ExpreS2ion
Aktiesnakken
Politiksnakken
Genmab
Ennogie
NOVO
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
TESLA
Zealand Pharma
Biotek-snakken
Grønne Aktier
Vestas
GN Store Nord
Medico
Banker og Finans
Chemometec
Gubra
Pharma
Shipping
![]() |
31/3 05:28 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
30/3 17:48 af CSørensen |
Uh, den er hård. Er det før eller efter tegning af de nye aktier? For mit vedkommende skal jeg heldigvis "kun" 54 % op for at ramme mit GAK efter tegningen på 9,01.
|
![]() |
30/3 16:48 af Bullish |
... nu mangler jeg kun 725% til break even
|
![]() |
30/3 16:47 af Bullish |
Jeg tegner også - og det er da en fin stigning i dag uden særlige nyheder :-)
|
![]() |
30/3 15:43 af CSørensen |
Enig. Jeg har også benyttet mine rettigheder nu, så må det briste eller bære :-)
|
![]() |
30/3 15:38 af Hugininvest |
Der er ikke megen ide i at vente. Købskursen ligger fast. Det skulle da kun være, hvis stamaktien styrter, men det er der hverken noget der tyder på, eller nogen som helst logik i. Ved kurs 4,9 ville aktien være vurderet til mindre end forventet kontantbeholdning. Hvem ville ikke købe op i den situation. En gratis teknologi, gratis optioner på royalty, gratis ejerskab, gratis pipeline mv Godt beskyldes markedet for ar være en hysterisk k… men mon ikke klogskaben vinder
|
![]() |
30/3 14:48 af TOPspiller |
Jeg tegner det jeg kan tegne. Kursudviklngen i dag har lidt bekræftet at det er en god
ide.
|
![]() |
30/3 14:36 af CSørensen |
Er vi ikke enige om, at det alt andet lige bedst kan betale sig at vente med at benytte tegningsrettighederne til hen imod slutningen af fristen for at følge kursudviklingen? Eller tegner I nu (dem, der vil tegne selvfølgelig)
?
|
![]() |
30/3 11:39 af Hugininvest |
Hvis du kan nøjes med det korte svar. Den er billig og klart undervurderet. Og “vi” er “ved
at komme videre”. Ikke mere forvirret ævl om hvad man skal gøre, købe, sælge, vente mv. Nu kan det udelukkende handle om du tror på den, og hvilken type aktie du skal gå efter.
|
![]() |
30/3 11:18 af Bullish |
Hvorfor stiger aktien?
|
![]() |
30/3 11:16 af TOPspiller |
Ser ud til markedet er ved at indse værdien af tegningsretterne. De burde koste 0,3 øre bare for at tilsvare kursen lige nu.
|
![]() |
30/3 11:11 af Cupcake |
@CSørensen - Tænker det har lidt med Påsken at gøre, men alligevel - I forhold til Nordnet har man således 6 timer mindre at handle med i i "åbningstiden", tager man Påsken in mente. Saxo er alligevel lidt sløve nogle gange - muligheden for at handle tegningsretter kom fx også først i går 1 sekund i midnat, men Saxo overholdt datoen 29/03.
|
![]() |
30/3 10:54 af Darvin |
Iøvrigt stigning under ret pæn omsætning i dag. Sivningen den sidste tid, er sket under meget ringe omsætning. Helt ned til ca 30.000kr på en dag.
|
![]() |
30/3 10:51 af Darvin |
Sikke nogen skiderikker. Nordea f.eks siger 11 april kl 12.00, altså dagen før. Det samme ca i min anden bank.
|
![]() |
30/3 10:47 af CSørensen |
Mange tak for oplysninger og synspunkter. Det er en stor hjælp. Bare lige for at være sikker: Hvor lang tid har man til at vælge, om man vil benytte tegningsrettifhederne? Jeg troede, det var indtil den 12. april, men der står 5. april som svarfrist i Saxo?
