDRE, er at folk gør dette med navns nævnelse, og ikke under alias. Jeg finder absolut “alias sider” MEST troværdige. Det kan så undre, men “alias’er” gider måske ikke fnidderet.
|
![]() |
15/3 10:29 af Hugininvest |
Nå - Nu lyder jeg som en “gamling”, der ukritisk syntes det var bedre i gamle dage. Javel so be it - nogle ting VAR uomtvisteligt bedre førhen, og dummesider (som fb), algoritmer og fake news (vokser som en pest) er tæt på at koste både demokratiet, friheden, uafhængigheden, ytringsfriheden, det værdipolitiske, menneskerettigheder og sandheden livet.
|
![]() |
15/3 10:29 af Hugininvest |
I takt med at det er blevet så let at finde “viden eller nyheder”, er energien der bliver lagt i at finde det, kildekritikken og kildernes sandfærdighed og troværdighed sunket til hidtil ukendte dybder. Fake news sluges råt, og hastigheden muliggør skumle agendaers liv. Især politisk/samfundsmæssigt, men Også i aktieverdenen.
|
![]() |
15/3 10:29 af Hugininvest |
Den kollektive intelligens og viden, hvad angår vores sameksistens, finder jeg er faldet støt i den tid jeg har levet. Mærkeligt at vi i princippet får mere og mere viden og flere og flere muligheder, men at menigmand alligevel samler væsentligt mindre op end de gjorde førhen. Det kan man høre ved enhver lejlighed, at nogle ofte ved en masse om ET smalt emne, men er på punkterede støttehjul hvad angår generel viden.
|
| ||
![]() |
15/3 11:33 af JR70 |
Hugininvest - Det var en ordentlig omgang ;-) synes nu det er dejligt, at du alligevel skimter igennem, om der er noget du kan bruge til noget, så helt skidt er det så alligevel heller ikke. :-) Citat: Fuldkommen og aldeles uenig med dig om brugbarheden, men ja - jeg skimmer dem, for at finde noget jeg evt. kan bruge. - Jo jeg giver dig ret i der kan være skriv der hyper både den ene og den anden vej, men det er vist ikke kun forbeholdt Facebook.
|
![]() |
15/3 14:13 af CSørensen |
Tak @Hugininvest for dine tanker - dem er jeg 110 % enig i, og du udtrykker dem klart og præcist. Jeg synes, det er påfaldende, at der er så meget mere fnidder og mudderkastning på fx Facebook i forhold til et sted som her - og jeg tror, at det forhold, at man står frem med navn og billede og dermed hele sit ego er med til at sætte blus under skænderierne, selvhævdelsen og nedgørelsen af andre og andres meninger og/eller analyser.
|
![]() |
15/3 14:14 af CSørensen |
Det er så at sige lettere (for de fleste) at trække sig ud af en debat, der kører i den forkerte retning her på PI - selv om der da også er bølgegang her til tider
|
![]() |
15/3 21:41 af JR70 |
C.Sørensen - den Expres2ion gruppe jeg snuser i, kan jeg ikke få øje på fnidder/mudderkastning, alt foregår med en god og saglig tone, jen synes ikke at have oplevet noget specielt, admin er super god. - der kan kun oprettes indlæg i dagstråd, som admin åbner dagligt, specielle indlæg kan kun ligges på uden for dagstråd, med admins godkendelse. Du skulle prøve C.Sørensen, man kan godt være to steder, det ved jeg andre er.
|
![]() |
16/3 13:32 af CSørensen |
Tak @JR70 - jeg kan godt se, hvilken gruppe du omtaler. Den har jeg også fulgt lidt med i på sidelinjen, og du har ret i, at den faktisk er okay. Meget bedre end mange aktiegrupper på FB, jeg har set.
