Genmab
Aktiesnakken
TESLA
NOVO
Hansa Biopharma
Ennogie
Genmab
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Chemometec
AMBU
Grønne Aktier
BITCOIN
Smallcap og First North aktier
Vestas
Zealand Pharma
AI/Kunstig intelligens
Embla Medical
Forsvarsaktier
Shipping
|
|
19/8 09:38 af Viborg76 |
Ok, men er faktum ikke sådan, at markedet ofte reagerer positivt på en nyhed som PR. Tænker langt fra at alle er ligeså meget inde i aktien som folk her på chatten
|
|
|
19/8 09:39 af Viborg76 |
OG er der et vindue ifm Q2, hvor medarbejdere må sælge?
|
|
19/8 09:39 af dingleberry |
PR ligger en en integreret del af btd programmet. Det vil være en kæmpe overraskelse (for mig i hvert fald), hvis ikke GEN får PR
|
|
19/8 09:39 af dingleberry |
Medarbejdere må altid sælge. Det er først i det øjeblik, at de bliver insidere, at de ikke må
|
|
|
19/8 09:42 af Viborg76 |
Ok, tak for info. Har dog svært ved at se, hvorfor den stadigvæk ikke skule stige et par procent. Tænker ikke markedet altid er rationelt, når der kommer nyheder, og vi har jo allerede set Gen noget højere oppe allerede
|
|
19/8 09:43 af dingleberry |
Du kan meget vel have ret. Jeg kan jo også bare kun gætte
|
|
|
19/8 09:44 af Viborg76 |
Helt sikkert :-)
|
|
|
19/8 09:45 af Sukkeralf |
Viborg tror også Genmab vil stige nogle procent ved PR - og som dingleberry skriver også falde en del, hvis ikke PR gives. Men nogle få procent er jo ikke meget at gå efter, når de alm. markedsvibrationer ligeledes ligger i den størrelse.
|
|
19/8 09:46 af Bulder |
Vi så en markant kursstigning fra 9. til 20. juli efter færdiggørelsen af reg.ans. samt anmodning om PR. Halvdelen af denne stigning er siden sivet igen. Så et slag på tasken siger plus 4-5% på dagen hvis PR bevilges.
|
|
|
19/8 09:46 af Viborg76 |
Det har du så ret i, men nogle procenter er ikke dårlige at tage med oveni hatten, hvis der geares max gennem Saxo. Svært at forrente dem bedre i banken :-)
|
|
|
19/8 09:48 af Sukkeralf |
Synes det lyder som en dårlig ide i et marked der hopper op og ned
|
|
19/8 09:53 af dingleberry |
Det er sin sag at fange den overordnede udvikling med de hop, aktien tager hver dag
|
|
19/8 09:54 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Den er ikke nem hverken intraday eller på et par dages sving.
|
|
|
19/8 10:03 af Viborg76 |
Helt sikkert, tænker dog næppe den har grund til at falde lad os sige 10% over de næste par uger
|
|
19/8 10:18 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Hvis jeg nogensinde skulle gearer "max" i en aktie, så ville jeg vælge en aktie i en stærkt stigende trend i nogenlunde roligt overordnet marked.
|
|
19/8 10:21 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Den slags er der så ikke mange af for tiden.
|
|
|
19/8 10:21 af Viborg76 |
Du har ret. Det er penge til lidt leg dog, så går det helt galt, så har jeg haft den spænding :-)
|
|
19/8 12:03 af dingleberry |
sikke en tur Lundbeck tager sig i dag. Nu kurs +200. Den må da snart være en massiv shotkandidat!
|
|
19/8 12:36 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Jeps
|
|
|
19/8 12:52 af Repsac |
shot kandidat eller short kandidat ;-)
|
|
19/8 13:42 af dingleberry |
a distinction without a difference, kalder man det vist...
|
|
19/8 14:11 af dingleberry |
under 20k aktier handlet i timen. Det er lang tid siden, der har været så lidt aktivitet - men glædeligt at shot'erne tilsyneladende ikke benytter sig af svagheden
|
|
19/8 15:18 af celsius |
bare rolig "dingleberry" der skal komme en kraftig nedtur som vi plejer inden for den næste uges tid og jeg tror vi nemt kom under 600 .. sorry
|
|
19/8 15:20 af celsius |
sofar er ned med 12
|
|
| ||
|
|
19/8 16:15 af Repsac |
Ikke forstået celsius. Hvad er det for en kraftig nedtur der plejer at komme?
