Click
Chat
 
Du kan vedhæfte PDF, JPG, PNG, DOC(X), XLS(X) og TXT-filer. Klik på ikonet, vælg fil og vent til upload er færdig før du indsender eller uploader endnu en fil.
60
Vedhæft Send
DANMARKS STØRSTE INVESTORSITE MED DEBAT, CHAT OG NYHEDER
23/2 13:26
af Cubinvest2021
I det mindste gør Euroinvestor deres forsøg på at hjælpe Bava lidt på vej... (link)
23/2 13:17
af Cubinvest2021
Det må gerne nævnes som info, men gentagne snak om hvor uskepulerede de er og teorier om at de har adgang til fortrolig info, m.m. skal over i det andet tråd. Og jeg benytter lejligheden her til at beklage, at jeg selv har skrevet om sidstnævnte her
23/2 12:38
af Helge Larsen/PI-redaktør
Jeg skal endnu engang præcisere, at udvidet shortsnak skal foregå i short-chatten. Ligesom gentagne spamlignende ens udsagn om dette og hint bliver slettet.
23/2 12:37
af Kirt
Det som kunne få mig til at miste tilliden til BAVA er, hvis de f.eks. på torsdag ived regnskabs offentliggørelser melder om en stor negativ nyhed. Det mener jeg vil være tæt på svindel – eller i alt fald misinformation. Hvis de har noget negativt at melde – så må det straks ud på markedet til alle. Men indtil videre undrer jeg mig bare over de ”modige” shortere, som åbenbart får info et sted fra, hvor de alle har adgang.
23/2 12:34
af Helge Larsen/PI-redaktør
Husk at Per Hansens morgenkommentarer kan læses kl. 6,30-7 i uredigeret form her i debatten på ProInvestor.
23/2 12:33
af CSørensen
Hvis det er muligt i forhold til, hvad der rent faktisk er at melde ud selvfølgelig
23/2 12:32
af CSørensen
Men selvfølgelig kan man nok godt prøve at tilrettelægge sin fortælling om forretningen og timingen heraf, så dårlige nyheder forsøges imødegået med gode - måske?
23/2 12:32
af CSørensen
I forhold til det første tænker jeg, at det er en farlig kurs for et selskab at direkte italesætte, at shorterne er et problem. Jeg er meget enig i, at de må fokusere på deres kerneforretning og fortælle om den
23/2 12:31
af CSørensen
@Murermester I forhold til din kommentar omkring modstand mod shorterne, tænker du så på modstand fra selskabet/IR, eller om de øvrige investorers modstand ved at købe op, når shorterne sælger?
23/2 12:30
af Helge Larsen/PI-redaktør
23/2 12:30
af Helge Larsen/PI-redaktør
Læs Per Hansen udtalelser om kursudvikling nederst i hans kommentar:
23/2 12:29
af CSørensen
og at beslutningen om at gå ind i en emission ikke tages med udgangspunkt i en sådan forudsigelse, men mere et bud på den langsigtede udvikling.
23/2 12:28
af CSørensen
@Cubinvest2021 Det er jeg sådan set også enig med dig i - og det kommer da også bag på mig (ingen sammenligning i øvrigt). Jeg købte også lidt op omkring kurs 233 i forventning om en stigning - og overvejer nu, om jeg skal købe lidt mere, eller om det er for risikabelt. Men min pointe var mere, at de fleste vist er enige om, at det er yderst vanskeligt at forudsige meget kortsigtede kursudsving -
23/2 12:24
af Cubinvest2021
Tak Helge. Det giver mening
23/2 12:21
af Cubinvest2021
Det er også muligt, at markedet regner nu med større driftsomkostninger og usikkerhed efter opkøb af de nye vacciner (inkl. medarbejdere og faciliteter)
23/2 12:20
af Helge Larsen/PI-redaktør
Per Hansen kommenterer på den umiddelbare kursreaktion efter salget af aktierne til kurs 233. IKKE om hvad der eventuelt sker i dagene efter.
