Bavarian Nordic
Aktiesnakken
Genmab
TESLA
Forsvarsaktier
Biotek-snakken
Bavarian Nordic
Zealand Pharma
Amerikanske aktier
Embla Medical
NOVO
Vestas
BITCOIN
ExpreS2ion
AMBU
Politiksnakken
Gubra
Hansa Biopharma
Medico
Smallcap og First North aktier
Ennogie
GN Store Nord
Laks
Pharma
Shipping
Chemometec
![]() |
24/5 16:09 af Janolsen |
Jeg har aldrig sagt jeg ikke tror på deres produkter. Man kan vel nok kalde det kærlighed til pipelinen. Det er derfor jeg stadigvæk er her. Når det så er sagt, så skal en vare der skal overbevise marked om det har en værdi, præsenteres på en måde som gør at man ikke er i tvivl. Det har den nuværende ledelse slet ikke evnet. Hvis du har et hold, som på papiret ser stærkt ud, men du som leder, ikke evner den rigtige strategi, så er der kun en vej og det er UD
|
![]() |
24/5 15:35 af Janolsen |
I øvrigt sælger man ikke en aktie, hvor man tror på produktet, men blot ikke har tillid til ledelsen
|
![]() |
24/5 15:33 af Cubinvest2021 |
Chicago mpox outbreak raises alarm over summer spread (link)
|
![]() |
24/5 14:59 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Fred være med det lige nu. Q&A med CEO Adam Steensberg fra Zealand Pharma starter nu. :-)
|
![]() |
24/5 14:56 af Watt |
Ved det godt, Helge og det trist at du/i fortsat skal bruge tid paa den slags. Lader til at vaere en lidt haabloes opgave. Hver gang der er lidt ro paa, kan vi jo se, at nogle af superskribenterne stikker hovedet frem, hvorefter de hurtigt forsvinder igen, naar disse indlœg igen huserer.
|
![]() |
24/5 14:51 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Watt 14.45...Husk at vi løbende rydder op i indlæg, når de er af spammende karakter med gentagelser uden argumentation.
|
![]() |
24/5 14:49 af Watt |
Hvorfor ikke tage tabet, mig ufatteligt at det ikke er gjort forlaengst.Smid beloebet over i en bedre investering, som man har tro paa fremover. Maaske man slet ikke kan undvaere Bavarian og ledelsen.......?
|
![]() |
24/5 14:45 af Watt |
Kan se at det endnu ikke er traengt ind, at det ikke er et spoergsmaal om den enkeltes holdning, hvad enten det er til ledelsen eller shortning eller...bla..bla..! Problemet er at den samme smoere bliver gentaget gang paa gang paa gang. Det er ulideligt taakrummende, lidt i stil med Halloej paa badehotellet, bare uden humor:-D
|
![]() |
24/5 14:04 af Janolsen |
Ok WT
|
![]() |
24/5 13:57 af WorkTrader |
Urmi Cholera, lige startet i Bava...
|
![]() |
24/5 13:30 af Janolsen |
Vi lever heldigvis i et frit land, hvor vi selv bestemmer hvad vi læser og tror på :-)
|
![]() |
24/5 13:26 af LURIKE |
Hej Match har samme holdning - det bliver ikke mere rigtig at gang på gang gentage den samme smøre - men der er da heldigvis mulighed for at springe over disse indlæg
|
![]() |
24/5 13:07 af WorkTrader |
...først når der er en godkendelse vil jeg tro, eller overbevisende data. Ville være 'rettidig' omhu, at komme med data nu :-) - tror stadig på readout og langtidsdata i maj...kom nu!
|
![]() |
24/5 12:49 af Murermester |
Har lige kigget på det link Villy sendte kl. 12.27, ser at flere COVID vaccine selskabet nyder godt af den forventet stigning af tilfælde i Kina. Skulle man ikke tro, at det også vil gavne Bavarian, eller er tilliden bare væk ?
