Bavarian Nordic
Aktiesnakken
Genmab
TESLA
Forsvarsaktier
Zealand Pharma
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
NOVO
Amerikanske aktier
Embla Medical
Vestas
BITCOIN
ExpreS2ion
AMBU
Gubra
Hansa Biopharma
Politiksnakken
Smallcap og First North aktier
Medico
Ennogie
GN Store Nord
Krypto
Laks
Pharma
Shipping
Banker og Finans
Chemometec
Grønne Aktier
OLIE OG GAS
![]() |
19/6 17:39 af Kraken23 |
Gammel nyhed, men alligevel lidt interessant, omkring prisen og muligheder for de 2 vacciner bava har købt af emergent, og hvad de gav for dem i 2018 (link)
|
![]() |
19/6 17:02 af Finansmanden |
10 kr. ned en dag uden nyheder, beviser vel blot, at den tillid der har været periodevis, nu er fuldstændig forsvundet. Jeg ved god jeg får negative kommentarer, men at have en ledelse siddende der sår tvivl om deres egne produkter, som med COVID resultaterne, er en ledelse der skal UD og det kan kun gå for langsomt
|
![]() |
19/6 13:38 af Kirt |
Qube Research & Technologies Ltd har en kort nettoposition på 0,84% i aktiekapitalen udstedt af Bavarian Nordic A/S - de tror ikke på gode nyheder snart?
|
![]() |
19/6 13:30 af CSørensen |
Nu kom der jo rent faktisk i fredags en nyhed, som Bava selv valgte at vinkle negativt, selv om den faktisk i substansen var positiv, så.... :-(
|
![]() |
19/6 12:55 af Janolsen |
Hold da kæft, jeg er træt af den aktie. Virker som om, at den tillid marked i korte perioder har til aktien, forsvinder uden nyheder. Det sker gang på gang, forstår godt det er svært at lokke de store til :-(
|
![]() |
19/6 10:49 af Kirt |
Mpos UK (link)
|
![]() |
19/6 10:30 af Kraken23 |
:-)
|
![]() |
19/6 10:14 af Kirt |
Det er da i alle tilfælde afgjort, at de bliver i Large Cap det næste år uanset resultater. Muligheden for skifte er passeret for kort tid siden
|
![]() |
19/6 09:21 af Kraken23 |
Det er vist bare markedet der stadigvæk diskutere om bavarian får succes med deres udvikling eller ej. Og derfor diskutere om de skal være i mid cap eller large cap
|
![]() |
19/6 09:06 af Kirt |
Nogle har set, at det er en "negativ" dag, og udnytter det til at presse kursen hurtigt ned
|
![]() |
19/6 09:05 af Janolsen |
Er der nyheder ude, som forklarer det markante fald ??
|
![]() |
19/6 08:07 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
![]() |
19/6 06:18 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
18/6 10:35 af Pensionisten |
@Kraken23. @EL havde en bemærkning i Genmab chatten d. 16/6 herom. Men enig, god artikel.
|
![]() |
18/6 08:58 af Kraken23 |
Super artikel, lærer noget nyt hver dag. Tak.
|
![]() |
18/6 08:45 af TKN |
Måske har det her noget med årsagen, at gøre. (link)
|
![]() |
18/6 08:38 af Kraken23 |
Tror nærmere at markedet vurdere at covid vaccine ikke bliver til noget,og EXPRESS2ION derfor mister en indtægtskilde, med der af risiko for en aktieudvidelse. Bavarian er stabil for de vaccinen allerede er nedskrevet til 0 i vurderingen
|
![]() |
17/6 22:00 af Cupcake |
... Det lyder uhæderligt eller i hvert fald unfair ....
|
![]() |
17/6 17:17 af WorkTrader |
..hvis jeg tænker ud af den vej, så dumper bava, corporate or private placements, aktien for at overtage firmaet til en en slik… :-)
|
![]() |
17/6 16:53 af Cupcake |
(fort.) Spændende hvis Covid-vaccinen alligevel bliver til noget, da den ikke længere er medregnet i analytikernes vurderinger. Angående Expres2ion - hvorfor dykker den mon så voldsomt i svenske luk, hvis alt er vel
vedr. milestone-betalinger...?
