Genmab
Aktiesnakken
Q&A Zealand Pharma 2025-05-20
NOVO
Genmab
Zealand Pharma
Biotek-snakken
TESLA
Bavarian Nordic
Ennogie
Pharma
Vestas
Grønne Aktier
Hansa Biopharma
Shipping
Medico
Amerikanske aktier
BITCOIN
GN Store Nord
AMBU
Gubra
Banker og Finans
Chemometec
Embla Medical
Forsvarsaktier
Politiksnakken
Smallcap og First North aktier
![]() |
4/6 11:33 af OHW |
Vi kender alle Jan's retorik. Måske skal vi dæmpe forventningerne til i morgen lidt. Mon ikkeCastor kommer ud med resulater der ligner Pollux...og det er rasende godt. Jeg tror ikke på, at den store kanin trækkes op af hatten. De kan næste ikke blive større end de allerede er.
|
![]() |
4/6 11:36 af MUFC Oberanven |
Jamen hvis Castor data er ligeså gode som Pollux, så vil jeg mene det er fantastisk, og burde være nok til det positive momentum kan fortsætte (under forudsætning af markedet som sådan ikke skal ned pga de svage non farm payrolls)
|
![]() |
4/6 11:44 af MrEbbe |
Når vi får Castor data imorgen, så laver Genmab en ny ansøgning for at få rykket dara frem i behandlingsforløbet så det ikke længere er 4. linie. Er det korrekt forstået? Og hvor langt frem kan det så komme, og hvor lang tid tager det at behandle den ansøgning?
|
![]() |
4/6 11:49 af MUFC Oberanven |
Castor og Pollux vil udløse ansøgning til 2. liniebehandling. Godkendelse nok primo næste år. Det vil 10 doble antallet af patienter dara kan anvendes til i forhold til nu hvor dara kun er godkendt til 4. linie.
|
![]() |
4/6 12:16 af henrik48 |
Apropos vinkælder - så er der et firma i Ans, der sælger prima interiør til vinkælder
|
![]() |
4/6 12:16 af henrik48 |
Vores ældste søn har haft glæde af det - men..det er ikke gratis :-)
|
![]() |
4/6 12:24 af Jedi |
@MUFC 10:57 - når man kigger på Excel arket kan man se, at det bliver hårde odds for en Dara/Kyprolis kombi, selvom den synes oplagt
|
![]() |
4/6 12:24 af Jedi |
Dara/Kyprolis skal jo nærmest slå Castor, som Mads Skjern også var inde på den anden dag
|
![]() |
4/6 12:25 af Jedi |
Eller også skal man ud i en triple kombi med Dara/Len/dex + Kyprolis. Et godt bud på optimal effekt, men også en dyr kombi
|
![]() |
4/6 12:27 af MUFC Oberanven |
Ja men hvis Castor slår kryprolis/len/dex. Så er dara med i de 2 bedste kombier. Så kan Amgen blive tvunget til det, hvis Kyprolis skal have en betydelig markedsandel.
|
![]() |
4/6 12:27 af Jedi |
Til gengæld også svært at se, hvor Mor202 og SAR skal kunne komme ind med deres CD38 stoffer - de skal jo som minimum matche Pollux eller Castor og så evt tilbyde lavere pris
|
![]() |
4/6 12:28 af Jedi |
Enig MUFC - det vil være et super scenarie
|
![]() |
4/6 12:29 af Jedi |
Også fordi JNJ sidder på både Velcade og Dara, som Solsen påpeger - de har muligheden for at tilbyde en pakkeløsning
|
![]() |
4/6 12:29 af MUFC Oberanven |
Morphosys har vel erkendt, at de kun kan få pene ud af Mor202, ved at anlægge retssagen mod JNJ
|
![]() |
4/6 12:29 af MUFC Oberanven |
penge
|
![]() |
4/6 12:30 af Jedi |
den indtægtskilde kommer de forhåbentlig ikke langt med...
|
![]() |
4/6 12:31 af Jedi |
Et måske lidt overset aspekt af Morphosys patentet er, at det også må spærre for SAR stoffet - det er jo til gengæld fint for os
|
![]() |
4/6 12:31 af MUFC Oberanven |
Forhåbentlig fejer JNJ dem af bordet, med et mindre engangsbeløb til Morphosys
|
![]() |
4/6 12:32 af Jedi |
Det er da et meget sandsynligt scenarie
|
![]() |
4/6 12:35 af Jedi |
@Heenrik i Excel arket i Debatten er der også en fane, hvor der står lidt om typen af de forskellige stoffer og deres navne.
|
![]() |
4/6 12:48 af Heenrik |
Kigger på det, tak for det Jedi!
|
![]() |
4/6 14:18 af MrEbbe |
Tak MUFC. Men er det så med fast track status ved FDA, at vi kan regne med primo næste år?
|
![]() |
4/6 14:35 af MUFC Oberanven |
Jan har sagt primo næste år. Jeg tror det var uden fast track.
|
![]() |
4/6 14:46 af MrEbbe |
Tak, kan vi godt tillade os at forvente fast track, med de stærke data Pollux har leveret?
