Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Genmab
Zealand Pharma
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
ExpreS2ion
AMBU
Ennogie
Forsvarsaktier
Pharma
Chemometec
Amerikanske aktier
Hansa Biopharma
Medico
GN Store Nord
Gubra
Vestas
Banker og Finans
Shipping
Smallcap og First North aktier
BITCOIN
Embla Medical
Grønne Aktier
Laks
![]() |
20/7 11:36 af Mcjean |
Yep det studsede jeg også over, men måske nogle af nørderne ved hvorfor det hænger sådan sammen. Jeg tror de bruger det mere flittigt, fordi det er over forsikringen hvor den bedste behandling gives hurtigt, måske jeg tager fejl
|
![]() |
20/7 11:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det gør jeg Nickstar.
|
![]() |
20/7 11:36 af Mcjean |
Eller de behandler på sygedommen tidligere måske
|
![]() |
20/7 11:37 af nohope |
Nu vil jeg gå ud og grave en gang aspargeskartofler op, i aften kommer naboerne og griller, så kan i ryge videre herinde, men når den tid kommer så vil jeg have en bolschebutik - også.
|
![]() |
20/7 11:38 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God fornøjelse nohope. :-)
|
![]() |
20/7 11:38 af Mcjean |
1600 kan blive svært, det afhænger nok af hvad ASH bringer af guldkorn.
|
![]() |
20/7 11:40 af Mcjean |
lyder lækkert aspargeskartofler er indbegrebet af æstetisk nydelse.
|
![]() |
20/7 12:05 af Mcjean |
(link) Forsøg med at give patienter i smoldering medicin før de får sygdomsudbrud. Viser fremragende data men Sagar Lonial er skeptisk indtil data er mere gennemarbejdet, men ser ud til at effekten er stor.
|
![]() |
20/7 12:08 af Bulder |
@JohnW: p/e 27 giver 1438
|
![]() |
20/7 12:38 af troldmanden |
bulder tror du har glemt at trække udgifterne fra i dit PE regnestykke. De får udgifter for 800 mio i år (og sikkert +1 mia næste år) Trækker man det fra så er der en PE på 29 ved en oms på $3 mia her og nu. Hvis vi sigere at det tidligst bliver 2018 de når den omsætning så er udgifterne næppe under 1,1 mia. Så svare en omsætning på $3 mia til en PE på 33
|
![]() |
20/7 12:40 af troldmanden |
så der er allerede regnet RIGTIGT mdeget ind som først bliver materialisert om flere år. Derfor tror jeg helelr ikke på hverken kurs 2000 eller 2500 i 2017. Med mindre de bliver opkøbt
|
![]() |
20/7 12:44 af Solsen |
Næsten alle biotech der har et godt stof eller god tech-platform bliver opkøbt viser historien. Så mon ikke vi siger farvel inden længe og imens JNJ har råd til at betale prisen !
|
![]() |
20/7 12:45 af Mcjean |
Enig. Læg lige mærke til omsætningen. Genmab er ca. 17 gange mindre end NOVO men har de sidste 3 mdr. stort set matchet dem omsætningsmæssigt på børsen. Det er vildt og tyder på nogle køber stort op på forventninger om snarligt salg eller at DARA kan bruges på andre områder.
|
![]() |
20/7 12:46 af troldmanden |
Det havde værete bedre og mere sundt hvis kursen ikke tog det hurtige hop fra niveau omkring 700 til ca 1300. Så kunne kursen få nogle pæne procentstigninger over de kommende år. Men det kommer ikke til at ske nu hvor der er taget så meget forskud på hvad der sker om 2-3 år ude i fremtiden
|
![]() |
20/7 12:56 af Mcjean |
Men aktien er jo omsat for så meget i de her niveauer at det virker usandsynligt at udsalget ikke stopper meget snart. En stor del af omsætningen må vel tilskrives langsigtede investorer eller hur?
|
![]() |
20/7 13:00 af troldmanden |
langsigtede ja. Men tror helelr ikke man skal underkende andelen af spekulanter der har købt i forventningen om et salg af selskabet. spørgsmålet er hvordan de vil reagere hvis aktien trades sidelands de næste 6 mdr
|
![]() |
20/7 13:12 af Solsen |
Vi vil hele tiden blive understøttet i stigende salg af Darzalex
|
![]() |
20/7 13:27 af Solsen |
Men noget helt andet er, at jeg ikke forstår direktørens forskellige interviews - nu taler han om at selskabet bliver ikonisk, når de finder det andet "darzalex" - hvad vil han kommunikere med det ?
|
![]() |
20/7 13:30 af Morgenrygeren |
Det er da muligt vi hele tiden vil blive understøttet i stigende salg af Darzalex, men så længe det ikke afspejler sig i kursen kan det jo ikke bruges til noget, Pt er Genmab lige nu sammen med TDC den eneste aktie i rødt.
|
![]() |
20/7 13:38 af troldmanden |
om dara sælger for $500 eller $650 mio i år bør ikke ahve nogen betydning for kursen. Netop fordi der allerede her og NU er indpriset at det sælger for flere +3$ mia. Hvis nu kursen var 700 så ville den kuinne stige stille og roligt sammen med stigende oms. Nu bliver det edvent drevet som ved filing og kliniske data. Men så tror jeg også den vil sive mellem. Indtil oms kommer noget højere op
|
![]() |
20/7 13:41 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Min kommentar på Børsen Play: (link)
|
![]() |
20/7 13:45 af Budweis |
Jeg giver ikke så meget for interviewet når der er en journalist ind over som filter. Når det er skrevet, så er det jo væsentligt at for selskabet, at begynde at rette fokus mod det der skal skabe fremtidens vækst. Dara er enestående, men det berettiger jo ikke et biotek selskab, at administrerer den indtægt alene. Jeg forstår ikke helt PE diskussionen (sammenligning med Novo) pludseligt opstår fordi et stof bliver en blogbuster.
