Genmab
Aktiesnakken
Bavarian Nordic
Genmab
TESLA
Forsvarsaktier
Biotek-snakken
NOVO
Zealand Pharma
Ennogie
Grønne Aktier
Amerikanske aktier
BITCOIN
Medico
AMBU
ExpreS2ion
Pharma
Smallcap og First North aktier
Vestas
Banker og Finans
Shipping
Chemometec
Embla Medical
Laks
![]() |
12/8 22:52 af dingleberry |
så der bliver rigeligt - lige nu er vi bare i limbo mellem monoterapi og godkedelse i combobehandlingerne
|
![]() |
12/8 22:52 af dingleberry |
Når først dara bliver godkendt i 2. linie bliver off-label massiv
|
![]() |
12/8 23:11 af royal |
Når Dara bliver godkendt i 2. Line stiger patient grundlaget fra ca. 8000 til 40000 så vidt jeg husker.
|
![]() |
12/8 23:15 af dingleberry |
Det er helt rigtigt - men det er jo kun 2. linie. Off-label vil eksplodere for dara. Det vil svare lidt til at silkeborg havde ronaldo på bænken og ikke brugte ham fordi han har lidt for meget pomade i håret
|
![]() |
12/8 23:22 af royal |
Ja, det store spørgsmål er hvor meget af det der allerede er indregnet i kursen.
|
![]() |
12/8 23:43 af ROI - David Mygind |
Jeg lovede kommentar og den ligger nu i debatten
GENMAB - A TWIST ON THE TALE:
|
![]() |
12/8 23:43 af ROI - David Mygind |
|
![]() |
12/8 23:45 af JKY_VH |
Tak David, det vil jeg glæde mig til at læse.
|
![]() |
12/8 23:57 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Fremragende David. Poetisk og stærkt skriv. (link)
|
![]() |
13/8 00:12 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Din statusanalyse ligner meget min egen.
|
![]() |
13/8 00:14 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Enig dingle.
|
![]() |
13/8 00:59 af Budweis |
Tak! Godt indlæg.
|
![]() |
13/8 08:29 af resten |
Super indlæg !
|
![]() |
13/8 08:40 af royal |
Tak David. Var ikke klar over at BB var så stor.
|
![]() |
13/8 08:47 af OHW |
Mange tak David.
|
![]() |
13/8 09:11 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Technical-Software
Börstrenden har vänt för Biostockbolagen
augusti 11, 2016
Den internationella trenden för biostockbolagen har vänt efter den längsta perioden av Bearmarket på över 20 år. Hela 343 dagars fallande trend och en nedgång på totalt 39,4 procent ser nu ut att vara över och vi kan förvänta oss en längre och större uppgångsfas som även kommer att ha positiv inverkan på de skandinaviska biostockbolagens börsvärde(link)
|
![]() |
13/8 09:13 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Det har så ikke lige slået igennem for de danske selskaber. ;-)
|
![]() |
13/8 09:13 af Helge Larsen/PI-redaktør |
I de senere dage.
|
![]() |
13/8 09:23 af Mogan |
Kan en anden foreløbig overordnet konklusion være?: ”Skuffende” regnskab. Negativ kursudvikling på kort sigt (1050) og mellemlang bane (950), men positiv på lang bane (1500) . Sektorrotation i gang. Indprisning i fht. amerikansk præsidentvalg. Hurtig M&A ikke aktuel. Jan V.W ønsker eget powerhouse. Stærkt afhængig af godkendelse til næste patientniveau. Spekulanter forlader aktien. Dara stadig absolut hjørnesten. Afhængig af data uden for MM. Pipeline resultater 3-5 års sigt. Vær lang i aktien.
|
![]() |
13/8 09:53 af Mayflower |
Mange tak til David.
|
![]() |
13/8 10:06 af Budweis |
Jeg vil være lidt varsom med at blive alt for overanalyserende på et fald ovenpå H1 regnskab. Det er jo efterhånden velkendt at Genmab er blevet en yndet spekulations aktie. Jo flere private der forsøger at tjene lette penge des større interesse er der fra internationale huse til at ryde bordet med jævne mellemrum. HSBC og Goldman mfl. elsker det her game, og aktien tager med jævne mellemrum en tur i rutchebanen.
Mængden af gearede produkter forstærker kun denne interesse.
|
![]() |
13/8 10:07 af Budweis |
I min optik står vi lige nu ved en skillevej. Vi oplevet konsekvensen af Genmabs overlevelseskamp for år tilbage. De har tydeligt valgt rigtigt, og satset alt på dara og samarbejdet med j&j. Rigtigt meget blev stoppet og der blev satset snævert. Vi overlevede og Jan har tydeligt bragt selsbet fra respirator til en succes. Men..
|
![]() |
13/8 10:08 af Budweis |
Dara skal nok leve, men det kræver ikke et powerhouse og en højt betalt ledelse at forvalte indtægterne fra J&Js salg. Der skal mere til, og det er her vi nu står med konsekvensen af fokuseringen.
Det giver så også udfordringen nu, hvor vi skal til at have gang i de andre ben. De er ikke blevet holdt igang, da der har været fokus på stram økonomistyring. Nu skal de (igen) igang med at bruge penge og tage risici.
|
![]() |
13/8 10:08 af Budweis |
Det er gift for kortsigtede lykkeriddere, og gift for langsigtede, hvis vi ikke ser indikationer af potentiale.
