Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
25/1 09:11
af ProInvestorNEWS
Bava - Giver 40 % kursfald på 3 måneder en købsmulighed (link)
25/1 15:26
af Janolsen
Den manglende kommunikation fra selskabet er intet mindre en katastrofe. Tænker vel at de 1,8 mia. kr. de netop har fået tilført, ikke er gjort med hoved under armen. Kom nu ud af busken og sig i det mindste hvordan status er på nuværende tidspunkt. :(
25/1 15:33
af Cubinvest2021
Jeg tør næsten vædde, at den næste pressemeddelelser der kommer fra Bavarian er vedrørende medarbejder-warrants eller lignende. Meget skuffende den tavshed der er. Det forstærker blot en generel opfattelse af, at der ikke er godt nyt foreløbigt. Og imens flygter flere fra aktien. Mon ikke de store aktionærer er i gang med at kimme Rolf med opkald
25/1 16:38
af Messersmith
Tror desværre også at kursen forbliver nedadgående indtil der kommer nyt, og hvis negativ får den et ekstra hak :-(
25/1 16:47
af Messersmith
Hvis de vil have investeringerne til at række noget længere, kunne de passende lukke deres IR afd. Der skere ikke meget her. Og det virker som om de ikke mener at kommunikation er nødvendig i en moderne virksomhed og en altid omskiftlig verden
25/1 17:05
af targo
IR afdelingen? er det ikke Fedtmule fra Sanafortis (Lykke serien) som sidder og styrer skrivepulten der? Hvis Bavarian har et ønske om at blive førende vaccine selskab i 2025 så burde de nok professionalisere deres IR afdeling som det første
25/1 17:32
af targo
Bavarian Nordic har nu en markedsværdi på 13,8 milliarder kun "overgået af FLS i OMXC25, så mon ikke også at Bavarian står til at ryge ud af indekset næste gang der skal udskiftes.
25/1 17:39
af Messersmith
tango: tror du tager fejl IR afd i BN ligger i bunden af kantinen, og styres af kokken Rolf, ham der sammenligner Prostvac med chocolademælk og kommentere på EU nyheder som "fake news" ;-)
25/1 17:42
af targo
Ja mr. Fake News er garanteret på skiferie, derfor der er så stille, både i kantinen og deres ikke eksisterende IR Afdeling
25/1 18:05
af targo
Nå så er vi kun nede med 10% på to dage der er håb endnu .......................eller ikke
26/1 11:44
af Match
Uanset situationen behøver denne chat ikke at ende med fjollede kommentarer.
26/1 13:37
af Vitus
Er det ikke bare humor ?
26/1 15:05
af LP90
Match meget enig med dig lad os dele faktuelle data /tal og nyheder og på den måde hjælpe hinanden og ja jeg har selv kæmpe tab på denne case som på så mange andre så lad os håbe der snart kommer gode nyheder god dag :-)
26/1 17:25
af Janolsen
Humor kan nogen gange få en til at glemme virkeligheden. Det har vi BAVA aktionærer rigtig meget brug for :)
26/1 22:44
af Cubinvest2021
Er løbet ved at være kørt i forhold til Bavarians covid-vaccine? (link)
27/1 09:03
af Cubinvest2021
“ Kvalitetsjournalistik kræver investeringer. Del venligst denne artikel med andre ved at bruge nedenstående link. (link) Kopier og videresend ikke artiklen. Det er i strid med ophavsretsloven og vores abonnementsbetingelser. Senest har Pfizer og Biontech annonceret, at partnerne vil skyde et studie med op til 1.420 patienter i gang med en mRNA-vaccine rettet specifikt mod omikron-varianten. "Situationen gør,
27/1 09:04
af Cubinvest2021
“ Senest har Pfizer og Biontech annonceret, at partnerne vil skyde et studie med op til 1.420 patienter i gang med en mRNA-vaccine rettet specifikt mod omikron-varianten”
27/1 09:04
af Cubinvest2021
"Situationen gør, at man kan sætte spørgsmålstegn ved, om Bavarian Nordic måske skal finde en plan b og køre et studie, som det Pfizer og Biontech lige er gået i gang med," siger Thomas Bowers.
