Bavarian Nordic
Aktiesnakken
Politiksnakken
NOVO
Ennogie
Genmab
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
TESLA
Bavarian Nordic
Grønne Aktier
Vestas
Biotek-snakken
GN Store Nord
Gubra
Medico
Banker og Finans
Chemometec
![]() |
6/5 22:08 af lassevedel96 |
Phase II studiet med GLP1/Glucagon dual agonist rekrutterer nu, så der bør vel komme en milepælsbetaling til Zealand (NCT04153929)
|
![]() |
7/5 00:41 af bb+ |
Ja, det burde der. Det fremgår af Zealands hjemmeside at, “Initiation of Phase 2 trial will trigger a milestone payment of EUR 20 million to Zealand Pharma“
|
![]() |
7/5 02:49 af Hfencker |
Bavarian (link)
|
![]() |
7/5 10:20 af Bullish |
BAVA, Morgan Stanley som førte udsalget i går er svinget rundt og køber pænt ind i dag - måske havde de ikke læst nyhederne i går :-)
|
![]() |
7/5 10:48 af The Joker |
Inden jeg udnævnes som jubelidiot vil jeg lige starte med at slå fast, at jeg generelt har været ret bearish omkring Bavarian de seneste 3 år og generelt har meget lidt tiltro til dem. Med det sagt undrer jeg mig gevaldigt over, at begejstringen over samarbejdet med Adaptvac, Expres2ion og Bavarian næsten ikke har ændret hverken på Expres2ion og Bavarians aktiekurser. Før det var jeg meget skeptisk overfor Expres2ions projekt og undrende overfor Bavarians afvisning af at gå ind i corona-kapløbet
|
![]() |
7/5 10:52 af The Joker |
For Expres2ion vedkommende virker det som en stor validitetserlæring at Bava ønsker at gå ind i det. Derudover kom sandheden om Bava tøven med egen platform ret godt frem i dette interview. Chaplin tror ganske enkelt ikke på Viral Vector-tilgangen som Bava's platform hører ind under.
(link) Den kræver for det første typisk to indsprøjtninger og har tidligere vist sig ueffektivt i gamle mennesker som netop er den særlige målgruppe her.
|
![]() |
7/5 10:59 af The Joker |
Hvis vi ser på de 5 platforme. Proteinbaseret vaccine, VLP, Helcellevaccinen, Viral Vector og RNA-vacciner. RNA (Modernas tilgang) er en ny tilgang og vi har endnu til gode at se en RNA-vaccine ramme markedet. Noget tyder med Chaplins udtalelser også på, at Viral Vector-tilgangen vil være udfordret (Bava's egen platform og den som forsøge fra Oxford Universitetet). To af de mest hyppede vacciner har umiddelbart visse platformsbaserede udfordringer at overkomme.
|
![]() |
7/5 11:02 af The Joker |
Chaplin og Bava tror tilsyneladende mere på Adaptvacs VLP-platform i denne sammenhæng og påpeger i øvrigt, at der i højere grad end langt de fleste andre vaccinetyper kan masseproduceres meget hurtigt. Setuppet lader til at blive sådan, at Bava betaler for kommercialiseringen og så betaler royalties og milestones. Nogen med et gæt på, hvilke procenter som Bava potentielt skal afgive bliver? Det kan vise sig at være noget af et guldæg der er dumpet ned i turbanen på Bava - almost for free.
|
![]() |
7/5 13:49 af exitnu |
;-)
|
![]() |
7/5 13:51 af exitnu |
Danskerne sælger - udlandet køber iflg. mæglerstatistiken.
|
![]() |
7/5 14:01 af exitnu |
I.T.: "Aktien nærmer sig modstanden ved cirka 243 kroner, noget som kan give en reaktion ned. Et brud op gennem 243 kroner vil imidlertid være et købssignal. Aktien anses teknisk positiv på mellemlang sigt."
|
![]() |
11/5 07:06 af Helge Larsen/PI-redaktør |
God morgen. :-)
|
![]() |
11/5 10:02 af exitnu |
Måske har Zealand Pharma i dag brudt modstanden ved cirka 243 kroner ...
|
![]() |
11/5 12:19 af kkjoel |
Mon dog... ;-)
|
![]() |
11/5 12:23 af exitnu |
Skrev det da Zealand var tæt på kurs 249 idag.