|
![]() |
30/3 09:32 af Hugininvest |
Hø hø det er jo ikke alle der er lige smarte ;-) vi hører naturligvis til de smarte - tror vi da :-)
|
![]() |
30/3 09:30 af TOPspiller |
Kan simpelthen ikke forstå at man sælger sine retter til stort set 0 kr. når man også har mulighed for warrants. Nå jeg er nu gald for det da jeg fik en del som skal udnyttes :)
|
![]() |
30/3 09:29 af Hugininvest |
Bavarian aktien blev doblet i kurs på få måneder, men der er absolut ingen garanti for, at det samme sker her. Men …….. har da taget min beslutning - så for jeg se :-)
|
![]() |
30/3 09:27 af Hugininvest |
Lige nu ligner det scenariet fra da Bavarian udstedte nye aktier i kurs 109. Man var idiot, hvis man ikke købte dengang og tjente kassen på kort tid.
|
![]() |
30/3 09:18 af Hugininvest |
Nemlig! OG om ganske kort tid har vi et selskab med ca 210 Mille i cash, OG lige nu en markedsværdi på 222 Mille. Det ligner en nobrainer enten at udnytte tegningsret eller/og købe aktier i nuværende prisleje - og højere
|
![]() |
30/3 08:40 af Darvin |
På baggrund af dem kan man købe nye aktier OG få udstedt
warrants TO 8
|
![]() |
30/3 08:38 af Darvin |
De hedder vist retteligt: “ ExpreS2ion Biotech Holding UR”
|
![]() |
30/3 08:28 af Darvin |
Og hvis man køber nuværende aktier til f.eks kurs 4,9 så får man ikke warrants med i handelen, idet tegningsretter og aktier nu er to forskellige ting. Hvis man vil have warrants skal man tegne, uanset om nuværende aktie er lige så billig.
|
![]() |
30/3 08:25 af Darvin |
Og CSørensen. Nej - du beholder ikke nogen warrants, som du ikke har fået, hvis du sælger nu.
|
| ||
![]() |
30/3 08:14 af Darvin |
De nye enheder hedder EXPRES2ION HOLDING BTU. Og det er dem der indeholder nye aktier OG warrants. Ikke dine nuværende tegningsretter
|
![]() |
30/3 08:11 af Darvin |
Topspiller. Hvis man havde aktier 27 marts, fik man 1 unit pr aktie til at tegne for. Der skal så anvendes 9 af disse, til at erhverve 5 nye units, som hver giver ret til at købe en ny aktie (altså 5 nye for 9 gamle) - og en Warrant TO 8, som evt kan anvendes til sept. man får således kun warrants, hvis man tegner i denne omgang. warrants følger med de tegningsretter man evt kan købe nu. Tegningsret incl warrant udstedes 12 april, og Warrants kan handles indtil 1 sept
|
![]() |
30/3 06:25 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
30/3 06:21 af TOPspiller |
Er der nogle der kan svare på om den tegningsret man kan købe nu giver ret til at tegne en aktie men også ret til en warrants? Eller hvordan hænger det sammen?
|
![]() |
29/3 20:07 af TOPspiller |
The subscription period runs from and including 29 March 2023 up until and including
12 April 2023.
|
![]() |
29/3 12:47 af CSørensen |
Beklager, at jeg ikke har undersøgt tingene ordentligt, før jeg skrev herinde. Får det tjekket, når jeg har tid - hvis ingen kan svare inden :-)
|
![]() |
29/3 12:46 af CSørensen |
Det blev skrevet ud fra en forudsætning om, at man kun får warrants til efteråret, hvis man deltager i tegningen nu - men det er måske ikke rigtigt? Kan man undlade at tegne i denne omgang og stadig beholde sine warrants til efteråret? Har desværre ikke tid lige nu til at tjekke prospektet/emissionsoplysningerne. Betyder det så faktisk også, at man kan sælge hele sin position, hvis man vil, og stadig benytte sig af warrants til efteråret, hvis det viser sig opportunt?
|
![]() |
29/3 12:32 af Opportunity |
@CSørensen .. sorry kan se det var dig der skrev det .. kan du uddybe hvad forskellen er ?
