Genmab
Aktiesnakken
BITCOIN
Genmab
NOVO
Banker og Finans
TESLA
Bavarian Nordic
Amerikanske aktier
Laks
Shipping
Hansa Biopharma
Zealand Pharma
Gubra
OLIE OG GAS
Biotek-snakken
Maersk
Danske Bank
Forsvarsaktier
Smallcap og First North aktier
Medico
AI/Kunstig intelligens
AMBU
Chemometec
Embla Medical
Ennogie
GN Store Nord
Grønne Aktier
|
9/3 19:44 af royal |
Der må komme en reaktion fra Genmab inden længe.
|
|
9/3 19:46 af Solsen |
Rachel var åbentbart ikke orienteret. Ja de må ud af busken nu...
|
|
9/3 19:52 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Her er artiklen fra Holland: (link)
|
|
9/3 19:53 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Til de af jer som kan sproget. ;-)
|
|
9/3 19:55 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Læs eventuelt chathistorikken for i dag. Der er oversættelser af centrale passager samt alskens gisninger omkring disse.
|
|
9/3 19:56 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Klik på uret i højre hjørne, så kommer chathistorikken frem.
|
|
9/3 20:19 af royal |
"Han har udtalt sig, som han plejer at gøre." Aarh, Rachel
|
|
9/3 20:23 af ROI - David Mygind |
Der er desværre en del faktuelle fejl i artiklen.. og der blandes lidt æbler og bananer sammen..
|
|
9/3 20:24 af ROI - David Mygind |
Winkel er ikke blevet udspurgt af en journalist.. det er er i hvertfald ikke den forståelse jeg har fået.. han har tværtimod nægtet at give one-on-one interview under henvisning til at der ikke var en kommunikationsmedarbejder tilstede (Rachel)
|
|
|
9/3 20:24 af JKY_VH |
rigtig Royal, det citat faldt jeg også over.
|
|
9/3 20:25 af ROI - David Mygind |
Så Rachels kommentar giver ingen mening.. yderligere burde det antastes at Rachel omtaler en fjendtlig overtagelse mens Winkel snakker venlig overtagelse og nærmest blåstempler at dette kan ske (af JnJ) for 100% præmie..
|
|
9/3 20:26 af ROI - David Mygind |
Yderligere er det interessante her at Winkel finder det nødvendigt at bringe Pharmacyclics sagen på banen. Dette misser børsen totalt på trods af at Winkel kun gør det for at understrege hvor desperate JnJ egentlig er. Jeg mener ikke at der er passende for Winkel selv at bringe disse forhold på banen.
|
|
9/3 20:27 af ROI - David Mygind |
I særdeleshed ikke når han samtidig taler om venlig overtagelse og nævner en præmie på 100% og dette endda efter at han har sat scenen ved at kalde det et generelt historisk attraktivt tidspunkt at foretage opkøb (ovenpå biotek korrektionen i Januar).
|
|
9/3 20:27 af ROI - David Mygind |
Jan van der Winkel burde end ikke have givet en kommentar til Pharmacyclics sagen hvis han blev direkte adspurgt af en journalist. Normal adfærd fra en CEO ville være at henvise til at den historiske sag intet har at gøre med Genmab. Men her taler vi altså om at Winkel selv bringer det på banen og det er således et meget radikalt signal.
|
|
9/3 20:29 af ROI - David Mygind |
Husk på at Winkel ikke har ytret noget i forhold til takeover rygter siden en cirka 2 år gammel artikel i Medwatch hvor han afviste at Genmab var til salg. Det Winkel har gør nu, er at han har sat et stort fedt "til salg" skilt op i forhaven. Man skal så bare forestille sig at han har påklistret et "foreløbig reserveret" (til JnJ) mærkat ovenpå skiltet.
|
|
|
9/3 20:29 af MUFC Oberanven |
ROI - svarer DeTelegraf til BT eller Berlingske Tidende?
|
|
9/3 20:29 af ROI - David Mygind |
Med ovenstående metafor lander vi deromkring hvor han rent kommunikationmæssigt har placeret sig..
|
|
9/3 20:31 af ROI - David Mygind |
Telegraaf er en mellemting.. noget mere seriøs end BT, men ikke helt Berlingske.. så det er et formiddagsavis, men en mere seriøs af slagsen.. Der har før haft dækket Genmab og havde for kort tid siden hele to sider hvor de bragte en slags "virksomhedsportræt".. Telegraaf er rimelig velanset og Hollands største avis..
|
|
9/3 20:32 af ROI - David Mygind |
Man har dog Het Financieele Dagblad som bedre kan sidestilles med Børsen..
|
|
9/3 20:33 af ROI - David Mygind |
Se eventuelt: (link) for egen vurdering.. journalisten er ifølge de hollænder jeg kender relativt ny..
|
|
|
9/3 20:33 af MUFC Oberanven |
Ok tak ROI
|
|
|
9/3 20:33 af JKY_VH |
Enig ROI, Jan udtrykker sig grundlæggende overraskende (og helt utraditionelt) detaljeret.
|
|
9/3 20:33 af ROI - David Mygind |
Det fremstod klart for mig da jeg talte med ham at han ikke er dybt inde i Genmab.. han var mest fascineret over at det udgør en betydningsfuld arbejdsplads i Utrecht..