23/2 12:12
af Cubinvest2021
Det kan du have ret i @CSørensen, men selve "eksperterne" udtaler anderledes. F.eks. Per Hansen, som må have meget mere erfaring end os. Det kan kun komme bag på ham, at aktien handles nu så lavt
23/2 12:06
af CSørensen
Jeg må indrømme, at jeg tror - uden at vide det, men mit bedste bud - er, at de store spilleres beslutning om at købe sig ind i en emission til en given kurs ikke sker med en forventning om, at kursen derefter skal stige lineært (eller eksponentielt) opad derfra dagen efter emissionen. Jeg forestiller mig, at de er vant til kortsigtet volatilitet og vægter deres forventninger til virksomhedens udvikling og dermed kursudviklingen på lidt længere sigt væsentligt højere end det helt kortsigtede?
23/2 12:00
af Cubinvest2021
Og dem som lige har betalt 233 kroner pr. aktie med 5% rabat må føle sig lidt dumme tænker jeg...
23/2 11:56
af Murermester
216,50 I dag % -3,05% I dag +/- -6,80 Hvad fanden sker der ?
23/2 11:55
af Cubinvest2021
ca 1.4 mio aktier kastet på markedet af shorterne i løbet af en uge. Der sker altså noget, som vi først får at vide om et par dage... det er altså ikke normalt
23/2 11:46
af Cubinvest2021
Shorts er nu på 6,35% (link)
23/2 11:38
af Cubinvest2021
Sidste gang short blev øget så meget kom Carnegie pudsigt nok med en nyt kursmål og anbefaling få dage efter. Mon ikke vi ser det samme igen.
23/2 11:29
af Finansmanden
Dagens størte fald ............................................. rigtigt det er selvfølgelig vores dejlige BAVA
23/2 11:26
af Cupcake
Nåh, jeg opgiver at følge med her... Det er den samme surdej, der røres i... Vender tilbage når Bava melder noget ud.
23/2 11:25
af Match
Nu trænger debatten vist til at falde til ro igen. Da jeg går ud fra, at de fleste debattører for det første er aktionærer i BN og for det andet ikke sidder med over 5% af aktierne, så driver Bavarian Nordics ledelse ikke virksomhed for at skabe kursgevinster for småaktionærerne og da slet ikke med kort tidshorisont. Det ville være ønskeligt, at deltagerne i chatten ville analysere de data - både dem vedr. økonomi og dem med foreløbige data fra Covid og RSV - og så på det grundlag diskutere BN.
23/2 10:58
af Cubinvest2021
Per Hansen blev citeret i Euroinvestor lige efter nyheden om emissionen: "Aktien vil formentlig fra morgenstunden falde lidt tilbage fra gårsdagens lukkekurs og ned imod udstedelsesprisen, men næppe helt derned. Det skyldes forventning om fuld finansiering, og at der til kursen på 233 var en større efterspørgsel end udbud". Men næppe helt derned .... til kurs 219,60 som nu? Jeg gad godt høre, hvad Per Hansen mener nu
23/2 10:54
af Finansmanden
Korrekt Cupinvest2021, er overbevist om at vi kun har den halve sandhed. Virkeligheden kan vise sig at være meget skræmmende for selskabet. RSV fejler (har kostet 1,8 mia.) COVID vaccine kan muligvis bruges som supplement, men ikke noget med stø rre volume
23/2 10:49
af Cubinvest2021
Problemet med shorts er at de altid virker til at være 2 skridt foran. Det er som om at de enten har en krystal kugle eller så får de afgang til info før markedet. Og jeg taler ikke om de små aktionærer, som forsøger sig med shorts. De er de store fonde, som har adgang / kan købe sig til rapporter og informationer.