|
![]() |
29/3 12:31 af Opportunity |
@TOPspiller .. hvad er forskellen på at købe til 4,90 eller bruge tegnerettigheder til 4,90 .. forstår ikke hvad du mener ?
|
![]() |
29/3 11:39 af CSørensen |
Jeg kan i øvrigt stadig ikke benytte tegningsrettighederne i Saxo - er det mon normalt? De skulle vel kunne benyttes i dag? Eller er det først i morgen, man kan? Kan heller ikke sælge tegningsrettighederne (hvilket der så heller ikke er så meget mening i med den nuværende værdi).
|
![]() |
29/3 11:38 af CSørensen |
Jeg venter i hvert fald lige et par dage med evt. at udnytte tegningsrettighederne - der er jo indtil 12. april, som jeg har forstået, ikke?
|
![]() |
29/3 11:37 af CSørensen |
Ja, det er en bitter pille lige nu. Men enig i, at det alt andet lige må være bedre at tegne og få warrants end bare at købe. Spørgsmålet er så bare, om kursen kommer væsentligt under 4,9, inden den (forhåbentlig) vender næsen opad igen. For så kan det måske alligevel være bedre at købe i åben handel, hvis de der warrants ikke betyder så meget for en.
|
![]() |
29/3 11:32 af TOPspiller |
Det er noget af en nedtur Expres2ion er på. At tegningsretterne stortset sælges til 0 kr er lidt vildt. Jeg vil meget hellere have en tegningsret og en warrant end aktiernen lige nu. Rette til et muligt køb når vi har fået data er meget attraktiv i mine øjne.
|
![]() |
29/3 09:14 af WorkTrader |
interview med Frandsen (link)
|
![]() |
29/3 06:20 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
28/3 17:41 af TOPspiller |
Altså i alt 100 pct. men der kommer også penge i kassen. Bliver det til rigtig gode data på corona vaccinen. Bliver der nok fuldt tegning til efteråret… men der kommer også penge i kassen. Er kursen under 4,9 til efteråret er der nok ikke mange der tegner.
|
![]() |
28/3 17:38 af TOPspiller |
Der kommer 50 pct flere aktier nu og 50
til efteråret, hvis det bliver en fuldtegning.
|
![]() |
28/3 14:55 af Vitus |
Tak for dine kommentarer CSørensen, jeg er selv meget usikker på casen. Vil gerne høre flere der har holdning til den….
|
![]() |
28/3 14:40 af CSørensen |
Det kan selvfølgelig (måske?) være, at nogle sælger nu og bruger deres tegningsrettigheder til at købe tilbage til samme beholdning?
|
![]() |
28/3 14:12 af CSørensen |
Er det rigtigt forstået, at warrants til efteråret potentielt (eller nødvendigvis måske?) vil medføre en ny 50 % udvanding og dermed automatisk kursfald?
|
![]() |
28/3 14:10 af CSørensen |
Jeg tænker selv at tegne de rettigheder, jeg har fået. Men er usikker på, hvad den kommende "runde to" i efteråret vil betyde - tænker I, at det vil gøre kursstigninger inden mere usandsynlige?
|
![]() |
28/3 14:09 af CSørensen |
Hmm.. er faktisk ikke sikker på den præcise grund. Det undrer mig nok bare, at man ikke venter og ser, hvad der sker efter emissionen - min forventning er, at der er en god chance for, at kursen på relativt kort sigt vil være højere end i dag, når den er overstået. Men er ikke sikker på, om det giver mening, hører gerne andre perspektiver.
|
![]() |
28/3 13:59 af Vitus |
Så må du lige begrunde, hvorfor du undrer dig over det. Hvad vil du gøre i forbindelse med emissionen ?
|
![]() |
28/3 13:23 af CSørensen |
Det undrer mig virkelig, at der stadig er nogen, der sælger i dette niveau.
|
![]() |
28/3 10:43 af jensen2 |
Har fået mine nu (DAB). Det ser ud til at handlen først starter i morgen b. 29.
|
![]() |
28/3 10:37 af JR70 |
Kilon1356 - hvad ide tænker du der er i det?
|