|
![]() |
24/5 12:41 af Janolsen |
Match, det var noget af en påstand du kommer med der. Men bekræfter vel meget godt, at vi alle er presset i en eller anden form, på den udvikling aktien har haft. Jeg vil blot sige, jeg forholder mig kritisk til det nuværende set up i virksomheden, mener ikke at den drives på den korrekte måde. Det er mi holdning og du har din holdning, som jeg accepterer, uden at komme med påstande herom
|
![]() |
24/5 12:27 af Match |
Det har du vist skrevet så mange gange, at det er trættende at læse. Jeg tænker af og til, om det er en linie på en handelsskole et eller andet sted i Danmark, hvor eleverne bliver sat til at følge vores chat og agere i den, og så ind i mellem aflevere respons til læreren, så han kan vurdere deres evner og evt. give en karakter.
|
![]() |
24/5 12:27 af Villy |
Covid-19 Kina (link)
|
![]() |
24/5 11:57 af Janolsen |
det nødvendige pres, på selskabet
|
![]() |
24/5 11:42 af WorkTrader |
..jo er da enig i, at det er gætterier...ligesom alle de mulige mpox ordrer jeg finder og skriver om er. Dog realistiske og for nogen, berigende eller oplysende, endda spændende. Bliver vi klogere af jeres evindelige kritik af ledelsen? Mere oplyste?
Da kursen var i 3-400 sidste år, var der ingen kritik af ledelsen, kun gode debatter, dig inklusive Cub, spændende nyheder og berigende info. Husker endda JanOlsen opstøve en super interessant kontrakt ml Chaplin og Barda mener jeg.
|
![]() |
24/5 11:21 af Cubinvest2021 |
At snakke om kurs over 400 kr, gode fase 3 resultater, store samarbejdsaftaler med Nuance Pharma i Kina for Covid og andre drømmescenarier kan vel også betegnes som løse påstande, ikke? Så for alle dem, som kritisere de "sure" indlæg, så skal I huske på, at det I kommer med er også gætterier. Fakta er, at kursen falder og falder mens vi stadig venter på bedre nyheder, som måske, måske ikke, kommer.
|
![]() |
24/5 11:15 af Janolsen |
POPN du skriver samtidig jeg kommer med løse påstande og gætterier, og ikke forholder mig til fakta. Det forstår jeg ikke helt, jeg gætter ikke og kommer ikke med løse påstande,. jeg forholder mig til fakta, hvilket netop er, at vi har at gøre med et selskab, som ikke har skabt de værdirer vi alle håber på. Det er fakta
|
![]() |
24/5 11:01 af Janolsen |
POPN, hav er det vil have mig til at juble over ??? Er det en mulig fremtidig succes som i øvrigt flere analytiker efterhånden tvivler på ?? Jeg har investeret i et selskab, jeg forventer skaber værdi for mig som aktionær, det har de på nuværende tidspunkt ikke indfriet, derfor er jeg ganske kritisk
|
![]() |
24/5 10:59 af Erikf |
Ledelsen gør det da fantastisk, der er i forvejen ildebrand i firmaet, læs en dårlig kurs, og så smider ledelsen lidt mere benzin på bålet så ildebranden kan blive endnu større
|
![]() |
24/5 10:54 af Janolsen |
Sorry glæde er et forkert ord. Men de tanker jeg i lang tid har gjort mig om selskabet, hvilket jeg har beskrevet her på debatten, viser sig nok at have lidt hold i virkeligheden. Det giver trods alt mulighed for at gøre noget ved det
|
| ||
![]() |
24/5 10:43 af CSørensen |
Janolsen - hvorfor ligefrem glæde sig til det? Det er vel ikke nogen glædelig ting, uanset om du har ret eller ej?
