Genmab
Aktiesnakken
TESLA
Genmab
NOVO
Politiksnakken
Ennogie
Hansa Biopharma
Zealand Pharma
Grønne Aktier
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Amerikanske aktier
Pharma
Gubra
Medico
Vestas
AMBU
GN Store Nord
Shipping
Chemometec
Forsvarsaktier
Banker og Finans
BITCOIN
Embla Medical
Laks
![]() |
20/5 10:50 af investor1989 |
Rullede lige Daratumumab igennem min DCF analyse. Den sagde ca. 900 kr. i NPV alene for Dara hvis jeg anvender 5 mia. $ i topsalg i 2030 og 18% royalty og 8 % WACC
|
![]() |
20/5 11:37 af Fantomas |
Prøv at køre opkøbsscenarioet igennem. BP finansierer opkøb gennem deres likvidbeholdning eller ved at optage gæld (virksomhedsobligationer eller bankgæld), så cost of capital er formentlig under 4%.
|
![]() |
20/5 11:38 af investor1989 |
Enig. i M&A scenario kan Genmab sagtens være 1200-1500 værd i dag. Men jeg køber ikke aktier med det formål at de skal blive opkøbt. Det er for risky. opkøb vil være en bonus
|
![]() |
20/5 11:43 af Fantomas |
Dobbelt enig! Pointen jeg ville frem til, var sådan set bare, at med den M&A aktivitet der er i branchen, så undrer jeg mig over at vi ikke har set mere interesse for genmab Det kan være fordi, at BP ved at de ikke får accepteret et bud, selv hvis de byder godt over 1000 kr. per aktie.
|
![]() |
20/5 11:44 af investor1989 |
Fantomas. Jeg tror der er ENORM interesse for genmab pt. Alt andet giver simpelthen ikke mening med den værdi der er i Genmab for en køber.
|
![]() |
20/5 11:44 af investor1989 |
Men vi vil jo ikke høre noget om dette før bestyrelsen anbefaler at tage imod tilbuddet. Og tror vi skal over 100% i præmie før bestyrelsen vil anbefale salg offentligt
|
![]() |
20/5 11:46 af Mcjean |
du kan vel godt høre om tilbudet som aktionær selvom bestyrelsen ikke anbefaler et ja?
|
![]() |
20/5 11:48 af investor1989 |
Ja. Nogle gange vil bestyrelsen skulle fortælle aktionærerne om tilbuddene selvom de ikke selv anbefaler det.
|
![]() |
20/5 11:48 af Fantomas |
Helt sikkert! Den måde JdW går ud offentligt og kommentere på aktiekursen er meget unaturlig for en direktør. Normalt har de ingen kommentarer, eller nøjes med at sige noget som "det er da meget beklageligt" (hvis aktien er faldet) eller "Vi er glade for at vores aktionærer for noget ud af vores hårde arbejde" (når kursen er steget).
|
![]() |
20/5 11:49 af investor1989 |
Men de skal først oplyse om tilbuddet hvis der kommer noget konkret og endeligt. Så selvom 4-5 BP henvender sig til genmab og siger hvad bestyrelsen syntes til 1.000 kr. pr. aktie og de siger det er for lavt behøver de ikke melde noget ud
|
![]() |
20/5 11:49 af Repsac |
Skal en bestyrelse melde ud hvis de afviser et bud?
|
![]() |
20/5 11:49 af investor1989 |
Enig Fantomas. Og det samme gjorde ATP i børsen. Virker som om både ATP og JdW er ekstremt bange for et opkøb og derfor har behov for at kursen komme højere op så et opkøbstilbud på eksempelvis 1000 vil se mindre attraktivt ud
|
![]() |
20/5 11:49 af Mcjean |
Næh men nogle gange kommer tilbuddet offentligt, de går til pressen
|
![]() |
20/5 11:50 af Repsac |
ok. hvis køber vælger at sige, at de har afgivet bud`?
|
![]() |
20/5 11:50 af investor1989 |
Repsac mener at hvis der kommer et fast og endeligt tilbud skal de fortælle markedet selvom de ikke anbefaler det. Aktionærerne skal jo stadig have muligheden for at acceptere buddet selvom bestyrelsen ikke anbefaler det
|
![]() |
20/5 11:51 af investor1989 |
Nemlig. Jannsen må jo godt via pressen oplyse at de afgiver et købstilbud på samtlige af genmabs aktier til kurs 1000. Det kan genmabs bestyrelse intet gøre ved. de kan kun trykke en fondsbørsmeddelelse og sige de anbefaler aktionærerne at takke nej
|
![]() |
20/5 11:51 af Repsac |
sådan mener jeg også det er.
|
![]() |
20/5 11:52 af Mcjean |
Der var en sag i USA hvor tilbudsafgiver offentliggjorde deres tilbud da bestyrelsen takkede nej uden at informere aktionærerne.
|
![]() |
20/5 11:52 af investor1989 |
Men meget få overtagelser sker "fjentligt" på den måde. Normalt vil en køber jo gå til genmabs bestyrelse og høre hvad prisen er. Bestyrelsen vil så nok tage lidt kontakt til deres største aktionærerne for at finde ud af hvad deres bagland tænker. og er den endelige pris ikke enig med hvad køber vil give hører markedet det aldrig
|
![]() |
20/5 11:53 af investor1989 |
Ja især da Valeant ville opkøbe Allergan sidste år var der kæmpe kampe
|
![]() |
20/5 11:54 af Repsac |
enig. Prisen for Genmab med og uden Winkel er vel også forskellig.