27/1 10:28
af Messersmith
Det kan man passende gøre måske allerede i morgen, hvis de igen i år udsender et pre-liminar regnskab i stil med sidste år......sidste år sagde de at det var en vigtig service de gerne ville give markedet. Lad os se om de også mener det er vigtig i år?
27/1 10:31
af targo
Umiddelbart tror jeg at man skal sidde på sine hænder lige nu, Bavarian vil i en opkøbscase være en rimelig "billig" case for en lidt større spiller i markedet. Bemærk at der er fuldstændig Radio Silence fra Bavarian i øjeblikket, de har fået en ny 2. mand ombord med stor international erfaring....................
27/1 10:35
af targo
Hvis det som Bavarian har i pipeline,kan det blive stort, husk det er når man mindst venter det at opkøb sker, og aktionærerne vil få en pæn overkurs ift. dagens kurs
27/1 10:36
af targo
ATP udtaler "Vi tror fortsat Bavarian Nordic, efter nogle år med store investeringer i fase 3-programmerne, vil vise sig at være et velindtjenende vaccineselskab med stort vækstpotentiale," udtaler Claus Berner Møller.
27/1 10:40
af Messersmith
Hvornår er den udtalelse fra? December?
27/1 10:41
af targo
i Dagens artikel fra medwatch
27/1 10:45
af Messersmith
Tak, godt at der udvises tillid fra en stor investor når der nu er lukket n ed i firmaets kommunikation afd.
27/1 10:46
af targo
vi må krydse fingrer for at Fedtmule kommer hjem fra skiferie i næste uge (undskyld Match)
27/1 10:48
af Stockwatch1
Hele sidste års gevinst i Bava er nu væk. Trist udvikling-
27/1 10:49
af Stockwatch1
Jeg kan ikke forstå, hvorfor bankerne har så høje kursmål stadigvæk, især Nordea. Hvis potentialet for covid vaccinen er væk
27/1 10:52
af Messersmith
Gadbois Enig, man kan ikke forvente at de gør et godt arbejde med at forvalte investore rs penge, hvis der ikke er regelmæssig information om deres arbejde. Dette betyder jo også at vis de skal bruge flere penge vil der ske en betydelig større udvanding end hvis der var stor tillid
27/1 10:59
af kkjoel
Jeg er glad for der er kommet ægte eksperter med indover.. og har så meget mere forstand på BAVA end de store investorer. Det er meget beroligende. Gaaaaaaaab!
27/1 10:59
af Cubinvest2021
Der er desværre ikke noget, som kender udviklingen i forhold til Corona-epidemien og flere scenarier kan tænkes. Den ene er, at vi er ved at lakke mod enden og det fremover kun er ældre og udsatte, som skal vaccineres (som influenza). Altså meget mindre marked end det "Blocknuster" marked Rolf talte om. En anden scenarie er, at der kommer nye mutationer med en farlig smitsom variant, som vil vende op og ned det hele igen. Bankernes kursmål, herunder Nordeas, afspejler i dag nok mere sidstnævnte
27/1 11:30
af Hugininvest
Kkjoel enig. Covid vaccinen er overhovedet ikke at se i dagens kursniveau, ligesom RSV kun kan anes i kursen. Hvad er agendaen ? Lige nu er specielt vaccinen udelukkende en option du betaler 0kr for, men det kan meget vel ændre sig. Det fremtidige behov for vacciner vil fortsat være der, og især behovet for en bred vaccine som beredskab til vaccine nr 4 og 5 ved næste sæson/mutation. Bava’s teknologi kan omstilles ca lige så hurtigt som mRNA, men har andre bedre og stærkere elementer.
27/1 11:31
af Hugininvest
Hurdlen lige nu er om de kan fastholde udviklingen, og komme i mål. Heldigvis ikke kun i DK. Kommer de det, vil det være den bedste, og så skal den udvikles i næste version. Det er ærgerligt og forkert, at vi måske grundet forkerte beslutninger kommer til at hænge på mRNA, som kun var tiltænkt en midlertidig rolle. I vaccineudvikling har mRNA teknologien været vurderet flere gange tidligere, og lagt til side. Fordelen er kun hastigheden, men på alle andre parametre er den et dårligt valg.