|
![]() |
24/5 10:40 af CSørensen |
NB: Direktøren for Zealand Pharma har lige solgt aktier for 10 mio. kr., og aktiekursen er strøget op siden - så det kan vi jo håbe på ;-)
|
![]() |
24/5 10:39 af Janolsen |
Come on, det er da i den grad oplagt at stille spørgsmålstegn til en ledelses kvaliteter, hvis det resultat der kommer ikke er tilfredsstillende. Hvis ledelses så samtidig foretager dispositioner, der kan få marked til at tvivle på kvaliteten i selskabet, så er den da helt galt. Glæder mig at andre som jeg, har fået øjne op for, at der er noget helt galt i den aktie
|
![]() |
24/5 10:38 af CSørensen |
Enig, det argument holder slet ikke. Og tro mig, der er masser af mennesker med meget høje stillinger og tilsvarende uddannelser, der er håbløst inkompetente. Det siger jeg på ingen måde er tilfældet her - men pointen må vel være, at diskussionen her går på, om det er kritisabelt og bekymrende, at man sælger aktier, man får tildelt som en del af sin løn, eller om man er "forpligtet" til at beholde dem for at vise tro på selskabet, uagtet hvor stor ens position i øvrigt er
|
![]() |
24/5 10:25 af Cubinvest2021 |
Ok, det svarer til at man ikke må kritisere en fodboldspiller, som spiller dårligt, hvis man blot er fodboldinteresseret, og man ikke selv spiller som en professionel spiller. Er det ikke et ret tyndt argument?
|
![]() |
24/5 10:18 af Match |
Hvis du kan matche disse kvalifikationer SGJ, skulle du måske søge en ledende stilling i BN. "Mr. May joined Bavarian Nordic in January 2020 from GlaxoSmithKline (GSK), where he served as vice president and global vaccines commercialization leader and was responsible for global strategic leadership and performance of several lifesaving vaccines, including Rabipur/RabAvert and Encepur, which Bavarian Nordic acquired from GSK in 2019. Mr. May holds a PharmD and MBA. He is a French national."
|
![]() |
24/5 09:55 af WorkTrader |
..selvom man har en løn i millionklassen, så stiger ens udgifter tilsvarende. Tro mig :-) . Kan ikke se det er noget signal overhovedet, at få en smule penge i hånden, til sommerhuset, ved at ombytte optioner og aktier...og helt enig CSørensen og POPN
|
![]() |
24/5 09:47 af CSørensen |
tidligere akkumulerede aktier, om de så er købt for frie midler eller tildelt gennem warrants
|
![]() |
24/5 09:47 af Cubinvest2021 |
Hvad skal jeg spørge Bavarian om, @POPN? Hvorfor ledelsen vælger at sælge deres aktier nu? Det får jeg nok ikke noget svar på. Og det er fint med at du er så positiv og tror på kurs over kr. 400.- De fleste troede også en relevant og bedre Covid vaccine for et år siden. Jeg har nu flere tusinde aktier i dette selskab og overvejer seriøst at sælge, så snart muligheden byder sig. Så kan de mest positive herinde være fri for kritiske skriverier fra mig.
|
![]() |
24/5 09:47 af CSørensen |
@Cubinvest og andre, der er kritiske over for det seneste aktiesalg: Jeg kan selvfølgelig godt se det irriterende i signalet, som et salg sender. Men jeg synes altså, der er en vis forskel på aktier købt for frie midler og aktier tildelt som en del af en lønpakke. Her svarer salget nøjagtigt til det tildelte antal warrants, og salget svarer så at sige "blot" til at hæve sin løn, vil jeg mene? Jeg synes i hvert fald, at signalet er langt mindre bekymrende, end hvis der sælges en større portion af
|
![]() |
24/5 09:38 af Cubinvest2021 |
så skidt at sende denne signal til de øvrige aktionære, som i øvrigt bekoster de warrants og kapitaludvidelser, som selskabet gang på gang kaster os ud i. Når man er leder i et selskab og har aktier, så har man efter min mening en højere grad af ansvar.