|
![]() |
11/5 13:32 af exitnu |
Forventningen til en god nyhed lader tilsyneladende vente på sig: DK 150 million Zealand Pharma nyhed (Phase II studiet med GLP1/Glucagon dual agonist).
|
![]() |
11/5 16:53 af Svingtraderen |
ZP @ 252 smukt - næste niveau 265-275
|
![]() |
11/5 16:59 af exitnu |
Flot af Bavarian at komme igen i slutspurten.
|
![]() |
11/5 19:35 af Helge Larsen/PI-redaktør |
ZEAL: (link)
|
![]() |
12/5 09:14 af 3kroner |
Fin åbning af Zealand i dag.
|
![]() |
12/5 09:23 af exitnu |
Ja, en god start ;-)
|
![]() |
12/5 16:50 af Match |
Q1 regnskab fra Bavarian på torsdag. Omsætning på 1,9 mia. kr. Forventet EBITDA på 675 mio. kr. for hele 2020, og den 30/4 fastholdes guidance for 2020. Performance de seneste dage heller ikke helt ringe. I øvrigt skrev BN i deres årsberetning for 2019 - og det har I givetvis læst - at gennemføres/godkendes alle programmer med Janssen ligger der milestones betalinger på ca. 6,5 mia. kr. ude i den nærmeste fremtid plus royalties af evt. salg. Lysegrønne drømme :-)
|
![]() |
12/5 16:50 af Match |
Ps: Jeg havde slet ikke registreret denne chat før i dag - pinligt!
|
![]() |
12/5 20:58 af BioBio |
Ja, en kur mod både HPV, HBV og HIV sidder jo lige til højrebenet... Måske vi hører noget om HPV i sensommeren: (link)
|
| ||
![]() |
12/5 21:13 af Bente1950 |
Jefferies har løftet det langsigtede kursmål for aktien i Bavarian Nordic til 290 kr. fra 261 kr. 15-04 Aktie ugebrevets kursmål 150 . Jeg har aktien, men er meget spændt på både regnskab og kommentar. Rart at se jeres kommentar
|
![]() |
12/5 22:16 af Match |
WHO har udarbejdet en liste over de medicinalselskaber/forskere, der lige nu har gang i udvikling af mulig Covid19 vaccine, og man kan se, at både AdaptVac og ExpresS2ion er med på listen. Den kommer her: (link)
|
![]() |
13/5 00:15 af rasmusborre |
Glæder mig også til torsdag med regnskab og generelt fremtiden for BN, synes det tegner rigtig godt :)
|
![]() |
13/5 11:39 af Bisseministeren |
God købsmulighed i dag inden Q1 resultater i morgen?
|
![]() |
13/5 14:08 af kkjoel |
Nej, meget er indregnet.. og man risikerer at de skuffer på salget af de 2 nye vacc! De gentog ganske vist 2020 guidance for nylig ifm. JYNNEOS ordren på $106 mio, men dette kunne nemt betyde væsentligt lavere rabi-/encepur salg end forventet.
|
![]() |
13/5 14:08 af kkjoel |
Ellers havde jo opjusteret... ;-)
|
![]() |
13/5 14:11 af kkjoel |
Og de kommer ikke til at være med på målstregsfotoet med corona-vacc.. men jeg medgiver gerne at teknologien de har fået adgang til ser spændende ud.. på den laaaange bane.
|
![]() |
13/5 14:16 af kkjoel |
Er tit set.. hvis et firma skuffer bare en lille smule ift. forventningerne får de læsterlige, disproportionale smæk. Det KAN være risky business at købe inden et regnskab.. og en sjældnere gang i mellem er det en god forretning.
|
![]() |
13/5 14:24 af Bisseministeren |
Modtaget! Tak for input :)
|
![]() |
13/5 16:26 af DSDK |
Jeg tror vi skal se BAVA tilbage i kurs 150/160 pga. profithjemtagning, Q1 non-event og lidt nyhedstørke den kommende tid. Herefter mod kurs 200 :-)
|
![]() |
13/5 16:30 af Match |
Og så er der drøn irriterende, at en række børsmæglere dagen lang har en computer kørende med algoritmisk køb og salg. Det skaber handel og omsætning, men også uoverskuelighed omkring kursfastsættelse. XTX og SIS har også irriteret voldsomt i SAS-aktien.
|
![]() |
13/5 16:43 af bikube |
Hvis der er salg som forventet i de 2 nye vacciner, mener jeg at vi skal op til udgangspunktet før emissionen.