|
![]() |
20/5 11:54 af Repsac |
Selvom det er pipeline der er interessant.
|
![]() |
20/5 11:54 af Fantomas |
Et bud skal vedtages af aktionærerne, så er det endeligt, så skal vi spørges, om bestyrelsen anbefaler ja eller nej. Men de kan have spurgt storaktionærerne, ATP, FRM og Janssen, og hvis de ikke vil sælge, så er sandsynligheden for at få godkendt et bud fra de andre aktionærer så uendeligt små, at de nok opgiver på forhånd.
|
![]() |
20/5 11:55 af investor1989 |
Jo måske. Men som du siger, det er teknologi og pipeline som er vigtigt.
|
| ||
![]() |
20/5 11:55 af investor1989 |
Winkels opgave er jo primært at udvælge de rigtige kandidater og sørge for at det kun er det mest attraktiv som kommer frem og der bliver kastet penge efter. BP vil jo bare kunne kaste mia. $ med spredhagl efter alt de fandt interessant i pipelinen hvis de ville
|
![]() |
20/5 11:57 af Mcjean |
Tankespin! Siden de melder så aggressivt ud omkring strategi i et opkøbsscenarie så kunne jeg tænke de måske ved noget om de data der kommer og vil gerne undgå opkøb som du skriver. Så data er måske fremragende:-)
|
![]() |
20/5 11:58 af investor1989 |
ATP ved intet om dataene hvis det er det du hentyder til.
|
![]() |
20/5 11:59 af investor1989 |
Man må selvfølgelig ikke dele data med nogen aktionærer og ikke med andre :)
|
![]() |
20/5 11:59 af JKY_VH |
Måske fremragende?...de er da fantastiske:-)
|
![]() |
20/5 12:03 af Mcjean |
Mente Genmab er bange og har lavet en aftale med ATP og andre hvis scenariet opstår og siden APT melder ud kunne jeg forestille mig de har haft en snak med GB uden at vide noget om data selvfølgelig
|
![]() |
20/5 12:05 af Fantomas |
Det kunne være interessant at vide lidt om hvad Janssen og Genmab forventer i topsalg og uptake for Dara.
|
![]() |
20/5 12:09 af JKY_VH |
30 mia kr årligt idet de regner med at Dara kan fordoble deres salg af kræftmidler.
|
![]() |
20/5 12:10 af Mcjean |
Tror du ikke bare de bruger analytikernes tal, de har jo lavet forarbejdet:-)
|
![]() |
20/5 12:11 af JKY_VH |
nej, analytikerne siger 30-40 mia, så Jansen er forsigtige:-)
|
![]() |
20/5 12:12 af celsius |
er i søde lige at opdatere forkortelsen BP .. TAK -:)
|
![]() |
20/5 12:14 af HSK |
Big Pharma
|
![]() |
20/5 12:14 af HSK |
Men hvem er GB ?
|
![]() |
20/5 12:14 af JKY_VH |
og må jeg ikke lige gengive PL`s svar på spørgsmålet ..."hvorfor så ikke købe Genmab?"
"Det er et større spørgsmål. Vi købte aktier som en del af aftalen, men det er en strategisk beslutning, hvor flere ting kommer i spil. En del af de beslutninger foretages på niveauer over mig," siger Peter Lebowitz om den sag. PL er klar er min fortolkning:-)
|
![]() |
20/5 13:42 af AH2005 |
Og hvem er ATP i forhold til APT?
|
![]() |
20/5 13:44 af Bulder |
På et kvarter skiftede Nordea fra storsælger til storkøber. Det ses på kursen
|
![]() |
20/5 13:53 af Legolas23 |
Det bliver spændende at se, hvordan de anonyme vil reagere de næste timer...
|
![]() |
20/5 13:55 af Bulder |
Hvis de begynder at købe får vi en voldsom stigning som i går, så det gør de ikke ;-)
|
![]() |
20/5 14:02 af Legolas23 |
Du skal ikke vide dig for sikker. De ville tage mange på sengen, ved at gøre det.
|
![]() |
20/5 14:08 af 120281 |
Er der nogen herind der har gearet eller købt turbo op til i dag/ASCO ?
|
![]() |
20/5 14:11 af Legolas23 |
Knald på volumen skal jeg love for...
|
![]() |
20/5 14:12 af Repsac |
|
![]() |
20/5 14:13 af Repsac |
Genmabs amerikanske partner Johnson & Johnson planlægger at indsende registreringsansøgning for lægemiddelkandidaten Daratumumab i løbet af 2015. Det oplyser selskabet på sin investordag ifølge Bloomberg News. Samtidig nævnes Daratumumab blandt de midler, der skal medvirke til at drive det amerikanske selskabs vækst i de kommende år.
|
![]() |
20/5 14:14 af JKY_VH |
Er investordagen allerede i gang? Troede først at det var i aften.
|
![]() |
20/5 14:16 af Mcjean |
Kursdrivende måske?
|
![]() |
20/5 14:20 af investor1989 |
nej starter om 10 min: (link)
|