|
![]() |
24/5 09:37 af Cubinvest2021 |
En CCO i et selskab som Bavarian får et årsløn i millionklassen. Jeg kan simpelthen ikke se, hvad formålet er med at sælge samme dag, hvor ens warrants kan sælges og score en gevinst på kr. 440.000.- Dette, medmindre at man selv ikke tror så meget på det selskab man er CCO i og kan allerede se, at kursen ikke vil være betydelig højere i en længere periode. Jeg antyder ikke, at han handler med insider viden, men han må jo kunne fornemme bedre end os andre, hvor skibet er på vej hen. Og det er
|
![]() |
24/5 09:22 af Watt |
Maaske man lige i den sammenhœng burde naevne antallet af aktier i Bava, som er i hans depot efter salget af ovennaevnte? Jeg ved det ikke, men det kunne jo vise sig at vaere nok saa relevant, inden man bare doemmer ham for baade det ene og det andet!!
|
![]() |
24/5 08:51 af Cubinvest2021 |
Ja, det er ikke så positivt blik, som Citi har. Mon ikke markedet følger Jean Luc’s “anbefaling” og sørger for at sælge ud på dette niveau
|
![]() |
24/5 08:29 af Villy |
Citi (link)
|
![]() |
24/5 07:31 af ProInvestorNEWS |
Shortpositioner på danske aktier (link)
|
![]() |
24/5 06:30 af Fandel |
Godmorgen...
|
![]() |
24/5 06:28 af Stroka |
God morgen. :-)
|
![]() |
24/5 06:02 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Godmorgen :-)
|
![]() |
24/5 02:21 af CSørensen |
I forlængelse af min kommentar 19:36 omkring milestones til AdaptVac/Expres2ion - se Expres2ion-chatten, hvor det fremgår, at Citi ikke har ret i, at der kun skal betales milestones, hvis Covid-vaccinen bliver kommercielt produceret. Første milestone skal betales ved færdiggørelsen af fase III, og de to sidste ved filing i hhv. US og EU.
|
![]() |
24/5 00:26 af Pensionisten |
Ja, bølgerne går af og til lidt højt i denne chat. @Helge lagde , for nylig, en lille video, hvor han kommer med nogle gode poienter omkring Bavarian. Hvis I ikke har set den, så gør det, for jeres egen skyld. Link kan findes her i chatten d. 18.05 kl. 20:31. Håber fortsat på det bedste for BAVA :-)
|
![]() |
23/5 23:07 af WiseWhiteWolf |
God aften Match :-)
|
![]() |
23/5 23:07 af WiseWhiteWolf |
… og det vil jeg have krav på at kunne udtale mig om!!! Jeg ejer og har i en meget lang årrække ejet en pæn røvfuld aktier i selskabet. Jeg er her pga. produkterne og pipeline - ikke ledelsen. … og jeg deler rigeligt med øvrigt info i gruppen om observationer, facts og betragtninger.
|
![]() |
23/5 23:02 af WiseWhiteWolf |
Come on Match 19:45. Du er ikke fair. Syntes nu det er en ret fair reflektion omkring salg af aktier fra en EVP/COO. I morges skrev du selv om kurs 407 - og så ligger ledelsen og sælger ud til kurs 207. … ledelsen plapre løs om RSV, har været næsten ansvarspådragende langsomme med Covid, lavet kapitalforhøjelse på kapitalforhøjelse. De overlever da kun fordi ATP ikke passer på os og er en elendig “lead investor”. Der er ikke nogen “lead investor” og reelt ikke nogen bestyrelse i Bavarian
|
![]() |
23/5 19:54 af Kraken23 |
Mon ikke at chatten bare reflektere den samme nervøse e stemning som der er i markedet ?
|
![]() |
23/5 19:45 af Match |
Endnu engang er vores chat ved at køre ud i det groteske igen i forhold til BN's ledelse. Jeg vil anbefale, at den permanente vrede over ledelsen udløser et salg af BN aktier, hvis I overhovet har nogen. Og så finder et andet selskab at køre løs på. Skulle May have solgt fordi der kommer dårlige data, vil vidende aktionærer kende konsekvenserne af insiderhandel. Bøde og i givet fald fængsel. Ledelsen har lov til at tjene penge på deres aktier - ligesom almindelige investorer!
|