|
![]() |
16/3 23:18 af TOPspiller |
Fin besked i BAVA chatten: Through its CMO, Bavarian Nordic has started to manufacture commercial batches of the vaccine candidate and booked to the Bavarian Nordic balance sheet at a cost of 132 MDKK. We estimate this batch to equate around 1 million doses, assuming a price per dose of around EUR 40. In total we expect ABNCoV2 to have the potential to reach 57 million doses sold 2024 -28.. Virker ikke helt skidt :)
|
![]() |
17/3 09:39 af Opportunity |
16 March 2023 - ExpreS2ion Biotech Holding AB's affiliate ExpreS2ion Biotechnologies
ApS ("ExpreS2ion") announces that Pareto Securities and Analysguiden have both published research reports on ExpreS2ion in March. Both sponsored research analysts commented on the recently announced rights issue and MucoVax collaboration. Analysguiden reduced its price target to SEK 12 per share, primarily a result of dilution from the rights issue and updates to its estimates for ABNCoV2, the COVID-19 vaccine
|
![]() |
19/3 09:42 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
19/3 10:07 af Darvin |
Godmorgen
|
![]() |
19/3 10:08 af Darvin |
Nu er nyhederne et par dage gamle, men kan godt opsummeres lidt. Det er gode takter
|
![]() |
19/3 10:13 af Darvin |
SSI/staten dropper deres vaccine. Godt og et tegn på at man satser på en dansk vaccine. Bavarian har startet produktionen af dem kommercielle vaccine, inden fase 3 foreligger. Tyder på at de allerede nu har klare tegn på andet kommer i hus. Så kommer der penge i kassen, såvel via royalty til ejerskabet af AdaptVac, som direkte. Altså rigeligt med penge til at køre brystcancer og malaria/influenza. Naturligvis skal staten så have nogle af vaccinerne, men det er kun et positivt stempel
|
![]() |
19/3 10:13 af Darvin |
Og betyder ikke at der ikke er penge fra Bavarian
|
![]() |
19/3 10:19 af Darvin |
På trods af den finansielle uro, har kursen slet ikke været inder pres, tværtimod. De der har drømt om at købe billigt til noget der ligner 4,9 inden emmisionen afsluttes, kommer nok til at bide i det sure æble. Den kurs (som naturligvis i yderste fald kan forekomme) vil være uden finansiel logik. Værdierne er på ingen måde til en sådan værdisættelse. Bliver ovenstående til virkelighed (godkendelse og salgsstart) ser vi inden længe en kurs der snarere ligner drt dobbelte af dagens kurs
|
![]() |
19/3 11:37 af Hugininvest |
God formiddag
|
![]() |
19/3 11:37 af Hugininvest |
Fuldkommen enig Darvin
|
![]() |
19/3 12:07 af JR70 |
Nu har jeg ikke været i faget så længe, men ser man på Bavarian emission i 233, og nu har kursen tabt ca. 20%, hvorfor skulle Expres2ion så ikke kunne lave en lignende kursforløb? - ved den sidste emission dykkede den omkring 2 point under emissionskursen, forøvrigt ligger der et gap på 4,06. Der kommer endnu
en emission til september, spændende hvor den kurs skal ligge?
|
![]() |
19/3 12:08 af CSørensen |
Jep, det er også, hvad jeg tror (og håber) på. Jeg supplerede i 5,87 og overvejer at slå til igen, hvis kursen kommer derunder ingen emissionen. Tænker, det kan gå hurtigt sydpå efter.
|
![]() |
19/3 12:08 af CSørensen |
(til @Darvin)
|
![]() |
19/3 12:09 af CSørensen |
Jeg t
|
![]() |
19/3 12:10 af CSørensen |
tænker, at det afhænger utroligt meget af, om der kommer positive nyheder (selvfølgelig oplagt)
|
![]() |
19/3 12:10 af CSørensen |
Jeg vrøvler - jeg mente selvfølgelig nordpå ;-)
|
![]() |
19/3 14:28 af Hugininvest |
JR70 har du måske handlet forkert den seneste tid? Ud fra forkerte antagelser måske. Argumenterne skal man i hvert fald anstrenge sig meget for at følge. De hænger ikke sammen. Du har ret til at have dine forventninger, og naturligvis kan alt ske, men !
|
![]() |
19/3 14:28 af Hugininvest |
Der er altså en mega forskel fra Bavarian. Kommer vi ned på, eller under 4,9 som du åbenbart taler for, så er aktien stort set vurderet til kontantbeholdningen! Før der kommer royalty mv fra Bavarian til de to selskaber. Spis lige brød til. Det kan ske, men kun hvis markedet er åndsvagt!
Du har gentaget budskabet en tid nu, men det er ikke sket.
|
![]() |
19/3 14:45 af Hugininvest |
OG der er ikke noget gap på 4,06
|
![]() |
19/3 18:45 af JR70 |
Hugininvest - tjek 5/2 2020.
|
![]() |
19/3 20:38 af Hugininvest |
Naturligvis - enhver kan kigge i historien, også før store selskabshændelset, men den er fuldkommen uden relevans i 2023. Meget er sket siden da, så ligegyldigt, og tæller på ingen måde. Novo var også et “barn” engang.
|