Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
5/12 13:12
af Cupcake
@Finansen - ja, også tillægget "Noter og forudsætninger - Beregning af kassebeholdning estimeret råderum)^ der er placeret under kommentaren :-)
5/12 12:55
af Finansen
550 ? - tjaa, hvorfor ikke.
5/12 12:54
af Finansen
Meget int(link) eressant kommentar Cupcape, tak ! -
5/12 12:22
af Cupcake
4/12 Gramstrup om aktietilbagekøbet (link)
5/12 10:30
af Jazzz
Cupcake-strøjer.. forstår hvad du siger Cupcake, men i al væsentlighed er tilbagekøbet, uden annullering det samme som at annullere, undtagen at de kunne bruge aktierne senere, som Strøjer siger.. da både EPS stiger og udbyttet tillige, i begge tilfælde, synes jeg det er fornuftigt nok at beholde aktierne som treasury.. det giver flexibilitet på den lange bane.
5/12 09:46
af bibob
Også her SB. :-( bor i Sæby. :-)
5/12 09:38
af Finansen
( 2,11 ) ??
5/12 09:37
af Finansen
Kan se at shorterne brugte en uges tid på opbygning af 1 % ekstra short. Med aktionær møde den 11.te er der altså kun knap en uge til at få købt tilbage inden beslutningen formodentlig træffes. - (link)
5/12 08:28
af Finansen
En nænsom hånd, men ret fast. Hvis jeg var shorter ville jeg nok tage konsekvensen og få indløst de short ret hurtigt medens Bava er billig. Hvis vi antager at vi rent strategisk har et roligt år foran os vil det jo også være det perfekte tidspunkt samtidig at få justeret i bestyrelsen så vi bliver klar til fase 2 stille og roligt. Alt i alt et win win scenarie for aktionærerne.
5/12 03:18
af kkjoel
Vil blive en dejlig, lille & nænsom, understøttende hånd :-)
5/12 03:15
af kkjoel
Mener jeg hørte Hansen nævne samme antal forleden i podcast 300 med Larsen: at BAVA fx kunne opkøbe 15-20.000 aktie pr. dag. Iflg Google er daglig gennemsnitlig omsætning 667.000.. 17.500 svarer således til 2,6% af dagens omsætning.
5/12 03:15
af kkjoel
En mere præcis opgørelse - baseret på lukkekursen torsdag: 500 Mkr / 191,85 = 2,6 Makt | 2,6 / 79,2 Makt = 3,28% | Altså skal der inkl. de shortede aktier opkøbes 3,28 + 2,11 = 5,39% (= 4,2 Makt) i løbet af opkøbsperioden. Hvis den nu strækker sig over de bebudede 12 md bliver det: 4,2 Makt / 240 dg = 17.500 aktier pr. dag.
4/12 19:13
af Cupcake
Er de 2.11% ikke fra d. 25/11? Finanstilsynet har ikke opdateret siden...
4/12 17:48
af Finansen
For nuværende er der 2,11 % short i i Bava. Såfremt tilbagekøbsprogrammet vedtages vil det være tåbeligt at have disse short liggende i et år eller lignende. Det må formodes at disse vil blive indløst. Og muligvis inden programmet vedtages. Dvs. at der det næste knap et år vil blive opkøb ialt ca. 5 - 1,2 + 2,11 % af = 5,91 % af aktierne.
4/12 17:16
af Cupcake
3/12 Børsen Investor podcast "Sådan går du uden om en dårlig investering". med Ole Søeberg & Johnny Madsen, hvor elendig kommunikation gennem tiden ml. BN og aktionærer er i fokus. 5 min i alt (fra 6:00 til 11:00), men lyt gerne med fra start for at få hele "optakten". (link)
4/12 11:40
af Finansen
Personligt så jeg gerne et aktie-tilbagekøb et års tid. Herefter når de store betalingsforpligtigelser er overstået kunne man udvide de strategiske oplæg og se fremad.
4/12 10:35
af Finansen
Det spændende ligger i potentielle strategiske muligheder. Opkøb/Fusion/synergi.
4/12 10:34
af Finansen
Da der også påløber udbytte på egen beholdning er gevinsten der uanset da udbyttet ikke udloddes til "andre".
4/12 09:42
af Cupcake
@Strøjer - Kun sletning garanterer eksisterende aktionærer en uigenkaldelig gevinst. “Din model” lover kun en potentiel fremtidig gevinst.
4/12 00:24
af Strøjer
Og det ruller man ikke tilbage, ved at beholde aktierne.
4/12 00:24
af Strøjer
(fort), men kan Bavarian låne sig til pengene, til en rimelig rente, så er det da klart det bedste at betale nye ting med (hvis det giver en bedre kapitalallokering). Men skulle de betale med aktier eller sælge dem til en ny stor investor, så ser jeg det slet ikke som en tilbagerulning. For formålet med tilbagekøbet, er at skabe et ordentligt kapitalgrundlag, og få de aktionærer ud, som mener, at aktien skal koste så lidt som den gør nu.
4/12 00:22
af Strøjer
@cupcake - jeg er helt med på at Bavarian er velpolstret. Jeg har selv argumenteret for at Bavarian burde tilbage købe aktier for 5-6-7 mia kr. MEN det betyder ikke at Bavarian behøver at annullere aktierne. Hvis der er en som vil have aktierne (til en høj pris, som følge af opkøbet), eller hvis en ny institutionel investor vil købe dem til den kurs, som er på det tidspunkt, så er der ingen grund til at annullere dem. Det giver ingen værdi, at gøre det. Tvært om. (fort)
3/12 19:22
af Cupcake
@Strøjer - BN så velpolstret - og med en indtjening, der ser ud til at fortsætte - at de ikke behøver at bede aktionærerne om penge, ej heller at betale med aktier ved et opkøb. De kan finansiere det kontant, via billige lån eller en kombination = helt uden udvanding. Aktiebetaling er en skjult regning til os aktionærer, og "genudstedelse" tilbage-ruller effekten af aktietilbagekøbet, der fortsat kun er en hensigt (OP TIL 500 mio., + beslutning ligger stadig hos bestyrelsen.