|
![]() |
20/7 13:45 af Budweis |
Selskabet er vel stadigt et biotek selskab, med den risiko det giver. En væsenlig del af formuen vil jo blive brugt på R&D.
|
![]() |
20/7 13:50 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Enig Budweis.
|
| ||
![]() |
20/7 13:56 af JohnW |
@Budweis, det var også min pointe. Hvorfor vil man forsøge at kalkulere et kursmål baseret på PE-værdier i nærheden af Novos (eller lavere)? Genmab er jo et biotek selskab og ikke en moden medicinal virksomhed. Så man bør vel anvende en højere PE-værdi for Genmab kursmål. Eller er jeg galt i byen her?
|
![]() |
20/7 14:12 af Mcjean |
Niks det er svært at bruge PE på en udviklingsvirksomhed ligesom det er svært at bruge TA i den store stil på udviklingsvirksomheder vil jeg mene. Helt enig Budweis
|
![]() |
20/7 14:48 af Solsen |
Nu taler jeg jo ikke om at darzalex omsætter for 400 eller 600 mln usd. Det er meget snart og indenfor et år at det har blogbusterstatus og stærkt stigende. Det understøtter kursen efter min vurdering - om I så tror det samme som mig er en anden sag :-)
|
![]() |
20/7 14:56 af Budweis |
Vi ser vist meget ens på den sag Sol. Ikonisk selskab tror jeg ikke vi når at være med til, med mindre vi køber aktier i J&J - jeg ser et salg som stærkt sandsynligt.
|
![]() |
20/7 14:56 af Solsen |
Kursen på Genmab er fremtidsforventninger og ikke P/E i dag eller år frem. Nuværende købere vil gerne havde del i 200 kr eller mere i royalty pr aktie om nogle år !
|
![]() |
20/7 14:57 af Solsen |
JNJ er bindegale hvis de ikke kommer meget snart - ja Budweis....
|
![]() |
20/7 15:00 af Mcjean |
Er sikker på J&J har pusset deres team af psykologier på Genmab for bearbejdning.
|
![]() |
20/7 15:00 af Solsen |
Nu har jeg ikke JNJs presentation af Darzalex mv fra først på måneden. Men her siger de, at Darzalex også er hjørnestenen i deres immunmodulerende pipeline - det giver tro på meget mere end Myeloma !
|
![]() |
20/7 15:00 af nohope |
JnJ har jo sagt at de ikke kommer med fjendtligt bud - så sålænge JvW siger nej så kommer der ikke et bud.
|
![]() |
20/7 15:00 af Solsen |
Hvad sagde Winkel til Di Telegraff ?
|
![]() |
20/7 15:01 af nohope |
Ikke noget han kunne huske bagefter......
|
![]() |
20/7 15:01 af Solsen |
lol..
|
![]() |
20/7 15:02 af Solsen |
"Det bliver ikke en fjentlig overtagelse" til dem der ikke kan huske det :-)
|
![]() |
20/7 15:19 af resten |
Var der nogen kartofler @nohope?
|
![]() |
20/7 15:49 af Jedi |
@Solsen er det denne JNJ presentation du tænker på? (link)
|
![]() |
20/7 15:54 af Smadsen128 |
Hvad skal et bud ligge på for at det kan accepteres
|
![]() |
20/7 16:20 af Solsen |
Ja jedi. Immuno oncology og Myeloid targets, hvor Darzalex blev fremhævet i webcastet
|
![]() |
20/7 16:55 af dingleberry |
Hvis det her marked fortsætter meget længere, så ser vi snart NBI over 3000 igen
|
![]() |
20/7 17:01 af dingleberry |
Ang den p/e diskussion, der foregik tidligere, så er det jo sin sag at finde det rigtige niveau. Dels er der hele diskussionen om forward p/e og måske mere interessant hvem skal være peer. GILD f.eks. har vist ikke mere end p/e omkring 8 pga konkurrencen på hepatitis
|
![]() |
20/7 17:05 af dingleberry |
Lige nu er gen lidt mellem 2 stole. De risikovillige biotech investorer kan ikke rigtigt se en upside i aktien og de cash flow søgende pharma investorer kan ikke rigtigt få de sikre cash flows de søger. Vi er lidt i limbo lige nu, og tosser som hsbc damen sætter dagsordenen
|
![]() |
20/7 17:06 af dingleberry |
Usd er i det mindste drønstærk og holder hånden under. Usddkk=6.76
|
![]() |
20/7 18:23 af nohope |
Ja, der var masser, men der er gået skimmel i toppen nu så de skal bare spises.
|
![]() |
20/7 18:27 af gentogen |
Opdateret på på Clinical Trials: A Study of Atezolizumab (Anti-Programmed Death-Ligand 1 [PD-L1] Antibody) Alone or in Combination With an Immunomodulatory Drug and/or Daratumumab in Participants With Multiple Myeloma (MM)
|
![]() |
20/7 19:51 af KHG |
hvorfor denne kurs`? bliver den holdt nede?
|
![]() |
20/7 21:24 af bb+ |
Ok - så nu har Celgene 2 forsøg kørende med dara og Roche har indtil videre 1 forsøg med dara :)
|
![]() |
20/7 22:11 af Legolas23 |
Godt fundet Gentogen. NBI stiger her til aften 2,6% - nu mangler vi lige GEN følger med i morgen.
|