Bavarian Nordic
Aktiesnakken
NOVO
TESLA
Genmab
BITCOIN
Ennogie
Bavarian Nordic
Biotek-snakken
Zealand Pharma
Hansa Biopharma
Shipping
Laks
Vestas
AMBU
GN Store Nord
Pharma
Grønne Aktier
OLIE OG GAS
Banker og Finans
Gubra
AI/Kunstig intelligens
Amerikanske aktier
Chemometec
Medico
Danske Bank
Embla Medical
Maersk
Smallcap og First North aktier
|
9/8 15:39 af Cubinvest2021 |
Short blev reduceret væsentlig tidligere i dag og nu er de nok i gang med at åbne nye positioner. De kører den lige efter bogen og indhenter en del af det tabte på få dage.
|
|
|
9/8 15:41 af CSørensen |
Ja, jeg er klar over, at de satser på, at vi sælger i panik nu. Det fandens er bare, at det jo også er en smadder god ide, hvis den dropper 5 % mere i morgen :-(
|
|
9/8 15:41 af Cubinvest2021 |
Der blev smidt en kæmpe klump kl. ca. 15:36
|
|
9/8 15:42 af Cubinvest2021 |
Jeg tør ikke sælge... jeg tror stadig på casen (hvad har egentlig ændret sig i den, som retfærdiggør denne panik??). Gode nyheder kan komme når som helst og så vender det. Det kan ikke betale sig at sælge i panik (min mening), Medmindre man har brug for pengene til at betale mad eller hus
|
|
|
9/8 15:44 af CSørensen |
Jeg er helt enig i, at der ikke er noget væsentligt ændret. Men hvis den var båret af hype, så er fravær af hype måske nok (det er vist også sagt flere gange før)
|
|
|
9/8 15:46 af WorkTrader |
Shorts reduceret igen til 6,64...den må stige imorgen..
|
|
|
9/8 15:47 af CSørensen |
Hvorfor det, @WorkTrader?
|
|
|
9/8 15:48 af WorkTrader |
formoder der sættes nye her..
|
|
9/8 15:55 af Darvin |
Det er jo faktisk to af de store, og dermed to af de decideret spekulative, der mindsker. Svært at tolke på, da der også kan være en større aktionær der er gået ud. Men det kan være shorterne der har skabt bølgen, og derefter udnyttet den til at reducere.
|
|
9/8 15:56 af Darvin |
Rent faktisk så ER ! Intet nyt godt nyt lige nu. Men med en flok kortsigtede og nervøse investorer, blandet med listige shortere, så bliver intet nyt til frygt.
|
|
|
9/8 15:57 af WorkTrader |
..et par solide ordrer i smukt indpakkede PM's ville nok ikke skade :)
|
|
|
9/8 15:59 af YPE |
SIGA stiger vildt igen. Den er der ingen der snakker om.
|
|
9/8 16:00 af Darvin |
Hvis man nu lige tager andre briller på, så er den nuværende aktiekurs en fair kurs - vel at mærke uden Monkeypox. Altså hvis man lagde frygten for mislykket RSV til side. Vi har mindst tre triggere foran os, der kan løftev
aktien laangt overveje 500. Og
|
|
|
9/8 16:05 af CSørensen |
@WorkTrader 15:48 Ah - jeg troede, du mente, at kursen steg i morgen - men du mente shortprocenten... Sorry :)
|
|
9/8 16:05 af Darvin |
Håber ikke i taber for meget på jeres køb og salg strategier. Det lyder som om i underperformer i udpræget grad. Det er uendeligt svært at køre en alt eller intet strategi på en sådan aktie. Måske en solid fast portion kombineret med lidt sideløbende spekulation ville løfte gevinsten. Tag Genmab f.eks - med en FAST portion, kombineret med regelmæssige Bull, har jeg laaangt overgået aktien selv. Blot My Way.
|
|
|
9/8 16:08 af WorkTrader |
ah ja, @CSørensen , det kunne misforstås :)
|
|
|
9/8 16:08 af ProInvestorNEWS |
USA/åbning: Indledende fald efter nedjusteringer fra Signet og Novavax
(link)
|
|
|
9/8 16:08 af CSørensen |
@Darvin 16:05
- Hvis du har tjent på dine "Bulls", så kunne du vel have tjent meget mere på at gå all in på dem? Så det er frygt, der har begrænset din fortjeneste der, eller? Blot i forhold til alt eller intet-strategien
|
|
9/8 16:08 af Darvin |
Det er jo hamrende ligegyldigt om aktien tager en dukkert, hvis den vinder på den lange bane. Vel at mærke OVER markedsgennemsnit selvfølgelig. Ellers skal man vælge en anden aktie at placere sig i. Undskyld hvis jeg lyder “klog”. Jeg har blot investeret i mange år, og har altid performet OVER markedet.
|
|
9/8 16:09 af Darvin |
C Sørensen. Jeg er fuldkommen overbevist om at jeg har tjent mere på min facon. INGEN bortset fra de ultra få, kan ramme top og bund hver gang.
