ExpreS2ion
Aktiesnakken
Bavarian Nordic
Genmab
NOVO
Hansa Biopharma
Biotek-snakken
Chemometec
Grønne Aktier
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Gubra
EL-BILER
Shipping
AMBU
Medico
ExpreS2ion
TESLA
Banker og Finans
Pharma
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Ennogie
Krypto
![]() |
7/3 10:58 af Hugininvest |
Mads de tre områder lyder rigtige. For det første er deres teknologi (om ikke andet så ved slut ABNCoV2 forsøg) bekræftet, og har en, for biotek, lav risiko indbygget. Derfor Logisk at udbygge pipelinen, og ikke mindst via partnerskab. Flere heste at spille på og nogen at dele risiko med, og muligvis hurtigere.
|
![]() |
7/3 10:57 af CSørensen |
@Opportunity Jo, som JR70 forklarede i går - hvis du fx har 14.000 aktier og sælger 5.000 nu. Så har du 9.000 tilbage. Det vil give dig mulighed for i emissionen at tegne (9.000/9*5) 5.000 nye aktier til 4,90 kr. Så er du tilbage på 14.000 med en lavere GAK.
|
![]() |
7/3 10:31 af Hugininvest |
Som skrevet er investoradfærd en ting og fakta noget andet. Hvor vi bunder bed hverken du eller jeg, men man får sådan ca en ny aktie for hver 2, så naturligvis “burde” vi ikke se en kurs tilsvarende tilbudsprisen, men jeg er ikke spåmand. Tror det ikke. Når man tygger på tingene, og glemmer ærgrelsen, så var det uden diskussion forventet (på et tidspunkt) og facit er en styrkelse af selskabet
|
![]() |
7/3 10:04 af Mads83 |
NB: Hvad lægger du selv i de tre hovedområder, som Expres2ion vil fokusere pengene på? Jeg læser ikke at pengene til foråret skal gå til ES2B-C001 fase 1, hvilket er negativt i mine ører...
|
![]() |
7/3 10:03 af Mads83 |
@Huginvest: Matematikken (eller måske nærmere historikken) har tidligere vist at kursen skal ned og kysse tilbudsprisen, før den atter går nordpå igen. Tidligere kapitaludvidelser har "kun" været 10-20% forøgelser. Nu får vi en 50+% forøgelse her i foråret (37mio->57mio) og tilsvarende mængde ud på markedet til efteråret.
|
![]() |
7/3 09:57 af Hugininvest |
Matematikken tilsiger, at bi burde have set en bund (ude af proportioner) i går, men investorer og psykologi er vanskeligt at forudsige ;-)
|
![]() |
7/3 09:49 af Hugininvest |
Bestyren havde så møde i marts og præciserede måske
|
![]() |
7/3 09:42 af Opportunity |
Godmorgen .. spændende hvor den nye bund vil være. Jeg har selv en del aktier i Expres2ion og er blevet godt og grundig forvirret af nogle skriv her på det sidste .. tænker ikke det kan være rigtigt at man kan sælge nogle aktier nu og bagefter fra d 27 marts så kunne få tilbudt ligeså mange aktier som inden man solgte ?
|
![]() |
7/3 09:41 af Hugininvest |
Mads83 nu kan man som bekendt læse teksten som man vil, og også uddrage bestemte sætninger. Syntes du gør et nummer ud af ingenting. Direktøren har haft næste uændrede, eller kun svagt ændrede slides med ved de sidste præsentationer. Ultimo 23 eller primo 24 tjaa. Hvis du fremdrog slide 14, så har det overordentlig klart fremgået, at filing af fase 1 forventes henover årsskiftet, eller fra 4 kvt 23 til 2 kvt 24. Intet nyt under solen der.
|
![]() |
7/3 07:25 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
6/3 21:38 af TKN |
Mads83, mange tak :-)
|
![]() |
6/3 21:09 af Mads83 |
@TKN - ohh...link her forresten til præs fra 15. Feb: (link) (side 10 som sagt)
|
![]() |
6/3 21:08 af Mads83 |
Denne marts rejsning er plaster på et blødende sår. Warrantudnyttelsen (TO8) til September (håber jeg) går til fase 1....Har skrevet til Keith Alexander med flere spørgsmål i dag og afventer svar / afklaring...
|
![]() |
6/3 21:06 af Mads83 |
og denne sætning er også lidt lodden: "The Company’s Board of Directors believes that the existing working capital is insufficient to meet its current needs for the next 12-month period." ...når Bent F ved kapitalrejsningen i maj 2022 skrev at de nu havde funding nok til de prækliniske forsøg...
|
![]() |
6/3 21:06 af Mads83 |
@Tkn: Side 10 i præsentationen hos Seneste HCA Capital besøg 15. Feb. skriver de "Therapeutic breast cancer vaccine project planning to file
clinical trial application for clinical Phase I around end of
2023 -> first dose in human in 2024". Det harmonerer ikke med Emissionsmeddelelsen fra fredag 3. Marts: "ExpreS2ion’s vaccine candidate targeting HER2-positive breast cancer, ES2B-C001, is expected to file for clinical Phase I trials in the beginning of 2024...