|
|
9/3 20:34 af royal |
|
|
| ||
|
9/3 20:35 af ROI - David Mygind |
Det faktum at journalisten ikke havde indgående kendskab til Genmab gør så bare udtalelserne om Pharmacyclics så meget mere interessante.. journalisten har med andre ord igen som helst forudsætninger for bevidst at manipulere historien i sit favør..
|
|
|
9/3 20:37 af JKY_VH |
Jo, men selv om der skulle have været forsøg på manipulation, kan Jan jo bare dementere og det har han mig bekendt ikke gjort.
|
|
9/3 20:41 af ROI - David Mygind |
Enig.. dette her er mere bemærkelsesværdigt end folk umiddelbart har fattet.. det er ikke længere et spørgsmål om Genmab bliver opkøbt, det er nu derimod kun et spørgsmål om hvornår..
|
|
9/3 20:41 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Tak Royal. Dit link kan man google oversætte. :-)
|
|
9/3 20:42 af ROI - David Mygind |
Har lagt eksakt oversættelse af de "følsomme" dele op.. har ikke prøvet google men vil tror at det ikke går godt..
|
|
9/3 20:44 af ROI - David Mygind |
Kl 17:11 i chatten.. dette er så præcist som man kan komme det.. flere udtryk kan være tvetydige når de skal oversættes.. men teksten jeg har lagt op kl. 17:11 er så neutralt objektiv og præcis som jeg føler det kan blive uden at ende med volapyk..
|
|
9/3 20:56 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Ok..Tak ROI.
|
|
|
9/3 20:59 af cpi |
Genmab to receive USD 5 million milestone payment from Janssen
Second milestone triggered by progress in the Phase II study of daratumumab in non-Hodgkin's lymphoma (NHL)
|
|
|
9/3 21:00 af cpi |
kom lige på en mail.
|
|
9/3 21:01 af Leoalf85 |
Det giver lige et sæt i en når man modtager en mail fra Genmab i dag. Hahaha :-)
|
|
9/3 21:02 af Solsen |
Ha de har da noget i skuffen...
|
|
|
9/3 21:03 af cpi |
he he, ja, man skuler sgu noget til indbakken i øjeblikket :)
|
|
9/3 21:04 af Solsen |
Så lige Pollux. Så siger jeg tak :-)
|
|
|
9/3 21:06 af JKY_VH |
haha, det vælter jo ind:-)
|
|
|
9/3 21:06 af cpi |
og stor tak til ROI for din fine gennemgang i dag, det har været meget spændende.
|
|
|
9/3 21:06 af JKY_VH |
helt enig
|
|
9/3 21:07 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Børsmeddelelsen: (link)
|
|
|
9/3 21:09 af Mcjean |
Tak ROI - JDW kan godt holde oplæg/foredrag uden en kommunikationsmedarbejder(kan diskutere hvor godt det er gået) men han kan ikke tale med journalisten som er tilstede uden en kommunikationsmedarbejder er det rigtig forstået?
|
|
9/3 21:11 af ROI - David Mygind |
Det er jævnført den kommentar jeg fik fra den hollandske journalist korrekt forstået..
|
|
9/3 21:12 af ROI - David Mygind |
men det hele er meget mærkeligt.. hvad lavde Winkel i første omgang på netop dette møde..
|
|
9/3 21:13 af ROI - David Mygind |
Vi snakker en nystartet fond med 5 mio EUR under forvaltning hvoraf størstedelen af midlerne kommer fra stifteren.. dette er peanuts og absolut uinteressant for Genmab.. derudover var der ifølge journalisten cirka 20-30 primært mindre privat-investorer tilstede..
|
|
9/3 21:14 af ROI - David Mygind |
Mødet fandt sted i Belgien hvilket igen ikke burde fremme sandsynligheden for at Winkel ønsker at deltage.. man ville bedre kunne forstå at han deltager hvis mødet fandt sted i Holland
|
|
9/3 21:16 af ROI - David Mygind |
Til dem der siger de sidder og kigger ekstra efter indbakken nu, så tror jeg altså ikke at takeover sker omgående.. Winkel har nu startet en positioneringsproces og vi skal lige have lidt luft under vingerne på kursen før end at buddet kommer.. jeg minder om hvad jeg allerede tidligere har beskrevet flere gange..
|
|
9/3 21:18 af ROI - David Mygind |
Jeg tror personligt at der konstant har været løs snak om takeover.. altså igennem meget lang tid.. jeg tror at man er blevet enige om en cirka pris som ikke ville være realistisk da præmien JnJ ville skulle betale ikke kunne blive acceptabel for selskabets aktionærer (maksimalt 100%).. jeg tror stadig vi er lidt fra bunden af det niveau man har snakket om hvis vi ligger 100% oven i kursen dagsdato.. dermed forventer jeg at Winkel har åbnet lidt for posen i et forsøg på at sende kursen nord på s
|
|
9/3 21:18 af ROI - David Mygind |
således at vi når det acceptable interval når præmien på 100% ligges oven i..
|
|
9/3 21:20 af ROI - David Mygind |
Der er heller ikke tilfældigt at man fra Genmab netop i dag udsteder et par pressemedelelser, jeg tror generelt at vi nu går ind i en fase hvor vi vil se at der kastes lidt benzin på bålet til at vi kan få kursen mindst 100 kurspoint op herfra før der kommer et bud (tidligst)..
|