27/1 11:35
af Hugininvest
Problemet er jo at hastighed er ligegyldig. Man vil altid være flere skridt bagefter med mRNA. Vi skal have en helt anden teknologi som beredskab ved næste evt bølge. Og ikke kun mod Covid
27/1 11:36
af Hugininvest
Kort holdbarhed og altid mindst 5 mdr bagefter.
27/1 11:37
af kkjoel
Jeg har for BAVA aldrig spået om nogen fremtidig kurs.. men har hele tiden ment det er en god langsigtet investering. Og det gør de store investorer/analytikerhusene osse - mind mig lige om hvilke det er, der har solgt ud?
27/1 11:40
af Kilon1356
ors hvor er jeg træt af den larmende tavshed fra BAVA som efterlader de mange udlægninger af potentiale og teknologiens utilstrækkelighed fuldstændigt uimodsagt. BAVA har i mine øjne fuldstændig svigtet deres (moralske?) forpligtigelse til at holde aktionærer orienteret om forretningens udvikling
27/1 11:42
af Janolsen
Næste bund på BAVA, nogen bud på hvor den er ?
27/1 11:43
af Janolsen
Tror god vi kan tage en tur ned på 10% eller mere i dag, hvis marked sætter sig
27/1 11:46
af anncba
Måske et lidt dumt spørgsmål, men tjener BN overhovedet penge og på hvad?
27/1 11:49
af anncba
Var det svar på mit spørgsmål?
27/1 11:51
af kkjoel
Og - som HughInvest ref. tll - har Alanti fra starten af sagt, at den nye vacc hurtigt kan omstilles. Så der har Camilla Foged rodet sig ud i sumpen, når hun som begrundelse for at "løbet er kørt" siger: "De teknologier, der står stærkest, er dem, der hurtigt kan tilpasses en ny variant".
27/1 11:54
af targo
Måske handler markedet blot lidt irrationelt i øjeblikket, den sdiste kapitalindsprøjtning på 1,7 milliard er jo lig med 24 kroner i dagens kurs så kører vi showet et år tilbage og eliminerer for 24 kroner så har vi kurs 164?
27/1 11:56
af kkjoel
BAVA har en solid og voksende vacc-forretning, som blev udvidet på det mest uheldige tidspunkt.. lige inden covid-19 satte ind. Men som rejseaktiviteterne normaliseres vil vi se indtjening vende tilbage.. som ATP (hov for Søren, der var en storinvestor) jo osse understreger.
27/1 12:02
af Messersmith
targo de havde 2 emmisioner i 2021, den 9 marts fik de yderelig 1,15 mia
27/1 12:03
af Janolsen
Man kunne også vælge at tro på at tavsheden skyldes mundkurv de har fået på, da et snarligt bud/samarbejde er på trapperne. Det er det eneste argument jeg kan finde for den tavshed der er fra selskabet. Man kan også undre sig over den kraftige oprustning der er på medarbejder, p.t. min. 20 jobopslag, med mindre det skydes medarbejderne forlader virksomheden i en lind strøm
27/1 12:06
af targo
Messersmith de første milliarder er jo brændt af så dem tæller jeg ikke med i regnestykket :-)
27/1 12:08
af targo
Janolsen - min mavefornemmelse siger det samme :-)
27/1 12:09
af Cubinvest2021
Deres tidligere COO Henrik Birk forlod selv biksen til fordel for ACD Pharma (link) Og i artiklen fra Medwatch i går (link) skriver de, at Bavarian ønskede ikke at kommentere... så ja, der er flere scenarier i spil
27/1 12:09
af Messersmith
muligvis men de indgår stadigvæk i regnestykket både med kapital og med antal udstedet aktier, herunder udvanding :-)
Nyeste Først - Ældste Først   Side 187/775