|
![]() |
6/3 20:25 af TKN |
Mads83, har du et link til brystkræft?
|
![]() |
6/3 19:07 af Mads83 |
De mange forsinkelser på abncov2 har kostet kassen i form af indirekte forsinkede/(tabte) milepæl/royaltybetalinger...
|
![]() |
6/3 19:05 af Mads83 |
Aktionærerne blev ellers i maj '22 - ved sidste emission - lovet at der var penge nok frem til fase 1...
|
![]() |
6/3 19:05 af Mads83 |
Er der ingen herinde, der er lidt lodne ved at de nye midler bruges til at dække for flere udgifter til brystkræft (pga mulig forsinkelse? Læs "file for clinical trial application" er skubbet fra ultimo '23 til primo '24).
|
![]() |
6/3 15:40 af CSørensen |
Ja, det bliver spændende at følge...
|
![]() |
6/3 15:20 af JR70 |
Ja det kan jo være flere muligheder, har man en del, vil der altid være en gevinst ved salg af ca. 35,7% og genkøb af samme ved 4,9 SEK., spændende hvor rouletten stopper ;-) -- Til september skulle der så komme endnu en emission, hvor aktien skulle kunne købes med 30% rabat, i forhold til kursen, hvordan mon det vil forløbe..
|
![]() |
6/3 14:11 af CSørensen |
I øvrigt mener jeg, at BAVA-emissionskursen var 233 :-) Men pointen er selvfølgelig lige valid af den grund.
|
![]() |
6/3 14:10 af CSørensen |
En kombination er også mulig, hvis man tror, at kursen vil stige frem mod skæringsdagen - ved at købe nu og så sælge de 36 % til en forhåbentlig lidt højere kurs inden skæringsdatoen. Alt afhænger jo (som altid) af ens forventninger til kursudviklingen på kort og lang sigt.
|
![]() |
6/3 14:08 af CSørensen |
Tak, nu kan jeg se din pointe. Jeg er enig i, at det må være vejen at gå, hvis ens prioritet er at bibeholde sin nuværende eksponering. Men hvis man tror på, at aktien vil stige tilbage til en højere kurs i løbet af året eller senere, og man er villig til at øge sin eksponering, får man jo "mere af rabatten", hvis man beholder eller evt. øger sin nuværende position inden skæringsdatoen for opnåelsen af tegningsrettigheder.
|
| ||
![]() |
6/3 13:10 af JR70 |
Det svare til du sælger 35,71% og genkøber til 4,9 SEK. Der er også den mulighed at hoveaktien gå i, eller under 4,9 SEK -- Bavarians emission kurs var 235, den har så været ned omkring 213.
|
![]() |
6/3 13:04 af JR70 |
Hvis du f.eks. har 14.000 aktier og sælger 5000 nu, kan du jo købe de 5000 tilbage til 4,9 SEK.
|
![]() |
6/3 12:54 af CSørensen |
Som jeg ser det, så er det vel muligt, at kursen i dag er den laveste, vi ser frem til skæringsdatoen for tegningsretterne - og så er det vel bedst at holde, hvad man evt. har, og købe flere op i nuværende kurs - hvis man vel at mærke har en forventning om, at kursen efter emissionen vil stige?
|
![]() |
6/3 12:51 af CSørensen |
Den må du lige forklare? Hvis man sælger nu (eller inden 27. marts), mister man jo muligheden for at tegne de nye aktier svarende til den del, man sælger. Om det er en god forretning afhænger jo så af, om kursen går op eller ned frem mod 27. marts? Eller hvad har jeg misforstået?
|
![]() |
6/3 12:46 af JR70 |
Har du aktier i forvejen, må det jo være bedre at vente, og købe 5 nye pr, 9 aktier. Har man ingen, og gerne vil ind, kan det selvfølgelig være en go ide at købe og supplere til 4,9 SEK. Har du mange må det være en fordel at sælge ca 36%, herefter genkøbe til 4,9 SEK. Kan det ikke være korrekt?
|
![]() |
6/3 12:32 af CSørensen |
Så hvis kursen stiger frem mod 27. marts - herunder hvis der skulle komme positive data fra COVID-fase 3 - kan der måske komme et stigende incitament til at købe sig ind for at få del i rabataktierne. Dertil kommer, at deltagelse i tegningen samtidig udløser warrants, som giver mulighed for at købe yderligere aktier i efteråret med rabat (30 %, men jeg er lidt usikker på i forhold til hvilken kurs).
|
![]() |
6/3 12:29 af CSørensen |
Fordi du kun får mulighed for at købe til 4,9 SEK, hvis du ejer aktier i forvejen per 27. marts i forholdet 9/5 (= du får lov til at købe 5 nye aktier til 4,9 SEK for hver 9 aktier, du ejer).