3/12 17:12
af ProInvestorNEWS
Investeringspodcasten runder afsnit 300 med masser af fart på. Hør Hansen og Larsens største highlights, om AI er i en boble, om Tesla er overvurderet samt om Bavarian Nordics aktiekøb. (link)
3/12 17:09
af Strøjer
Jeg er ikke enig. Aktier som ligger i selskabet, er i princippet ligegyldige. Men hvis kursen stiger, kan de bruges som et aktivt betalingsmiddel, uden at man skal bede aktionærerne om penge. Det vil skabe et mindre pres på kursen. Så jeg ser ikke det store problem i at Bavarian har egne aktier.
3/12 16:54
af Cupcake
@Jazzz - Så længe aktierne bare ligger i selskabet som ”egne aktier”, kan de bruges igen senere - fx til opkøb (eller medarbejderoptioner gud forbyde). Så kan hele gevinsten fra tilbagekøbet i praksis forsvinde igen. Hvis aktierne derimod slettes, er de væk for altid. Så bliver der færre aktier om den samme indtjening fremadrettet. Og det er her, den varige værdi for os aktionærer opstår :-) Jeg ser manøvren blot som en flytten rundt på konti, hvor der er for store værdier i forvejen.
3/12 16:09
af Jazzz
Cupcake… hvorfor mener du at der først skabes “reel aktionær værdi” ved sletning? Jeg synes sådan set det er udmærket at de ikke sletter i første omgang.
3/12 16:07
af Finansen
Men medens nogle synes/giver udtryk for at ledelsen er fæl og grim, så triller pengene ind i kassen. Så simpelt er det faktisk.
3/12 16:06
af Finansen
Markedet er ikke, og har sjældent været rationelt.
3/12 16:05
af Finansen
Fakta ...
3/12 15:59
af Vitus
Optimisme er en dejlig ting ✌️
3/12 14:29
af Finansen
Er helt enig med Sydbank. Aktien er på nøgletal meget billig og forretningen drives altså ganske udmærket. Tilsyneladende så udmærket at hovedaktionærerne ikke vil sælge til kurs 250. Så det er vel 250+ aktien bør koste inden for nær fremtid.
3/12 14:27
af Finansen
Det angiver styrke, god likviditet og aktionær venlighed.
3/12 13:28
af Vitus
Er det ikke påfaldende at aktietilbagekøb bliver proklameret kort tid inden informationsmødet den 11. dec……
3/12 10:55
af Finansen
TA - ugechart. Potentiel bundvending igang. Big money chart. (link)
3/12 10:54
af Finansen
TA - small golden cross incoming. (link)
3/12 09:37
af Cupcake
3/11 Holland anbefaler nu Chikungunya til alle rejsende til Cuba (link)
3/12 09:24
af Cupcake
2/12 CBS “Mosquito-borne viruses kill 33 people, including 21 children, in Cuba” (link)
3/12 07:59
af Fandel
Godmorgen...
2/12 15:03
af Strøjer
Takker
2/12 15:01
af Stockwatch1
Sådan noget bruger Sydbank ikke
2/12 14:03
af Strøjer
Jeg syntes ikke at jeg kan se sydbanks kursmål. Er det snotten som blokkerer ?
2/12 12:39
af ProInvestorNEWS
Sydbank hæver anbefaling af Bavarian til "køb" - ser positivt signal i aktietilbagekøb (link)
2/12 11:13
af Cupcake
Danske Bank siger, at Bavarians vækstudsigter er bedre end for 6 måneder siden. For dem, der har kendt casen hele vejen, har intet fundamentalt ændret sig. Derfor skylder banken markedet at præcisere hvad de synes konkret er blevet bedre - ellers ligner det mest et stemningsskifte forklædt som ny indsigt. Casen er den samme. Det er vurderingen, der har flyttet sig.
2/12 11:02
af ProInvestorNEWS
Danske Bank ser potentiale i Bavarian Nordic efter fejlet opkøbsforsøg (link)
2/12 10:50
af Cupcake
Jeg så gerne, at det var 1 mia. der blev tilbagekøbt. Tilbagekøb skaber først reel aktionærværdi ved sletning. P.t. er det en "hensigt" - endelig beslutning træffer bestyrelsen - og de er ikke de hurtigste knive... . Når BN vil beholde aktierne, og Danske Banks udmelding samtidig løfter kursen, bliver tilbagekøbet både midlertidigt og dyrere. Øjeblikkelig sletning + lav kurs = maksimal aktionærværdi.
2/12 10:29
af Cupcake
Jamen dog, Danske Bank..
2/12 10:20
af Stockwatch1
Danske Bank: We see scope to improve the value of the business, and we see upside potential justifying a valuation of DKK360-420 if the right measures are put in place.
2/12 09:55
af koden
hvad med ham kennedy fyren...kunne han finde på at aflyse alle vaccine indkøb ?
2/12 09:31
af ProInvestorNEWS
Bavarian Nordic: Aktietilbagekøb glæder investorerne (link)
Nyeste Først- Ældste Først   Side 14/874