|
|
19/8 16:46 af dingleberry |
hvis nordnet også er den eneste køber de næste dage, så kan det vel sagtens bilve til virkelighed
|
|
19/8 16:54 af celsius |
Repsac, det er ikke fordi der er noget galt med casen, men ofte fordi vi ser de store udsving når der ikke er
nyheder på programmet
|
|
19/8 17:01 af Bulder |
Lukker i dags-laveste. Så fik Winkel da en god pris ;-)
|
|
19/8 17:29 af dingleberry |
uha. Jeg syntes US farver byen lidt for rød for min smag.
|
|
19/8 17:38 af Bulder |
nå, nu kommer der nok et fortrøstningsfuldt referat af FED's rentemøde her kl. 20.
|
|
19/8 17:39 af Bulder |
Mon ikke de udsætter det hele til tidligst januar?
|
|
19/8 17:39 af dingleberry |
ahh, det er det, der skræmmer markederne
|
|
19/8 17:40 af dingleberry |
kunne være en mulighed. FED har vist ikke de store reserver tilbage til at klare en krise mere. Så er renterne nok den billigste mulighed at vælge for dem
|
|
19/8 17:43 af Bulder |
eller de starter en ny omgang QE. Inflationen er jo nul nærmest
|
|
19/8 17:47 af dingleberry |
Det er vistnok det, der er problemet for FED. Deres balance er allerede pumpet på steroider, varm luft og det, der er værre
|
|
19/8 17:49 af dingleberry |
Meeeen, mon ikke forventningen om højere renter er værre end de forhøjede renter?
|
|
19/8 17:51 af Bulder |
Jo, helt klart. De skal bare hive plasteret af i mange små hyl i stedet for eet stort brøl.
|
|
19/8 18:34 af investor1989 |
Så tegnede Jan lige 160.000 aktier
|
|
19/8 18:35 af investor1989 |
Mere end de 150.000 stk. han solgte i fredags. Kan kaldes hurtig handling
|
|
19/8 18:42 af Helge Larsen/PI-redaktør |
|
|
19/8 18:48 af royal |
Han bør have råd til flere.
|
|
19/8 18:55 af investor1989 |
men okay, han gav 133 kr. pr. stk. :)
|
|
19/8 18:56 af investor1989 |
Eatwall gav 40 kr. pr. stk. for sine
|
|
19/8 18:59 af royal |
Han er jo også CFO. :-)
|
|
19/8 19:00 af investor1989 |
men du forpuldede bestyrelsesmedlemmer sælger noget i morgen så snart de kan komme til det
|
|
|
19/8 19:17 af JKY_VH |
Ser da ud til at 2 bestyrelsesmedlemmer køber, men jeg forstår godt dit udbrud:-)
|
|
|
19/8 19:19 af JKY_VH |
Navn: Burton G. Malkiel
Årsag: Medlem af bestyrelsen
Udsteder: Genmab A/S
Fondskode/ISIN: DK0010272202
Betegnelse: Aktier
Transaktion: Køb (udnyttelse af warrants)
Handelsdato: 19. august 2015
Marked: NASDAQ OMX København A/S
Antal (stk.): 27.500
Værdi: DKK 9.201.025
Navn: Nedjad Losic
Årsag: Medlem af bestyrelsen
Udsteder: Genmab A/S
Fondskode/ISIN: DK0010272202
Betegnelse: Aktier
Transaktion: Køb (udnyttelse af warrants)
Handelsdato: 19. august 2015
Marked: NASDAQ OMX København A/S
Antal (st
|
|
19/8 19:26 af royal |
Vi kommer under 600 i morgen, men max. 19 dage til svar fra fda og så bliver alt forhåbentlig godt iGEN.
|
|
19/8 19:29 af investor1989 |
hvorfor tror du under 600 imogen royal ?
|
|
19/8 19:30 af investor1989 |
der er da ikke kommet negativt nyt?
|