|
![]() |
6/3 12:22 af JR70 |
Hvorfor købe nu, når den kan købes til 4,9 SEK
?
|
![]() |
6/3 12:10 af Hugininvest |
Ja - reaktionen i dag er en klar overreaktion. Folk sælger i skuffelse/ panik/tager tab mv på længere sigt er det en styrkelse, selv om det er svært at se i dag
|
![]() |
6/3 11:03 af CSørensen |
Ja, noget af en lussing. Har dog benyttet udsalget til at samle en klump mere op til 5,87, og håber på en positiv udvikling frem mod 27. marts, hvor jeg regner med at tegne alle de rabat-aktier, jeg kan få lov til til 4,9 SEK. Så må det briste eller bære :-)
|
![]() |
6/3 10:04 af Fandel |
Det gør av....
|
![]() |
6/3 09:13 af Hugininvest |
Godmorgen og iøvrigt
helt enig i jeres betragtninger :-)
|
![]() |
6/3 07:27 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
5/3 16:31 af CSørensen |
Hov, det gik lidt galt med sætningsopbygningen der, men jeg tror, meningen er klar nok ;-)
|
![]() |
5/3 16:30 af CSørensen |
Hvorom alting er, så forstår jeg modellen sådan, at den ved evt. positive nyheder, fx i forhold til Covid, kan den potentielt godt understøtte en positiv kursudvikling, da det kan være attraktivt at få del i mulighederne for at købe til den lave pris nu og senere med rabat. Er det en rimelig antagelse?
|
![]() |
5/3 16:28 af CSørensen |
Hvordan det helt præcist fungerer, har jeg ikke fået sat mig ordentligt ind i endnu - har I det? Jeg synes, vilkårene er lidt svære at forstå - især omkring rabatten i efteråret. Hvad er fx den "quota value", der omtales: "... but not less than the share's quota value"?
|
![]() |
5/3 16:25 af CSørensen |
Tak for svarene. Tror, du har ret, @Darvin, i at der godt kan komme et "for" stort dyk i den første tid, hvor man kan overveje at samle lidt ekstra op, hvis man tror på pipelinen. Det er jo en emissionsform, som er lidt interessant, fordi den både indeholder en mulighed for til en (måske?) billig pris på 4,9 SEK at købe et antal aktier svarende til 55,5 % af det antal aktier, man ejer per 27. marts. Plus at man samtidig vederlagsfrit får warrants til at købe aktier med rabat senere på året
|
![]() |
5/3 11:54 af Darvin |
Tænker en del skuffede sælger eller tager tabet i ugen.
|
![]() |
5/3 11:47 af Darvin |
Ser vi en kurs under 8 mandag, vil jeg betragte det som anledning til at købe op
|
![]() |
5/3 11:46 af Darvin |
Når ærgrelserne har lagt sig, opfatter jeg det som en styrkelse af selskabetog fremtiden.
|
![]() |
5/3 11:45 af Darvin |
Som Fandel skriver, så sker det automatisk. Og teoretisk burde kursen nok ligge deromkring, men så er der lige psykologien. Vægter man det til den korte negative side, eller opfattes det som en styrkelse af pipelinen, og sandsynligheden for at fremtiden er forberedt. Er nuværende kurs retfærdig, vil markedsværdien stige med ca 25%. Antal aktier med 55,5 %. Når der efter nogen tid er tygget lidt på for og imod, vil jeg antage atkursen kommer til at ligge højere end det teoretiske. Men ???
|
![]() |
5/3 07:53 af Fandel |
Det var Danske Bank...
|
![]() |
5/3 07:52 af Fandel |
CSørensen du får automatisk besked gennem banken. Det har jeg fået de gange jeg har været med...
|
![]() |
5/3 07:38 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
4/3 19:17 af CSørensen |
Og et andet spørgsmål (da jeg ikke har prøvet dette før) - hvordan fungerer det helt lavpraktisk, hvis man gerne vil deltage i emissionen? Jeg har købt gennem Saxo - får man så også automatisk besked gennem Saxo om, hvad man skal gøre, hvis man ønsker at deltage i tegningen af de nye aktier? Eller skal man have kontakt til selskabet?
|
![]() |
4/3 19:14 af CSørensen |
Hej Darvin. Tak for kommentarerne. Jeg er også i EXP (GAK 13,39) og er selvfølgelig også lidt ærgerlig over udsigt til en kold kursdukkert. Hvad er dit bud på, hvad det vil skære af kursen? Jeg forstår det sådan, at man skal eje 1,8 aktie for at få retten til at købe en af de nye aktier til 4,9 SEK (inkl. en tegningsoption til senere på året) - betyder det, at kursen kan forventes at komme ned i lejet omkring 8,82 (4,9 * 1,8)? Eller er det noget vrøvl?
|