|
| ||
![]() |
4/6 14:50 af MUFC Oberanven |
Ved ikke, måske en anden kan svare. Jeg tror dara mono til 4. linie fik fast track, pga det for dem der havde prøvet alt andet var der livsnødvendigt
|
![]() |
4/6 15:09 af MrEbbe |
Hvad siger du Solsen?
|
![]() |
4/6 15:19 af MrEbbe |
Ja, det husker jeg også. Min tankegang er at når noget er så overbevisende at det er uetisk, ikke at give, så berettiger det til fast track.
|
![]() |
4/6 15:20 af MrEbbe |
Men hvis der er nogen der har viden om det ikke helt hænger sådan sammen så må de gerne byde ind.
|
![]() |
4/6 15:22 af MUFC Oberanven |
Fast Track is a designation by the United States Food and Drug Administration (FDA) of an investigational drug for expedited review to facilitate development of drugs which treat a serious or life-threatening condition and fill an unmet medical need. Fast Track designation must be requested by the drug company. The request can be initiated at any time during the drug development process. FDA will review the request and attempt to make a decision within sixty days.
|
![]() |
4/6 17:36 af Bulder |
Dara har allerede fast track. Der kan blive tale om Priority Review, når ansøgningen (erne) er indgivet.
|
![]() |
4/6 17:39 af Bulder |
@ Jedi: Jeg sad i formiddags og søgte på lidt tal til en VGPR, men du kom mig i forkøbet. Det gik da op for mig hvilket kæmpearbejde du har lavet. Som alle mine HA-venner plejer at sige om den slags: Respekt!
|
![]() |
4/6 17:39 af MrEbbe |
Okay. Vil det sige at fast track ikke frafalder når det er blevet godkendt, og dermed har bibeholder muligheden i den videre udvikling?
|
![]() |
4/6 17:40 af MrEbbe |
Ja, det er flot jedi, selvom jeg nu ikke forstår det hele...
|
![]() |
4/6 19:25 af Jedi |
@Bulder og alle andre. Jeg har selv meget stor glæde af de mange gode kommentarer og links der dagligt bliver delt herinde, så det er kun rart at kunne bidrage til festen :-)
|
![]() |
4/6 19:32 af LP90 |
Ja tak til alle herinde syntes i er fantastiske at i deler ud af alt den viden i har nyder så meget at læse alt der bliver postet herinde og håber jeg selv engang kan bidrage men for nu tager jeg imod og ser frem til at kunne give tilbage TAK med ønske om gode nyheder i morgen forsat god weekend
|
![]() |
4/6 19:32 af paundal |
Ikke desto mindre også en tak herfra, Jedi. Fed oversigt!
|
![]() |
4/6 21:39 af Skyggen |
pembrolizumab fra Merck: er dette en konkurrent til dara, jeg benytter lige lejligheden til også at sige mange ta
k for berigelse af alt jeres viden Mvh. Skyggen
|
![]() |
4/6 21:54 af monzi |
Også tak herfra :o)
|
![]() |
4/6 21:54 af Bulder |
Pembrolizumab med markedsnavn Keytruda er så vidt jeg ved brugt mod NSCLC (non-small-cell-lung-cancer) og Melanoma - en slags hudkræft. Og derfor ikke samme sygdomme som dara.
|
![]() |
4/6 21:57 af Bulder |
Om Pembrolizumab: (link)
|
![]() |
4/6 22:02 af Bulder |
Men der er adskillige studier i gang med Keytruda mod MM. (link)
|
![]() |
4/6 22:06 af Skyggen |
Mange tak Bulder man bliver i sandheden kloger herinde :-D
|
![]() |
4/6 22:36 af Bulder |
Heraf er der to fase 3 studier med pom-dex og rev-dex, som der nok skal holdes øje med. (link)
|
![]() |
4/6 23:00 af Bulder |
Der kommer en oral præsentation af fase 1 Pem+len+dex på ASCO. (Keynote-023) Men altså endnu kun fase 1 safety. Abstract: (link)
|
![]() |
4/6 23:01 af Skyggen |
Takker Bulder ;-) bliver spændende imorgen, kan det ikke tænkes data fra castor og pollux bliver bedre nu der er gået længere tid og
patienterne i studierne fortsat behandles
|
![]() |
5/6 07:57 af MadsSkjern |
Godmorgen. Paul Richardson glæder sig
også til daratumumab data idag, fra 7:35 (link)
|
![]() |
5/6 08:09 af MUFC Oberanven |
Tak for Link Mads. Lyder rigtig godt. Jeg glæder mig også :-)
|
![]() |
5/6 08:35 af Mcjean |
Tak for link, sympatisk mand, gid man havde politikere af denne kaliber.
|
![]() |
5/6 08:44 af Mcjean |
(link) J&J's program, hvis nogen er interesseret
|
![]() |
5/6 08:57 af sponsor |
OMG! Nu bliver det svært at falde i søvn efter nattevagt , når man lige har hørt/ set linket! Tak til Mads for link!
|