|
![]() |
17/6 16:38 af Cupcake |
@WorkTrader - Jeg må sige, at jeg var positiv overrasket over, hvor stabil aktien teede sig hele dagen i går ud over de første par minuter. Ja, jeg tænker, der er et eller andet spil om milestones, der er i gang (genforhandling?/opkøb?). Hvorfor eldlers den "modstridende" SM fra Expres2ion? - men også at BN må samtidig medinddrage overvejelser vedr de øvrige fase 3-kandidater samt økonomi og nuværende produktionskapacitet. Sidstnævnte taler Rolf også om i linket fra @Kraken vedr. HCA-samtalen
|
![]() |
17/6 15:55 af WorkTrader |
Hvis de ikke havde gjort det, havde aktien sprunget min 5%…og vi havde drømt om dialog med fda og entry måske i US…så der er en grund…spil om milestones eller bevidst delay…?
|
![]() |
17/6 15:49 af WorkTrader |
@Cupcake - hvordan tolker du grunden til at blande den separate analyse med 12 mdrs data?
|
![]() |
17/6 15:31 af Cupcake |
Primo maj skrev Medwatch bl.a., "at Bava i april udløste sidste milepælsbetaling på 160 mio. fra staten til udvikling af vaccinen" og "at Bava har anvendt 212 mio. på at blive klar til prod. af vaccinen i stor skala. P.t. har Bava
Coronavacciner for 136 mio. kr., der først vil blive brugt som testmateriale og kan på et senere tidspunkt overgå til kommercielt salg." Det lyder som om, Bava er klar, hvis data er gode... Også selv om Chaplin er "bekymret" mens de hos Expres2ion er "thrilled" :-)
|
| ||
![]() |
17/6 15:02 af Cupcake |
(fort.) Hov - det var til @1964 - sorry...
|
![]() |
17/6 15:01 af Cupcake |
@Kraken - Er ked af, hvis bl.a. mine skriblerier giver dig en dårlig fornemmelse. Tænker, at det er vigtigt, at Bava er forsigtige og/eller holder info tæt, indtil de SKAL melde ud. Andre producenter er dygtige lobbyister - og Bava skulle nødig holdes ude igen, med nye krav før myndighedsgodkendelse. Ingen tvivl om, at der er brug for en langtidsholdbar vaccine. Afventer selv min 4. korttidsholdbar-booster til efteråret. Er overbevist om, at Bava gør deres bedste med de forudsætninger de har.
|
![]() |
17/6 11:48 af WorkTrader |
Biobio han/hun selvfølgelig, har erfaret at der er flere kvinder end først antaget i vores lille verden her :-)
|
![]() |
17/6 11:23 af WorkTrader |
...men min fortolkning er, at det er for at købe tid, så de kan nå at have en xbb opdateret version klar. Jeg er også født optimist, god weekend!
|
![]() |
17/6 11:22 af WorkTrader |
..dog, skal siges, jeg forstår også godt, at Chaplins udtalelser giver anledning til spekulationer, de havde jo ikke behøvet blande den separate analyse ind i nyheden om de fantastisk 12 mdrs data
|
![]() |
17/6 11:20 af WorkTrader |
...som jeg har hørt og forstået cVLP teknologien, så bygges den op af antigener, som ligner virus, og skulle således inden for kort tid kunne ændres til hvad der måtte være relevant. Måske Biobio kan opdatere på cVLP og give hans syn på det. Her lidt om det (link)
|
![]() |
17/6 11:13 af WorkTrader |
Rolf skriver, ”Dagens udmelding har absolut ingen konsekvenser, da det fortsat er fase 2-data. Som vi skriver, forventer vi snart fase 3-data med både primære og sekundære endpoints, som vil være afgørende,” skriver pressechefen. (link)
|
![]() |
17/6 11:13 af WorkTrader |
..det må være op til den enkelte at fortolke. Jeg har ingen dårlig fornemmelse. Tror på, hvad jeg skrev 15.01 igår. At de i årsrapporten skrev, at den ikke kræver adaption, er jo bare ord, som de troede på det tidspunkt. Vi har nu set 12 mdrs data, som ingen anden vaccine på markedet kan modsvare. Det er da helt vildt! Jeg tror på selskabet og deres udmeldinger indtil andet er bevist.