|
![]() |
13/5 17:53 af Bisseministeren |
Hvad tid kommer Q1 resultat? Før åbning eller efter? :)
|
![]() |
13/5 19:53 af kkjoel |
Hvorfor i alverden skulle BAVA efter emisssionen bare sådan være 44% (udvandingsprocenten) m
ere værd. Giver da ingen mening...
|
![]() |
13/5 19:59 af kkjoel |
De er faktisk allerede steget ~40% ift. markedsværdien FØR emissionen: (før) 32 mio. aktier * 230, (eft) 58 mio. * 180...
|
![]() |
13/5 20:03 af kkjoel |
Nu er ATP så osse kommet med, osv, osv.. men at de yderligere skulle stige 30% (~3 mia kr) bare på fastholdelsen af salgsprognosen, når den nylige ordre er på ~700 mio. kr.....?!?
|
![]() |
14/5 00:52 af bb+ |
Kkjoel - Bava er ikke reelt med steget ca. 40 %. Du skal huske at trække indtægterne fra emissionen på 2,7 mia kr fra i dit regnestykke. Man har jo fået 2,7 mia. i cash i aktieudvidelsen og dem havde man ikke før emissionen. En meget stor del af stigningen af markedsværdien i Bava skyldes alene at man har fået 2,7 mia. i kontanter.
|
![]() |
14/5 06:49 af kkjoel |
Well, det er et kompliceret regnestykke. Er selvfølgelig enig i at selskabet er mere værd efter opkøbet af de 2 vacc - og emi-provenuet skal jo netop bruges til at financiere det. Så kursen lige nu er vel meget rimelig i 180. Det jeg opponerede mod var at den skulle stige yderligere 30% nu og her. På den lange bane er der klart yderligere værdi i opkøbet. Kursen lige før emi var jo baseret på viden om opkøbet OG helt genrelt de store stigninger på biotech (alt faktisk) årets første måneder.
|
![]() |
14/5 06:58 af kkjoel |
Opkøbet har jo skabt en gæld.. som financieres - delvist nu og her. Men ikke helt (opkøbet koster ved alle milepæle fuldt opnået ca 5.9 mia). Det skal overskuddet ved salget gøre. Over tid. Vi VED jo ikke om det kommer til at vokse som man forudskikker.
|
![]() |
14/5 07:07 af kkjoel |
Så i denne særlige corona-situation er det selvfølgelig mægtigt HVIS de kan fastholde den forventede (start-)omsætnig på de nye vacc (oms-v).. men min pointe er, at det kan de næppe. En del af disse vacc bruges jo af folk der rejser. Så balancen ligger der.. et eller andet sted. HVIS de havde set for sig at oms-v ville blive som forudset HAVDE de jo opjusteret ved den nylige JYNNEOS ordre på 700 mio.
|
![]() |
14/5 07:08 af kkjoel |
Opkøbet har altså IKKE umiddelbart skabt den omsætning (læs overskud) man på forhånd forventede.
|
![]() |
14/5 07:15 af kkjoel |
Den anden vej trækker en masse andre gode ting, bl.a. ATPs nye, langsigtede majoritetspost, erhvervelse af rettighederne til en ny teknologi, der bygger på en kunstig/mimikeret virus (temmeligt sejt, i øvrigt), den nye fabrik der vil stå godkendt og produktionsklar ved udgangen af året...
|
![]() |
14/5 07:18 af kkjoel |
Samt alle de andre gode ting ved BAVA.. som jo var kendt (og derfor indregnet) i forvejen. Men der skal som sagt afbalanceres mellem den langsigtede gæld og den langsigtede værdi, der skabes ved opkøbet. Og her tænker jeg en 40% stigning umiddelbart er passende...
|
![]() |
14/5 07:20 af kkjoel |
Dog.... markedet er en vild en.. og sving er jo laaaangt større nu om dage. (Det kan vi bl.a. takke en masse daytradere, svingalgoritmer på desktops, kunstige pengemarkedsprodukter (futures, shoorting, osv) for. Dem har fanden skabt.
|
![]() |
14/5 07:22 af kkjoel |
Anyway... det vi kom fra var om BAVA bare er 40% mere værd.. eller om det er 40%+30% mere værd. De siger markedet altid har ret ;-)
|
![]() |
14/5 07:23 af kkjoel |
Vi venter møy spændt.. til bristepunktet. Regnskabet må komme senest 13, da der er cc 14.
|