23/2 10:44
af Kirt
Finansmanden: Sådan skal det være! Bavarian skal ikke hype deres egne aktier, men skal koncentrere sig om at producere og vise resultater. Jeg har tillid til firmaet - og synes de agerer som de skal. 7-8 opjusteringer på et år, godt køb osv - hvad kan de gøre mere?
23/2 10:39
af Finansmanden
Jeg har flere gange været i dialog med selskabet og ytret min holdning til deres evige tavshed omkring presset der er på selskabet. De svar jeg har fået er at man alene holder fokus på at producere, og ikke bekymre sig om kursudviklingen i aktien. Det vidner da tydeligt om en ledelse, der ikke er sin opgave voksen
23/2 10:26
af Cubinvest2021
Det som shorterne har set får vi andre nok at se om et par dage, når det kommer på aviserne
23/2 10:24
af Kirt
Janolsen: Det der sker lige nu har IKKE noget med tillid til ledelse - den bliver mega hårdt shortet disse dage, så vent til de har raset ud. Ved ikke hvad shorterne lige har set, som andre markedsdeltagere ikke har set. Men der er smidt ca 800000 aktier ud i shorts de sidste 2 dage
23/2 10:22
af Watt
Er det ikke nemmere bare at skrive 'gentagelsestegn'? :-D
23/2 10:14
af Janolsen
Så kom vi i minus, surprice surprice. Ked af at der er så lidt tillid til ledelse og den dispositioner. Man må blot konstatere at vi som aktionærer står tilbage som de evige tabere.
23/2 09:59
af Murermester
Glæder mig vi i det store hele er enige. Men der er også forskellige måder at udtrykke det på.Den ene kan være lige så god som den anden
23/2 09:48
af WorkTrader
..come on. Ledelsen bliver jo nødt til at forfølge den lagte strategi, uanset hvordan hedgefonde måtte reagere. Ellers kom man jo aldrig nogen vegne. Her var der en unik situation med et nærmest perfekt opkøb, rettidigt og til den rettepris, som kun var muligt pga den nyvundne stærke kapitalposistion, som mpox har givet...
23/2 09:47
af Vitus
@murermester, jeg er fuldstændig enig !
23/2 09:42
af Murermester
Nu er er det bare ikke første gang, vi oplever de markante fald, efter opkøb. Det virker som om, at hver gang er ved at finde fodfæste, bliver det ødelagt af en kapitaludvidelse. En kapitaludvidelse er jo virkelig guf for hedgefonde, når de ønsker at sprede tvivl om virksomheden. Det er et element som jeg syntes ledelsen virkelig skal tænke over
23/2 09:33
af WorkTrader
..nå, de nye aktier ventes optaget til handel imorgen (link)
23/2 09:30
af Murermester
Jeg er istand til at læse mellem linierne
23/2 09:23
af Murermester
Jeg tror bare at definitionen på tålmodighed er forskelling fra debatør til debatør. Lykkerider er vel en aktør der tror på den hurtige gevinst, eller hvad ?
23/2 09:10
af Murermester
Modne aktionærer, er åbenbart aktionærer der ikke har lov til at være fustreret over at aktien gang på gang, smadres af interesser der absolut ikke vil aktien noget godt. Har selv været med i langt over 10 år, det syntes jeg giver mig lov til at være negativ, når aktien har udviklet sig som den gør. LLI dine indlæg pisser mig en gang imellem af :(
23/2 07:28
af Stroka
God morgen :-)
23/2 07:14
af Helge Larsen/PI-redaktør
Godmorgen :-)
23/2 07:12
af Fandel
Godmorgen...
23/2 03:10
af Cupcake
Denne chatgruppe bør snart omdøbes til "Frustrationernes holdeplads". Jøsses.
23/2 03:03
af Cupcake
... (link)
23/2 03:02
af Cupcake
Jf. aps invest (20:31) Reuters Mpox CDC (link) '
23/2 01:18
af pauly
Helt enig med Jazz
Nyeste Først- Ældste Først   Side 290/775