|
![]() |
17/6 00:10 af Kraken23 |
Cubcake: EXPRESS2ION ejer jo 34% af adaptvac, det passer vel med at de får 100 mill ud af de 300mill der betales i royalty??. Eller er der andet der spiller ind?
|
![]() |
16/6 23:24 af Kraken23 |
Kan vædet markedet har luret , og medfører faldet på 25% i EXP??
|
![]() |
16/6 22:50 af Cupcake |
(Jf. 22:31) En linje fangede mit øje fra Annual Report s. 27 "Next-generation COVID-19 booster vaccine candidate designed for broad protection without need for variant-specific adaptation. " - bemærk WITHOUT need for variant-specifik adaptation... Netop "stridspunktet" p.t.
|
![]() |
16/6 22:45 af Cupcake |
Over and out. - God weekend :-)
|
![]() |
16/6 22:45 af Cupcake |
Ja, ved filing i USA og EU.
|
![]() |
16/6 22:44 af Cupcake |
@Kraken 22:41 x 2 - det er også sådan jeg tolker det... Altså mulighed for trække betaling i lang drag...
|
![]() |
16/6 22:43 af Kraken23 |
Ok så langt kom jeg ikke. Så se resterende 200mill er ved filing?
|
![]() |
16/6 22:42 af Cupcake |
@Kraken ved 49:15 i linket siger Rolf direkte, at næste milestone er kr. 100 mio til Expres2ion ved færdiggørelsen af studierapporten...
|
![]() |
16/6 22:41 af Kraken23 |
Men rent gæt fra min side
|
![]() |
16/6 22:41 af Kraken23 |
Ja, ikke helt hvad rolf suger, men hvis vægten ligger på "succesfuld " kan det forklarer hvorfor chaplin siger han er bekymret for den lave efficiency ved de nye varianter. Det kan væhans mulighed for st kommus af det.
|
![]() |
16/6 22:32 af Kraken23 |
Men der kan måske være muligheder i den for at komme ud :-)
|
![]() |
16/6 22:32 af Cupcake |
@Kraken fra Annual Report 2022 s. 22. "Milestone payments to AdaptVac of approximately DKK 300 million; pending successful outcome of the Phase 3 study and regulatory submissions." (link)
|
![]() |
16/6 22:31 af Kraken23 |
Selvfølgelig skal en kontrakt overholdes,
|
![]() |
16/6 22:26 af Cupcake |
Tak @Kraken. Fint genhør. Synes dog absolut ikke, at Rolf er klar i mælet, selv om han siger, at Bava er transperant vedr. milepæle. Han væver... Ved 32.40 siger Rolf bl.a. at, "Covid-markedet har ændret sig markant. Det er meget svære end for 1 år siden" "Det har ændret sig 100%". "Potentialet i RSV og Chunkagunua er langt større end i Covid"... PS - Bava skal IKKE vride sig ud af noget - det er ikke fair. Intentionen med aftaler skal overholdes. Ellers vil det rygtes i markedet. Er jeg naiv?
|
![]() |
16/6 21:56 af Kraken23 |
Om de kan vride sig ud af det, ville som du siger være fint.
|
![]() |
16/6 21:53 af Kraken23 |
Cubcake der skal betales når final study report foreligger og yderelig ved filing. Findes 30.20 minutes henne.
(link)
|
![]() |
16/6 21:46 af Cupcake |
At Chaplin i dag siger at noget er "bekymrende" vedr XBB og Expres2ion udtaler sig, at det nemt kan ændres/opdateres - ja, i mine ører lyder det som om, der er et "spil" i gang...
|
![]() |
16/6 21:43 af Cupcake |
Har Chaplin ikke sagt før, at Bava kun vil arbejde videre med Covid-vaccinen hvis der kom financiel hjælp til udefra pga ændrede forudsætninger (vacciner fra konkurrenter). Kan man ikke sige, at forudsætningerne igen har ændret sig? Størrelse på kagen er blevet væsentlig mindre, så hvis de oprindelige "aftaler" om milepælsbetalinger skal overholdes ved produktion, så kan det nok ikke svare sig for Bava at igangsætte en "salgsproduktion" her og nu.... I mellemtiden bliver Expres2ion billigere...
|