Når jeg for alvor er stærkt optimist så er det pt pga af potentielt i dara uden for MM. Det er et marked der er til og forstå - selvom det er langsigtet.
|
| ||
![]() |
13/8 10:17 af Legolas23 |
Gode data for Dara uden for MM er til gengæld en stor kurstricker - om end det bliver med tiden.
|
![]() |
13/8 13:26 af Solsen |
Safety og effektivitet er daras varemærke og indgangen til en mega blogbuster. Uanset hvad ledelsen gør kan dara
|
![]() |
13/8 13:27 af Solsen |
Trække kursen pænt op over de kommende år.
|
![]() |
13/8 13:28 af Solsen |
Tvivlen er stadig til pipelinen. Er der nogen diamanter gemt ?
|
![]() |
13/8 13:29 af Solsen |
Det varer alt for mange år før vi ved det for de utålmodige :-)
|
![]() |
13/8 13:52 af JKY_VH |
ja, du har fuldstændig ret:-)
|
![]() |
13/8 13:54 af Mcjean |
Enig, men hvad skal de med en Rolf Hoffmann med speciale i lidt forskelligt dog mest salg? Er der en snarlig diamant der vil gå gennem faserne med raketfart......næppe, tror ikke Jan retorisk ville kunne havet undgå at nævne en sådan.
|
![]() |
13/8 13:59 af Solsen |
Winkel har sagt, at de skal til at finde den næste diamant. Så derfor tror jeg ikke TF er en diamant, da der må være så mange data at det måtte være klart, hvis det er tilfældet. Men jeg tager forhåbentlig fejl.
|
![]() |
13/8 14:00 af Solsen |
Rolf Hofmann skulle måske ansættes fordi han blev ledig nu. Han har en bred erfaring, der kan bruges fremover og derfor afventer man ikke gf.
|
![]() |
13/8 14:03 af Budweis |
Jan er også systematisk begyndt at tale om den øgede risiko. Han sagde direkte (mener det var i internview med Børsen), at der vil komme skuffelser som markedet ikke kan lide. Når han nævner det flere gange tænker man naturligt om det ex. er
TF...
|
![]() |
13/8 14:22 af Sukkeralf |
Enig i det meste der er skrevet den seneste dags tid, så de næste 3-4 år bliver det med garanti mindre årlige stigninger, men det kan jo være fint nok.
|
![]() |
13/8 14:23 af Sukkeralf |
Jeg er også stor tvivler når snakken falder på TF, for de data vi indtil videre har set var uden synderlig effekt, men det var dog også primært safety der skulle kortlægges.
|
![]() |
13/8 14:25 af Sukkeralf |
Synes det ikke man ser de store fremskridt med ADC, når man kigger rundt omkring - så dette ender måske med at være en teknologi der ikke frembragte de store forbedringer - eller også er den bare ikke helt fintunet endnu.
|
![]() |
13/8 14:30 af Sukkeralf |
Det ville være rart hvis Arzerra kunne holder et salg på 0,5 milliard i cancer, så der falder lidt af der indtil MS forhåbentlig kommer igennem.
|
![]() |
13/8 14:33 af Sukkeralf |
Synes stadig det er mærkeligt at Jan skriver, at Gilead er meget aktive brugere af DuoBody vel vidende, at de få timer efter meddeler at der er indgået en enkelt aftale omkring HIV. Skal det næsten ikke tolkes som om der kommer mere fra den kant?
|
![]() |
13/8 14:35 af Sukkeralf |
Omvendt hvis vi antager at Gilead ikke er interesseret i Genmab eller DuoBody - er det så rygterne om fusion med BMS eller hvem kunne de være interesseret i? Cancerinteressen er vel næppe forsvundet
|
![]() |
13/8 15:01 af bongobob |
Sukker, før du affærdiger TF skulle du gense de første dose escalation resultater med Dara. En hel masse SD og ikke noget der lignede de resultater der kom med optimal dosis. Alt er stadigvæk åbent omkring TF
|
![]() |
13/8 15:14 af Sukkeralf |
Enig bongobob - det er også blot n samlet betragtning grundet flere usikkerhedsmomenter
|
![]() |
13/8 15:16 af bongobob |
Nu vi er ved enmet så er der vel ikke godkendt en ADC fra anden generation. Så vidt jeg husker havde Seattle forbedret linker tech'en da de lavede TF?
|
![]() |
13/8 16:07 af Sukkeralf |
Mener det er samme linker - det ligger vel i ordet vedotin. Og samme cellegift!
|
![]() |
13/8 17:26 af JohnW |
Hvad er TF?
|
![]() |
13/8 17:38 af nohope |
|
![]() |
13/8 17:38 af nohope |
Forklaring i link.
|
![]() |
13/8 18:21 af JohnW |
Takker, nohope.
|
![]() |
14/8 09:05 af bongobob |
Tisotumab er lavet med en valine linker (vc) og linker teknologi udvikler sig selvfølgelig. Det ser ikke ud til at site specific linkers er klar endnu så vi er ikke blevet overhalet på den front: (link)
|
![]() |
14/8 09:08 af bongobob |
Seattle har rigtig mange projekter i gang så det er ikke sikkert de hopper med på Tisotumab.
|