|
|
9/8 16:10 af Darvin |
Så nej
|
|
|
9/8 16:10 af CSørensen |
Nej, jeg siger bare, at hvis dine bulls har givet ekstra gevinst, altså hvis du kan ramme mere end du misser - så ville du vel have tjent mere ved at satse alt på dem?
|
|
9/8 16:11 af Darvin |
Jeg har til gode at læse om nogen på dette site, der kan den kunst. Ramme top og bund.
|
|
|
9/8 16:11 af CSørensen |
Jeg siger heller ikke, at det er muligt - jeg kan i hvert fald tydeligvis ikke :-)
|
|
| ||
|
9/8 16:12 af Darvin |
M.th Bull så har jeg kun købt dem som supplement, når jeg syntes den pågældende aktie var voldsomt undervurderet. Som Bavarian var for et lille år siden, og som Genmab er regelmæssigt. Du kan nærmest stille dit ur efter Genmab mht Bull
|
|
|
9/8 16:14 af WorkTrader |
Darvin, tror de fleste her gør det på den måde :), jeg gør ihvertfald...med mindre du med bull mener gearede positioner?
|
|
9/8 16:16 af Darvin |
I de meget få aktier jeg virkelig tror på, så ja - det er naturligvis gearede positioner. Typisk x3
|
|
9/8 16:16 af Darvin |
Men KUN i de “sikre” aktier
|
|
9/8 16:17 af Darvin |
I Genmab gør jeg det i snit 3 gange på et år.
|
|
|
9/8 16:18 af WorkTrader |
Genmab kom da lidt længere ned, end hvor jeg ville opfatte som et sikkert bet...da den gik under 2000 for en måned siden eller noget..
|
|
9/8 16:18 af Darvin |
Du “VED” jo den kommer op igen. Men der er naturligvis altid lidt kriblen i maven
|
|
|
9/8 16:18 af WorkTrader |
ja enig
|
|
9/8 16:19 af Darvin |
Da satte jeg mere end X3
|
|
|
9/8 16:19 af WorkTrader |
men dem satte du vel højere end 2000?
|
|
|
9/8 16:20 af WorkTrader |
ellers hører du til de ultrafå du snakker om :)
|
|
9/8 16:20 af Darvin |
Kan ikke lige huske niveauet, men de er solgt igen for længst
|
|
9/8 16:21 af Darvin |
Bunden er ligegyldig
|
|
|
9/8 16:21 af WorkTrader |
ja, men minusset vokser betydeligt hurtigere
|
|
9/8 16:22 af Darvin |
Jep, også derfor jeg ikke er særligt risikovillig ;-) sætter normalt kun X3 og nogle gange X2, men kan enkelte gange gå lidt over
|
|
|
9/8 16:26 af Mcjean |
(link) USA's strategi kan give bagslag.
|
|
|
9/8 16:37 af WorkTrader |
ja enig...fatter heller ikke den strategi...selvfølgelig kan den ikke være lige så effektiv ved 20% dosis...ellers havde de jo lavet den sådan
|
|
|
9/8 16:43 af WorkTrader |
ja det må man forvente...Pfizer fraskrev sig any liability pga. nødgodkendelsen...og her bruger man jo ikke producentens godkendte dosis
|
|
|
9/8 16:46 af WorkTrader |
dyr dag
|
|
|
9/8 16:53 af Mcjean |
De må ikke udtale sig om noget der kan bruges i en mulig retssag.
|
|
|
9/8 17:24 af Kilon1356 |
Ek kort opsummering fra tante Berlinger (link)
|
|
|
9/8 17:26 af ProInvestorNEWS |
Tirsdagens aktier: Bavarian trak mest ned på ny minusdag
(link)
|
|
|
9/8 18:02 af WiseWhiteWolf |
Markus_1967 09:53 - tak. InvestorBAVA 10:08 - hvis man tror på casen med abekopper kommer der jo nyheder senest med halvårsregnskabet. Og hvis man tror på Covid og RSV kommer der indenfor 12 måneder en nyhedsstrøm abekopper et
et uventet plus som har givet penge
|
|
|
9/8 18:07 af WiseWhiteWolf |
Cupcake 12:00 hmmmm. Egentlig
vel ja og så i min optik alligevel nej. Giver jo ikke rigtig mening at lave forsøg mene kun at give en femtedel dosis - og lave forsøg med det (og hvor eksperterne er uenige om det er en god ide grundet det sænkede immun respons - og så tale om at vaccinen ikke skulle virke. Jeg er med på, at det ene ikke udelukker det andet 100%, men det giver sku´ ikke meget mening mens man har en sundhedskrise
|
|
9/8 18:07 af Cubinvest2021 |
“Will low-dose vaccination stretch the monkeypox vaccine supply, or backfire?” (link)
|
|
9/8 19:06 af Cubinvest2021 |
For alle dem, som måske får lidt svært med at sove i nat, så vil jeg anbefale en (gen)læsning af Lau Svenssens artikel / kommentar i Euroinvestor fra marts 2021: (link)
|
